Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Otomatik Vites Kutusu Arızası


Gökhan Kurt

Soru

Merhaba Arkadaşlar,

Dün akşam bir yere yetişmek için biraz aceleyle aracımı çalıştırdım ve hareket etmeye başladım. Biraz sonra bir dönemeçten sola dönerken aracın kalkma esnasında normal haline göre biraz zorlanarak kalktığını hissettim (sanki 3 vites gibi bir viteste kalkmaya çalışıyormuş gibi). Bunun motorun soğuk olduğundan kaynaklanabileceğini düşündüm ve devam ettim. Ama sonra bir baktım ki yol bilgisayarındaki sarı ışık uyarı lambası yanıyor ve otomatik vites kutusu arızası yazıyor. Tabi haliyle çok heyecanlanıp üzüldüm. Sonra hemen arabayı uygun bir yere parkettim. Kontağı kapattım ve bir 30-35 saniye bekleyip düzgünce aracı tekrar çalıştırdım. Bu ikaz lambası söndü. Sonra bütün viteslere (P,R,N,D) bir kez geçirdim (ne işe yarayacaksa!) .Herhangi bir sıkıntı çıkmadı. Sonra yoluma devam ettim. Vitesle ilgili bir sorun yaşamadım vites akışı gideceğim yere kadar su gibi idi. O ikazı da görmedim. Kendimce bunu soğukta hemen çalıştırıp devam etmeye verdim. Ama sizce ciddi bir sıkıntı olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Aynen yaşadim 3 kere indi sanziman. Bana soylenen bu sanzimanin dizel motorun torkunu kaldiramamasi. Ben kendi arabami alinca c-maxi sadece annem kullanir oldu subatdan beri sorun yok arabada hem az kullaniliyor hemde annem benim kadar haşin degil demekki :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aynen yaşadim 3 kere indi sanziman. Bana soylenen bu sanzimanin dizel motorun torkunu kaldiramamasi. Ben kendi arabami alinca c-maxi sadece annem kullanir oldu subatdan beri sorun yok arabada hem az kullaniliyor hemde annem benim kadar haşin degil demekki :)

+1

Verimli bir şanzıman olduğu söylense de torkla ilgili sorunların birçok markada olduğunu duymuştum.

Şanzıman yağını değiştirip arızayı silerek başlayacaklar muhtemelen sonrasında sorun çıkıp çıkmaması biraz şans işi bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Maalesef klasik CVT sıkıntılarının habercisi, işin açığı pekte ucuz arızalar çıkarmıyor bu şanzıman ve kronik arızalarla ün yapmış bir şanzıman...

Merhaba yeni nesil robotik şanzımanların dsg,edc,powershift(ford) ve benzeri şanzımanların kullanıma bağlı olarak kronik arızalar yaşattığı doğrudur.Yanlız bir yanlış bilgiyi düzeltmek isterim bu şanzımanların hiç biri CVT değildir. CVT şanzımanlarla diğer otomatiklerin çalışma şekiller i birbirlerine hiç benzemez. Otomatik şanzımanlar kademeli yani vites geçişli artışlar yaparken CVT de vites geçiş olayı yoktur kesintisiz devir artışı sağlar. Cvt aslen ufak vespa tarzı motorlarda kullanılan ama sonyıllarda otomotiv sektöründe kullanımı hızla artmaya başlayan çok kullanışlı bir sistemdir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba yeni nesil robotik şanzımanların dsg,edc,powershift(ford) ve benzeri şanzımanların kullanıma bağlı olarak kronik arızalar yaşattığı doğrudur.Yanlız bir yanlış bilgiyi düzeltmek isterim bu şanzımanların hiç biri CVT değildir. CVT şanzımanlarla diğer otomatiklerin çalışma şekiller i birbirlerine hiç benzemez. Otomatik şanzımanlar kademeli yani vites geçişli artışlar yaparken CVT de vites geçiş olayı yoktur kesintisiz devir artışı sağlar. Cvt aslen ufak vespa tarzı motorlarda kullanılan ama sonyıllarda otomotiv sektöründe kullanımı hızla artmaya başlayan çok kullanışlı bir sistemdir.

Gökhan bey her cvt aynı değil işte :) ford'un kullandığı bu şanzuman bildiğiniz arızalar yüzünden üretimden kaldırılmıştır.

Yani kronik arıza bunda daha fazla

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Gökhan bey her cvt aynı değil işte :) ford'un kullandığı bu şanzuman bildiğiniz arızalar yüzünden üretimden kaldırılmıştır.

Yani kronik arıza bunda daha fazla

Ben arıza yapmaz demedim.

Yeni otomatik ile CVT arasındaki temel farkı anlatmaya çalıştım.

Ford da kullanılan CVT bu bildiğimiz Nissan da kullanılan teknoloji ile aynımı.

Gökhan Timur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba yeni nesil robotik şanzımanların dsg,edc,powershift(ford) ve benzeri şanzımanların kullanıma bağlı olarak kronik arızalar yaşattığı doğrudur.Yanlız bir yanlış bilgiyi düzeltmek isterim bu şanzımanların hiç biri CVT değildir. CVT şanzımanlarla diğer otomatiklerin çalışma şekiller i birbirlerine hiç benzemez. Otomatik şanzımanlar kademeli yani vites geçişli artışlar yaparken CVT de vites geçiş olayı yoktur kesintisiz devir artışı sağlar. Cvt aslen ufak vespa tarzı motorlarda kullanılan ama sonyıllarda otomotiv sektöründe kullanımı hızla artmaya başlayan çok kullanışlı bir sistemdir.

Eski kasa dizel otomatik fordlar tam olarak yazdığınız CVT ve kronik problemli. Tabii sorun yaşamayanlarda var Dayim gecen yaz sattı 90k km sıkıntı yasamadı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba yeni nesil robotik şanzımanların dsg,edc,powershift(ford) ve benzeri şanzımanların kullanıma bağlı olarak kronik arızalar yaşattığı doğrudur.Yanlız bir yanlış bilgiyi düzeltmek isterim bu şanzımanların hiç biri CVT değildir. CVT şanzımanlarla diğer otomatiklerin çalışma şekiller i birbirlerine hiç benzemez. Otomatik şanzımanlar kademeli yani vites geçişli artışlar yaparken CVT de vites geçiş olayı yoktur kesintisiz devir artışı sağlar. Cvt aslen ufak vespa tarzı motorlarda kullanılan ama sonyıllarda otomotiv sektöründe kullanımı hızla artmaya başlayan çok kullanışlı bir sistemdir.

Düzelttiğiniz yanlış bilgiyi anlayamadım? Arkadaşın aracında bahsettiği ve kullandığı şanzıman Ford'un kullandığı kronik problemleri olan bir CVT (Sürekli Değişken Oranlı) şanzıman... Bu şanzıman ne kadar verimlide olsa, sürüş keyfi güzelse de hata tolerasyonu oldukça düşük ve revizyon sonrası fabrikadan çıktığı gibi kalibre edilemediği için pek düzen tutmayan bir şanzıman... Bu yüzden CVT şanzımanlı bir dizel Focus sahibine yapılabilecek en güzel tavsiye arızanın ortaya çıkmasını beklemeden aracı elden çıkarmaktır.. Her malın bir alıcısı ve her malın bir fiyatı vardır...

Bu arada CVT nin sürüşü ve verimliliği ile ilgili tecrübem var diyebilirim...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Eski kasa dizel otomatik fordlar tam olarak yazdığınız CVT ve kronik problemli. Tabii sorun yaşamayanlarda var Dayim gecen yaz sattı 90k km sıkıntı yasamadı.

Bunu bilmiyordum.6 aylık Ford kullanıcısıyım. Nissan almayı düşünmüş ve o zaman CVT üzerine kısa bir araştırma yapmıştım. Ancak sistemin yakın gelecekte piyasaya hakim olacağı düşüncesindeyim.

Otomatik şanzıman kullanıma hava şartlarına ve beslendiği enerjiye çok hassas bir sistem.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Düzelttiğiniz yanlış bilgiyi anlayamadım? Arkadaşın aracında bahsettiği ve kullandığı şanzıman Ford'un kullandığı kronik problemleri olan bir CVT (Sürekli Değişken Oranlı) şanzıman... Bu şanzıman ne kadar verimlide olsa, sürüş keyfi güzelse de hata tolerasyonu oldukça düşük ve revizyon sonrası fabrikadan çıktığı gibi kalibre edilemediği için pek düzen tutmayan bir şanzıman... Bu yüzden CVT şanzımanlı bir dizel Focus sahibine yapılabilecek en güzel tavsiye arızanın ortaya çıkmasını beklemeden aracı elden çıkarmaktır.. Her malın bir alıcısı ve her malın bir fiyatı vardır...

Bu arada CVT nin sürüşü ve verimliliği ile ilgili tecrübem var diyebilirim...

Ben fordun CVT kullandığını bilmiyordum.Böylece benim yanlış veya eksik bildiğim bir şey düzeltilmiş oldu.Bunlar için forumlarda paylaşım yapıyoruz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bunu bilmiyordum.6 aylık Ford kullanıcısıyım. Nissan almayı düşünmüş ve o zaman CVT üzerine kısa bir araştırma yapmıştım. Ancak sistemin yakın gelecekte piyasaya hakim olacağı düşüncesindeyim.

Otomatik şanzıman kullanıma hava şartlarına ve beslendiği enerjiye çok hassas bir sistem.

Sistemin piyasaya hakim olması şimdilik oldukça güç gibi gözüküyor zira üretim maliyeti oldukça yüksek ve hata tolerasyonu düşük, bu şu demek ya pahalı yapıp satacaksınız yada çok güçlü araçlarda kullanmayarak kırılmasını bozulmasını zorlaştıracaksınız ki piyasada CVT tercihi yapan araçlara bakıldığında da genelde eğilim bu yönde... Piyasanın şu anda eğilimi semitronic yani otomatikşleştirilmiş kavrama sistemli şanzımanlar yönünde, zira üretim maliyetleri otomatikler arasında çok düşük ve emisyon anlamında daha verimli sonuçlar veriyor, kronik genellikle bir takım kullanım alışkanlığından kaynaklanan problemleri ile halen uğraşılıyor ama bence otomatiklerin geleceği genelde bu şanzımanlar üzerine inşaa ediliyor... Çift kavramalı ikinci nesil semitronic'ler ise verimlilik anlamında çok güzel sonuçlar verebiliyor... Bekleyip göreceğiz...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bunu bilmiyordum.6 aylık Ford kullanıcısıyım. Nissan almayı düşünmüş ve o zaman CVT üzerine kısa bir araştırma yapmıştım. Ancak sistemin yakın gelecekte piyasaya hakim olacağı düşüncesindeyim.

Otomatik şanzıman kullanıma hava şartlarına ve beslendiği enerjiye çok hassas bir sistem.

Aslında tam tersi yani birçok marka CVTyi bıraktı. Fiat mesela Ford'dan danada önce bıraktı audi bıraktı vs artık trend çift kavramalı robotize sanziman. Ornek powershift dsg vs

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.