Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Kompakt sınıfın yeni üyeleri


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

İyi de üstad Porsche'den bugüne kadar 2X milyon araç üretilmedi, herşeye rağmen enderliği ile tazeliğini koruyabilir.

Daha önce yazmış olabilirim, 1976 yılında iki arkadaş bir Golf GTI ile Istanbul - Münih gitmiştik, Kapıkule çıkış ve Almanya giriş damgalarımız aynı tarihliydi, ve 23 saat 40 dakikada almıştık o yolu :kıhkıh:

O zamanlar 1,6 110 BG enjeksiyonlu 110 BG motoru vardı ama araç 800 kg'dan az biraz daha ağırdı

çok keyifli idi. Ama 36 sene öncesinden bahsediyorsun!

aslında tamda söylemek istediğim bu.. asla unutulmuyor....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İyi de üstad Porsche'den bugüne kadar 2X milyon araç üretilmedi, herşeye rağmen enderliği ile tazeliğini koruyabilir.

Tazelik konusunda hemfikirim, o nedenle Golf sıkıcı oluyor biraz. Ama sıkıcı olmayı kabullenmekte bir tercihtir.

Cevaplanması zor bir soru atayım hemen ortaya, Golf mü daha iyi bir otomobildir, 911 mi? :kıhkıh:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tazelik konusunda hemfikirim, o nedenle Golf sıkıcı oluyor biraz. Ama sıkıcı olmayı kabullenmekte bir tercihtir.

Cevaplanması zor bir soru atayım hemen ortaya, Golf mü daha iyi bir otomobildir, 911 mi? :kıhkıh:

Al sana daha zor soru !!! Senin için otomobil nedir ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tazelik konusunda hemfikirim, o nedenle Golf sıkıcı oluyor biraz. Ama sıkıcı olmayı kabullenmekte bir tercihtir.

Cevaplanması zor bir soru atayım hemen ortaya, Golf mü daha iyi bir otomobildir, 911 mi? :kıhkıh:

Beklentilerini karşılayan otomobil iyi otomobildir.

Bu açıdan bakınca bireysellik derhal ön plana çıkıyor, zaten benim Golf'e itirazım da bireysel bir itirazdır, ben otomobilde özgünlük arıyorum, keşke her köşebaşında olmasa diyorum, heyecan verici olmasını bekliyorum, salt taşıt aracı olmanın ötesinde beni taşıyacağı yolda ben zevk almayı da istiyorum, hatta belki de işe gitmeyi araba kullanmak için bahane edecek kadar...

Bu tarif beni hemen Alfa'ya taşıyor, ama orada da fiyat/kalite oranı, dayanıklılık, servis olanakları gibi rasyonel süreçler devreye giriyor ve kararı etkiliyor.

Golf ise kendi başarısının esiridir, tutuculuktan başka şansı kalmamış durumda.

Scirocco ile hafiften kabuğu kırmayı denediler ama o da çok küçük bir zümreye hitap edebilecek işlevsellikte, yani bence isteseler yaparlar ama bu kadar geniş bir müşteri kitlesinden fedakarlık etmeyi göze alamıyorlar.

O nedenle de sınıfında bence daha başarısız olan BMW 1 serisi tarafında geçilmiş olması önemsediğim bir olgu ve umarım VW yönetimine de bir şeyler anlatır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

O nedenle de sınıfında bence daha başarısız olan BMW 1 serisi tarafında geçilmiş olması önemsediğim bir olgu ve umarım VW yönetimine de bir şeyler anlatır.

Bende bunu diyecektim...Hemde eski motorlarına rağmen

Bu gösteriyor bir çok şeyi...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Golf' ü çok kayırdığım zannedilmesin ama 1 serisi tarafından Golf ne anlamda geçilmiş? Arkadan itiş keyfi dışında (ki bu da subjektif)

Orasını bilemem, okuyucu seçimi sonuçta, senin* Almancan vardır: http://www.auto-motor-und-sport.de/news/die-besten-autos-2012-bmw-1er-schlaegt-vw-golf-in-der-kompaktklasse-4296390.html

*Not: senli benli konuşma tarzı samimiyettendir, rahatsız edici bulursan hemen sizli bizliye geçerim :kıhkıh:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Beklentilerini karşılayan otomobil iyi otomobildir.

Bu açıdan bakınca bireysellik derhal ön plana çıkıyor, zaten benim Golf'e itirazım da bireysel bir itirazdır, ben otomobilde özgünlük arıyorum, keşke her köşebaşında olmasa diyorum, heyecan verici olmasını bekliyorum, salt taşıt aracı olmanın ötesinde beni taşıyacağı yolda ben zevk almayı da istiyorum, hatta belki de işe gitmeyi araba kullanmak için bahane edecek kadar...

Bu tarif beni hemen Alfa'ya taşıyor, ama orada da fiyat/kalite oranı, dayanıklılık, servis olanakları gibi rasyonel süreçler devreye giriyor ve kararı etkiliyor.

Golf ise kendi başarısının esiridir, tutuculuktan başka şansı kalmamış durumda.

Scirocco ile hafiften kabuğu kırmayı denediler ama o da çok küçük bir zümreye hitap edebilecek işlevsellikte, yani bence isteseler yaparlar ama bu kadar geniş bir müşteri kitlesinden fedakarlık etmeyi göze alamıyorlar.

O nedenle de sınıfında bence daha başarısız olan BMW 1 serisi tarafında geçilmiş olması önemsediğim bir olgu ve umarım VW yönetimine de bir şeyler anlatır.

Cem abi yazdıklarının hepsine katılıyorum.. Bireysel istekler her zaman önceliklidir bu konularda. Biz bagajı geniş, işlevsel, ucuz, kaliteli, tasarım harikası olmasada göze hoş görünen, sürerken mutlu eden, yakıtı yüz güldüren, trafikde az görülen, donanımlı bir araç istedik. Sonuç bize Skoda diyordu.

Gerçekten de Golf başarısının kurbanıdır. Radikal değişiklikler Vw'e çok pahalıya patlayabilir. Bu nedenle aynı tasarımı kullanarak sadece elektroniği, iç mekandaki oyuncakları, kaliteyi geliştirmeyi tercih ediyorlar. Bu bütün modellerin parça uyumluluğu vs. açısından çok yararlı. Ben istediğimi takabiliyorum.. :kıhkıh: Hatta Golf'ün gösterge panelini tutup Superb'e bile takabiliyorum.. :kıhkıh: Ama şu an için bence kimse Vw'den radikal değişiklik beklemesin. Forda kaçırdıkları tasarımcı zamanında güzel bir seri yakaladılar. Şimdi o çizgiyi bozmadan nasıl götürürüz diye uğraşıyorlar. Büyük bir kitle bu tarzı seviyor ve bunu bir anda değiştirmek zor. O tasarımcıyı kökten kovmalı ve yerine başka birini bulmalılar; ama şu an hiç öyle birşey gözükmüyor ufukta. Şimdi yazdığım yanlış anlaşılmasın ama mesela Focus'un köklü bir geçmişi olmaması çok işe yarıyor kendi açısından. Kafalarına göre 3(4) tasarım yaptılar. F I' den beri. Ha FI birde yaptıklarını F II'de devam ettirseler şu an Golf gibi bir kitlesi olurdu eminim.. :wacko:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kitle derken ? Ne kitlesi bu ? Kar felan mı

Focus daha nasıl bir kitleye sahip olacaktı pardon da... Focus'dan bahsettiğini unutma

Golf'ten sonra Focus en çok satan araçtı 2008 yıllarında yani Focus II vakti bu satışların bir çoğu F1 sayesinde oldu...

Yani kitle böyle araç değiştirmemekle yaratılmaz Hasan..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Golf' ü çok kayırdığım zannedilmesin ama 1 serisi tarafından Golf ne anlamda geçilmiş? Arkadan itiş keyfi dışında (ki bu da subjektif)

1. Premium marka imajı

2. Arkadan itiş

3. Yeni Motorlar -Downsizing sonucu ortaya çıkan 1.6 170 bg motor -

4. Yeni 1 Serisi'ndeki kaliteli ve elit iç mekan

5. Uzayan Boyut - Az veya çok sonuçta uzadı ve bu arka diz mesafesine yansıdı -

6. Genişleyen Bagaj(Önceki kasaya gÖre 200 lt artış var) ve Genişleyen İç Mekan

Eskiden bu aracı alan 1 ve 2. maddeler için alıyordu. Şimdi alması için daha çok neden var. :wacko: Golfü alan ise premiuma yaklaşma isteği olan, yeni motorlar(TSI, TDI), kaliteli ve sade iç mekanı için alır. :kıhkıh: Ha birde 1 serisine gÖre ucuz fiyatı için. :kıhkıh:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kitle derken ? Ne kitlesi bu ? Kar felan mı

Focus daha nasıl bir kitleye sahip olacaktı pardon da... Focus'dan bahsettiğini unutma

Golf'ten sonra Focus en çok satan araçtı 2008 yıllarında yani Focus II vakti bu satışların bir çoğu F1 sayesinde oldu...

Yani kitle böyle araç değiştirmemekle yaratılmaz Hasan..

Yakup abi yanlış anlaşılmasın dedim. Büyük tasarım değişikliklerinin illa ki marka imajında izleri vardır. Satış olarak Tr'dekini kastediyorsan yarısının(belki daha fazla) ne olduğunu biliyoruz Yakup abi.. Yurtdışını bilmiyorum; ama pek farklı olduğunu zannetmiyorum. Şimdi aynı tasarım iziyle(FI) FII çıksaydı sıradan bir tasarımla çıkacağına daha güzel olmaz mıydı? Daha çok kitleye hitap eder(FII ler ortada prepezant aracı olarak dolanmadı mı) , daha çok satış almaz mıydı? Mantıken düşün. O zamanlar pek fiyat farkıda yoktu bu markalar arasında ben ikisini de alacak param var gidip prepezant(adı her neyse) aracı olarak görülen bir araç alacağıma gider golf alırım derim. Sözüm meclisten dışarı yanlış anlama Yakup abi. Yok adam akıllı bir tasarımı var ikisininde hangisi ucuzsa(ki focus o yıllarda golfden daha ucuzdu) onu alırım. :kıhkıh: FI'in tasarımının hala hoş göründüğü düşünülürse.. :kıhkıh:

Şimdi de yazayım sözüm meclisten dışarı sadece geçmişte öyle değilde böyle olsa Golf alacak adam gidip FII alabilirdi demek istiyorum. :wacko: Kitle mitle yanlış anlama Golf daha iyiydiye getirmiyorum yani. :( FIII ile zaten durumu toparladılar hayırlısı artık. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.