Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Rolanti Zıplaması,takılması,2.viteste Silkeleme ?


Alper Alp.

Soru

Arkadaşlar merhaba.2009 TDCİ Trendx i sattıktan sonra yaklaşık 1 hafta önce once sedan dizel style aldım.Yanlız aracı alırken computest ve özel serviste bilgisayara baglattım.Motorda en ufak sorun ,hata hıc bır sey cıkmadı turbo basınıcı vs .10 üzerinden 11 alır :) Ama ne hikmetse 1.viteste ufak artçı şoklar,2.viteste resmen 7.9 şiddetınde deprem olur gıbı arac sılkelenıyor. :)Diğer sorun rolanti 750-800 devirlerde caşlıyor soguk sıcak fark etmıyor.3. sorun ise vites degıstırme aralıklarında rolantı 1-2 sanıye ust devır bandında cakılı kalıyor sonra dusuyor. daha oncekı aracımı 155.000km de aldım sadace keyfe keder amortisor degıstırmıstım.Bu arac 40.000km de neden boyle sorunlu cıktı anlamadım tüm samimiyetimle 1 hafta ıcınde aractan sogudum.Bu tıp olaylar ıle karsılasan arkadaslar sorunu cozebıldınızmı?Şayet çözdüyseniz Nerde hangı servıste yaptınız İlginize tesekekur ederım...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 6 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Arkadaşlar merhaba.2009 TDCİ Trendx i sattıktan sonra yaklaşık 1 hafta önce once sedan dizel style aldım.Yanlız aracı alırken computest ve özel serviste bilgisayara baglattım.Motorda en ufak sorun ,hata hıc bır sey cıkmadı turbo basınıcı vs .10 üzerinden 11 alır :) Ama ne hikmetse 1.viteste ufak artçı şoklar,2.viteste resmen 7.9 şiddetınde deprem olur gıbı arac sılkelenıyor. :)Diğer sorun rolanti 750-800 devirlerde caşlıyor soguk sıcak fark etmıyor.3. sorun ise vites degıstırme aralıklarında rolantı 1-2 sanıye ust devır bandında cakılı kalıyor sonra dusuyor. daha oncekı aracımı 155.000km de aldım sadace keyfe keder amortisor degıstırmıstım.Bu arac 40.000km de neden boyle sorunlu cıktı anlamadım tüm samimiyetimle 1 hafta ıcınde aractan sogudum.Bu tıp olaylar ıle karsılasan arkadaslar sorunu cozebıldınızmı?Şayet çözdüyseniz Nerde hangı servıste yaptınız İlginize tesekekur ederım...

 

Silkelemeler yazılımsal kaynaklı veya aktarma organlarından kaynaklı olabilir. Computestte çıkmaz. Yıl, Km farketmez sorun her arabada her km de çıkabilir.

Rölanti devri normal siz kaç bekliyordunuz? Üst devir bandında kalmasının bir mantığı vardır. (ben bilmiyorum)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Iyi akşamlar,

Rölantide aşırı titreme ve 2.viteste silkelenme sorunu yaşamayan yok herhalde. Benim araba da kanguru gibi zıplıyor bazen. Bence bir arıza değil. Motor şanzıman uyumsuzluğu, debriyajın çok yukarıda kavraması, motorun alt devirlerinin ölü olması, gaz pedalının hissizliği buna sebep oluyor bence. Gaza biraz haşin davranırsanız silkelenme bayağı azalıyor. Rölanti devri bende de aynı. Vites değiştirirken devirin o anki hızınızın atacağınız vitesteki devirinde sabitlenmesi bir problem değil, bir özellik. Bence vites geçişlerinin yumuşaması amacı güdülmüş.

Kazasız sürüşler.

Kadir Utku Özen tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

1. ve 2. vites silkemelesi yazılımsal.Yazılım güncellemesi yaptırın düzelecek.

 

Devirin vites değişimlerinde belli bir devirde sanit kalması hatta bir sonraki vitesin devrinde kalması sorun değil bir özellik.


Iyi akşamlar,
Rölantide aşırı titreme ve 2.viteste silkelenme sorunu yaşamayan yok herhalde. Benim araba da kanguru gibi zıplıyor bazen. Bence bir arıza değil. Motor şanzıman uyumsuzluğu, debriyajın çok yukarıda kavraması, motorun alt devirlerinin ölü olması, gaz pedalının hissizliği buna sebep oluyor bence. Gaza biraz haşin davranırsanız silkelenme bayağı azalıyor. Rölanti devri bende de aynı. Vites değiştirirken devirin o anki hızınızın atacağınız vitesteki devirinde sabitlenmesi bir problem değil, bir özellik. Bence vites geçişlerinin yumuşaması amacı güdülmüş.
Kazasız sürüşler.

 

Debriyaj yukarıda kavrıyor ona katılıyorum diğerlerine katılmıyorum,hatta 109 tdci den farklı olarak daha küçük daha alt devirlerde dolan bir turbo kullanıldı diye biliyorum motor tamamen düşük devirler için tasarlanmış durumda.

 

8v e çekilmesi vs ben buna bağlıyorum yanlışım varsa düzeltilsin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhabalar.Silkeleme olayını %95 halletim.Mazot filtresini değişitrdim araç doping yapılmış gibi oldu.Ama hala çok az var onunda dert etmiyorum .Bu sebele servisle yazılm falan uğraşmaya iş = zaman sebebi ile vaktim yok.Bu sıkıntıyı yaşayan arkadaşlar mazot filteresini değişmiş dahi olsa değiştirin .Ben son bakımından 8.000km sonra değiştirdim.Araç iyileşti denebilir.Tek zorun ise başka bi arkadaş acmıs konuyu cok ufak taşlı yollardan geçerken tıkır-tıkır ön düzenden ses gelmesi.Büyük kasıslerdeki hızlı  ve yavaş geçişlerde yok.İşin tuhaf tarafı aracı lifte aldıgımda bende usta ile baktım ne rotlarda ,ne akslarda en ufak boşluk,deforme hıc bır sey yok.Bi  boşluk bulabilrsem daha detaylı baktırcam bakalım.Herkese kazasız surusler..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hazır konu güncelken sormak istiyorum. 

2.000 devirde giderken  gazdan cekip tekrardan hafif gaz verdiğimde tak diye tok bir ses geliyor. 

1 vitese geçirirken araç sallanıyor ve sert geçiyor. Ama bu debriyaja ilk bastığımda gerçekleşiyor ayağım debriyaj'dayken 1'den cıkartıp, tekrar 1'inci vitese geçirdiğimde aynı sarsıntıyı ve sertliği yapmıyor. 

1 den 2 ye geçirdiğimde hafif sallantı ve cıt cıt yada cat cat sesi sanırım normal ? 

Aracım dizel 95 hp mk 3.5

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.