Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

Focus 3, Direksiyon Desteği Arıza Uyarısı


Ramazan V.

Soru

Merhabalar, 

 

Dün sabah aracımı çalıştırdım daha 200 metre gitmeden direksiyon aniden ağırlaştı. Ekranda Direksiyon Desteği Arızalı Servis Gerekli uyarısını aldım. Aracı güç bela sağa çektikten sonra stop edip tekrar çalıştırdım. Direksiyon düzelmişti. Bende hemen servise gitmedim tabi. Sizlere bir sorayım dedim gerçekten servise gitmem gerekli mi ? Araç şu an normal çalışıyor ve arıza uyarısı almıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
 

bir sonuç yeni bir gelişme var mı? [emoji4]

 

zaman zaman bende olmaya devam ediyor, geçen gün aklıma geldi, bu direksiyonlar elektrik destekli ya, acaba aküdeki bir zaafiyetten mütevellit bu durumu yaşıyor olabilir miyiz, fikri olan var mı?

Aküyü ölçtürdüm akü de problem olmadığı söylendi . Sanırım dediğim gibi anlık oluyor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Şöyle birsey de dikkatimi çekti araba uzun süre yattımı görülüyor sürekli kullandığımda görmüyorum . Akude olabilir baktirmak gerekli aslında elektrik destekli direksiyon olduğu için voltaj dalgalanmalari bu hatayı görmemize sebep olabilir 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aynı sorun benimde başıma geldi. Dün park yaptıktan 1 saat kadar sonra aracı çalıştırdığımda "Direksiyon Desteği Arızası" uyarısı verdi. Önceki dönemlerde de 2-3 defa uyarı vermişti fakat istop edip tekrar çalıştırdıktan sonra düzelmişti. Bu sefer düzelmedi arıza devam ediyor. Servis yolu gözüktü...

 

Forscan ile hata koduna baktığımda hata kodu aşağıdaki gibi. 

===PSCM DTC U3000:53-C8===
Kod: U3000 - Kumanda Modülü
İlave hata belirtisi:
 - Devreden Çıkarılmış
Durum: 
 - Daha önce ayarlanmış arıza kodu - Talep saati mevcut değil
 - Bu arıza kodu için arıza lambası açık
 - Test tamamlanmadı
Modül: Hidrolik Direksiyon Kontrol Modülü
===END PSCM DTC U3000:53-C8===

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Aynı sorun benimde başıma geldi. Dün park yaptıktan 1 saat kadar sonra aracı çalıştırdığımda "Direksiyon Desteği Arızası" uyarısı verdi. Önceki dönemlerde de 2-3 defa uyarı vermişti fakat istop edip tekrar çalıştırdıktan sonra düzelmişti. Bu sefer düzelmedi arıza devam ediyor. Servis yolu gözüktü...

 

Forscan ile hata koduna baktığımda hata kodu aşağıdaki gibi. 

===PSCM DTC U3000:53-C8===Kod: U3000 - Kumanda Modülüİlave hata belirtisi: - Devreden ÇıkarılmışDurum:  - Daha önce ayarlanmış arıza kodu - Talep saati mevcut değil - Bu arıza kodu için arıza lambası açık - Test tamamlanmadıModül: Hidrolik Direksiyon Kontrol Modülü===END PSCM DTC U3000:53-C8===

 


Aküyü bir ölçtürebilirsiniz . Olmadı servise uğramanız gerekebilir
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Özer Aksu said:

Aküyü bir ölçtürebilirsiniz . Olmadı servise uğramanız gerekebilir

 

Aküyü bir ölçtüreceğim. Servisten geldim şimdi baktılar arıza koduna bilemiyoruz dediler. Direksiyon kutusu yada mödülmü bişeyden bahsedip 6 bin küsür masraftan bahsettiler. :D 6 yı duyduktan sonrasını hatırlamıyorum gerçi... 

 

Bir saat önce, kemal kaya said:

bayramdan önce tekrar bu uyarıyı aldım ve servise götürdüm. direk sonucu söyliyim direksiyon kutusu değişiyor bayramdan sonra. servistekilerin söylediği elektronik bir arızaymış. ayrıntıyı bilmiyorum

 

Ben buradaki servise gram güvenmiyorum. Hepsi laylaylom umurlarında değil hiçbirşey. Sanırsın serbest meslek erbabı iş gelmesin uğraşmayalım diye yırtınıyorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

konuyu en baştan özetliyim ihtiyacı olana yardımcı olsun; 

 

yaklaşık belki bir yıldır, direksiyonda, araç ilk çalıştığı anda sertlik olup bir süre sonra, (birkaç sn) normale dönüyordu. bu durumu da her zaman değil arada yapıyordu. haliyle 2 defa servise götürmeme rağmen bir sonuç elde edilemedi.

 

son aşamada yaklaşık bir aydır bu duruma -direks destek arıza uyarısı- eşlik etmeye başladı. bayramdan önce servise bu sebepten götürdüm ve yapılan incelemede direksiyon kutusunda elektronik bir arıza olduğu ve değişmesi gerektiği söylendi. fiyat olarak 5.000 tl....

 

garanti uzatması yaptığımdan ki iyiki de yapmışım, itiraz etmedim. bu rakam uzerinden %20 ödeme yaparak, tamiratı gerçekleştirmiş olduk...

 

bu konuda sorun yaşayan arkadaşların ilgisine....

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@kemal kaya abi belki sana da ne gerek var garanti uzatmaya diyenler olmuştur. Hmm belki burayı da okumuşlardır dimi. 600 tl ye garanti uzattım ben. Siz de o civara uzattıysanız hemen hemen kazancınız düz hesap 3 bin tl. Umarım garanti uzatsam mı diyenler fazla düşünmezler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Doğan Kurban said:

@kemal kaya abi belki sana da ne gerek var garanti uzatmaya diyenler olmuştur. Hmm belki burayı da okumuşlardır dimi. 600 tl ye garanti uzattım ben. Siz de o civara uzattıysanız hemen hemen kazancınız düz hesap 3 bin tl. Umarım garanti uzatsam mı diyenler fazla düşünmezler.

 

doğrusu rakamı hatırlamıyorum bile, ama çok zorlayıcı değildi taksitle; şu aşamadan sonra her aldığım araçta çok afaki bir rakam değilse yaptırma taraftarı olurum... ödediğin unutulup gidiyor çünkü. bak şimdi şaka değil 4.000 tl cebimde kaldı. ford müşteri memnuniyeti tam yani; :claps: :)

 

garantiden ne değişti bölümüne de yazmak lazım... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1

Merhaba,

Biraz uzun uzun açıklama yapacağım bu konu hakkında. Yaşadıklarım,İncelemelerim,Onarım,Değişim Hakkında açıklama yapma gereği duydum biraz karışık olabilir yazacaklarım fakat başına gelen var ise muhakkak incelemesinde fayda var.

 

Yaşadıklarım

 

Bu konuyla Ramazan Bayramı'nın arefe günü oldukça haşır neşir oldum. Sebebine gelince @kemalkaya bey'in başına gelen birebir sertleşme ve kontağı kapatıp açma durumlarını bende yaşadım. Arefe günü aracı sabah daha ilk marşını yaptığım sırada direksiyon desteği arızasını tekrarladı. Aracı stop edip debriyaja basmadan ışıkların sönmesini bekleyerek çalıştırmayı denedim ama nafile aracın direksiyonu Toros'tan bile daha sertti üstelik araç hareket etse dahi ani manevralarda sonradan yumuşama yok sertin de serti desem doğru olur.

 

Onarım,Araştırma

 

Hemen en yakın sanayide soluğu aldım. Aracın anlık olarak hata kodu oluşturup direksiyon sistemini devre dışı bıraktığını iyi niyetle düşünüp hata kodunu sanayideki 2 farklı Delphi marka cihazla silmeyi denedik.(yemedi) Bayram günü garaja zor bela koydum bütün bayram zevksizdi. Bayram bitişi anında soluğu serviste aldım. Arızayı tespit ettirdik sonuç direksiyon kutusu komple değişecek.5400+kdv rakamı duyunca bir bardak su içtim hava aldım geldim. Biraz eş dost araştırması ile parçayı ucuz yollu tanıdık vasıtası ile hallettik.(özelden toplam maliyet bilgisi verebilirim bir sakıncası yoksa)

 

Gel gelelim bu işi benim gibi aracın garantisi bitipte cebinden en az maliyetle kurtarmaya çalışanlar için ilk başta arıza kodunu silmeyi muhakkak deneyin bir ihtimal düzelebilir. 2. olarak bu direksiyon sistemi arızası benzinlide de var dizelde de kesinlikle kısmet ve şans işi. 3. olarak benim gibi parçayı yetkili servis harici dışarıdan temin edeceksiniz kesinlikle parça kodunu iyi tanıyın. Dizel ve Benzinli olarak değişmekte.

images?q=tbn:ANd9GcSkLJXiikvYOxTnXNR79LX  

Benim araç 1.6 ecoboost parça kodu son takısı üzerinden sökülen AE. Kimisinde CV61 e dönmüş kimisinde son takısı oldukça farklı. Ben parçacıda AE kodlu direksiyon kutusuda buldum fakat zaten 48bin deki aracın bozulan parçası AE kodlu olduğun ötürü ben tercihimi AG uzantısı ile biten direksiyon kutusunu satın alarak çözdüm. Direksiyon kutusu değiştikten sonra tabikide rot ayarına girmeli onu ihmal etmeyin.

 

İnceleme

 

Direksiyon kutusunun aslına bakılırsa sadece bozulan parçası alttaki resim.(resimlerin 3üde google'dan telden çekemedim o an uğraşırken)   $_1.JPG  

Buda komplesi.

$_1.JPG

Direksiyon mafsalındanki açı sensöründen gelen bilgi ile ilk resimde görülen elektronik karttaki beyin ile yönlendirilen motor. Dayanamadım bunun da içi açtım kartın üzerindeki kondansatörler veya gerilim hattı üzerindeki nesnelerin biride olabilir müthiş bir yanık kokusu vardı. Vaktim olmadığından ve ölçü aletim iyi olmadığından topladım duruyor şuan evde bi ara bakıcam. Tamir olabilme ihtimali var fakat yolda giderken güvenlik zafiyeti olabilir mi tartışılır.(çok zor açılıyor dikkat edin biryerleri koparmayın) Bu aracın direksiyon sistemi kesinlikle hidrolik direksiyon mantığında değil. Hiçbir şekilde yağ boruları dolanmıyor yani elektrik destekli hidrolik değil bilginiz olsun. Yanlış bilgiden bende müzdaripdim başlarda. :( 

 

İnceleme-2

 

Son olarak "önemli" bir durumla daha karşılaştık arızanın sebenini çözmeye çalışırken. Ön kaputta Akü ile hava filtre kabininin arasında ince bir araç ana sigorta tablosu var. (Alttaki resimler)

$_1.JPGimages?q=tbn:ANd9GcRNdp6GKBtbtQPH7qV2Jl5

Burada yüksek dirençli sigortalar mevcut. Aracım Benzinli (Tesisatın farklı olup değişebileceği ihtimali göz önünde bulundurarak belirtiyorum) tablonun sol başındaki sigorta direksiyon kutusuna giden ana kısımı. Bu kısımda Ford Mühendis"liklerimi desem montaj ekibimi desem bi ahmaklık yapmış.

yuvarlaktip-500x500.jpg 

Resimde belirttiğim kilipsli kablo tutuların ağızlarını "adam gibi" sıkılamamış ve voltajı dalgalı gönderme ihtimali üzerindede oldukça voltaj ölçümleri yaptık. Belkide direksiyon kutusunu bu dandik olay bozdu bilinmez ama kısmet. Vakitten yana sıkıntısı olmayan ve direksiyondan şüphelenen arkadaşlarımın bu tesisatı "MUHAKKAK" inceletmesinde fayda var.

(Büyük masrafı düşünmek lazım küçük detaylara baktırmak lazım.)

 

Gözlerinizi yorduysam affola :) Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana :) 

Saygılarımla..

  • Beğen 4
  • Teşekkür 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1

İşlemlerin hepsi faturalı olarak yetkili serviste yapıldı. Ticari amacım yok fakat net fiyat olayını özelden bildirmem daha doğru olur.  Ortalama 2 - 2500 lira arasında bir maliyeti tutuyor. Bir zamanlar 1000 tl ye satılmış direksiyon kutusu. Fakat şuan 1800 - 2000 civarında. Eski stok ürünlerini daha ucuzada tanıdık vasıtasıyla bulmanız mümkün. İşçilik fiyatı serviste saatlik 125+Kdv yaklaşık 3-4 saatlik bir işlem söz konusu. 

 

Garantiyi uzatmak her türlü akıl karı olacaktır. 1000 servise verseniz 600-800 gibi garantiye verseniz her türlü maliyet azalacaktır. 

Gökhan Ulaş tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.