Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Guest

Şanzıman, hidrolik yağ değişim periyodu.

Recommended Posts

Guest

+ Yani kabaca bu şanzıman yağı ve filtre değişim fiyatı 700 TL gibi oluyor öyle mi?
- Yaklaşık olarak evet dediğiniz gibi.

Soygun lt si kaç tl bu yağın. Ben hala yaptıramadım .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manuel şanzıman yağı lt si 25 civarı piyasada.. Sanayide 75,100 e yaparlar. Akan yağı yeni bir kaba alıp miktarı ölçülse iyi olur. Kimi manuelde gerek yok diyor, kimi 3 5 yıl da değişse iyi olur. Ben hissedilir derecede yumuşama aldım bu sabah 1ve 2 ye takarken..zaten iyi bir şanzıman bizim 6 ileri.

5 yaş 52 bin de aracım 

Edited by Mehmet Demir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bugün yetkili servisle konuştum 2015 model otomatik dizel ford focus 45.000 bakım için yaklaşık 1.650 TL fiyat aldım.

 

 standat bakım + şanjıman yağı değişmi yapılıyormuş , şanzıman yağı 7 litreymiş !

 

garanti kapsamında olduğu için ( 2016 ) trafik çıkışlı mecbur yetkili servisde değişeceğim :( 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14.06.2018 - 12:53 tarihinde, Direnç Zengin yazdı:

Bugün yetkili servisle konuştum 2015 model otomatik dizel ford focus 45.000 bakım için yaklaşık 1.650 TL fiyat aldım.

 

 standat bakım + şanjıman yağı değişmi yapılıyormuş , şanzıman yağı 7 litreymiş !

 

garanti kapsamında olduğu için ( 2016 ) trafik çıkışlı mecbur yetkili servisde değişeceğim 😞

Ben 1.5 motor poweshift yağını 60 binde değiştim. içinden 6 lt yağ çıktı bizde içine 6 lt yağ koyduk geçenlerde bu konuyu görünce tekrar araştırdım. Castrol sitesinde ve bir kaç yerde bu şanzumanın yağ kapasitesi 7 lt diye geçiyor. Ustamla bunu tekrar konuştuk gerekirse 1 lt ilave edelim dedim, ustam bir kaç yere danıştı ama olmaz bu şanzumana 6 lt koyacağız dedi. bende ısrar etmedim.

 

aracı 30 bin den beri ben kullanıyorum. Şanzumanla ilgili en ufak bir sorunum yada memnuniyetsizliğim olmadı. 60 binde aracın içinden çıkan şanzuman yağı da bana göre hala çok iyi durumdaydı ama değiştik. şimdi 60 binden sonra 10 bin km oldu şanzumanda halen en ufak bir sorun yada performans kaybı yok.

 

şimdi asıl meseleye gelelim. bu şanzumana kaç lt yağ konacak.

 

eğer 7 lt ise o zaman fabrikada neden 6 lt yağ koyuyorlar. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 dakika önce, Oguzhan C yazdı:

eğer 7 lt ise o zaman fabrikada neden 6 lt yağ koyuyorlar. 

Belki küçük bölmeler vardır ve tam boşalmıyordur.
Benimde 45K yakında gelecek.
Yağı her ihtimale karşı değiştirmeyi düşünüyorum.

Bizim arabada en riskli yer, PS şanzıman sanki.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

son karar ne oldu 6 litremi 7 litremi ben 7 litre koydurdumşanzımanımda dye yada r ye alırken ilk klakışta bi dolma sesi bi vuruntu yapmaya başladı bu da bei rahatsız ediyor yadan olabilirm,i

???????????

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bir saat önce, Emre.Çetin yazdı:

son karar ne oldu 6 litremi 7 litremi ben 7 litre koydurdumşanzımanımda dye yada r ye alırken ilk klakışta bi dolma sesi bi vuruntu yapmaya başladı bu da bei rahatsız ediyor yadan olabilirm,i

???????????

yaklaşık bir ay önce 45K bakımını yaptırdım.
Şanzıman yağı ve filtresi de değişti.
Sadece yağın markasını sordum, Castrol dediler.
Ama ne kadar koydular bilmiyorum.
Bakımdan sonra şanzıman kullanımında bir fark hissetmedim.
Vuruntunun yağla ilgisi olduğunu zannetmiyorum.
Sanki el freni çekilmeyip, dişliler yükte kalırsa yapıyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

teşekkürler ben servis usta başına sordum 7 litre kapasitesi dedi ögrendim yani .sizin söylediginiz şanzımanı yüke bindirmek benimkisi daha farlklı bi sıkındı o şekilde degil 

 

Edited by Emre.Çetin

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 saat önce, Mustafa Nartkaya yazdı:

Bakımdan sonra şanzıman kullanımında bir fark hissetmedim.
 

Ben hissetmiştim;  biraz daha pürüzsüz, biraz daha yumuşak hissediyordum. Demek o kadar para bayılmanın verdiği psikolojik hismiş 😄😄😄 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 saat önce, Emre.Çetin yazdı:

son karar ne oldu 6 litremi 7 litremi ben 7 litre koydurdumşanzımanımda dye yada r ye alırken ilk klakışta bi dolma sesi bi vuruntu yapmaya başladı bu da bei rahatsız ediyor yadan olabilirm,i

???????????

Yağı doldururken üst-yanda taşma kapağı var. Oradan yağ taşacak kadar doldurmak gerekli. Boşaltılan miktara göre 6-7 litre arası alıyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daha önce yazdım lazım. Bu şanzımanı ford, chrysler , renault, volvo gibi 4-5 üretici kullanıyor. Volvo ve rönoda değişim yok yağ ömür boyu ancak her bakımda kontrol şart eksikse tamamlanıyor. Ford ve Chrysler ise 48 ayda bir değişim öneriyor (otosan 3 yıl yapmış) .

Ben bundan sonra 4 yılda bir değiştireceğim. 

 

http://www.furitech.com.au/index.php/getrag-6dct-mps6-dual-clutch-transmission-fluid-change/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bir saat önce, H. Cenk yazdı:

Daha önce yazdım lazım. Bu şanzımanı ford, chrysler , renault, volvo gibi 4-5 üretici kullanıyor. Volvo ve rönoda değişim yok yağ ömür boyu ancak her bakımda kontrol şart eksikse tamamlanıyor. Ford ve Chrysler ise 48 ayda bir değişim öneriyor (otosan 3 yıl yapmış) .

Ben bundan sonra 4 yılda bir değiştireceğim. 

 

http://www.furitech.com.au/index.php/getrag-6dct-mps6-dual-clutch-transmission-fluid-change/

 

İyi niyetli düşünmeye çalışıyorum,
Otosan Türkiye yol şartlarında edindiği tecrübeye göre mi
bu kısa periyoda karar verdi.
Diğer türlü Ford müşterileri olarak, Otosana bir yanlış mı yaptık.😀

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.