Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Kaza Sonrası Masraf Tahmini


Hüseyin Eryiğit

Soru

Önerilen Mesajlar

  • 0
21 dakika önce, Servet Özkan said:

Arabanin sasesi derken? Fotograflardan birsey belli olmuyor. Saniyorumki boyle bir kazada saselere birsey yapamazsiniz. Yanlis anlamis olabilir misiniz?

Kaputtada birsey yok gibi gorunuyor, belki fotografin acisindandir ama oyle olsa dahi duzelmeyecek birsey goremiyorum ben.

On panel gitmis, tamponu plastikci toplar. Panjurlar alinir. Burdan bakinca sadece on panelde (panjuru demiyorum) kiriklar mevcut. 500TL lik hasar var yok gibi gorunuyor.

 

5700 + 1300 + 1359 + 453 = 8812TL masraf cikartan servise burdan sesleniyorum. Hem uzum yiyip hem bagci dovuyorsunuz. Allahinizdan bulun (varsa tabi).

Bir seylerin uzerine mi cikti bu araba? Kaldirim vs gibi? Yani darbesi aslen alttan mi?

Hani oyle olsa dahi traverse falandir diye dusundum. Onunda kaci kac para. Yinede sasede bir problem varsa sirf bu isi yapan yerler var gidin verin duzeltsinler uc-bes neyse. Ama emin olun 5700 gibi bi rakam yok. 5700 e arabanin on takimlari hersey dahil yenilersiniz.

Hocam 50 km hızla bariyere önden vurdum durdum. Ne hararet ne bişey yapmadı o halde 50 km yol geldim. Vurdum durdum yani. Yalova erdeğer bana bu fiyatı verdi. Sislerin olduğu yerde yerde şase dedi yamulmuş. Bu fiyatları verdi. Elim kolum bağlı kaldım valla bu fiyatları deyince. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bence Şase derken paneli kastediyor Servet, görünen hasara göre bence saşelere birşey olmamıştır. Panel, tampon, kaput değişecek boyanacak, çıkmacılardan parça temini ile tahmini 2000-2500 TL. hallolur gibi geliyor bana. Yok olmaz çıkma istemem yeni orjinal alır takarım denirse üzerine 1500 daha eklemek lazım fakat elektronik-mekanik aksam söz konusu değilse kaporta çıkmacıdan almak daha ucuza geliyor.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

o iş resimle olmaz ...

hata yaparsınız, sıkıntı yaşanır.

...aracı yaptıracağınız yere çektirirsiniz ... sökülür, bakılır.

ne mi demek istiyorum?

 

ase%20kolu.jpg

 

...bu sizin paylaştığınız foto'dan bir ayrıntı.

 

O kare biçimli koyu renk metal parça şase kolu, amortisör gibidir ... düşük darbeleri soğurur/absorbe eder, büyük darbelerde de hasarın yaşam mahalline ulaşmasını engeller. Kol bağlantı parçasında deformasyon var, bağlantı parçası "dudak" gibi açılmış ... yani şase kolu darbe yemiş ve şişmiş ... yani sökülüp bakılması ve şase'de -kaçma- var mı tespit edilmesi lazım. 

 

Radyatör sağlam mı? Onu tutan çerçeve ve askı kolları yerinden çıkmış gibi, onda hasar varmı? Far bağlantı ayakları ne durumda? vs.vs.vs. alırsın kuZu'yu ... sökersin ... ne kırık? ne çıkık? ne tamir edilir? ne edilmez? bunlar ortaya çıkar.

 

O ana kadar her kim ne diyorsa bu sadece kişisel tecrübe ışığında yapılan tahminden öteye geçemez ... Sonuç : Aracı nerede tamir ettirecekseniz oraya gidin - söktürün. 

 

Not: Geçmiş olsun, Allah beterinden saklasın. 

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
tabi ki -imla-
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

geçmiş olsun iyi bir özel serviste orjinal parçalarla 3 bin civarı tutar bence. tampon değişirse sadece 1300 mü ne özel servis fiyatı geçenlerde bir arkadaş değiştirmişti ordan biliyorum. 50 km kazada şase yamulmaz bence yamulsada düzelecek şekilde olur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
On 15.02.2016 at 21:50, Onur İnebolu said:

50 km kazada şase yamulmaz bence yamulsada düzelecek şekilde olur.

 

50 km hızla "bariyere" yani kinetik enerjiyi görece -az- soğuracak bir engele çarptığınızda değil şase yamulmak ... araç "dağılır"

... şöyle anlatayım ... 50km ile gidip bir ineğe vursanız ne olur? ...aslında pek bir şey olmaz, aracınızın ezici momentumu ineği havalandırır, metrelerce öteye atar ... kaputunuz, panjurunuz kırılır ama o kadar. Ama 50km hızla bir ağaca -çakarsanız- ne olur? Büyük bir ihtimal ile gözü hastanede açarsınız, küçük ihtimal ile de ölürsünüz. 

 

Neden?

 

Aracınızın momentumu sizi ezer, hiç bir şey olmasa iç kanamalar yüzünden hastanelik olursunuz.

 

...işin fizik yanı (kabaca) şöyle. 

 

1/2m(v)2 ... bunu 50km/h ile giden bir Ford için hesaplarsak momentumu soğurmayacak bir hedefe (örnek:bariyer) çaktığınızda yaklaşık İKİ MİLYON JUL ya da 477 bin kalori güç üretirsiniz.

 

...bu ne mi demek?

 

 

...şase ne ki? o kadar enerji deşarj olurken yolcuları korumak adına aracın ön tarafı resmen patlar. (zaten olması gereken de bu ... aksi durumda momentum insanları öldürürdü) 

 

Yani 50km/h bir yerlere "sıvanmak" adına yeter de artar bile ... 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.