Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus Çeki Demiri


Ömer Şahin

Önerilen Mesajlar

Bu romörk işine nedense sarmıyor kafam. Şimdi ben aracımın yol tutuş limitlerine güvenerek normalden biraz hızlı girdiğim viraja arkamdaki süspansiyonunun (amortisör-helezon ikilisi) ne idüğü belirsiz (süspansiyon vardır değil mi, kara düzen kamyon aksı gibi makas falan mı var yoksa) olan romörkün nasıl gireceğini mi hesaplamalıyım. Yani romörk var diye arkada yavaş mı gitmeliyiz. Romörk yerine tavana takılan portatif bagajları tercih ederim. Hem görsel olarak hem güvenlik olarak galiba.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Port bagaj ile römork ayrı dünyalar

 

Maksat daha fazla eşya taşımak değil mi? Bana port bagaj fazlasıyla yeter, romörkta ne taşınır zaten onu da anlayabilmiş değilim. Tatile koltuk takımını mı götürüyorlar. :D  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Maksat daha fazla eşya taşımak değil mi? Bana port bagaj fazlasıyla yeter, romörkta ne taşınır zaten onu da anlayabilmiş değilim. Tatile koltuk takımını mı götürüyorlar. :D

Araba, ileride ss'im olursa şehirlerarası yolda römorkla götürürüm muhtemelen, karavan vs.  de olabilir

Abi bir yolunu bulalım da çeki demirinin takıp takmamak, kullanıp kullanmamak tercih meselesi zaten :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ümit arkaya bir sandal/motor bağlayıp çekebilirsin mesela, 1.6 dizel fren sistemli 1200 kg, frensiz 670 kg çekebiliyor, bunun ne kadarını portbagajda taşıyabilirsin?

 

Sandalım/Motorum olsa, arkasına da romörk vs takmayı düşünsem compact suv gibi ya da 2,0 dizel d segmenti dizel bir araba almayı tercih ederdim. Focus gibi diğer c segmenti araçların arkasına yakışmaz diye tahmin ediyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çeki demirini taktıracağınız yer veya taktırdığınız yer diyeyim size makine mühendisliğinden onaylı plan ve E belgesi denen bir kaç evrağı hazırlayıp size vermesi lazım. Bu evraklarla TUVTURK'e gidip tadilat yaptırdığınız için EK-1 belgesi dolduracaksınız aracı normal muayeneye sokacaksınız. Egzost muayenesi yaptırıp gidin yoksa orda tekrar egzost muayenesi isterler. Araç muayeneden geçecek ruhsat değişimi için evraklarla trafik şubeye gideceksiniz. Çeki demiriniz ruhsata işlenecek. Çeki demirinin takılması muayenesi ruhsata işlenmesi derken 1200 lirayı buluyor. Babamlar connecte taktırmıştı ordan biliyorum. Eğer römork takacaksanız römorkun kendi ruhsatı plakası olması lazım. Eskiden 750 kg a taşıyan römorklarda plaka ruhsat olmuyordu ama yasa değişti römorklara da plaka ruhsat çıkıyor diye biliyorum. Saat geç oldu yarın babama sorarım ayrıntıları olmazsa. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Slm,

Konu cok baska yerlere gitti. Ceki demirinin yasal proseduru ve fiyat hakkinda yardimci olursaniz sevinirim....

 

fiyat hakkında bilgim yok. Ancak bildiğim kadarıyla ruhsatı değiştirmeniz gerekiyor. çeki demiri ruhsatta yazarsa yasal hale geliyor. bunun da nedeni geri geri gelirken ters direksiyon manevrasını öğrenmek gerektiğinden. düz sürüşde hız ve virajlardaki hız limitlerini bilmek gerektiğinden vs.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.