Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

%100 Yerli Motorumuz ...


Kaan Yagizer

Önerilen Mesajlar

http://www.hurriyet.com.tr/ford-otosan-100-milyon-dolara-ilk-ve-tek-kamyon-motorunu-uretti-40078391

 

Sıfırdan (Catia'da çizilen ilk çizgiden itibaren) imal edilen, tüm fikri mülkiyetleri Türkiye'ye ait ilk motorumuz "sonunda" bant'tan çıktı.

9 ile 13 litre arasında üretilecek Ecotorq'lar Sibirya'dan, And dağlarına kadar uzanan bir coğrafya'da ...ve hatta Miami sahillerinde (Ford Marine iş birliği ile) göğsümüzü kabartacak.

 

...ne mutlu! Darısı diğer firmalarımızın da başına :) 

 

2010 yılından beri bekliyorduk, ama beklediğimize değdi ... :nazar:

  • Beğen 17
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Cem Boneval said:

Darısı otomobil motorunun başına.

 

... şanzıman onayı alındı.

Fikri mülkiyeti (gene) Türkiye'ye ait şanzıman (otomobil ve hafif ticariler için) geliştiriliyor.

 

Sonra? ...daha fazlasına da bakacağız tabi ki :smiley2k: diyorlar.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Doğrudur ... Everest (Okyanusya - Asya - G.Amerika pazarı için) Ar-Ge'si (sadece yol testleri değil) Türkiye'de yapılıyor. Ama sadece bu değil ki .. Taiwan için Elektrikli MCV yapmaktan, yürüyen aksam dizaynına, alaşım (genelde Bor) malzeme araştırmasından, taban sacı dizaynına, Jaguar için kalıp yapmaktan JMC için kapak tasarlamaya kadar yürüyen daha onlarca proje var.

... mesela Hidrojen Yakıt Hücreleri... o konuda haber bekliyorum/z ... 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

32 dakika önce, Kaan Yagizer said:

Doğrudur ... Everest (Okyanusya - Asya - G.Amerika pazarı için) Ar-Ge'si (sadece yol testleri değil) Türkiye'de yapılıyor. Ama sadece bu değil ki .. Taiwan için Elektrikli MCV yapmaktan, yürüyen aksam dizaynına, alaşım (genelde Bor) malzeme araştırmasından, taban sacı dizaynına, Jaguar için kalıp yapmaktan JMC için kapak tasarlamaya kadar yürüyen daha onlarca proje var.

... mesela Hidrojen Yakıt Hücreleri... o konuda haber bekliyorum/z ... 

 

Kaan abi,

 

Bir şey çok dikkatimi çekti peki bordan yapılan işlemleri bu araçta bor yakıt olarak kullanacaklar mı acaba !

Hidrojen yakıt hücrelerinden dolayı sordum abi.

 

Kusura bakmayın teknoloji olunca içim kıpır kıpır oluyor :D 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

17 dakika önce, Ömer Osman Özün said:

Bir şey çok dikkatimi çekti peki bordan yapılan işlemleri bu araçta bor yakıt olarak kullanacaklar mı acaba !

Hidrojen yakıt hücrelerinden dolayı sordum abi.

 

Bor'u şu an gövde / aksam materyalinde hafiflik + sağlamlık için kullanıyoruz.

-Bor alaşım, sertleştirilmiş çelik-

 

Yakıt hücresi için Bor kullanılıyor mu? (katalizör) bilmiyorum.

 

Tübitak'ın içinde bulunduğu KOCAMAN! bütçeli Arge grubu hat safhada sıkı ağızlı ve izole şekilde çalışıyor.

... ilerliyoruz! ... bilgisi dışında (hangi aşamadalar?) ek / güncel detay bende yok. Ama deliler gibi çalışıyorlar, onu biliyorum.

O projede sadece Ford'dan +500 mühendis var ... ne kadar önem verildiğini anla.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.