Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 1.6 Tdci Carbon Clean Ve Dpf Temizliği Hakkında


Emre B.

Soru

Arkadaşlar buralarda yeniyim, geçen yıl 18 binde aldığım arabam 1. yıl sonunda 11 binde ve 2. yıl sonunda 18 binde bakımlara girmişti, şimdi 33 bine geldim ve 45.000/3. yıl bakımına sokacağım, elimde Ford periyodik bakım kapsamları diye bir tablo var ve bu tabloda 30 bin kmde carbon clean uygulaması tavisye edilmektedir derken 45bin bakımında ise dpf temizlik uygulaması (eski focus 1.6tdci 109 ps için zorunlu, diğer araçlar için tavsiye edilmektedir) gibi bir şeyler var, bunları yaptıran var mı,yaptırmak şart mı ? Detaylara servis bile çok hakim değil. Yardım edin lütfen.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

bakıma gittiginiz zaman aracınızı diagnostige baglatın eger dpf yada başka bir konu varsa onu yaptırın yoksa normal rutin bakımınızı aksatmayın isterseniz cc. vs..işlemleride yaptırabilirsiniz ama extra ücretle bakım faturanız artar size hayırlı sürüşler dilerim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben daha önceki aracımda bir sorundan ötürü 39 bin de yaptırmıştım 1 gece asite yatırılmıştı motor sonrasında 119 bine kadar kullandım aracımı sonra sattım.Yaptırmanın faydası olur zararı olmaz kanısındayım

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bakıma gittiginiz zaman aracınızı diagnostige baglatın eger dpf yada başka bir konu varsa onu yaptırın yoksa normal rutin bakımınızı aksatmayın isterseniz cc. vs..işlemleride yaptırabilirsiniz ama extra ücretle bakım faturanız artar size hayırlı sürüşler dilerim

Diagnose'da dpf ile ilgili bilgi verir mi sıvısı azalmış gibi ?
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracınızı özellikle kısa mesafede ve soğukta kullanıyorsanız kurum ve partikül oluşumu fazla olacaktır.

Bu nedenle şu andaki bakımınızda carbon clean yaptırmanızı öneririm, ve yanı şartlar devam ederse bunu 30-45k km'de bir tekrarlamanız iyi olur.

DPF'ye gelince; aslında bu filtrelerin rejenerasyon yeteneği var, ancak yukarıda söylediğim gibi aracı yeterince ısıtmadan kullanıyorsanız yeterli rejenerasyon gerçekleşmeyebilir, arada 20 dakika civarında göreceli yüksek devirde (3000 dd ve üstü) kullanmanız yararlı olacaktır.

Rutinde 45k bakımında DPF filtre temizliği var, bunun da bedeli 120 TL civarında olmalı. Zaten filtre tıkanmaya yüz tuttuğunda motor uyarı lambası ile gerekli ikazı verecektir.

Sonuçta bu temizliği de şimdi veya bir sonraki bakımda yaptırmanızı öneririm.

Bir de çok bilinmeyen ve bakım masrafı olarak sık suistimal edilen bir diğer konu da DPF sıvı tankının Eolys sıvısı dolumu.

Normalde ilk nesil DPF'lerde yakıt tankının yanından küçük bir tankta içeriği yanılmıyorsam ağılıklı demir oksit olan Eolys 176 olarak adlandırılan sıvı var, her yakıt alımında buradan az bir miktar depoya karıştırılıyor ve partiküllerin daha düşük ısıda ve daha verimli yanmasını sağlıyor. 60k bakımında bu sıvının değişimini şart koşan servisler duydum, ancak bu sıvının ömrü uzun ve çok daha fazla km yetiyor tanktaki sıvı. Bu sıvı da maalesef ucuza satılmıyor.

Diğer bir deyişle bu yönde bir zorlama gelirse kabul etmeyin, ama diğer temizlik işlemlerine maliyet öğrenmek kaydı ile yeşil ışık yakabilirsiniz...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cem Bey öncelikle ilgi, alakanız için teşekkür ederim. Benim evim ve işim arasında yaklaşık 30 km mesafe var, yani kısa mesafeli kullanımlar hayatımda pek yok, günde 60 km yapıyorum ve gittiğim yollar hep hızlı gidilebilecek yollar ancak arabayı çok devirli kullanmıyorum, ekonomi adına 2500 deviri geçmemeye dikkat ettiğimi söyleyebilirim bu yüzden de aracımda fazla kurum oluşuyor mu oluşmuyor mu tam olarak bilemiyorum çünkü uzun mesafeli kullanıyorum ama 3000 deviri geçmeden kullanıyorum. Aracımı servis yerine dışarıya götürdüğüm için carbon clean yaptırsam mı tam emin olamadım. Carbon clean yapılmaması bana ileride ne tür bir zarar doğurabilir diyerek verdiğim bilgiler doğrultusunda ( uzun mesafe ancak çokta yüksek olmayan devirde kullanım) ne tavsiye edersiniz diye son kez sorayım ?

Dpf mevzusuna gelince, servise sorduğumda henüz 33 binde aracınız ve şu anda gerek yok ama 45 binde mutlaka temizletin dediler, bu yüzden bu bakımda es geçebilirim diye düşünüyorum ancak bahsettiğiniz sıvının litresi 320 lira olup gerçekten eksilmesi ve aracın hata vermesi sonucunda iptal ettirme yollarını araştırmayı düşünüyorum neden derseniz yılda 20.000 km yapan biri olarak her bakımda 1 litre sıvın eksik ver 500 lira gibi bahsettiğiniz şekilde uyanıklık yapmaları kaçınılmaz bir son gibi görünüyor ve euro 5 emisyon standartlarnı uygulamayan ülkemizde hava temizliğine önem versemde yılda 500-600 lirayı hiç bir işime yaramayan bir parçaya vermeyi uygun görmüyorum zira ekonomi için aldığım dizel araç yüzünden bu bakım masraflarını ödeyeceksem benzinliye dönüş yapmak daha mantıklı geliyor. Bu bakımda ustamdan aracı ids'e bağlamasını ve dpf ile ilgili neler gördüğünü söylemesini isteyeceğim, sonuçlarını burada paylaşırım.

Yakup Çağatay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cem Bey öncelikle ilgi, alakanız için teşekkür ederim. Benim evim ve işim arasında yaklaşık 30 km mesafe var, yani kısa mesafeli kullanımlar hayatımda pek yok, günde 60 km yapıyorum ve gittiğim yollar hep hızlı gidilebilecek yollar ancak arabayı çok devirli kullanmıyorum, ekonomi adına 2500 deviri geçmemeye dikkat ettiğimi söyleyebilirim bu yüzden de aracımda fazla kurum oluşuyor mu oluşmuyor mu tam olarak bilemiyorum çünkü uzun mesafeli kullanıyorum ama 3000 deviri geçmeden kullanıyorum. Aracımı servis yerine dışarıya götürdüğüm için carbon clean yaptırsam mı tam emin olamadım. Carbon clean yapılmaması bana ileride ne tür bir zarar doğurabilir diyerek verdiğim bilgiler doğrultusunda ( uzun mesafe ancak çokta yüksek olmayan devirde kullanım) ne tavsiye edersiniz diye son kez sorayım ?

Dpf mevzusuna gelince, servise sorduğumda henüz 33 binde aracınız ve şu anda gerek yok ama 45 binde mutlaka temizletin dediler, bu yüzden bu bakımda es geçebilirim diye düşünüyorum ancak bahsettiğiniz sıvının litresi 320 lira olup gerçekten eksilmesi ve aracın hata vermesi sonucunda iptal ettirme yollarını araştırmayı düşünüyorum neden derseniz yılda 20.000 km yapan biri olarak her bakımda 1 litre sıvın eksik ver 500 lira gibi bahsettiğiniz şekilde uyanıklık yapmaları kaçınılmaz bir son gibi görünüyor ve euro 5 emisyon standartlarnı uygulamayan ülkemizde hava temizliğine önem versemde yılda 500-600 lirayı hiç bir işime yaramayan bir parçaya vermeyi uygun görmüyorum zira ekonomi için aldığım dizel araç yüzünden bu bakım masraflarını ödeyeceksem benzinliye dönüş yapmak daha mantıklı geliyor. Bu bakımda ustamdan aracı ids'e bağlamasını ve dpf ile ilgili neler gördüğünü söylemesini isteyeceğim, sonuçlarını burada paylaşırım.

Doğru yapılmış bir carbon clean'in size zararı olmaz. Şimdi olmasa bile bir sonraki bakımda yaptırabilirsiniz, motorun daha rahat çalışmasını sağlar, memnun kalırsınız diye düşünüyorum.

DPF konusunda ise uyarının iptali yetmez, çünkü sıvı desteği olmadan filtrenin tıkanma olasılığı artar ve daha çok uğraştırır yenileme. Motor ikazı almadığınız sürece Eolys ekleme gereksinimi de yok zaten. Konuyu bildikten sonra aldatılma olasılığınız da yok, bence dert etmeyin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.