Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Powershift'in Geleceği?


H. Yılmaz

Recommended Posts

Herkese merhabalar.

Bildiğiniz üzere Ford, Yeni Fiesta'da Powershift yerine 6 ileri tam otomatik şanzımana yöneldi. Bu şanzıman sorunsuz bir şanzıman olsa da aracın performans değerlerini törpülüyor. Önceki 1.0 Ecoboost Powershift Fiesta'nın 0-100 hızlanma süresi 10,8 sn yeni 1.0 Ecoboost motorlu Fiesta'da bu değer 12,2 saniyeye çıkmış. Yakıt tüketimi olarak da yeni Fiesta az da olsa daha fazla tüketiyor.

Focus'da da benzer şekilde tam otomatikle almak mümkün. 1.6 Ti-VCT ile sunulan Powershift şanzıman yakıt tüketimini düz vitese göre sadece 0,2-0,3 litre arttırırken 1.0 Ecoboost motorla sunulan şanzıman yakıt tüketimini düze göre 1,6 litre arttırmış. Yine 1.0 Ecoboost motorla sunulan şanzıman 0-100 hızlanmasını da Powershift'e göre daha fazla düşürmüş.

Anlayamadığım nokta Ford yakıt tüketimini, emisyonu düşürmeye çalışırken neden bu araçlarda Powershift yerine tam otomatik şanzıman kullanımına geçti ve Powershift kullanımını yavaş yavaş bırakacak mı? Powershift Focus kullanıcısı olarak şanzımanla hiçbir sorun yaşamadım ki DSG gibi şikayetler de çıkmamıştı gördüğüm kadarıyla. Bir de Ford bu şanzımanı kullanmayı bırakırsa bu mevcut Powershift kullanıcılarını olumsuz etkiler mi?

Focus.jpg

Link to comment
Share on other sites

Powershifti dizel araçlarda kullanmaya devam ediyor Ford. DSG kadar ünlenmese de bu şanzımanın özellikle kuru tipi ile ford epey sorun yaşadı. AMa bence asıl gerekçe Amerikanyalıların çift kavramayı sevmemesi (sorunlu şanzıman gözüyle bakmaları), ve tam otomatik tercih etmesi. 

 

Bana göre bu tercih, ford için benzinli + otomatik segmentinde, en azından Avrupada yokoluş demek. Çünkü hemen hemen tüm rakiplerinde daha iyi alternatifler var.

 

Gelecekte ne olacak, hiç belli olmaz. Şu anda en iyisi; pejo, opel vs'de kullanılan tam otomatik, ama buna rağmen ekonomik olduğu söylenilen şanzıman ilk sırada. Herkes bu tip bir şanzımana geçecek gibi.

Link to comment
Share on other sites

Şuanda görünen maliyet avantajı nedeniyle giriş seviyesi araçlarda kullanılıyor. Focus 1.6 benzinlide kuru kavramalı powershift, 1.0 ecoboost'ta tam otomatik kullanılmasının sebebi teknik olsa gerek.

 

Tam otomatik geliştirilirse, daha ucuz ve sorunsuz olacağından gelecekte çift kavramanın yerini alabilir. Bence sakıncası yok. Performans isteyen için st-line'da çift kavrama sunabilirler

Edited by Erhan Er.
Link to comment
Share on other sites

Çift kavramalı şanzımanların satış sonrasında yaşattığı problemlerden dolayı ve en önemlisi kavrama kitinin kullanıma bağlı aşınmasını son kullanıcının hoş karşılamasından dolayı çift kavramalı şanzımanların gelecekte yeri yoktur.

 

Volkswagen DSG'ye devam ediyor fakat 9 yıl iyi niyet garanti adı altında kavrama kitini,mekatronik modulünü değiştiriyor.

Zaten aracı sıfır alırken manuel-DSG fiyat farkını gereğinden fazla alıyor, buradaki fazlalığı bu iyi niyet garantisi bütçesi olarak ayırıyor.

 

Fakat Ford'ta böyle bir durum söz konusu değil, 4. senesinde biten kavrama kitine Otosan iyi niyet kötü niyet diyerek bakmadan herkese faturayı şarj ediyor.

 

Tam otomatikteki tork konvertör(sanayi tabiriyle türbin) en büyük kaybı yaşatan parça. Tork konvertörlü olupta çok verimli bir şanzıman olması mümkün gözükmüyor şu andaki tork konvertör yapısına göre.

 

Fakat sorunsuz ve daha sessiz olmasıyla bilinen tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlar piyasadan çift kavramalıları yavaş yavaş kaldıracak...

Link to comment
Share on other sites

Tork konvertörlü araç kullanıcısı olarak şanzumanın sıkıntısı;

1. 1.ve 2. Viteslerin CVT gibi çalışması (0-100 hızlanmasını törpüleyen bence bu)

2. Ani hızlanmada ilk anda aracın tepkisiz kalması. 

Bu iki sorunun yazılımsal olduğunu düşünüyorum.  Ford select shift şanzumanda bu sorunları giderebilirse (ki bana göre büyük sıkıntılar değil) powershifte gerek kalmayabilir.

Edited by Ramazan D.
Link to comment
Share on other sites

‎02‎.‎11‎.‎2017 - 07:39 tarihinde, Murat Kav. yazdı:

Powershifti dizel araçlarda kullanmaya devam ediyor Ford. DSG kadar ünlenmese de bu şanzımanın özellikle kuru tipi ile ford epey sorun yaşadı. AMa bence asıl gerekçe Amerikanyalıların çift kavramayı sevmemesi (sorunlu şanzıman gözüyle bakmaları), ve tam otomatik tercih etmesi. 

 

Bana göre bu tercih, ford için benzinli + otomatik segmentinde, en azından Avrupada yokoluş demek. Çünkü hemen hemen tüm rakiplerinde daha iyi alternatifler var.

 

Gelecekte ne olacak, hiç belli olmaz. Şu anda en iyisi; pejo, opel vs'de kullanılan tam otomatik, ama buna rağmen ekonomik olduğu söylenilen şanzıman ilk sırada. Herkes bu tip bir şanzımana geçecek gibi.

Opelin oto şanzımanlıları (özellikle Astra) yakıt tüketmek konusunda bencede çok iyi. uzun yolda 110 sabit 6.5 lt nin altına düşmezmi bi araba ? Nesin sen alt tarafı 1.4T ? Arkadaş bu yolculuğundan 1 ay sonra astraya veda etti.

Link to comment
Share on other sites

34 dakika önce, Zafer Akbs yazdı:

Opelin oto şanzımanlıları (özellikle Astra) yakıt tüketmek konusunda bencede çok iyi. uzun yolda 110 sabit 6.5 lt nin altına düşmezmi bi araba ? Nesin sen alt tarafı 1.4T ? Arkadaş bu yolculuğundan 1 ay sonra astraya veda etti.

Eski şanzımandır o. Yeni şanzıman, manuel ile aynı tüketim iddiasında. Şahsen kullanmadım, ancak fabrika verileri o şekilde.

Link to comment
Share on other sites

41 dakika önce, Murat Kav. yazdı:

Eski şanzımandır o. Yeni şanzıman, manuel ile aynı tüketim iddiasında. Şahsen kullanmadım, ancak fabrika verileri o şekilde.

Murat abi J kasa, çokda eski değil.

Opel yakıt ekonomisinde bana göre eskiden beri sınıfda kaldı.

Link to comment
Share on other sites

10 saat önce, Zafer Akbs yazdı:

Murat abi J kasa, çokda eski değil.

Opel yakıt ekonomisinde bana göre eskiden beri sınıfda kaldı.

Şanzıman eski diyor Murat abi ki öyle evet. J kasa değil konu olan. Opel yakıt olarak sınıfta kalan marka değil ayrıca belli ki çok tecrübeniz yok sadece duyduklarınızla yürüyorsunuz. Opel Astra G misal yeterince ekonomik. (Eskiye örnek)

Link to comment
Share on other sites

38 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Şanzıman eski diyor Murat abi ki öyle evet. J kasa değil konu olan. Opel yakıt olarak sınıfta kalan marka değil ayrıca belli ki çok tecrübeniz yok sadece duyduklarınızla yürüyorsunuz. Opel Astra G misal yeterince ekonomik. (Eskiye örnek)

Bahsi geçen 1.3 dizelse olabilir. Ama bu sadece ayağımı yerden kessin tarzında bi motor.

Benzililerine gelirsek bana göre hiç eko olmadılar. 

Link to comment
Share on other sites

21 dakika önce, Zafer Akbs yazdı:

Bahsi geçen 1.3 dizelse olabilir. Ama bu sadece ayağımı yerden kessin tarzında bi motor.

Benzililerine gelirsek bana göre hiç eko olmadılar. 

Dediğim gibi G kasa kullanmamışsınız gibi duruyor. Ayrıca diğer motorlarda benzer şartlarda müsrif değil 3 aşağı 5 yukarı tüm benzinliler eskiden aynı tüketiyordu. Maalesef benim bilgi nazarımda bu konu daha fazla tartışmaya değmez :) 

https://www.spritmonitor.de buradan eski datalara bakılabilir.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Düşününce tam otomatikle hibrit iyi bir ikili olabilirler bence. Tam otomatiğin yakıt tüketim sorunu hızlanmalarda henüz tork konvertörü kilitlenmemişken gerçekleşiyor. Bir elektrik motoru bu sırada benzinli motora destek sağlarsa bu sorunu ortadan kaldırarak yakıt tüketimini ciddi şekilde aşağı çekebilir. Ama Ford'da da en azından ülkemiz için hibrit seçeneği yok.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.