Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Anlık Yakıt Tüketimi


Engin Korkmaz

Soru

Öncelikle herkeze merhabalar focusclubtr forumuna yeni katıldım ve 2011 model bi focus aldık ama birşey merak ettim yeni alınan araç resimlerinin birinde anlık yakıt tüketimi 0.3l/h görmüştüm ve bizim araca baktığımda klima kapalı rolantide 0.6l/h görünüyor ve sizin rolantide anlık yakıt tüketiminiz nedir ? Umarım gereksiz konu açmamışımdır. Saygılarımla

20120718183958.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

benim arabada ilk marşın arkasından 1,2-1,3 lt/h 30-35 saniye sonra 0,7-0,8 lt/h 1-2 dk sonra ise 0,4 lt/h gösteriyor. ön cam ısıtma açılınca 0,2 lt/h, arka cam rezistansı açılınca 0,1 lt/h ekliyor. biraz yol yapıpta rölantiye düştüğünde 0,3 lt/h değeri görünüyor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba;

 

Aracım Focus HB 2013 Powershift Benzinli ve 4500Km deyim.

 

İlk hızlanmadaki anlık tüketim değerim bazen 25 - 30 - 50 Lt gibi değerleri gösteriyor ve daha sonra sabit hıza geldiğimde benim için normal varsaydığım 8-9 Lt değerlerine iniyor (şehir içi). İlk hızlanırken ki değerlerde bi abukluk varmı sizce? Ortalama tüketimim 8.4 Lt /100Km

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim şu an anlık tüketimim orta sıcaklıktayken falan 0,7 falan. 

 

Ayrıca teyzemlerin vw caddy si var. Anlık tüketimi 0,7 ymiş onun. Sıcakta falan. Geçen würt ün bir ürününü full depoya koymuş. Şu an 0,5 e düşmüş. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

benim 2010 focusta anlık yakıt tüketimi sıcakken konyada 0.2 L gösteriyordu. anamura gitiğimde ise 0.6 gösteriyordu. anamurda hiç bir zaman 0.3 bile göremiyordum. büyük ihtimalle havanın çok nemli olması sonucu verimli yanmayı önlüyor.

 

daha önceleri hep uzun yol yaptıktan sonra 0.2 ye düşüyordu. sonra enjektör memelerini değiştirince motor ısındığı zaman hep 0.2 göstermeye başlamıştı. hatta ilk değiştirdiğm günlerde kısa bir süreliğine 0.1 i bile görüyordum. 

 

şu anda 115 2013 de en düşük 0.4 görüyorum. bu da büyük ihtimalle motorun yeni olmasına bağlı belki de yağ viskozitesine bağlıdır. çünkü eski arabaya hep 0-40 moıbil 1 koyduruyordum. yeni arabaya orjinal tam sentetik 5-30 koyduruyorum. gelecek sefere 0-40 ı bi denemeyi düşünüyorum faydası olursa size de öneririm :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

motor ısınmışsa 0,7 l/h de oluyor  yakıt tüketimimde  araç benzinli ford  bayiinden çıktıktan sonra ilk 200 km de 13lt yakıyordu şu an itibariyle yakıt tüketimi 8.5 litreye indi araç şu anda 900 kmde  hep şehir içinde kullandım.Dur kalkta sürekli gitti araç  uzun yola  çıksam  araçla yakıt tüketimini 7 nin altına indirebilirmiyim.araçta gazı köklediğimde 170 geçmedi  yokuşa denk geldim 190 kaldı araç geri 170 indi hız ne  kadar basarsam basim hafif dik yolda  170km hızda kalıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

2013 Focus HB Titanyum PowerShift;

Sabah 3 Derece de çalıştırdım;

2.2Lt ile başladık 3dk içinde 1.4 lt ye indi Hararet göstergesi yükseldikten sonra (4.5 dk sonra) 07-0.8 Lt ye indik. 

Rölantide bekledim hiç gaz basmadım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Mersin-Susanoğlu arası 90'ı geçmeden, bir kaç kere dur kalk yaparak, sürekli yavaşlayıp tekrar hızlanarak, biraz da dikkatli kullanarak 100 km de 3.3 lt'yi gördüm ya helal olsun dedim o gün. (focus 2.5 tdci 110hp)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

2013 Focus HB Titanyum PowerShift;

Sabah 3 Derece de çalıştırdım;

2.2Lt ile başladık 3dk içinde 1.4 lt ye indi Hararet göstergesi yükseldikten sonra (4.5 dk sonra) 07-0.8 Lt ye indik. 

Rölantide bekledim hiç gaz basmadım.

Konu dışı ama rölantide beklemenin motora faydadan çok zararı var.

Araç düzgün bir rölanti devri yakaladığı anda gazı yumuşak kullanarak ve 2000-2500 dd aşmayarak hemen yola çıkmanızı öneririm. 

Hem daha çabuk ısınır, hem daha az aşınır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Konu dışı ama rölantide beklemenin motora faydadan çok zararı var.

Araç düzgün bir rölanti devri yakaladığı anda gazı yumuşak kullanarak ve 2000-2500 dd aşmayarak hemen yola çıkmanızı öneririm. 

Hem daha çabuk ısınır, hem daha az aşınır.

 

Doğru bende dediğiniz şekilde yapıyorum her zaman.

 

Rölantideki değerleri verebilmek adına böyle bir şey yaptım :)

 

Teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.