Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Duratorq Tdci 115Ps Kompressör Sorunu


Doğacan Keser

Soru

Merhaba Arkadaşlar,

 

Geçen Günlerde aracımda bir şey fark ettim bir sorun mudur değil midir anlam veremedim konuyu ford yetkili servisine de taşıdım ancak sonuç alamadım bir de sizin fikrinizi, çözüm önerinizi almak istedim.

   Aracımı yokuş yukarı yada yokuş aşşağı stop edip 1. Vites de yada Geri Vites de bırakıp el frenini indirdiğim zaman yanlış da biliyor olabilirim kompressör ün devreye girip aracın kaymasını önlemesi lazım. Örnek verecek olursam genelde taksiciler çok yapar durakta sıradayken aracı vites de bırakıp el frenini çekmezler araç bu durumda hiç bir şekilde kaymaz ancak benim aracımda bunu yaptığım zaman kademe kademe aşşağıya yada yol durumuna göre geriye kaymaya başlıyor. Çamlıca da oturuyorum bir gün korkuyorum aracı beylerbeyinden alıcam diye :) Bu konuya ben ciddi bir şekilde kafa yordum ancak bir anlam veremedim. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Kompresör ile ne alaka ben anlamadım.Ayrıca sizin aracınızda yokki.

 

Aracın vitesleri bir sınıra kadar tutar eğer kayma eğilimi varsa el frenini çekmek zorundasınız.Bu kadar.

 

 benim aracım Yakup Bey..  Aracın vitesleri hangi sınıra kadar tutar bir bilginiz varsa banada iletebilirseniz ona göre bende tekrardan aracımı kontrol etmek isterim.. Kompresör ile alakalı olmayabilir teknik bilgim yok siz bu konularda daha deneyimli olduğunuz için size güvenebiliceğim için konu hakkında beni aydınlatabileceğiniz için konuyu açtım yardımınız için  teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

benim aracım Yakup Bey.. Aracın vitesleri hangi sınıra kadar tutar bir bilginiz varsa banada iletebilirseniz ona göre bende tekrardan aracımı kontrol etmek isterim.. Kompresör ile alakalı olmayabilir teknik bilgim yok siz bu konularda daha deneyimli olduğunuz için size güvenebiliceğim için konu hakkında beni aydınlatabileceğiniz için konuyu açtım yardımınız için teşekkür ederim.

Ortalama 35 derece ile tutabilir. Yani daha fazlasında sizin dediğiniz gibi tık tık atar kayar.

şuna dikkat edelim araç yokuş aşağı duruyorsa geri vites'e atın araç yukarı ise 1.vites'e vb atın.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Eğimi fazla olan noktalarda aracı sadece viteste bırakırsan aynen anlattığın gibi bir diş bir diş kayar; bu her model düz vites araç için geçerlidir.

En güvenlisi ve doğru olanı fazla eğimli yerlerde bile önce aracın el frenini çekip aracın boşta el freni ile durduğundan emin olduktan sonra ikinci bir tedbir olarak vitese takmaktır.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sorun değil doğal bir durum.

Yakup 35 dereceyi nereden buldun merak ettim.

Kesin emin olmak için önce vitese takmak, sonra el frenini çekmek, sonra da lastiği kaldırıma dayanacak şekilde çevirmek gibi bir üçlememiz var!

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sorun değil doğal bir durum.

Yakup 35 dereceyi nereden buldun merak ettim.

Kesin emin olmak için önce vitese takmak, sonra el frenini çekmek, sonra da lastiği kaldırıma dayanacak şekilde çevirmek gibi bir üçlememiz var!

öncel el frenini çekip sonra vitese taktığınızda daha sağlıklı olur...

 

yük şanzuman dişlilerine binmemiş olur...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

öncel el frenini çekip sonra vitese taktığınızda daha sağlıklı olur...

 

yük şanzuman dişlilerine binmemiş olur...

Ayağım frendeyken vitese geçiriyor ve el frenini çekiyor böylece tam yük bindirmeden kaymayı kolaylaştırabilecek boşluğu alıyorum; buna ne dersin?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ayağım frendeyken vitese geçiriyor ve el frenini çekiyor böylece tam yük bindirmeden kaymayı kolaylaştırabilecek boşluğu alıyorum; buna ne dersin?

Cem bey

 

ilk açıklamanız için düzeltmek için açıklama yapmıştım...  son söylediğinize göre yöntem farkıyla konuda hem fikiriz...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sorun değil doğal bir durum.

Yakup 35 dereceyi nereden buldun merak ettim.

Kesin emin olmak için önce vitese takmak, sonra el frenini çekmek, sonra da lastiği kaldırıma dayanacak şekilde çevirmek gibi bir üçlememiz var!

Attım , ölçecek sanki doğan :D

Kaydığı yerde çekecen işte gerçi ben her türlü çekerim . El freni niye var :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arabanızın kaymasının nedeni dişlinin tek tek atlaması falan değil debriyajınızın kaçırması. Çok dik bir yokuşsa normal. Ancak birinci vites değil ikinci viteste bırakmalısınız arabanızı.

Neden ikinci vites?

Bence en yüksek oranlı ters vitesi kullanmak daha doğru....

Bir de kayma bence debriyaj kaçırmasından değil öyle olsa motoru vurdurarak çalıştıramazdık.

Zaten kayma kademe kademe oluyor, sanki her seferinde krank mili bir piston yolu kadar dönüyormuş gibi, yani olay kompresyona karşı pasif piston hareketi gibi 

Ne dersin?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Neden ikinci vites?

Bence en yüksek oranlı ters vitesi kullanmak daha doğru....

Bir de kayma bence debriyaj kaçırmasından değil öyle olsa motoru vurdurarak çalıştıramazdık.

Zaten kayma kademe kademe oluyor, sanki her seferinde krank mili bir piston yolu kadar dönüyormuş gibi, yani olay kompresyona karşı pasif piston hareketi gibi 

Ne dersin?

Abi vitesin hangisi olduğu çok kritik te değil aslında. İkinci vitesin oranlarına bakarsan genelde ortalama değerlerdedir. 4ncü vites 1e1 oranda falan oluyor. Onun için iki dedim.

Çok dik yokuşta debriyaj kaçırır. Ve eğer debriyajda yıpranma yoksa süreklilik arzetmez. Yaylar tekrar gerilip balatayı bastığında yayın stresi durdurur onu yendiği zaman tekrar kaçırır.

Eğer bahsi geçen otto motorsa bir piston yolu kadar dönmesi yeterli gelmez. Tam çevrim için iki tur atması lazım krangın. Hadi çeyrek tur açık kaldığı süre desek ve onu çıksak bile 1.75 tur eder. Senin güzel hatırın için ikiye bölelim (aslında 4 silindir olduğu için ama çamur serbest) gene de bir turun altına gelir.

 Motorun tekrar hava alabilmesi için emme süpaplarının açılması lazım. O da açılsa bile gaz kelebeği kapalı olacaktır. Yani emme den hava alması neredeyse imkansız. Egsozttan hava emiyor desek orada da turbosu, katalitiği, egzostu susturucusu vs vs derken o hepten zor. Eğer araçta kompresyon kaçırması varsa karterden hava çekmesi gerekirdi. O da karter havalandırma valfi nedeni ile külbütörle karter arasında basınç farkı olmayacağından zaten ters vakumu engeller. Yani o durup tekrar ilerlemesini kompresyonla açıklayamayız..

Eğer baştaki teoriye dönersek altı üstü üst üste basmış olan ve motor dururken yayın tahriki dışında bir itme gücü olmadan birbirine sadece fiziksel baskısı nedeni ile temas eden baskı ve balatadan bahsediyoruz. Çok dik yokuşta kaçırması normal. Yayın stresini yendiği zaman az birşey bırakıp yay tekrar gerildiğinde tekrar tutuyordur. Yani bir arızadan değil sistemin genel çalışma şeklinden kaynaklanan birşey bu.

El freni ve lastiği dayamaya ek olarak vitesin kullanılması elbette yokuşta bırakılırken herzaman uygulanması gereken bir kural. Onu tartışmaya bile gerek yok. Vitesin tersi düzü farketmez çünkü motor çalışmazken geri vites ile ileri vitesler arasındaki tek fark oranları. Ki geri vitesin oranına en yakın olan vites te birinci vites zaten. Ancak lastiği çevirirken de dikkat edin lastik kaldırıma deymesin. Boşuna lastiğin içindeki çelik örgüyü zedelemeyin. Eğer kayarsa ya da arkadan biri çarparsa araç kaldırıma çıksın, kontrolsüz olarak yola çıkıp başkalarına zarar vermesin diye yapılan bir uygulama o. O üçüne ek oalrak şunu da ekleyebiliriz, arabanızı mümkün olduğu kadar yokuş yukarı değil yokuş aşağı park edin. Ki kalkarken boşu boşuna balatanızın zarar görmesine zarar verebilin.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.