Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Satın Almak Mı Yoksa Kiralamak Mı Avantajlı ?


Hakan Saraylı

Önerilen Mesajlar

Bir aracı satın almak mı yoksa kiralamak mı sizce daha avantajlı ? 

Şahıs bazında belki avantajlı görünmeyebilir belki ama firma adına kiralama gerçekten büyük nimet... 

Örneğin Focus Titanium Otomatik aracın 24 kiralama bedeli aylık ortalama 2.000 TL + KDV (yıllık 30.000 km.)

2 Yıllık (24 ay) maliyet 48.000 TL. (ilk bakışta yüksek gibi görünüyor ancak bu parayı tek seferde değil aylık taksitlerle ödüyorsunuz)

Gelelim (+) yönlerine

2.000 TL. Trafik sigortası

2.000 TL. Kasko

2.000 TL. Yılda 2 bakım

2.000 TL. Yılda 1 takım lastik

2.000 TL. MTV 

9.600 TL. Gelir vergisi indirim

500 TL. Muayene (TÜV) masrafları

10.000 TL. Araç yıpranma payı

 

Başka hiç bir şey çıkmazsa = 30.000 TL. masrafta kurtuluyoruz.

Aylık gerçek maliyet 750 TL. civarı

Aracı satın almayarak cebimize kalan 80bin küsür TL sermaye de cabası tabi !

Tabi birde araca sevgili gibi bağlanmamak (ne de olsa benim değil kiralık), bi tarafları kırılsa da fazla üzülmemek paha biçilemez... 

 

 

 

Hakan Saraylı tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şirketler için kiralamak daha karlı. Son 5 senedir bizde öyle yapıyoruz. Doldur yakıtını bin, misssss... 

Birde bizde bir araç çok yol yapıyor, her çıkışı en az 1000km. Onun için satın alınsa bile 2 seneden fazla dayanmıyor :) 

Serdar Eryürekli tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Unutulan bir diğer fayda, büyük ihtimalle kiralama sözleşmesine göre değişiyordur da, kaza bela durumunda arabasız kalmıyor olmanız olabilir.

Sıfır alınacaksa 10.000 tl yıpranma payı az değil mi?

anahtarı çevirince zaten - 10%, üzerine 2 yıl kullanıldığında, hele ki satarken şirket arabası gözüyle bakılacaksa daha fazla bile olabilir gibi geldi bana.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Mertcan Çelik said:

Unutulan bir diğer fayda, büyük ihtimalle kiralama sözleşmesine göre değişiyordur da, kaza bela durumunda arabasız kalmıyor olmanız olabilir.

Sıfır alınacaksa 10.000 tl yıpranma payı az değil mi?

anahtarı çevirince zaten - 10%, üzerine 2 yıl kullanıldığında, hele ki satarken şirket arabası gözüyle bakılacaksa daha fazla bile olabilir gibi geldi bana.

Haklısın satarken oluşacak zarar dahada fazlası olacağı kesin. Birde arabayı kredi ile aldıysanız faiz maliyeti var.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

35 dakika önce, Hakan Saraylı said:

Haklısın satarken oluşacak zarar dahada fazlası olacağı kesin. Birde arabayı kredi ile aldıysanız faiz maliyeti var.

 

 

2 bin TL fazla yazmışsın zaten abi bakım ve lastik o kadar tutmaz. 3 bakım ve 1 takım lastik yeter. Vergi indirimi 8600 değil mi birde?

 

80 bin TL'ye araba senin olacak masraflar ile 110 bin TL 

2.el satışı 57-58 bin TL (2013 model Titanium Pws 55-65 bin km arası)

52-3 bin TL kaybedeceksin yani. Eee zaten 48 bin TL ödüyorsun. 5 bin lira için birine bağımlı olmak? Ama tabi 110 ödemek var 48 ödemek var o da ayrı mesele ve 10 bin TL yıpranma payı bonus oradan 5 bin kesilse kar da yok.

 

Ben almazdım. Lüks (2.0 üstü) ve 3 yıl olmadıkça anlamsız geliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

18 dakika önce, Yakup Çağatay said:

3 bakım ve 1 takım lastik yeter.

15.000 de bir bakıma girecek, yılda 30.000 km yapıyorsa 2 senede 4 bakım.

1 takım lastik yetmez, hiç değiştirmese bile yazlık ve kışlık 2 takım almak gerekecek. Kiralama şirketleri bunları ücretsiz veriyor.

 

18 dakika önce, Yakup Çağatay said:

 

Ki bizim araçlar 2 senede 130.000 civarı yapıyor, yani daha fazla bakım ve daha çok lastik.

Birde kazaları düşün..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

19 dakika önce, Serdar Eryürekli said:

15.000 de bir bakıma girecek, yılda 30.000 km yapıyorsa 2 senede 4 bakım.

1 takım lastik yetmez, hiç değiştirmese bile yazlık ve kışlık 2 takım almak gerekecek. Kiralama şirketleri bunları ücretsiz veriyor.

 

Ki bizim araçlar 2 senede 130.000 civarı yapıyor, yani daha fazla bakım ve daha çok lastik.

Birde kazaları düşün..

 

0-15 bin km için 15 bin'de bakım. 1

15-30 bin km için 30 bin'de bakım. 2

30-45 abin km için 45 bin'de bakım. 3

60 bin'de satılacak arabaya ne diye bakım yapıyorum ? :)  Hangi şirket temizleyip satmış aracını :D 

 

Üzerinde lastik yok mu? 40 bin gider en az. 1 takım yeter hatta kış öncesi ve sonrası ile birlikte 1 kışlık bile yeter.

 

Sizin araçları konuşmuyoruz zaten canım :) Burada adam 1 tane araba alacak onu da nasıl alırım diye düşünüyor sadece ve kiralanan aracın km sınırı var %99.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, Yakup Çağatay said:

60 bin'de satılacak arabaya ne diye bakım yapıyorum

Belki sene sonu 70.000 de olacak? Km sınırı yoksa?? :D 

 

3 dakika önce, Yakup Çağatay said:

1 kışlık bile yeter.

Hah bende onu dedim. Sen 1 takım diyince ''sadece üstündekiler yeter'' olarak anladım.

 

Dediğim gibi birde büyük bir kazaya karışsa? Falan filan. 

Sonuç olarak km sınırı olanlara kar ettirmeyebilir ama biz ediyoruz :) 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Biz çok hesapladık bizde kullanan da var kullanmayan da. Çok tutulan araçlara satın alıp sahip olmak kesinlikle daha avantajlı gbi . BMW 3 serisi jetta Mercedese C vs gibi. 

Serbest meslek erbabına KDV faydası da var. Muhakkak KDV ödüyoruz biz kiralayınca 2000+KDV dediğin KDV kısmı 2 yılda total amorti olmuş oluyor diğer türlü 5 yıl. 

Dediğim gibi değer kaybı düşük olan popüler bir aracı kiralarsan dezavantajlısın çünkü hem kira nisbeten yüksek oluyor. Hem de sahip olsaydın ummadığın yüksek fiyata satabiliyordun. Ama gönlüm bunda deyip tutulmayan bir aracı almaktansa kiralamak daha akıllıca. Bir de zaman zaman kampanyalar oluyor onları takip etmek lazım mesela bir arkadaş acaip düşük bir fiyata qashqai dizel otomatik en üst donanım kiraladı. Rakamı hatırlamıyorum ama düşün sıradan octavia dizel otomatiğin %60-65i gibi bir fiyata gelmişti. Benim evde 2 araba varken bdnim bile kiralayasım geldi. 

 

Kiralamanın asıl avantajı filo kiralamada. Bir araç filosunu satın alsan mesela 20 araba 30 araba 50 araba kredi ile alsan bile belli bi peşinat ödemek zorundasın bu da çok ciddi bir sermaye demek. İşe yatıracağın sermayeyi altından yel geçen nesnelere yatırmak zorunda kalıyorsun. 

Filoda 2. avantaj şu. En az bir bazen 2-3 taşıma sorumlusu istihdam etmen gerekmiyor. Yani 20 araba 30 araba 50 araba satın alırsan bunların vergisini muayenesini bakımını sigortasını cezasını takip etmek,  servise gideceği zaman götürüp getirmek , yolda kalana ikame araç sağlamak vs vs gibi işler için en az personel istihdam etmelisin. Eee o izne çıktığı zaman için bir tane de 2 elemanın sana yıllak maliyeti. 50 bin Tl civarı olur.  Filo kiralamada bu masrafın olmuyor. Bu çok ciddi bir avantaj..

 

Son olarak bizim gibi şeytan tarafından habire dürtülen kişiler olarak kiraladığın arabaya modifikasyonu bırak stiker bile yapıştırmıyorsun. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.