Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Dizelin fiyatı benzini geçecek!


Yusuf Çavuş

Önerilen Mesajlar

İyide Yakup benim onu yazma nedenbi sen şuna aldın ben buna aldım demek değil. Bu işin sabit bir değerinin olmadığını vurgulamak.

Kaldı ki ben o dönemde 33 bin hadi 35 bin liraya focus 3 benzinli alamazdımki.. Tarihin hiçbir döneminde o rakamlara yaklaşamadı bile.. Benzinliyide alsam alsam 40a falan alabilirdim herhalde.

Tabi tabi kesinlikle, tutupta birine sen bunu niye aldın tarzında bişeyde demek yanlış..o an hangi şartlar aklına yatıyorsa onu yapıyorsun ;)

Arkadaşın zamanında demekki o aracı 54'den aşağı inmediler diyecemde öyle bişey olmadı hiç :P aldığını indirimli almadığını bindirimli yazmış :kıhkıh:

13 bin tl fark da hiç olmadı haklısınız maksimum 8 ila 9 arasında dolandı aracın şartlarına göre azaldı biraz daha.. ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Naçizane fikrim;dizel/benzin karşılaştırmasında teknik olarak kesin sonuç alınabilmesi için A kişisinin aynı şartlar ve ortamda hem dizel hemde benzinli aracı yeterli bir gözlem süresinde kullanması gerekiyor,yoksa A kişisinin ''ben dizel araçile (X) km'de (Y) LT motorin harcadım'' demesi,B kişisinin de ''bende benzinli araç ile (X) km'de (Z) LT benzin harcadım'' karşılaştırması kıyas oluşturmasına yetmez,A kişisinin benzinli aracı,B kişisininde dizel aracı kullanması gerekiyor,sebebi ise basit ''sürüş alışkanlıkları'',o yüzden yine naçizane fikrim bu kıyaslamalardan ziyade sürüş keyfinden ödün vermeden ekonomik tüketim yollarını bulmaktır.

aziz efe tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dizel yakıtın geleceği yok, ya da -resmi- adı ile ULSD (ultra low sulfur diesel) imalatı çok pahalı bir yakıt. AB'nin Euro4 yönetmeliği gereği 50ppm (şimdilerde yönetmeliği değiştirmekten ve 10ppm'e düşmekten bahsediyorlar) öyle,böyle değil ... deli bir rafineri süreci ile elde ediliyor. Bir sonraki aşamada ise Sülfürsüz (sulfur free) yani max. 3-5 ppm yakıt standartı koymayı planlıyorlar ki eğer bu gerçekleşirse Euro Diesel'in fiyatı tavanı delip geçecek.

Kaçak diesel yaklaşık 2.000ppm, standart rafineri işlemi ile bu 500ppm'e düşüyor ve diesel'in içinden sülfür'ü çekip almak, 50ppm'e düşmek, 10ppm'e düşmek ve hatta 3ppm'e düşmek ne kadar zor ve pahalı ... işte artık gerisini siz düşünün.

Üstelik büyük hacimli motorlarda 50ppm bile kullanılsa emisyon değerleri yakalanamıyor,bu nedenle add-blue (üre) yakıcıları vs. ve resmen "dev" DPF'ler (diesel partikül filtresi) devreye alınıyor.

Tamam hibrit'ler ve elektrikli motorlar geliyor ama hala yüksek beygir&tork isteyen (özellikle iş makinelerinde ve karayolu taşımacılığında) diesel hala olmazsa olmaz.

Ee? O zaman ... madem euro diesel ve euro5 emisyon normları işimizi görmeyecek, o zaman ne yapacağız? İşte burada biyo yakıt devreye giriyor ... GDO'lu mısır ile elde edilen (çoğunlukla) ethanol ile hayvani ve bitkisel yağların karışımını kullanacağız. Anlayacağınız yakın gelecekte depolarımız dinazor artıkları ile değil, tarlalardan gelen ürün ile dolacak.

Benzinli motor üreticileri Ford'un 1.0 örneğinde olduğu gibi aşırı beslemeli ... az yakan çok kaçan ürünler geliştirirken diesel motorlar için B20 ile (Buradaki "B" simgesi biyo yakıt için kullanılıyor. b20 demek %20 oranında biyo yakıt eklenmiş diesel demek ... taa b100'e kadar gidiyor) işe başlamak (ülkemizde de bio diesel'i mecburi hale getirecekler .. eli kulağında) mantıklı gibi gözüküyor.

... bilginize efem :D

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dizele bio yakıt ekleneceğini duymuştum. Kalitesinin düşeceğinden endişeliyim ancak bana garanti veren Opet bu konuda da garanti verecektir. İsterse %100 bio dizel kullanayım. (keşke) Belki daha çevreci olur.

Bu arada son zamanlarda dizele alternatif sunulan 10 numara yağ diye bildiğim bir yağ var. Bu yağın çevreye aşıcı zarar verdiğini duydum. Bizim araçlarımızdaki gibi son teknolojiyle üretilmiş motorlara bile konulduğunu biliyorum. ( Sıfır km bayiden aldığı aracın deposunu yağ ile doldurulduğunu iddia edildi yanımda) Buna ilave olarak tanıdıklarımdan bazıları 2012 model tubo dizel aracına (hem minibüsü var, (kendisi o bahsettiğimiz 10 numara yağ satıyor, hemde otomobili) bu iki araca da 10 numara yağ koyuyorlar. Motorda sıkıntı olmadığını falan söylüyor. Merak ettiğim konu ise bu yağın çevreye gerçekten bahsedildiği gibi zararı var mı?

Bir de şunu merak etmişimdir.

LPG li araçlara doğal gaz konulsa çalışmaz mı? Tamam yeterli miktarda doğal gazımız olmayabilir ancak olsaydı eğer doğal gazla çalışır mı lpg li araçlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 numara yağ denen şey adı üzerinde madeni yağ aslında. özellikle kış aylarında hidrolik sistemlerde kullanılmak üzere tasarlanmış bir karışım. çevreye zararlı mı? hem de ne zarar ... yeni teknoloji motorlara zararlı mı? olmaz mı? TDCI türünden (common rail) bir motorda enjeksiyon sisteminden başlayın piston,silindir,segman hatta krank'a kadar her yere zarar verebilir. işin kötüsü inanılmaz kurum yapıyor ve bu kurum klasik ateşleme sıralamasını bozuyor. motor triger 10 diş atlamış gibi çalışıyor (zaman-zaman) yani hem çevreye hem de aracınıza zarar veriyor.

işin kötüsü kaçakçılar artık 10 numara yağ işini bıraktı,daha doğrusu sattıkları şey 10 numara yağ değil (ismi aynı olsa dahi) yaptıkları şey şu. atık madeni yağ'ı topluyor, içine kaçak (yüksek ppm'li) mazot'u ve biraz da parafin'i basıyorlar ... kış ayları ise azıcık benzin ekleniyor. sonra altında ateş yaktıkları bidonlarda bu karışımı ısıtıp karıştırıyorlar daha sonra da "patlak" tabir edilen 16-18lt'lik tenekelerde gerçekten madeni yağmış gibi satıyorlar (sanki 10 numara yağ iyi bir şeymiş gibi)

milletin gözü dinmüş resmen...vergi kaçağı ve milli servet'e verdikleri zararı geçtim, bu yakıtı kullanan araçlar (genelde mekanik yakıt pompalı Euro1 ve/veya muadili eski araçlarda kullanıyorlar) egzostlarından yola kanser,çevre kirliliği vs. saçıyorlar.

90 model bir BMC kamyon 30.000TL'ye kadar gidiyor,hep bu 10 numara yüzünden. mekanik pompa pis yakıt nedeni ile tıkanmıyor ... çelik blok ve çelik kapak çok dayanıklı,gerekirse basitçe taşlanıp yeniden yola çıkıyorlar .... o aracı kullanan sadece yaptığı %50 yakıt tasarrufunu düşünüyor,gerisi umurunda değil. EPDK 10 numara imalat ve satıcılarına 750.000TL+ ceza getirdi ama ceza uygulanamadığı için (kimse peşine düşmüyor) hiç bir etkisi olması :)

edit:doğal gaz'ın araçlarda kullanımı hakkında pek bir şey biliyorum. ancak kimyasal bileşiminin LPG'den farklı olduğunu fabrika çıkışı GTL (gas to liquit) için ayarlanmış araçların özellikle avrupa'da giderek popüler hale geldiğini duydum ... ama dediğim gibi detaylı bilgim yok.

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Zararı olacağı aşikar.

10 Numara yağ satan adam diyor ki ben ticaret yapıyorum, yağ satıyorum. dükkanda 10 numara da var, tabi 10-10 da 20-50 de vs. ama asıl depo 10 numara yağla dolu. :) Ben yağ satıyorum. Benden müşteri 10 numara yağ talep ediyor, bende getirtiyorum, buyrun bunlarda faturalarım. E adamın hiçbir yasal sorunu yok.

Bir de diyor ki ben bu yağla adamın ne yaptığını nereden bileyim, belki aracını yağlıyor, belki hidrolik olarka kullanıyor diyor. Sonra o yağı depoya koyana gelirsek adamda yakalanmadığı sürece herhangi bir suç işlemiş olmuyor. Bu dolum işini de gizli yerlerde ( aslında artık polis de alıştı, alenen yapıldığı da oluyordur) yapıyorlar. Sonuç adam kar ediyor. Tabi şimdilik.

Benim bir tanıdığım doğudan varil varil ham petrol getiriyordu bir ara. İki tane Ford Cargo kamyonu vardı. Bu kamyonlarda sırf ham petrol yakıyordu adam. Her ay iki tane sıfır motor taksam yine kardayım yakıttan diyordu adam. Bu adama 10 numara yağ o ham petrolun yanında bal geliyordur. :)

Burada yakıt fiyatlarına da değinmeden geçmeyilim. Malum konu yakıt fiyatları.

Bu yukarıda bahsettiğimiz çevreye zararlı yakıt türevlerinin türemesinin asıl nedeninin de ülkemizdeki yakıt fiyatları olduğu aşikar malesef.

(Son cümlem sanki tekerleme gibi olmuş ) :D :D :D :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Elektrikli araçlarda, şarj süresi, şarj merkezi yaygınlığı ve menzil problemlerini (özelikle menzil) çözemedikleri sürece, elektrikli araçların yaygınlaşması mümkün değil.. kimse şehir içinde binmek için o fiyatlara bir de elektrikli araç almaz..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

reno fluence satılıyor ama 64.900 tl den başlayan fiyatlarla türkiyede olay olmadı henüz... :kıhkıh:

ben zaten onu katetmiştim.. 8 saatte şarj oluyormuş.. 185 km menzili varmış maksimum.. 65bine araba alacağım, şehiriçinde gezmekten başka bir işe yaramayacak.. istanbulda 5 tane şarj merkezi varmış.. oraya gideceğim, 8 saat şarjda bekleteceğim arabayı.. ohoooooo oooo... ölme eşşeğim ölme..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.