Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Powershift Kullanıcıları


M.Altuğ Özdemir

Soru

Merhabalar bende otomatik şartım yüzünden aylarca araç araştırdım ve dizel otomatik yerine benzinli otomatik (lpg şartı ile) seçenekler arasında seçim yapmaya çalıştım..Süreç beni iki araca kadar düşürdü birisi auris birisi de buraya yazdığıma göre focus tabi ki sürüş tokluğu zevki faktörleri göz önüne alındığında focus daha ağır basıyor.. Yılda 15000-20000 km yapacak birisi olarak bana focus3 tit+ ps (lpg ile) önerirmisiniz ? neden önerirsiniz neden önermezsiniz ? Çok baktım ama şuna da bak dediğiniz başka bir araç var mı?

 

Ayrıca ps kullanan arkadaşlardan yakıt tüketimi ve lpg hakkında bilgi almak çok faydalı olacak benim için..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Cumartesi günü Ankara'da havaalanına giderken yaşadığım birşeyi yazayım.. Sorun mudur, doğal birşey midir bilemedim.. Ama yazılımsal olduğunu düşünüyorum...

 

Bilenler bilir, Pursaklar'ı geçtikten sonra hafif eğimli, tatlı virajları ve nefis bir asfaltı olan bir yol geliyor. Erken gitmek istemediğim için 70'e sabitledim hızı, sağdan sağdan gidiyorum. (aynı yolda 180leri görmüşlüğüm var)

Yokuş aşağı olduğu için araç ister istemez hızlanıyor. Ama bir türlü dengeyi tutturamadı. Biraz hızlanınca motor freni yapmak istiyor sabitlenen hıza inebilmek için, bu sefer devir bir anda 4000-5000lere çıkıyor, araç bağırmaya başlıyor. Ellemesem öyle gidecek bağıra bağıra. Hemen vites yükseltiyorum devir düşsün diye, 5 sn geçmiyor yine aynı olay. Bu hız sabitleme denen nane bi tek düz yolda mı işe yarar yoksa PS'in bir yazılım sıkıntısı mıdır? Benzer olay geçen sene Antalya'ya giderken yokuş çıkışlarında da olmuştu...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cumartesi günü Ankara'da havaalanına giderken yaşadığım birşeyi yazayım.. Sorun mudur, doğal birşey midir bilemedim.. Ama yazılımsal olduğunu düşünüyorum... Bilenler bilir, Pursaklar'ı geçtikten sonra hafif eğimli, tatlı virajları ve nefis bir asfaltı olan bir yol geliyor. Erken gitmek istemediğim için 70'e sabitledim hızı, sağdan sağdan gidiyorum. (aynı yolda 180leri görmüşlüğüm var) Yokuş aşağı olduğu için araç ister istemez hızlanıyor. Ama bir türlü dengeyi tutturamadı. Biraz hızlanınca motor freni yapmak istiyor sabitlenen hıza inebilmek için, bu sefer devir bir anda 4000-5000lere çıkıyor, araç bağırmaya başlıyor. Ellemesem öyle gidecek bağıra bağıra. Hemen vites yükseltiyorum devir düşsün diye, 5 sn geçmiyor yine aynı olay. Bu hız sabitleme denen nane bi tek düz yolda mı işe yarar yoksa PS'in bir yazılım sıkıntısı mıdır? Benzer olay geçen sene Antalya'ya giderken yokuş çıkışlarında da olmuştu...

 

 

Bunun bir sorun olduğunu düşünmüyorum aynısını bende yaşıyorum hatta aracımın yazılımıda güncellendi aynı şekilde devam ediyor.

Rampa aşağı hız sabitleme açık bir şekilde ilerlerken fizik kuralları gereği  araç hızlanma eğilimi gösteriyor hız sabitleme frene müdahale edemediğine göre hızı korumak adına vites düşürüyor ve devir yükselip araç bağırmaya başlıyor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Dsg ye bakın demek sorunu dsg ye atmaktadır.. Dsg kavrama problemi tork dayanımının 250 nm kadar olmasından kaynaklanıyor dizellerde ve 140 bg 1.4 TSİ larda sorun olabiliyor.. Ama 1.2 TSİ lerde ben daha şikayet okumadım..focus 160nm dsg ye çok çok uygun konumda dizel kuru kavrama powershift olsaydı o zaman dsg ile karşılaştırabilirdi sonuç olarak focustaki powershift dsg ye rakip değil.. Kaldı ki dsg kavrama problemi dışında powershift ten çok daha stabil çalışıyor vites oranları çok daha iyi.. Ford'un getrag kapısını biraz daha aşındırması gerekiyor powershift kuru kavrama için.. Ben de powershift focusu başta vites oranı ayarsızlığı ve bir kaç problemi yüzünden bir süre erteledim burada fikrini, deneyimlerini paylaşan bütün arkadaşlara teşekkür ediyorum..

Hem DSG hemde Powershift kullanan biri olarak söyleyeyim DSG şanzuman alacak kişinin kesinlikle büyük şehirde yaşamaması gerekir küçük şehir ve az trafikte kesinlikle tavsiye ederim, ancak büyük şehirde yoğun trafikte arızaları efsane olmuştur biraz araştırmanız yeterli olacaktır, şu an powershift şanzuman bence başarılı bir şanzuman dsg ye yetişmesine ( hız ve geçişlerin seriliğinde) bir tık kalmış ve sorunları çok nadir çıkan bir şanzıman birde vw de turbolarındaki sorunları şu an için çözen yok tüm vw turbolu kullananlarda turbolarında yaşanan 1-2 ye geçişerdeki ses olaylarını çözmeyi bırakın doğuş sanki doğal bir olaymış gibi göstererek karizmayı çizdirmek istemiyor ama pek de saklıyacaklar mış gibi durmuyor. bunuda hatırlatayım 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bunun bir sorun olduğunu düşünmüyorum aynısını bende yaşıyorum hatta aracımın yazılımıda güncellendi aynı şekilde devam ediyor.

Rampa aşağı hız sabitleme açık bir şekilde ilerlerken fizik kuralları gereği  araç hızlanma eğilimi gösteriyor hız sabitleme frene müdahale edemediğine göre hızı korumak adına vites düşürüyor ve devir yükselip araç bağırmaya başlıyor

 

 

Normal abi hızı korumak icin yapıyor, vites büyütmek yerine iniş bitene kadar hız sabitleyici devreden çıkarsan sorun olmaz.

 

 

O zaman ben bundan cruise control sisteminin çok da efektif çalışmadığını, bunun bir sorun olmadığını, sistemin her koşula uyum sağlamada şuan için yetersiz kaldığını anlıyorum... kısaca...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bu hız sabitleme denen nane bi tek düz yolda mı işe yarar yoksa PS'in bir yazılım sıkıntısı mıdır? Benzer olay geçen sene Antalya'ya giderken yokuş çıkışlarında da olmuştu...

İniş ile çıkış farklı.

İniş için KK ne diyor bak:

"Yokuş aşağı yollarda araç hızı ayarlanan hız değerinin üzerine çıkabilir.

Sistem, fren yapmaz. Vites küçültüp SET- düğmesine basarak ayarlanan

hızın korunmasında sisteme yardım  ediniz."

Bence de yokuş aşağı giderken CAN'a dokunup kendi akışına bırakmak daha az stresli olur, uygun yerde RES ile devam edersin.

Çıkışta ise uygun torku yakalamak için zaman zaman bir düşük vitese geçmesi, kısa bir sonra eski vitese geri dönemsi ve bu aralarda motorun bağırması göreceli zayıf motorda kaçınılmaz.
Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cumartesi günü Ankara'da havaalanına giderken yaşadığım birşeyi yazayım.. Sorun mudur, doğal birşey midir bilemedim.. Ama yazılımsal olduğunu düşünüyorum...

 

Bilenler bilir, Pursaklar'ı geçtikten sonra hafif eğimli, tatlı virajları ve nefis bir asfaltı olan bir yol geliyor. Erken gitmek istemediğim için 70'e sabitledim hızı, sağdan sağdan gidiyorum. (aynı yolda 180leri görmüşlüğüm var)

Yokuş aşağı olduğu için araç ister istemez hızlanıyor. Ama bir türlü dengeyi tutturamadı. Biraz hızlanınca motor freni yapmak istiyor sabitlenen hıza inebilmek için, bu sefer devir bir anda 4000-5000lere çıkıyor, araç bağırmaya başlıyor. Ellemesem öyle gidecek bağıra bağıra. Hemen vites yükseltiyorum devir düşsün diye, 5 sn geçmiyor yine aynı olay. Bu hız sabitleme denen nane bi tek düz yolda mı işe yarar yoksa PS'in bir yazılım sıkıntısı mıdır? Benzer olay geçen sene Antalya'ya giderken yokuş çıkışlarında da olmuştu...

O yolu çok kullanıyorum ve tam bunu yaşamadım diyecektim ki , inişlerde devre dışı bıraktığım aklıma geldi ki farkında olmadan bişeyler yapıyormuşum...:)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hem DSG hemde Powershift kullanan biri olarak söyleyeyim DSG şanzuman alacak kişinin kesinlikle büyük şehirde yaşamaması gerekir küçük şehir ve az trafikte kesinlikle tavsiye ederim, ancak büyük şehirde yoğun trafikte arızaları efsane olmuştur biraz araştırmanız yeterli olacaktır, şu an powershift şanzuman bence başarılı bir şanzuman dsg ye yetişmesine ( hız ve geçişlerin seriliğinde) bir tık kalmış ve sorunları çok nadir çıkan bir şanzıman birde vw de turbolarındaki sorunları şu an için çözen yok tüm vw turbolu kullananlarda turbolarında yaşanan 1-2 ye geçişerdeki ses olaylarını çözmeyi bırakın doğuş sanki doğal bir olaymış gibi göstererek karizmayı çizdirmek istemiyor ama pek de saklıyacaklar mış gibi durmuyor. bunuda hatırlatayım 

sende galiba pwsft kullanıyorsun sende de ön soldan herhangi gibi bir ses veya tıkırtı varmı genelde vites otomatik değiştigi zaman ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.