Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Kapanan Fabrikalar


H. Cenk

Önerilen Mesajlar

Bir süredir başka başlıklarda konuşuyoruz. Son yıllarda Avrupada otomobil ve LCV talebinin düşmesi üzerine firmalar zarar yazıyor ve forun zararı 1 milyar dolar olacak. Yaygın olarak bilinen haber FORDun 2014te Belçika GENK fabrikasını kapatacağı yönündeydi biliyorsunuz. Buradaki üretimi Valenciaya kaydırılıacaktı.

Cuma günü FORDun bir başka fabrika daha kapatacağı haberi geldi. O da Southampton daki Transit fabrikası. Ayrıca Fordun dizel merkezi Dagenhamde de bir birim kapatılacak. Toplamda yaklaşık 1400 kişi işinden olacak. Böylece avrupada yaklaşık 6200 ford işçisi işsiz kalmış olacak ki fordun çalışanlarının %13ü demek..

2007-2011 arasında orta ölçekli ticari araç satışı %19 ve haffi ticari araç satışı %37 düştü. Southampton fabrikası %50 kapasite ile çalışıyordu..Southampron 2009dan beri tek vardiya çalışıyordu.

Umarım ucu bize dokunmaz.

http://www.autocar.co.uk/car-news/industry/ford-shed-1400-uk-jobs

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bize dokunmadı çünkü transit'in üretimleri ingilterede olacakken kocaeli'ne aktarıldı..

C-max ve türevleri ise almanya'ya geçiyor.

Mondeo ve türevleri ispanya...

Bize yansıması olumlu olur, ford zarar değil kar etmiş olacak.. işçi bakımından diyorsak yukarda dediğim gibi ayrıca bu yıl açılan fabrikayı unutmayalım :yeah:

Resmi açıklamadır

  • Ford starts consultation process in Belgium on plan to close its Genk Plant and to cease vehicle production by the end of 2014
  • The plan, pending the outcome of the consultation process, could result in the transfer of the next-generation Ford Mondeo, S-MAX and Galaxy to Ford’s Valencia Plant in Spain
  • Pending further study, production of the C-MAX and Grand C-MAX compact multi-purpose vehicles could move from Valencia to Saarlouis, Germany, in 2014 under the proposed plan.
  • Company to provide more details of its overall transformation plan for Europe during a financial analyst and media conference call Thursday

Ford Motor Company today announced a proposal to restructure its Europe manufacturing operations as part of its comprehensive plan to respond to structural market changes and deliver profitable growth in the region.

Ford announced its plans to end production at a major production plant in Genk, Belgium, by the end of 2014, pending the outcome of a consultation process with employee representatives. If the plan is confirmed, Ford would resource several vehicles to more fully utilize its European plants.

The plan would help to address manufacturing overcapacity stemming from a more than 20 percent drop in total industry vehicle demand in Western Europe since 2007. New vehicle sales in the region have reached a nearly 20-year low this year and are expected to remain flat or fall further next year.

“The proposed restructuring of our European manufacturing operations is a fundamental part of our plan to strengthen Ford’s business in Europe and to return to profitable growth,” said Stephen Odell, chairman and CEO, Ford of Europe.

“We understand the impact this potential action would have on our work force in Genk, their families, our suppliers and the local communities. We fully recognize and accept our social responsibilities in this difficult situation and, if the restructuring plan is confirmed, we will ensure that we put in place measures and support to lessen the impact for all employees affected,” Odell said.

The proposed plan includes the following:

  • Ford has initiated an information and consultation process with representatives of employees regarding the company’s intention to close Ford’s underutilized Genk Plant and cease vehicle production by the end of 2014 with the reduction of approximately 4,300 positions
  • If the proposed plan is confirmed, production of the next-generation Mondeo, S-MAX and Galaxy could move to Ford’s assembly plant in Valencia, Spain
  • Pending further study, production of the C-MAX and Grand C-MAX compact multi-purpose vehicles could move from Valencia to Saarlouis, Germany, in 2014 under the proposed plan

Ford also announced today that it will provide more details of its overall transformation plan for Europe during an analyst and media call on Thursday, Oct. 25. Participants will be Ford President and CEO Alan Mulally, Ford Chief Financial Officer Bob Shanks and Stephen Odell.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ford Motor Company Avrupa'da daha verimli çalışma planlarını açıklamaya devam ediyor.

Önümüzdeki 5 yıl içinde Avrupa'da 15 global aracın tanıtımı söz konusu olacakmış.

Verimli üretim çerçevesinde üretim alanlarındaki transformasyonla, ki bunlar Avrupa'da üç ünitenin (Genk, Southampton ve Dugenham) kapatılması, üretimin ürün türü odaklı verimli dağılımının sağlanması ve böylelikle üretim olanaklarının daha verimli kullanılması ve işçi sayısının azaltılması ile üretim kapasitesinde (Rusya hariç) %18 azaltma ve yaklaşık $450 - 500 milyon tasarruf hedefleniyor.

Avrupa için planlar arasında yenilenmiş ve daha ekonomik Fiesta satışları, lansmanı 2014 sonlarına ertelenmekle beraber yeni ve ekonomik motor seçenekleri ile sunulacak Mondeo, yıl içinde Kuga ve 18 ay içerisinde de Ecosport ile SUV segmentinde canlılık, küçük ve orta boy ticarilerde tümden yeniden tasarımlar ve model gamının genişletilmesi, Ford Mustang'in de Avrupa'da satışa sunulması, yeni teknolojilere ağırlık verilmesi sayılabilir.

Ford aynı zamanda Avrupa ölçeğinde marka algısını güçlendirmek ve sınıf öncüsü kalitede, düşük tüketimle iyi performans sağlayan, güvenli, akıllı teknolojilerle donatılmış, uygun fiyatlı ürünler sunduğu yönünde imaj yaratmayı planlıyor.

Avrupa'da araç satışlarında son yılın en düşük seviyesine ulaşılması ve yaklaşık %20'lik düşüşler verimlilik odaklı üretimi şart koşuyor ve yeni planda -henüz kesin kabul edilmemiş olsa da- hedeflenen değişiklikler şöyle:

  • Genk 2014 sonunda kapanacak ve yeni Mondeo üretimi, S-MAX ve Galaxy ile birlikte Valencia'da gerçekleşecek
  • C-MAX ve Grand C-MAX araçlarının üretiminin uzun vadede Valencia'dan Saarlouis'e kaydırılması söz knousu olabilir, henüz araştırma aşamasında
  • 2013 içinde Transity üreten Southampton fabrikasının kapatılması ve Transit üretiminin tümüyle Kocaeli'ne kaydırılması
  • Dagenham motor üretimine devam edecek, yeni düşük emisyonlu, 2.0-litre dizel motor üretimi planlanmakta
  • Aynı şekilde Bridgend motor üretim merkezi de benzinli motor üretimine İngiltere'de devam edecek

Yine tasarruf odaklı çalışmalar arasında üretim bandı hızının düşürülmesi, daha düşük stoklarla çalışma, ancak üretimden bayiye ulaştırma süresini kısaltarak müşteri memnuniyetini korumak gibi tedbirlere de değiniliyor.

Bir başka haber de ABD'den.

Finans sektöründe oldukça aktif "MoneySupermarket.com" web sitesi değilik otoritelerle yaptığı görüşmeler sonucunda 2012 yılına damgasını vuran 10 otomobili seçti ve Ford iki modeliyle bu listeye girdi, şöyle:

02.10.12-car-of-the-year.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Genk'te toplamda 14.000 kişi işsiz kaldi ..

Hayat artik durdu burda, Ford'la beraber diger ona parca yapan fabrikalar da kapandi iyice zor durumdayiz iş bulamiyoruz ..

Daha 2 ay öncesinden 3 senelik contract imzalattirdilar bana, Ford'a güvendik ev kredisi cektik borca girdik seneye dügünüm olacagi icin ..

Ne yapacagimi bilmiyorum, elim ayagim bagli iş kalmadi artik burlarda bi Ford vardi saglam iş olarak..

Bi ben degil kac insanin ev borcu bilmem nesi var, herkez ortada kaldi babamin da ev borcu var o da zorluk cekiyor ve en sonunda evi satiliga cikardik..

Sözde daha gecen ay yeni Mondeo Genk'te yapilcakti, hatta yeni robotlari bile kurmuşlardi herşey hazirdi yeni Mondeo'nun üretimi icin ama hepsi gösteriş icinmiş demek bizleri kandirmişlar..

Belcika kücük bir ülke, bizim oturdugumuz Genk'te de bi Ford vardi ve onun yan sanayileri başka bişey yok..

Artik cogu insan kacak iş'lere bulşacak cünkü hayat kalmadi burda..

Ford artik benim icin bitti, başindaki adamlar 5 para etmez yalanci 2 yüzlüler ..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Geçmiş olsun ekremcim allah yardımcınız olsun şimdiden.

Fabrika müdürlerinin bilmediği/bilemediği şeyler olabiliyormuş demekki.Sonuçta oradaki müdürün veya üst yönetimdeki kişilerde işsiz kalabilecek değil mi ?

Ekonomik kriz firmayı vurmasa bunu yapmazdı heralde sonuçta herşey planlandı ve yapıldı diyorsun yani insanlar böyle olacağını bilse o masrafa da girmezdi..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Evet abim Genk'teki fabrika'nin müdürleri de herkez işsiz kaldi..

Anlamak zor önce söz veriyolar sonra fabrika'nin 2020'ye kadar kapanmicaginin garantisini verdiler "hatta kagit imzaladilar" onun icin..

Bi anda oldu herşey, kimse beklemiyodu cünkü inanmiştik

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir süredir başka başlıklarda konuşuyoruz. Son yıllarda Avrupada otomobil ve LCV talebinin düşmesi üzerine firmalar zarar yazıyor ve forun zararı 1 milyar dolar olacak. Yaygın olarak bilinen haber FORDun 2014te Belçika GENK fabrikasını kapatacağı yönündeydi biliyorsunuz. Buradaki üretimi Valenciaya kaydırılıacaktı.

Cuma günü FORDun bir başka fabrika daha kapatacağı haberi geldi. O da Southampton daki Transit fabrikası. Ayrıca Fordun dizel merkezi Dagenhamde de bir birim kapatılacak. Toplamda yaklaşık 1400 kişi işinden olacak. Böylece avrupada yaklaşık 6200 ford işçisi işsiz kalmış olacak ki fordun çalışanlarının %13ü demek..

2007-2011 arasında orta ölçekli ticari araç satışı %19 ve haffi ticari araç satışı %37 düştü. Southampton fabrikası %50 kapasite ile çalışıyordu..Southampron 2009dan beri tek vardiya çalışıyordu.

Umarım ucu bize dokunmaz.

http://www.autocar.c...ed-1400-uk-jobs

Bu durum yüzünden sadece Mondeo V'i değil, aynı zamanda Galaxy III'ü, S-Max II'yi ve Ford Connect ailesini yollarda görmemiz için 2014 ortasını beklemek zorundayız beyler!!! :(

O durum olmasaydı, 2013 tarihinde yollara dökülebilirdi...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdilik sadece işsiz kalan çalışanlar yollara dökülecek gibi görünüyor...

Ekrem geçmiş olsun ve Allah işinizi rast getirsin...

Kolay değil, Avrupa genel anlamda zorlanıyor, bunlar ilk tedbirler, durum giderek olumsuzlaşabilir.

Sendika olarak haklarınızı arayamıyor musunuz? Tazminat hakları, işsizlik ödeneği benzeri tedbirler sunulmadı mı? Böyle tek yanlı ve kuralsız davranmaları mümkün mü?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdilik sadece işsiz kalan çalışanlar yollara dökülecek gibi görünüyor...

Ekrem geçmiş olsun ve Allah işinizi rast getirsin...

Kolay değil, Avrupa genel anlamda zorlanıyor, bunlar ilk tedbirler, durum giderek olumsuzlaşabilir.

Sendika olarak haklarınızı arayamıyor musunuz? Tazminat hakları, işsizlik ödeneği benzeri tedbirler sunulmadı mı? Böyle tek yanlı ve kuralsız davranmaları mümkün mü?

Teşekkur ederim Cem abi,

Sendikalar da birşey yapamiyolar, daha tazminat icin bişey duymadik belki ilerliyen gunlerde Ford'un büyük patronlari aciklarlar onu da bilmiyoruz bakalim ne olacak halimiz ..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Genk'te toplamda 14.000 kişi işsiz kaldi ..

Hayat artik durdu burda, Ford'la beraber diger ona parca yapan fabrikalar da kapandi iyice zor durumdayiz iş bulamiyoruz ..

Daha 2 ay öncesinden 3 senelik contract imzalattirdilar bana, Ford'a güvendik ev kredisi cektik borca girdik seneye dügünüm olacagi icin ..

Ne yapacagimi bilmiyorum, elim ayagim bagli iş kalmadi artik burlarda bi Ford vardi saglam iş olarak..

Bi ben degil kac insanin ev borcu bilmem nesi var, herkez ortada kaldi babamin da ev borcu var o da zorluk cekiyor ve en sonunda evi satiliga cikardik..

Sözde daha gecen ay yeni Mondeo Genk'te yapilcakti, hatta yeni robotlari bile kurmuşlardi herşey hazirdi yeni Mondeo'nun üretimi icin ama hepsi gösteriş icinmiş demek bizleri kandirmişlar..

Belcika kücük bir ülke, bizim oturdugumuz Genk'te de bi Ford vardi ve onun yan sanayileri başka bişey yok..

Artik cogu insan kacak iş'lere bulşacak cünkü hayat kalmadi burda..

Ford artik benim icin bitti, başindaki adamlar 5 para etmez yalanci 2 yüzlüler ..

Evet abim Genk'teki fabrika'nin müdürleri de herkez işsiz kaldi..

Anlamak zor önce söz veriyolar sonra fabrika'nin 2020'ye kadar kapanmicaginin garantisini verdiler "hatta kagit imzaladilar" onun icin..

Bi anda oldu herşey, kimse beklemiyodu cünkü inanmiştik

Ekrem büyük geçmiş olsun, çok üzüldüm..İki sorum var:

1) Ben bile burada aylardır fabrikanın kapanacağına dair haberler olduğunu yazıyorum. Sizin kulağınıza böyle bir bilgi gelmedi mi ? Hatta robotlar geldikten sonra bile bu haberler çıkmaya devam etti, mondo üretiminin ertelenmesi de size sinyal olmadı mı?. Ateş olmayan yerden duman çıkmaz denir dedikoduları duymadınız mı?

2) Ford açıklamalrda fabrikanın 2013 mü 2014 sonu mu ne kapanacağını yazıyor. Neden herkes şimdi işsiz kaldı ? Şimdi mi kapandı fabrika...Ben 2013-2014 sonu açıklamasının işçiler pozisyon alabilsin diye erkenden haber verildiğini düşünmüştüm.

H. Cenk Köse tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ekrem büyük geçmiş olsun, çok üzüldüm..İki sorum var:

1) Ben bile burada aylardır fabrikanın kapanacağına dair haberler olduğunu yazıyorum. Sizin kulağınıza böyle bir bilgi gelmedi mi ? Hatta robotlar geldikten sonra bile bu haberler çıkmaya devam etti, mondo üretiminin ertelenmesi de size sinyal olmadı mı?. Ateş olmayan yerden duman çıkmaz denir dedikoduları duymadınız mı?

2) Ford açıklamalrda fabrikanın 2013 mü 2014 sonu mu ne kapanacağını yazıyor. Neden herkes şimdi işsiz kaldı ? Şimdi mi kapandı fabrika...Ben 2013-2014 sonu açıklamasının işçiler pozisyon alabilsin diye erkenden haber verildiğini düşünmüştüm.

Bence fabrika çalışıyor ama sendika eylem yapıyor, iş bırakıp imal edilmiş araçları da banttan indirtmiyor.

Ayrıca daha tazminat konusu bile gündeme gelmemiş ki mağduriyeti önleyecek tedbirler mutlaka alınacaktır.

Tabii kısa vadede işsizlik gerçeği yıkıcı olmuş...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çok üzücü bir durum. Geçmiş olsun, umarım mağduriyetiniz en kısa sürede giderilir.

Benim de sormak istediğim bir şey var.

Bir belge İmlattıklarını söyledin ve bu belgenin fabrikanın çalışma süresi ile alakalı olduğunu (yani bir nevi iş güvencesi) söyledin.

İmzaladığın belgede ne yazdığını bilemiyorum ama avrupada hukuk sisteminin daha ileri olduğunu düşünen birisi olarak soruyorum.

Size imzalattıkları belgeler delil olarak sunulup fabrikadan tazminat, ya da belirtilen süre zarfında maaş alınabilir gibi düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.