Jump to content

Fotoğraf Yarışması:

Haziran katılım yükleniyor

Mayıs anketi yükleniyor

  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

  • 1
Murat Akyüz

Rölanti Dengesizliği

Question

2005 focus ghia 1.6 benzinli arabamda araç boş vitesteyken rölantide dengesizlik var stop edecekmiş gibi oluyor kendi kendine gaza basıyor gibi çok nadir de stop ediyor.iki kez motor ikaz ışığı yandı kısa süre sonra söndü kirli benzin aldığımdan şüpheleniyorum yakıt katkısı kullandım 2 sefer sorun ilk zamanlara göre çok azaldı ama ara sıra yine tekrarlıyor sizde nedeni nedir...

Share this post


Link to post
Share on other sites

14 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

bujiler değişti mi, olmadı enjektör olabilir madem katkılar bir işe yaramış.

servis bilecektir.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Rolanti motoru yapabilir. Lpg var mı araçta?

Boğaz kelebeği ne durumda? Aynı sorunu yaşıyordum boğaz kelebeğini temizledim sorun çözüldü. Zor bişeyde değil kalibrasyon gerekebilir unutmayın.

Herşeyden olabilir servis baksın derim bilgisayar ile.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

sorun aracımda lpg yokken oluştu 2-3 gün oldu lpg taktırdım lpgden sonra aynı sorun biraz daha sıklaştı 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Bende 1.6 100bg'lerde kronik problem olarak biliyorum.Eski aracımda özellikle soğuk havalarda sürekli yapardı dur kalk trafikte hiç bir çözümde bulamamışlardı.Yinede benim aklıma ilk bujiler geldi.Siz yinede bir servise gösterin problem yok derlerse lpg ustasına gösterin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

bujiler değişti boğaz kelebeği temizlendi şimdilik herşey normal görünüyor ama arada çok hafifte olsa sarsıntı hissediyorum yapan usta biraz yol yapınca düzzelir dedi. kalibrasyona gelince aracı bilgisayara bağlayıp bişeyler yapmaya çalıştılar ama tam anlamıyla olmadı gibi hissettim ekrandan bişiler gösterdi okadar ...  

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Bu tip durumlarda ateşleme bobinine de baktırmakta fayda var. 80-90 liraya bosch marka alır takarsınız rahat edersiniz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

konu üzerinden çok uzun zaman geçmiş ama bildiklerimi yazmak istiyorum.8 sene lpgli focus mk2.5 1.6 ti-vct motor lpgli kullanmış birisi olarak lpg kullanımlarında focus bu arızayı elbet yapıyor. sebebi farklı zamanlamalı subap ateşlemesi. çözümü bosch lpg özel bobin kalitesinden emin olduğunuz buji kabloları ve yine bosch marka iridyum lpg bujisidir. kesinlikle gazı taktırdığınız yere aracın benzin ve gaz performansını eşitlemesini isteyin az yakması için fakir gaz hava karışımı ile motor zorlanmakta ve subaplar ısınmaktadır. ayrıca bu işlemleri yaptırmadan önce kelebek temizliğinizi de yaptırın. sorunun çözüldüğünü aracın sesinin azaldığını sarsıntının bittiğini göreceksiniz. ayrıca lpg cinizden motor ısısı yeterli düzeyde olduğunda lpg ye geçiş süresinin ne kadar sürede olduğunu sorun.eğer 15 sn'nin altında ise bu seviyeye çekmesini isteyin. motor sıcak iken kısa süreli şehir içi stop etme ve çalıştırma durumunda motor sıcaklığı yeterli seviyede olacağından çalıştırdıktan hemen 3-5 sn içinde lpg ye geçecektir. bu geçiş motor ecu su ne lpg ecusu arasında uyumsuzluk yaratarak ateşleme sistestemlerini yormaktadır.ayrıca araç üzerinde eminim ki fabrika ateşleme bobini bulunmaktadır. bu yanlıştır. her benzin lpg geçişi esnasında 40000 voltluk bir gerilime mağruz kalan orjinal bobin bu seviyeye dayanamaz. bi süre sonra bir anda çekişte kesilme düzelme rolantide sallanma araç sesinde artma vs gibi sorunlar yaratır. bir önceki yorumumda söylediğim adımları ustalarıza kulak asmadan yok abi onunla ilgisi yoktur vs gibi çok bilen ustaları dinlemeden uygularsanız sorununuz çözülecektir. tecrübeler ile sabittir. sattığım focus lpg li aracımla ilgili bakım vs gibi uygulamaları halen yeni sahibi ile birlikte yapmaktayız.gittiğiniz ustaların bir çoğu bu gibi tekleme silkeleme gaz yememe türevi arızalara istanbul başta olmak üzere subab arızası demektedir. kesinlikle bir kuruş para vermeyin. subablar otomatik ayarlıdır ayarı bozulmaz bu araçlarda. subab yakma sorunu ise katkılı gaz kullanan araçlarda yaşanmaktadır. aygaz plus milangaz plus bilmem ne nitro gibi. yakıtınızı shell bulamazsanız bp gaz kullanınız ve katkısız olup olmadığını sorun. subablara zarar verdiği gibi bu katkılı yağlı yakıtları lpg enjektörlerinizin de tıkanmasına sebep olacaktır. 4500 devri geçmeden yani çok aşırı zorlamadan kullanılan focus lpg li araçlarda sıkıntınız çok aksi bir durum olmadıkça yaşanmayacaktır. sonuçta bu bir ekonomi yakıtıdır yüksek devir yüksek hız taleplerinizde benzine almalısınız. bunu yapmadığınız takdirde ekonomi yapmak isterken yeni sıkıntılar ile zaman ve para kaybedebilirsiniz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
2 saat önce, özgün öztürk yazdı:

tecrübeler ile sabittir

Çok iyi özetlemiş siniz. Önce teşekkür sonra tebrik ederim

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Teşekkür ederim. Uzun süreli denemeler beyin jimnastikleri usandıran usta yorumları sonucunda sorunu veya sorunları kendimiz de bulabiliriz bu ustalar anlamıyor derken focus ve lpg ilişkisini çözdük. Umarım bu konudan muzdarip olan birçok focus kullanıcısına (eminim vardır focusların direksiyon hidrolik pompası gibi bir kroniğidir lpg sonrası rölanti sorunu) yardımcı olabilmişimdir.

Edited by özgün öztürk

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

 Merhabalar. Konu açılalı uzun zaman olmuş ama sorunumu yazmak istedim.

 Rolantide çalışırken bazen bir anlık rolanti düşürüyor ve geri toparlıyor. Sanki bir anlık nefesini tutuyor ve nefes almıyor gibi. Bunu arada ve bir kez yapıyor. Soğuk havalarda gaza ilk geçtiğinde rolanti düşüp geri yükseliyor. Bunun sebebi ne olabilir?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
25.07.2013 - 14:36 tarihinde, Murat Akyüz yazdı:

2005 focus ghia 1.6 benzinli arabamda araç boş vitesteyken rölantide dengesizlik var stop edecekmiş gibi oluyor kendi kendine gaza basıyor gibi çok nadir de stop ediyor.iki kez motor ikaz ışığı yandı kısa süre sonra söndü kirli benzin aldığımdan şüpheleniyorum yakıt katkısı kullandım 2 sefer sorun ilk zamanlara göre çok azaldı ama ara sıra yine tekrarlıyor sizde nedeni nedir...

çözdünüz mü sorunu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
25.07.2013 - 18:26 tarihinde, O. Fatih Yurter yazdı:

Rolanti motoru yapabilir. Lpg var mı araçta?

Boğaz kelebeği ne durumda? Aynı sorunu yaşıyordum boğaz kelebeğini temizledim sorun çözüldü. Zor bişeyde değil kalibrasyon gerekebilir unutmayın.

Herşeyden olabilir servis baksın derim bilgisayar ile.

Bu kalibrasyon olayı nasıl oluyor ? Bazı araçlarda bilgisayara bağlamadan yapılıyor. Focus da var mı bu özellik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.