Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

El Freni'nin Tamamının Çekilmemesi


engin yapmış

Önerilen Mesajlar

bende yer yer freni tam çekmediğim hafif kaçırdığım oldu,Yalnız vitesde olması tek başına kurtarmıyor inatlaşıp bir arkadaşla denemiştik, araba gidebiliyor eğim fazla ise

 

Bana öğretilen; yokuş yukarı bırakılırsa 1. viteste; yokuş aşağı bırakılırsa geri viteste olması gerektiği. Tabi el frenini sonuna kadar çekip, lastiği yaslamak da yan tedbirler.

Lastiği yaslayacağım derken hızlıca kaldırıma toslamamak da gerekiyor; direksiyon milini eğdim bir kere ve tamiri oldukça masraflıydı. Ders oldu tabi; şimdi lastiği yaslayacağım zaman hep nazik ve çok yavaş yapıyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Burası ufaktan günah çıkartma köşesine dönüyor galiba. :)

Arka balatalar eskidikçe el freninin yolu uzar, daha fazla ve bazı modellerde daha güçlü çekmek gerekir.

Eski araçlarda fren teli gerginliğini ayarlamak mümkündü, artık değil.

Aşırı soğukta el freni mekanizması donup kalabilir, en azından eskiden böyle idi, Uludağ'da Şahin'in -20 derecede donmuştu. Bu kadar düşük ısılarda cites ve takoz iş görür.

Çok dik yokuşlarda viteste olsa bile hafif kaçırabilir, ama gezintiye çıkmaz, vites oranı ne kadar yüksekse o kadar düşük bu ihtimal, en iyisi geri vites, tabii arabanın eğime göre duruşu önemli, burnu yokuş aşağı bakıyorsa geri, yuksrı bakıyorsa birinci vites.

Neyse canım Murphy'e göre zaten asla yeterince tedbirli olamayaız.

Eski yeni olarak bilmiyorum ben f2 el freni derisini çıkartınca hemen altında somun var o gevşeyince tutmuyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

park halindeki araçların kayması insanların en çok başına gelen dertlerden biri. hasarlı kazalar yaralanmalar hatta ölüme sebebiyetler. Bunu engellemek için basit üç kural var. Üçünü de aynı anda uygulamak lazım. ben üçünüde uygularım. 

 

1- El frenini çekmek lazım. Ancak f3 lerde el frenini çekince tam kapasite tutmuyor. üstte 2 diş daha kalıyor. eğimli yere park ettiyseniz muhakkak o 2 dişide  çekin.

2- Aracı viteste bırakın.

3- kaldırımı takoz olarak kullanmak için direksiyonu kırık bırakın.  ancak aracın lastiğini de kaldırıma dayamayın. lastik deforme olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

tesekkurler arkadaslar allaha şükür baska zarar zıyan olmadı cana gelmedı.arac gerı gerı kacmıs ve yolun ortasında park halınde kalmıs gıbı şok oldum ınsanlar sılecegı kaldırmıs yanlıs park yerı dıye:)allahtan dıreksıyon hafıf kırıkmıs caddeye cıkmadan dönuyo ve tabela ve agaca vuruyo.450 tl masrafla kurtuldum ya caddeye cıksaydı allah korudu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

yaklaşık 30 derece eğimli yerde bende de oldu ama arabanın içindeydim. çektim baktım araba kayıyor aşağı biraz daha çektim ve artık vitesede takılı bırakıyorum.

f3 ler mimli bu konuda anlaşılan. ağırlıkta cabası.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

yaklaşık 30 derece eğimli yerde bende de oldu ama arabanın içindeydim. çektim baktım araba kayıyor aşağı biraz daha çektim ve artık vitesede takılı bırakıyorum.

f3 ler mimli bu konuda anlaşılan. ağırlıkta cabası.

Hiç böyle düşünmemiştim ama evet el freninin kaldıraç etkisi zayıf, tutacak kadar gerilmesi için bayağı bir aslmak gerekiyor.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bence vitesde birakmak zararli şu sebeple, motor kapatilinca yağ kartere akar pistonlarda az yağ kalir. Siz yokuşta vitesde birakirsaniz ağirlikla lastikler donmek ister ama vitese talili olduğundan pistonlarin duvarlara uyguladigi surtunme kuvvetinden hareket edemezler ama inatçi bir yokuşsa pistonlar krank mili hepsi yağsiz yağsiz harekete gecer. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bence vitesde birakmak zararli şu sebeple, motor kapatilinca yağ kartere akar pistonlarda az yağ kalir. Siz yokuşta vitesde birakirsaniz ağirlikla lastikler donmek ister ama vitese talili olduğundan pistonlarin duvarlara uyguladigi surtunme kuvvetinden hareket edemezler ama inatçi bir yokuşsa pistonlar krank mili hepsi yağsiz yağsiz harekete gecer. :)

yük altında motor neler çekiyor, bu yazdığın devede kulak, hiç dert etmeye gerek yok. Sen marşa bastığında da başta aynı durum oluyor, benden duymuş olma!
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bence vitesde birakmak zararli şu sebeple, motor kapatilinca yağ kartere akar pistonlarda az yağ kalir. Siz yokuşta vitesde birakirsaniz ağirlikla lastikler donmek ister ama vitese talili olduğundan pistonlarin duvarlara uyguladigi surtunme kuvvetinden hareket edemezler ama inatçi bir yokuşsa pistonlar krank mili hepsi yağsiz yağsiz harekete gecer. :)

Pistonların duvara uyguladığı yani silindir cidarlarına uyguladığı sürtünmeden değil, kompresyondan dolayı hareket edemezler. Ki çok dik rampalarda o zıt sıkıştırma kuvvetini yener ve hareket eder araç,motorda dönmeye başlar aracın hızına ve aktarma organlarındaki oranlara göre. Öyle bir durumda zaten araç kopup gider, motora gelen zarar en son düşünülmesi gerek şeydir o esnada :) Geri vitesin oranı daha büyüktür dolayısıyla daha zor harekete geçebilir motor. Rampa aşağı veya yukarı bence farketmez. Daha fazla emniyet için her zaman geri vitese takılmalı. Motoru ters yönde hareket ettirmekte aynı zorluk yaşanır. Sadece geri vites oranı, 1. Vitese göre daha büyük olduğundan daha fazla moment gerekir pistonları harekete geçirmek için.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.