Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Volant Arızası


Ömer Beyoglu

Soru

2011 Tdci titanium focus um var. Geçen hafta servisten tanıdık bi usta ile deneme sürüşüne çıktım ( aracımı yeni aldım da 48000 km de). Yokuş yukarı 3. 4. viteslerde gazı bırakıp tekrar bastığı anda çok ufak bi boşluk oluştuğunu farkettim, düz yolda kesinlikle farkına varılmayan bişeydi. Serviste altına baktı birşey bulamadı, daha sonra volant ya da şanzıman arızası olabilir dedi. Söktüler, volant ın arızalı olduğunu söylediler. Bugün garanti kapsamından mı yoksa kullanıcı kaynaklı mı olduğunu haber verecekler.

Sorum şu ki; tdci focus 2 lerde kronik bir volant arızası var mı? ( 407 lerde varmış ), 3 yıllık bir arabada kullanıcı kaynaklı böyle bir problem oluşur mu? ( sportif kullanımdan falan )

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 7 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

volant ın ne olduğunu bu foruma kayıt olunca öğrendim.. 5 sene yazdığım diğer arabam Hyundai forumda öğrenememiştim, çünkü böyle bir arızaları yok. inşallah bizimde başımıza gelmez.. geçmiş olsun.. bana sorarsanız olmaması lazım.. bilen arkadaşlar daha detaylı cevap verir.

(evet, pejolar kavrama sorunlarıyla meşhurmuş, tamir edildikten sonra daha çok gidiyormuş :)  )

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Birçok kez konuşuldu forumda volan sorunları. Çift kütleli olduğundan ötürü zamanla ve ısınmaya bağlı olarak yaylar işlevini görmüyor ve boşluk yapıyor.Bu boşluk ses,gaza basıp çekmede devir boşluğu gibi sorunlar yaratıyor. İki çaresi var. Tek kütleli volan setine geçmek yada yeni çift kütleli volan ile bir zaman aynı sorunu yaşamamak.

 

Tek kütleli volanın tek sıkıntısı yarım debriyaj halinde araçta titreşim. Eski araçların hepsi böyle, hatta Linea,Clio,Connect gibi araçların bazılarında hala daha tek kütleli volan var. 400-500 liraya baskı+balata+volan kitini satıyorlar. Taktıkları baskı balata Connect araçlarında kullanılan kavrama. Volan hangi araç ile uyumlu bilmiyorum.109'luk Focus'u güçlendirip 140-150 beygir üstüne çıkartanlar kaçırma yapmasın diye bu kite geçiyorlar.Yani aracın fabrikasyon balatasından daha iyi tutan bir balata. Tek sorun aracı yarım debriyaj kaldırırken yaptığı sallantı.

 

Debriyaj balatası bitmiş ve volan şikayeti olanlar için 400 liralık bu set oldukça makul.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Tam küfürlük bir parçadır. Her vites değişiminde yada düşük viteslerde gaz verip bırakmada duyulan insanı arabadan soğutan lıkırtı veya lokurtu yapan sorunlu bir parça ve Ford'un bize güzel bir kazığıdır.

Aynı sesin benzeri gaz verip kesmelerde  aks'lardanda gelir hatta önce ondan şüphe edilir yine Aks'larda Fordun bize güzel bir kazığıdır.

 

Her iki parça içinde yapacak hiç bir şey yoktur değişse bile bir süre sonra tekrarlanır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bizdede 2009 Tdci titanıum var bu sorun bendedemi var acaba ?Araba soğukken vites geçişlerinde hızlanmasında sorun yok ama 1-2 saatlik yoldan sonra ışıklarda 1. vitesde kalkış yaptığımda,debriajda,arabanın tepkisinde bi gariplik oluyor daha fazla gaza basıyorum tam kalktı diye debriajdan çekiyorum araba yığılıyor hep araba ısındığı zamanlar oldu bu olaylar akabinde 2. vitese atarken garip bi sesle geçiyor her zaman olmuyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.