Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Powershift Kullanıcıları


M.Altuğ Özdemir

Soru

Merhabalar bende otomatik şartım yüzünden aylarca araç araştırdım ve dizel otomatik yerine benzinli otomatik (lpg şartı ile) seçenekler arasında seçim yapmaya çalıştım..Süreç beni iki araca kadar düşürdü birisi auris birisi de buraya yazdığıma göre focus tabi ki sürüş tokluğu zevki faktörleri göz önüne alındığında focus daha ağır basıyor.. Yılda 15000-20000 km yapacak birisi olarak bana focus3 tit+ ps (lpg ile) önerirmisiniz ? neden önerirsiniz neden önermezsiniz ? Çok baktım ama şuna da bak dediğiniz başka bir araç var mı?

 

Ayrıca ps kullanan arkadaşlardan yakıt tüketimi ve lpg hakkında bilgi almak çok faydalı olacak benim için..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Km 11400.. her benzin aldigimda km ve ortalama yakit gostergesini sifirladigimdan total bir ortalama yakit verisi yok . Ama kullanim karakterime gore 7.2 ile 8.8 arasinda degisen bir deger mevcut. Acikcasi 2. sorunuza cevap verecek kadar hic ilgilenmedim aracin devir ve hiz gostergeleriyle. Hic de merak.etmedigim.icin boyle bir bilgiye ihtiyac duymadim. Ama denk gelirse bakayim...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ps yi getrag üretiyor sizin alacağınız ps şanzımanın kodunu öğrenin ve getragın sitesinden dayanbildiği tork değeri kaç nm ona bakın ve aracınızın mac nm sine bakın şanzımanın dayanabildiği nm motorun nm sinden küçükse iyidir lakin motorun ki yüksekse sıkıntı.

Sizce üretici bu konuya dikkat etmiyor mu?

Motorun ürettiği torka dayanmayacak şanzıman takan üretici her şartta hukuki yenilgiye uğrar.

Böyle bir araştırma kusura bakmayın ama anlamsız bence!

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sizce üretici bu konuya dikkat etmiyor mu?

Motorun ürettiği torka dayanmayacak şanzıman takan üretici her şartta hukuki yenilgiye uğrar.

Böyle bir araştırma kusura bakmayın ama anlamsız bence!

Sayın Cem bakınız benim almancam iyi değil kendi çapımda ben getragın sitesinden her  şanzımanında yani kuru olanla, ıslak olanın siteden inceledim açıp bakınız bir zahmet, focus benzinlideki max 280 nm torka dayanıyor ps, peki sizin focusunuzun torku kaç; işte size karşılaştırma yani eğer ben yanıloyorsam eyvallah der susarım ama sorun zaten tork ve şanzımanın dayandığı tork uyumsuzluğundan kaynaklanıyor. Ben sadece burada değil bir çok forumda bu bilgileri teyit eden insanlar gördüm

 

Bakınız bu focus benzinlide kullanılan 6dct250 kodlu getrag şanzıman mesela vw poloda kullanılan dsg nin kodu da DQ200 ve dayanbildiği max tora 250 nm, fordun benzinlideki ps si; 6dct250 kodlu şanzımanının dayabildiği max torq 280 nm. Yani zaten şanzımanların kodlarına 30 yahut 50 ekle max torqu bulursunuz.

 

PS 6DCT250:

 

6HDT250_300dpi_lightbox.jpg

 

 

Bakın alttaki linkte getragın teknik verileri içinde 1.9 litre yağ var ama sanmayın ki o yağ dan dolayı ıslak kavrama, aynı yağı dsg kuru kavramada da var ve en iç parçalarda kesin bilmemekle sanırım mekatronikte kullanılan yeşil özel ve pahalı bir yağ diye biliyorum.

 

http://www.getrag.com/media/products/powershift/6dct250/6DCT250.pdf

 

Esas ıslak kavramadaysa daha çok yağ vardır ve daha ağır bir şanzımandır onu bulamadım şimdi arıyorum bulunca yazacağım:

 

Getriebeöl: Şanzıman yağı demekmiş bakınız alttaki vereceğim şanzımanda ise 4 L yağ var max dayanabildiği torq 368 nm koda adı GETRAG POWERSHIFT7DCT300

http://www.getrag.com/media/products/powershift/7dct300/7DCT300.pdf

 

 

Yani siz bu araçlara dayanabileceğinin altında bir şanzıman komak hatadır yasal olarak her daim kaybederler dediniz  Vw bunu yıllardır yapıyor, çünkü bir ıslak kavrama şanzımanın maliyeti kuru kavramanın neredeyse 2 katı, aynı zamanda ıslak kavramada motor gücünün bir kısmını şanzıman içindeki akışkan emdiğinden, bir kuru kavrama daha performanslı gider. Yani adamlar bizdeki gibi 10 sene bir araca binecek için araç yapmıyor malesef. Yanlışlarım hatalarım varsa düzeltebilirisiniz, çünkü dediğim gibi Almanca bilmiyorum.

 

Ben eskiden getragın sitesine baktığımda hangi şanzımanı hangi marka modelde kullandıklarını altta listelerlerdi ama artık yok kaldırmışlar bu bile bize bir şey anlatmıyor mu? Mesela aisin halen hangi şanzımanı hangi marka modelde kullandığını yazıyor

Sezer Mira tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Km 11400.. her benzin aldigimda km ve ortalama yakit gostergesini sifirladigimdan total bir ortalama yakit verisi yok . Ama kullanim karakterime gore 7.2 ile 8.8 arasinda degisen bir deger mevcut. Acikcasi 2. sorunuza cevap verecek kadar hic ilgilenmedim aracin devir ve hiz gostergeleriyle. Hic de merak.etmedigim.icin boyle bir bilgiye ihtiyac duymadim. Ama denk gelirse bakayim...

Teşekkür ederim ilginiz için..O soruyu şanzıman oranları hakkında bilgi edinmek için sordum hocam.. 6. vites oranı çok kısa diye okudum bir yerde.. 7.2 ve 8.8 değerler şehir içi değer mi ? ps de titreme,şangırtı ya da baskı balata kaçırması gibi şikayetleriniz oldu mu ?  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben hala anlamıyorum

Kuru ps dayanım 280 nm imiş okey

Zaten bu şanzuman 160 nm lik araba da var başka nerede var ki ? Sorun bunun neresinde.

Abd ile kıyaslamayın şu arabayı ya :)

Benim iPhone ile Tapatalk 2 kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben eskiden getragın sitesine baktığımda hangi şanzımanı hangi marka modelde kullandıklarını altta listelerlerdi ama artık yok kaldırmışlar bu bile bize bir şey anlatmıyor mu? Mesela aisin halen hangi şanzımanı hangi marka modelde kullandığını yazıyor

Sevgili kardeşim yaparakların arasında kaybolmuşsun, ne ağaçları ne ormanı göremez hale gelmişsin.

Lütfen yağ kapasitelerinden değil de somut olarak hangi marka ve modelde motorun torkunun şanzımanın kapasitesinin üstünde olduğunu yazar mısın?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben hala anlamıyorum

Kuru ps dayanım 280 nm imiş okey

Zaten bu şanzuman 160 nm lik araba da var başka nerede var ki ? Sorun bunun neresinde.

Abd ile kıyaslamayın şu arabayı ya :)

Benim iPhone ile Tapatalk 2 kullanılarak gönderildi

Peki, ben fordun teknik verilerine bakmadan yazmışım eğer 160 nm ise benzinli focus motoru sorun yok sorun bu diyemem artık.

Sevgili kardeşim yaparakların arasında kaybolmuşsun, ne ağaçları ne ormanı göremez hale gelmişsin.

Lütfen yağ kapasitelerinden değil de somut olarak hangi marka ve modelde motorun torkunun şanzımanın kapasitesinin üstünde olduğunu yazar mısın?

Yakup bey üstte belirtmiş zaten 160 nm imiş ford benzinli motor bu durumda benim teorim çürümüş oluyor. Ama halen şu sorunun cevabını aramaya devam edeceğim neden hem dsg de hem ps de kuru kavramalarda bu kadar sorun yaşanmaktayken ıslak kavramada onların onda biri kadar sorun çıkmakta. Bu halen ilginç bir soru.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Peki, ben fordun teknik verilerine bakmadan yazmışım eğer 160 nm ise benzinli focus motoru sorun yok sorun bu diyemem artık.

Yakup bey üstte belirtmiş zaten 160 nm imiş ford benzinli motor bu durumda benim teorim çürümüş oluyor. Ama halen şu sorunun cevabını aramaya devam edeceğim neden hem dsg de hem ps de kuru kavramalarda bu kadar sorun yaşanmaktayken ıslak kavramada onların onda biri kadar sorun çıkmakta. Bu halen ilginç bir soru.

 

Yani bilemiyorum toyota'ya sorun konusunda bu kadar güvenirken neden diğerlerine güveniniz yok ki.

 

Maaliyetleri tamamlanınca yenileri gelir. Zaten yeni şanzumanlar yolda.. 

 

Benden bu kadar :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yani bilemiyorum toyota'ya sorun konusunda bu kadar güvenirken neden diğerlerine güveniniz yok ki.

 

Maaliyetleri tamamlanınca yenileri gelir. Zaten yeni şanzumanlar yolda.. 

 

Benden bu kadar :)

Yakup bey sanırım mesajlarımın alt metninde marka fanatiği izlenimi verdim yeni toyota konusuna da yazdım ben toyotayı teknoloji olarak kötü buluyor kullandığı mmt yi başka bir alternatifi olmadığı için kullandığını yazdım mcp+auto6r+mmt gibi şanzımanların her daim daha az sorun çıkarsada gitmeyen hissiz araçalar olduğunu düşündüm bu konuda toyotaya felanda herhangi bir yakınlığım yok ben sadece millet 50 bin-60 bin verip otomatik alıp 2-3 sene içinde bin pişman bırakılmasına kızıyorum. Yani ya tam test etsin satsınlar ya da başka teknolojiler düşünsünler. Yeni şanzımanlar yolda derken hangi markayı kast ettiniz açıklarsanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ford için dedim.

 

Ya boşverin pişman olanlar düşünsüz biz önümüze bakalım :) Sorun yaşayanlara almak isteyenlere fikrimizi veririz gerisi müşteriye kalmış.Dsg sorunlu diyoruz ama pratikte yani alım aşamasında ondan iyisi gözükmüyor. İstediğimiz kadar konuşalım müşterinin %80'i bunları yaşayınca öğreniyor.. (%80'i salladım belki daha fazladır :D )

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sevgili kardeşim yaparakların arasında kaybolmuşsun, ne ağaçları ne ormanı göremez hale gelmişsin.

Lütfen yağ kapasitelerinden değil de somut olarak hangi marka ve modelde motorun torkunun şanzımanın kapasitesinin üstünde olduğunu yazar mısın?

Cvt şanzımanlı Tdci'larda. O da üretimdem kalktı zaten.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Teşekkür ederim ilginiz için..O soruyu şanzıman oranları hakkında bilgi edinmek için sordum hocam.. 6. vites oranı çok kısa diye okudum bir yerde.. 7.2 ve 8.8 değerler şehir içi değer mi ? ps de titreme,şangırtı ya da baskı balata kaçırması gibi şikayetleriniz oldu mu ?

Verdigim degerlerin hepsi sehirici, kullanim karakterime gore degisiyor iste. Dediginiz sikayetleri yasayanlar olmus ama cevremde yasayan kimsede duymadim, ben de en ufak bir sorun yasamadim...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

teşekkür ederim..sitede aktif olan ps kullanıcısı olarak siz ve bekir bey var sanırım..peki sizden aracınızda şu olsaydı yada şöyle olsaydı daha iyi olurdu şeklinde düşündüren birşey oldu mu ? ör bagaj hacmi daha büyük olsaydı, daha az yaksaydı , daha performanslı olsaydı vs vs...biliyorum çok soru soruyorum sabrınız için teşekkürler şimdiden..:)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.