Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Garanti Uzatma Işlemi


hüseyin ipek

Soru

Bugün otokoçtan aradılar.Aracım 2011 model yani 1 yıl daha garantisi var garanti uzatma paketleri varmış 2 yıllık 650 tl fiyat verildi.Tabi garanti uzaması demek yetkili servise bağlılığın da uzaması demek.Özellikle 11 modelli araç sahibi arkadaşlar, bu konuda fikirleriniz nedir?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Otomatik Mesaj

Bu konu, "Focus GarajıFocus IIIGenel Bilgiler" kategorisinden "Focus GarajıFocus IIISorular ve Sorunlar" kategorisine taşınmıştır.

Lütfen konu açmadan önce uygun yeri bulmaya çalışalım.

Saygılarımızla,

Focus Club Tr Yönetimi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

sanırım bu fiyat %20 katılımlı için, ne kadarlık bir arızada karlı oluyor(650tl peşin verilecek tabi) hesaplamak lazım. trim vs gibi parçaların uzatılmış garanti dışı olduğunuda unutmamak lazım.

 

ben teslim sırasında 310tlye 1 sene uzatmıştım, %20 katılımlı sanırım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Otomatik Mesaj

Bu konu, "Focus GarajıFocus IIIGenel Bilgiler" kategorisinden "Focus GarajıFocus IIISorular ve Sorunlar" kategorisine taşınmıştır.

Lütfen konu açmadan önce uygun yeri bulmaya çalışalım.

Saygılarımızla,

Focus Club Tr Yönetimi

konu açıldımı diye çok araştırdım bulamadım.Genel bilgiler mantıklı gelmişti öğrenmiş olduk sayende .Teşekkrlr

sanırım bu fiyat %20 katılımlı için, ne kadarlık bir arızada karlı oluyor(650tl peşin verilecek tabi) hesaplamak lazım. trim vs gibi parçaların uzatılmış garanti dışı olduğunuda unutmamak lazım.

 

ben teslim sırasında 310tlye 1 sene uzatmıştım, %20 katılımlı sanırım.

%20 katılımlı fiyat..Tabi dediğiniz gibi şartları fazla.Çok samimi bir arkadaşım otokoçta servis görevlisi baya da iyi işinde ona danıştım kesinlikle uzat garantisini dedi.Aracın parçası dışarda pahalı diyor o da..Sanırım uzatıcam bende

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

evet güzel konu.ben de yeni alacağım.acaba alırken uzatmak daha mı mantıklı.ya da uzatmak gereksiz mi ?

teslimde, ilk bakıma kadar(bu ikisi aynı olabilir %100 emin değilim) ve sonrasında olmak üzere 3 farklı fiyat var bildiğim kadarıyla aradaki fiyat ve ödeme zamanı farkına göre karar vermek lazım eğer uzatılacaksa.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bundan önce babamlara 2011 yılında sıfır km tourneo connect almıştık.Aracın 3 kez sağlam garantilik işi oldu ve halledildi.Onda uzatma teklifini hiç düşünmeden onaylamıştım.Bu arada paket 2 yıllık 100 bin kmye kadar..Hangisi önce dolarsa ve sadece motor ve mekanik aksam dahil.650 lira ilerdeki olası sorunları düşününce pek fazla bir miktar değil ancak bu süreçte yetkili servise bağlı kalıyoruz sürekli.Bakım vs gibi masraflarda da haliyle cepten çıkan miktar daha fazla olacak

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bende 310 1 sene uzattım dediğiniz gibi yüzde 20, oda ciddi bir rakam fatura yüksek çıkarıyorlar,

 

Ama ben garanti bitse de yetkili servis dışında yaptırmam diyorsanız uzatın ama yoksa gerek yok.

 

4 sene sonunda artık direksiyon soyulsa da garanti için kasmam.Çünkü onların çıkaracağı direksiyon fiyatının yüzde 20'si 200 den fazla olacaktır.Dışarda 150 deri kaplatabilir , 200 e deri çıkma bulabilrisiniz.

 

1 tane sis far çerçevesinin serviste takılması 100 lirayı bulabilirken dışarıda 10 liraya takabiliyorsun.

 

Ben 5. yılda yetkili servise götürürüm, Ama 4 yılda çıkmayan garantiden oluşmayan bir sorunun 5. yılda çok da çıkacağını sanmıyorum.Benim önceki focus 2006 modeldi,yağ değişimini yetkili serviste değiştiriyordum.bir kere hız sensörü değiştirdim.200 lira onun dışında masraf açmadı..

 

Sanrım onlarda bunu hesaplıyor zamanında yetkili serviste yapılan bakımla arabada bir şey olmaz diyorlar.Elektrik tesisatı da bunun dışında ise....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bende 310 1 sene uzattım dediğiniz gibi yüzde 20, oda ciddi bir rakam fatura yüksek çıkarıyorlar,

 

Ama ben garanti bitse de yetkili servis dışında yaptırmam diyorsanız uzatın ama yoksa gerek yok.

 

4 sene sonunda artık direksiyon soyulsa da garanti için kasmam.Çünkü onların çıkaracağı direksiyon fiyatının yüzde 20'si 200 den fazla olacaktır.Dışarda 150 deri kaplatabilir , 200 e deri çıkma bulabilrisiniz.

 

1 tane sis far çerçevesinin serviste takılması 100 lirayı bulabilirken dışarıda 10 liraya takabiliyorsun.

 

Ben 5. yılda yetkili servise götürürüm, Ama 4 yılda çıkmayan garantiden oluşmayan bir sorunun 5. yılda çok da çıkacağını sanmıyorum.Benim önceki focus 2006 modeldi,yağ değişimini yetkili serviste değiştiriyordum.bir kere hız sensörü değiştirdim.200 lira onun dışında masraf açmadı..

 

Sanrım onlarda bunu hesaplıyor zamanında yetkili serviste yapılan bakımla arabada bir şey olmaz diyorlar.Elektrik tesisatı da bunun dışında ise....

önceki kasa focuslarda bu durum düşünülmeyebilir çünkü aracın parça fiyatları ucuz 

ama focus 3 için parçasının pahalı olduğunu çok duydum

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sanırım yeni model bir araç kullanmanın en zor tarafı bu :) Focus 3 çıkalı daha çok uzun yıllar olmadığı için gelecekte karşılaşacağımız kronik sorunları bilemiyoruz o yüzden kesin bir karar veremiyoruz. Bu konu daha önce de tartışılmıştı ve garanti uzatmanın çok mantıklı olduğu da gereksiz olduğu da düşünülebiliyor. Keşke biri çıksa hesap kitap yapsa olası riski belirlese de herkes rahatlıkla karar verebilse :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

100bin km olayı da sıkıntı...


Renault da uzatmada yok.Megane baktığımda sordum kaç yıl uzatabiliyoruz diye, yok Volkan Bey bizde uzatma yok dedi.Neden dedim. Yani gerek olmuyor dedi :)


önceki kasa focuslarda bu durum düşünülmeyebilir çünkü aracın parça fiyatları ucuz 

ama focus 3 için parçasının pahalı olduğunu çok duydum

 

Doğru parça fiyatı pahalı ve çok kolay bulunmuyor piyasa da..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sanırım yeni model bir araç kullanmanın en zor tarafı bu :) Focus 3 çıkalı daha çok uzun yıllar olmadığı için gelecekte karşılaşacağımız kronik sorunları bilemiyoruz o yüzden kesin bir karar veremiyoruz. Bu konu daha önce de tartışılmıştı ve garanti uzatmanın çok mantıklı olduğu da gereksiz olduğu da düşünülebiliyor. Keşke biri çıksa hesap kitap yapsa olası riski belirlese de herkes rahatlıkla karar verebilse :)

riskin boyutunu bilemiyoruz ki?100 liralık da masraf olabilir 5 bin liralık da..:)

100bin km olayı da sıkıntı...

Renault da uzatmada yok.Megane baktığımda sordum kaç yıl uzatabiliyoruz diye, yok Volkan Bey bizde uzatma yok dedi.Neden dedim. Yani gerek olmuyor dedi :)

 

Doğru parça fiyatı pahalı ve çok kolay bulunmuyor piyasa da..

o zaman uzatmak mantıklı bence.Ben uzatmaya karar verdim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Risk yönetimi açısından ele alınabilmesi için aracın arıza nedenlerini, ortaya çıkma zamanlarını ve oranlarını bilmek lazım.

Kabaca düşünrürsek;

1. Şanzıman ve motor (EB hariç) yeni değil, yani imalat sonrası 5 yıllık ömrü defalarca doldurmuş üniteler ve bilinen kronik sorunlar yok.

2. Özellikle motorda imalattan kaynaklanan bir sorunun ilk üç yılda ortaya çıkmama olasılığı çok düşük

3. Uzatılan garanti hem katılım bedelli hem de sınırlı kapsamlı, yürüyen aksamdaki tüm aşınan parçalar zaten garanti dışı

4. Boyanın kendi uzun garantisi var

5. Yılda bir kez bile servise gitseniz bu rutin bakımda ortalama 150 TL ekstra maliyet demek, baskı, balata ve triger değişimi gibi masraflı işlerden hiç bahsetmiyorum bile.

6. Benim deneyimlerim Otosan'ın yedek parçayı hep piyasadan pahalı sattığı yönünde oldu, ucuz olanların da kalitesi sorgulanabilir durumda idi. Tabii piyasada tedarik sorunu olabilir ama model eskidikçe ve araç sayısı/talep arttıkça o da sorun olmaktan çıkabiliyor.

Sonuçta Otokoç/Otosan'ın bence çok daha ucuza garanti uzatma teklif edip aracı servise bağlaması onların çıkarına uygun olurdu. Fiyatı yüksek buluyorum.

Eğer garanti süresi bittikten sonra bile servise götürmeye niyetli veya konumunuz gereği mecbur iseniz, risk almayı hiç sevmiyorsanız ve bu uğurda para harcamaya hazırsanız uzatın.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Risk yönetimi açısından ele alınabilmesi için aracın arıza nedenlerini, ortaya çıkma zamanlarını ve oranlarını bilmek lazım.

Kabaca düşünrürsek;

1. Şanzıman ve motor (EB hariç) yeni değil, yani imalat sonrası 5 yıllık ömrü defalarca doldurmuş üniteler ve bilinen kronik sorunlar yok.

2. Özellikle motorda imalattan kaynaklanan bir sorunun ilk üç yılda ortaya çıkmama olasılığı çok düşük

3. Uzatılan garanti hem katılım bedelli hem de sınırlı kapsamlı, yürüyen aksamdaki tüm aşınan parçalar zaten garanti dışı

4. Boyanın kendi uzun garantisi var

5. Yılda bir kez bile servise gitseniz bu rutin bakımda ortalama 150 TL ekstra maliyet demek, baskı, balata ve triger değişimi gibi masraflı işlerden hiç bahsetmiyorum bile.

6. Benim deneyimlerim Otosan'ın yedek parçayı hep piyasadan pahalı sattığı yönünde oldu, ucuz olanların da kalitesi sorgulanabilir durumda idi. Tabii piyasada tedarik sorunu olabilir ama model eskidikçe ve araç sayısı/talep arttıkça o da sorun olmaktan çıkabiliyor.

Sonuçta Otokoç/Otosan'ın bence çok daha ucuza garanti uzatma teklif edip aracı servise bağlaması onların çıkarına uygun olurdu. Fiyatı yüksek buluyorum.

Eğer garanti süresi bittikten sonra bile servise götürmeye niyetli veya konumunuz gereği mecbur iseniz, risk almayı hiç sevmiyorsanız ve bu uğurda para harcamaya hazırsanız uzatın.

Hocam EB motorlar yeni olduğu için  servis bakımı en doğrusu değil mi?.Gerçi 3 yıl sonra yaygınlaşır mı bilinmez.EB motorların garanti uzatma işlemi için ne düşünüyosunuz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

EB motorlar da çok nadir değil, Focus'tan önce Mondeo ve C-Max ile geldi.

Avrupa'da, özellikle Almanya'da dizelden çok sattı 1.6 segmentinde.

En az üç yıldır sorunsuz kullanılıyor, bilinen bir sorunu yok, garantiden halledilen sorun oranı %1-2'yi geçmiyor, çoğu da önemsiz şeyler.

Kısacası endişelenmeyi gerektirecek somut bir veri yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.