Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Ecoboost 1.0 Motor Kullanım Önerileri


Emrah Karaalan

Soru

Arkadaşlar malumunuz 1.0 ecoboost 125ps focus titanium alarak aranıza katıldım. Aklıma takılan sorularıma cevap almak amacıyla sizlerin önerilerinize ihtiyacım olacak.

 

1- Aracım çalıştırır çalıştırmaz hareket ettirebiliyormuyuz yoksa dizel gibi belli bir süre bekleyip sistemin kendine gelmesini beklememizmi gerekli?

 

2- Vites kullanımını devir saatine göremi ayarlıyoruz. Uyarıları takip et diyebilirsiniz fakat ideal kullanım aralığı nedir?

 

3- Aracın halihazıda 1300kg gibi bir ağırlığı mevcut birde ailem geniş ve hacimli :) buna binaen yokuşlarda tıkanma tekleme yaşarmıyım?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 12 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

@Emrah Karaalan,

1. Çalıştır, yürü, beklemeye gerek yok, dizelde de yok. Sadece dondurucu soğuklarda düzenli çalışır hale gelsin motor, yani devir rölantide sabitlensin, o da birkaç saniye sürer. 

2. Ne kadar düşük devir o kadar ekonomi. Ekonomik kullanım için vites değişim göstergesine uy, keyif için nasıl istiyorsan öyle bas.

3. Dene görürsün (bayılmayacağını)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Otomatik Mesaj

Bu konu, "Otomobiller HakkındaTeknik ve Faydalı Bilgiler" kategorisinden "Focus GarajıFocus IIIMk3- Sorular ve Sorunlar" kategorisine taşınmıştır.

Lütfen konu açmadan önce uygun yeri bulmaya çalışalım.

Saygılarımızla,

Focus Club Tr Yönetimi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ilk 1500 km..vites yükseltme 2250-2500, sürüş 1750-2000 devir.. yani uyarıya geç uyacaksınız..

daha sonra bunları 250 devir azaltıp sürebilirsiniz..

 

bazen o kadar sakin-sabit hızla gidiyorum ki araç 1900 devirdeyken bana 5 e at diyor mesela; atmıyorum, biliyorum ki 1600 ün altında motor titreşimli çalışıyor..

 

aracı 1000 devir ve-veya 10 km hızın altına düşürürseniz viteside 1 e düşürmeniz gerekecektir..araç 1250 devir istiyor, malum 1000 motor..

 

motoru çalıştırır, sonra kemeri takar yürürüm, öncesinde motor 10 sn kadar çalışmış olur... stop etmeden öncede yine 5-10 sn beklerim..

 

 

** son cümledeki ifade bozukluğu düzeltildi

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ilk 1500 km..vites yükseltme 2250-2500, sürüş 1750-2000 devir.. yani uyarıya geç uyacaksınız..

daha sonra bunları 250 devir azaltıp sürebilirsiniz..

 

bazen o kadar sakin-sabit hızla gidiyorum ki araç 1900 devirdeyken bana 5 e at diyor mesela; atmıyorum, biliyorum ki 1600 ün altında motor titreşimli çalışıyor..

 

aracı 1000 devir ve-veya 10 km hızın altına düşürürseniz viteside 1 e düşürmeniz gerekecektir..araç 1250 devir istiyor, malum 1000 motor..

 

önce çalıştırıp sonra kemeri takarım, motor 10 sn kadar çalışmış olur... stop etmeden öncede yine 5-10 sn beklerim..

Bazen böyle sorular gelince "gazın gibine dibine gir" diyesim geliyor ama kendim bile yapamıyorum. Aynen sizin anlattığınız gibi kullanıyorum bende. Bir de şunu farkettim bu arabamda el frenini hep düğmesine basarak çekiyorum. tırırıt sesini çıkartmıyorum. Aman ne gerekli değil mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İlginç bir şekilde kime dediysem elinde patlayacak araba dedi herkes. Bu halkımız ne kadar önyargılı be arkadaşım insan denemeden nasıl yorum yapar anlam veremiyorum.

 

Ağzı olan konuşuyor diye birşey vardı bi ara :) Boşverrrr 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

lk 1500 km..vites yükseltme 2250-2500, sürüş 1750-2000 devir.. yani uyarıya geç uyacaksınız.. daha sonra bunları 250 devir azaltıp sürebilirsiniz..
Bunlar kişisel kanaatler değil mi? Çok kural gibi olmuş da...

Bu halkımız ne kadar önyargılı be arkadaşım insan denemeden nasıl yorum yapar anlam veremiyorum.

Cehalet korkaklığı ve muhafazakarlığı da beraberinde getirir, bu aşıldığında da mesnetsiz bir güven duygusu oluşur.

Bunlar toplumumuzda sık görülen sosyal durumlardır.

Birkaç seneye tüm marka ve modellerde minik motorlar sıradanlaşınca herkes alışır, hatta belki bugün en çok yerenler en çok övenler olabilir.

 

Turbo beslemeli küçük motorların en güzel yanı istenildiğinde düşük devirde ve yumuşak kullanılarak çok ekonomik iken talep edildiğinde yeterli performansı da sunuyor olmaları.  

Trafikte seyir halindeki sürenin kabaca %80'ini 2000 dd altında gerçekleştiriyorum. Her iki EB ile...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İlginç bir şekilde kime dediysem elinde patlayacak araba dedi herkes. Bu halkımız ne kadar önyargılı be arkadaşım insan denemeden nasıl yorum yapar anlam veremiyorum.

Emrah onu söyleyenlerin muhtemel ki kendi yapamadıklarını başkasının yapmasının verdiği eziklik ( biraz ağır oldu ama neyse) diye düşünüyorum... Aracına keyifle bin...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bunlar kişisel kanaatler değil mi? Çok kural gibi olmuş da...

 

kısmen haklısın abi, ama 10.800 km sürdüm bu aracı.. daha önce bana motorun rezonansa girmesi gibi açıklamalarında olmuştu.. (motor çekmiyor falan yazmıştım alt devirlerde)

düz yolda 2-3-4. viteslerde 1500-1600 devir, 5.-6. viteslerde 1750 devirde motorda rezonans oluşmuyor 1-3 yolcu ile..

ben motorun sağlığı açısından doğru yolu bulduğumu düşünüyorum.. eğer ford a kalırsak bu arabayı 1500 devirde motor sürekli rezonanslı sürmemiz lazım,

yada benim motorda bu devirde bu titreşim oluyorsa, benim motorda sorun var demek.

 

yakıt ekonomisi sağlayacağım diye motoru ağlatmamak lazım :)

 

arkadaşın yetisi dsg 7 ileri 65 le giderken 7. vitesle gidiyor, hafif gaz verse tırrrt, tırrt, 56.000 de kavrama ve triger zinciri gitti. bakalım yenisi kaç km de olacak..

araba 30 krş altında yakıyor ama her 3 yılda bir 2-3 bin tl masraf çıkaracak gibi, satmayı düşünüyor..Ona da söyledim skoda bu vites geçişerini bir alt viteste tutmalı, beyni yeniden programlamalı..veya eco mod, spor mod kullanımı var birde normal mod eklemeliki bu durumda yakıt 6 lt den en az 6.5 litrelere eminim çıkacaktır.. ama kavramayı kurtaracaktır..

 

sanırım ford da PS için testlerini sürdürdüğü için bu kadar geciktiriyor ecboostlara ps koymak için(sorun yüksek tork olsa gerek). vw nin karşılaştığı sorunlar ortada..10 bin e gelmeden kavraması bozulan dsg ler var..

 

tabi benim araç manuel, nereden nereye geldim ama alt devirle az yaksın diye araba kullanmam..havalar soğuyunca tüketimim 6.6 ya çıktı.. aylık ortalama hızım hep 34-36 km çıkıyor.. ş.içi 50 yi geçmesem bu km 25 e düşse tüketimde yazın 6 yerine 5.5, kışın 6 litrelerde gezer..

 

arkadaş trabzon da ikamet ediyor, iniş çıkış çok ama iklimde ılıman..motor aşırı soğumaz, iniş çıkıştan dolayı onun vites geçişleri bayağı farklı olacaktır..7 lt yi geçirmezse o coğrafyada başarılı olacaktır..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.