Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 çalışmıyor (iki Kere Takviye ile çalıştı)


Furkan Sahin

Soru

merhabalar,

 

bundan yaklaşık 1 hafta önce aracımı bir tanıdığın garajına çekmiştim. 2-3 saat sonra çıkmak üzere tekrar aracıma binip start'a bastığımda ekran yanıp sönmeye garip bir cızırtı sesi gelmeye başladı ve araç çalışmadı. Bir müddet sonra akünün boşaldığını anladım ve ford cmax ile takviye yaparak çalıştırdık. Buraya kadar herhangi bir sorun yok.

3 gün önce il dışına yani Yozgata gittim. Araç yaklaşık -16-17 derecede 1 gece yattı. Gecenin sabahında aracı tekrar çalıştırdığımda hiç bir sıkıntı/sarsıntı olmadan normalce çalıştı. İşlerimi hallettikten sonra yine aynı yere aracı parkettim. Sivasa çıkmak üzere akşam aracıma binip çalıştırmak istediğimde başta yaşadığım olay tekrarlandı. Bunun üzerine transit connect araçtan yine takviye yapıldı ve araç çalıştırıldı. Velhasılıkelam memlekete döndüm.

Pazar günüde biraz gezdikten sonra bir miktar mazot olarak yine arabayı parkettim. Hemen ertesi sabah işe gitmek için arabama bindiğimde yine çalıştıramadım. Takviyeye zamanım olmadığı için o şekilde bıraktım. Yalnız bu arada geceleri hava sıcaklığı yaklaşık -22 ye kadar düştü. Yolda shellden aldığım mazotu kullandım. Pazar günü ise TP den mazot almıştım. Dün yine tanıdğımın c-max'inden takviye yaptık ilk 2-3 marşta araç çalıştı 3-4 sn çalıştıktan sonra stop etti.

 

Sonuç : araç şu an hiç bir şekilde tepki vermiyor ve çalışmıyor ayrıca takviyede yemiyor. Şu an araç anormal bir durumda kapıda yatıyor. Akü tamamen bitti ya da öldü sanırım, sileceğin biri kafasına göre çalışıp duruyor. Kapıları kilitlemiyor ya da açmıyor. Aynanın biri kapanıyor diğeri açık vaziyette. Kapılar açık olmasına rağmen bagaj kapağı kilitli. Bu şekilde enteresan durumlar yaşıyorum... Sizce sorun ne olabilir ? Mazot donmuş olabilir mi ? Mazor filtresinden yapıyor olabilir mi ? %99 ihtimalle zaten akü bitik durumda. her durumda değişilmesi şart.

 

Ek olarak : bugün takviye yapmadan araca binip startladığımda bilgi ekranında motor arızası çıkmıştı. bunuda anlamış değilim.

 

Yanıtlar için şimdiden teşekkürler ...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 11 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0
19 dakika önce, Furkan Sahin yazdı:

merhabalar,

 

bundan yaklaşık 1 hafta önce aracımı bir tanıdığın garajına çekmiştim. 2-3 saat sonra çıkmak üzere tekrar aracıma binip start'a bastığımda ekran yanıp sönmeye garip bir cızırtı sesi gelmeye başladı ve araç çalışmadı. Bir müddet sonra akünün boşaldığını anladım ve ford cmax ile takviye yaparak çalıştırdık. Buraya kadar herhangi bir sorun yok.

3 gün önce il dışına yani Yozgata gittim. Araç yaklaşık -16-17 derecede 1 gece yattı. Gecenin sabahında aracı tekrar çalıştırdığımda hiç bir sıkıntı/sarsıntı olmadan normalce çalıştı. İşlerimi hallettikten sonra yine aynı yere aracı parkettim. Sivasa çıkmak üzere akşam aracıma binip çalıştırmak istediğimde başta yaşadığım olay tekrarlandı. Bunun üzerine transit connect araçtan yine takviye yapıldı ve araç çalıştırıldı. Velhasılıkelam memlekete döndüm.

Pazar günüde biraz gezdikten sonra bir miktar mazot olarak yine arabayı parkettim. Hemen ertesi sabah işe gitmek için arabama bindiğimde yine çalıştıramadım. Takviyeye zamanım olmadığı için o şekilde bıraktım. Yalnız bu arada geceleri hava sıcaklığı yaklaşık -22 ye kadar düştü. Yolda shellden aldığım mazotu kullandım. Pazar günü ise TP den mazot almıştım. Dün yine tanıdğımın c-max'inden takviye yaptık ilk 2-3 marşta araç çalıştı 3-4 sn çalıştıktan sonra stop etti.

 

Sonuç : araç şu an hiç bir şekilde tepki vermiyor ve çalışmıyor ayrıca takviyede yemiyor. Şu an araç anormal bir durumda kapıda yatıyor. Akü tamamen bitti ya da öldü sanırım, sileceğin biri kafasına göre çalışıp duruyor. Kapıları kilitlemiyor ya da açmıyor. Aynanın biri kapanıyor diğeri açık vaziyette. Kapılar açık olmasına rağmen bagaj kapağı kilitli. Bu şekilde enteresan durumlar yaşıyorum... Sizce sorun ne olabilir ? Mazot donmuş olabilir mi ? Mazor filtresinden yapıyor olabilir mi ? %99 ihtimalle zaten akü bitik durumda. her durumda değişilmesi şart.

 

Ek olarak : bugün takviye yapmadan araca binip startladığımda bilgi ekranında motor arızası çıkmıştı. bunuda anlamış değilim.

 

Yanıtlar için şimdiden teşekkürler ...

Geçmiş olsun. Bildiğim kadarı ile sık takviye yapmak çok iyi değil. Bizim ducato şirket aracında başımıza geldi. Takviyeler sonrası beyin arıza verdi. Ve beyin bu sebeple değişti. Yakıt olarak da bende linea vardı bir kere TP den mazot aldım araçda çekiş sorunları ve turbonun hissedilir devrini 1750 den 2200 lerde hissetmeye başladım. Nerdeyse turbo değişecektim. Neyseki iki kutu würth katkı ile kurtardım. Şimdi opetden şaşmıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
41 dakika önce, Özer Aksu yazdı:

Sorununuz akü . Akü uygun voltajı göremeyince araçta garip arızalar görmeniz normal akunuzu değiştiriniz. Bu durumun yakıtla ilgisi yok .

yanıtlarınız için teşekkür ederim. Opeti hiç denemedim. Şu ana kadar hep shell ve tpden mazot aldım. Şehir içinde TP daha fazla km yapıyor uzun yolda ise shell. Garip gelebilir  Aracı yarın başka bir araç yardımıyla garaja götürmeyi düşünüyorum. En azından bir müddet sıcakta kalırsa kendine gelebilir. Bugün birkaç akü bayisine gittim kimseyi araç başına getiremedim. Aracın bulunduğu noktada akü değişimi yapılırsa kodlamalarda problem oluşabilir mi acaba ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Akü'nüz sizi bırakmış. 

...geçmiş olsun.

Soğuk hava akü'nün, özellikle bir ayağı çukurda olanların baş düşmanı... azrail'i.

Aracı servise çektiremiyorsanız akü'yü kendiniz değiştirebilir ya da Ford Yol Yardımı arayabilirsiniz.

444 36 73'ü ararsanız call center size en yakın bayiden usta+araç yollar.

Akünüzün bittiğini belirtirseniz olay yerinde aracınıza müdahale eder veya servise çekerler.

Akü değişimi sonrasında olası arıza kayıtlarını ECU'dan sildirmek için (takviye nedeni ile) yetkili servisin çayını içmenizi tavsiye ederim.

Geçmiş olsun...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aynı sıkıntısı geçen hafta bende de çıktı. Fren yağı, vs dünya kadar şey söyledi ekran. Günlük kullandığım için şu an başka takviyeye gerek kalmadı ama akü fiyatı almaya gittiğim usta sürekli takviye yapmamamı, beyini bozabileceğimi söylemişti. Akü satmak için söylediğini sanmıştım. Doğruluğu varmış demekki. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 dakika önce, Mustafa.Yıldız yazdı:

Gue menüsünden akünün voltaj bilgilerine bakabilirsiniz

 

Ok tuşuna basılı kontağı açın biraz bekleyince menü çıkar.  Yukarı aşağı yön oklarıyla menüde gezebilirsiniz

 

O sağlıklı yöntem değil, araç marş alırken değeri görmemiz gerek.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.