Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Hangisini tavsiye edersiniz?


Orhan P.

Önerilen Mesajlar

Merhaba,

Foruma yeni üye oldum. Öncelikle, yıllardır gördüğüm otomobil ile ilgili forumlar içerisinde en seviyeli ve kaliteli forumun bu olduğunu söylemek isterim:) Birinci yıl mesajlarından da pek çok kişinin aynı fikirde olduğu anlaşılıyor:) Hem yorumların ve uslubun seviyesi hem de görüşlerin destekli ve tecrübeye dayandırılarak paylaşılması burayı diğer forumlardan ayırıyor diye düşünüyorum. Umarım gelecek yıllarda bu anlayış aynen devam eder.

Bu yağlama yıkamadan sonra gelelim sadete:)

Şu aralar bir otomobil alma harekatına giriştim. Açıkçası, mühendis takıntıları ile detay ve teknik mevzulara fazla takılma, otomobilleri ve araba kullanmayı sevdiğim için sürüş keyfi arama, yaş otuzu geçtiği ve keyfime düşkün biri olduğum için konfor arama üçgeni içinde gidip geliyorum.

Eski kasa Fiesta'dan yeni arabaya geçiş yapacağım. Yukarıda saydıklarım ile Fiesta örtüşmüyor farkındayım:)

İkinci el araba için 40.000 lirayı pek geçmek istemiyorum. Sıfır araba için hem kredi maliyetlerinin daha düşük olması, hem garanti süresi hem de ikinci el otomobil risklerinin olmaması sebebiyle daha yukarı çıkabilirim diye düşünüyorum.

C sınıfı bir araba alma niyetindeyim. B sınıfını, Polo dahil çok düşündüm ama elim varmıyor:) Mesela geçenlerde 36000 liraya sıfır dizel Corsa'ya baktım. Alınır mı, alınır... Fiyat/performans başarılı. Ama koltuk, direksiyon, vites, plastik kalitesi... İçime sinmiyor pek.

Yılda 20 bin km civarında yolum var. Bu sebeple dizel daha doğru olur gibi geliyor. Öte yandan pek çok araba için hesap yaptığımda dizel benzinli fiyat farkı ortalama 3 yılda kapanıyor. Dolayısıyla benzinli olup da tam istediğim gibi bir araba denk gelirse, sırf dizel değil diye elemem.

En yakın zamanda gerçekleşen ve kararsızlığıma dem vuran olay Renault Megane oldu. Açıkçası hiç aklımda yoktu. İş çevresinden bir arkadaş satıyor, bir bakayım demiştim.

2010 Renault Megane Sport Tourer. 60000 KM de 1.5 dizel. Privilege. Düz vites. Arabaya bindim dar bir alanda da olsa kullandım. En fazla 3. vitesi gördüm ama az da olsa sürmüş oldum böylece. Konfor kısmı bayaa hoşuma gitti. Direksiyonun derisi ve koltuklar güzel. Panel güzel, her yer yumuşak plastik. Sayaçlar biraz değişik geldi ama okuması zor değil. Bluetooth, handsfree, elektronik el freni(hilholder yok ama denedim gerektiğinde o işi görüyor), otomatik kararan dikiz aynası, far/yağmur/arka park(önde yok) sensörleri, anahtarsız çalıştırma:) Üçgenin konfor köşesine iyi yerleşti:)

Motorun torkunu başarılı buldum. Kasanın ağırlığını başarılı bir şekilde kaldırıyor. Ama hızlanma, devirlenme konularını test edemedim. Alan dardı dediğim gibi..

Direksiyonu çok yumuşak. Park ederken ve dar dönüşler yaparken çok güzel. Ama okuduğum kadarıyla özellikle yüksek hızlarda biraz hissizmiş. Bu ne kadar doğru bilginiz var mı? Diğer forumlarda ne, ne kadar doğru ne kadar abartma anlaşılmıyor. Burada daha doğru cevaplar bulacağımı umuyorum. (Yıkama yağlama devam:) )

Pedallar çok yumuşak. Fiestadan sonra çok farklı geldi. Zorlandım açıkçası kullanırken. Ama eminim ki biraz kullanıp alışmaya bakıyordur. Fren ayarı özellikle farklı. Milimetrik hareketler gerekiyor. Az bastığımı düşünürken bile sanki çapa atmışım gibi heyecanlı anlar yaşadım:) Gaz pedalı sağ tarafa çok yapışık geldi. Bu genel birşey mi yoksa sadece benim baktığım arabada mı böyle diye düşünmeden edemedim.

Fiestedan sonra ses yalıtımı daha iyi tabii:) Ama yüksek hızlara çıkmadığım için gıcırtı, rüzgar sesi gibi konulara bakamadım. Ufak bir iki kasis dışında süspansiyonları test etme fırsatım olmadı. Süper bişey beklemiyorum ama özellikle viraj içine çukur ve rögar kapağı koymanın standart bir mühendislik uygulaması olduğu ülkemizde, güvenlik riski yaracak bir durum var mı merak ediyorum. Bu konuda yorumlarınızı paylaşırsanız çok sevinirim.

Ön kol dayama kısmının konumlandırılması çok hoşuma gitti. Dirseğinizi dayadığınızda eliniz vitesin tam üzerine geliyor ve rahatça vites değiştirebiliyorsunuz. Astra, Ceed vb... bir kaç modelde denediğimde bu şekilde değildi. Vites değiştirmek için kolunuzu kaldırmanız gerekiyor. Vites değiştirmek için bi zahmet kolunu kaldırıver derseniz anlarım:) ama bence yine de önemli bir özellik. Mesai saati trafiğinde 1,2 1,2 giderken hayal ettim kendimi.

Arka camın görüş alanı dar. Arka koltuk mesafesi bilindiği üzere arabanın boyuna yakışır seviyede değil.

Fiyat konusunda şu şekilde bir model belirledik. Satış zamanı geldiğinde birlikte servise gidip bir fiyat tespiti yaptıracağız. O fiyat üzerinden anlaşırız. İnternetten biraz fiyat araştırması yaptım. 40-42 bin lira arası bir fiyat çıkar diye tahmin ediyorum.

İkinci el aldığım için sıfırdan ikinci ele geçişteki değer kaybını yaşamamış olacağım. Fiyat tespiti ile de değerinde bir alım olacak diye umuyorum. Ama yine de ileride satarken bir sorun yaşar mıyım? Kolay satabilir miyim sorularına tam bir cevap bulamadım.

Forumda daha önceki konuları okudum. Sonuçta bir Renault dan bahsediyoruz. Kalite, yıpranma, masraf çıkarma, can sıkma ihtimalleri tadımı kaçırıyor biraz.

Anladığım kadarıyla Yusuf Bey bir Megane 3 HB sahibi:) Kendisinin yorumlarını da ayrıca merak ediyorum:)

İkinci el değeri, az sorun çıkarma ihtimali ve üretim kalitesi diyince de ister istemez Volkwagen e gidiyor insanın aklı.

Sıfır bir tane 1.6 dizel Trendline Golf alsam. 48 bin lira civarı. Donanım olmayacak ama verilen paranın tam karşılığı oluyor. İkinci elde de değer kaybı açıklayamadığım kadar düşük? Seesizlik, yol tutuş, kalite problemleri konusunda da kafam daha rahat olabilir sanki. Alıp da pişman olma riskinin çok düşük olduğu bir araba gibi geliyor.

Golf ile test sürüşü yapmadım hiç. Bu konudaki bilgilerim tamamen okuduklarımdan ibaret. Dolayısıyla karar verme aşamasında tıkanıyorum yine:)

Bir de Jetta 1.2 TSI Comfortline var. 46 bin lira civarı. Dizel Golf yerine benzinli Jetta. Ama benzin masrafı, özellikle de yoğun trafikte çok vakit geçirdiğim için korkutuyor.

Diğer sıfır fiyatları ile karşılaştırınca vw çok yüksek değil gibi geliyor. İkinci el performanslarının daha iyi olması eğer sıfır alacaksam öne koymam gereken bir kritermiş gibi geliyor. Ama bütçenin üst sınırlarını zorluyor fiyatlar. Bunun yanında sırf kağıt kalem hesabıyla da araba almak doğru gelmiyor. Bir de alabileceğim donanim seviyeleri çok düşük kalıyor.

Ha bir de kaç ay sonraya sıra verirler artık bilmiyorum orasını. Golf'ün de 2013 de kasa değiştirecek olması var bunun yanında. Şekil olarak yeni kasa çok farklı gelmedi gözüme. Tabii ki farklar olacaktır ama Golf kalıbı diye tabir edebileceğim şeyden çok farklı değil gibi. Ancak kasanın önemli miktarda hafifleyeceği ve maliyetinin düşeceği söyleniyor. Belki fiyatlara yansır. Artı yeni standart donanımlar ne olacak orası da belirsiz.

Yeni i30 yorumlarınızı okudum. İçimdeki fiyat performans diyen mühendis işte budur diyor:) Henüz ikinci eller için çok erken tabii.. Diğer Hyundai lerin ikinci el fiyatlarına bakınca, satmaya kalktığımda zarar ederim gibi geliyor. Renault için nasıl "sonuçta Renault" diyorsak, Hyundai de sonuçta Hyundai. Kaliteyi arttırmış olsalar da ikinci el değer kaybı kötü...

Honda'nın LPG dönüşümüne tam garanti vermesi var bunun yanında. Civic in iç mekan kalitesi de güzel.Genel kalite ve sürüş keyfi de Renault ve Hyundai den daha iyidir diye düşünüyorum. Ama fiyatları fazla yüksek bence. Ayrıca kapalı otaparkı çok sık kullanıyorum. Park görevlisiyle "ama avrupa da yok böyle bir uygulama" tartışmasına girmenin olumlu bir sonuç doğuracağını pek sanmıyorum:) Benzinli olarak kullanma konusunda da; Honda Civic için hem alırken hem de kullanırken o kadar masrafa girmek pek mantıklı gelmiyor.

Bir de tabi ki Focus:) En sona sakladım:)

Açıkçası en önemli alternatiflerden biri focus. Alt donanım seviyesinden yeni kasa sıfır focus mu? daha üst donanım seviyesinden eski kasa focus mu?

Focus un ayrı bir sürüş keyfi olduğunu biliyorum. Hani bir sürü ayakkabınız vardır da bir tanesi çok rahattır, çok seversiniz ya. Öyle birşey sanırım. Eski kasa Focus'u daha önce bir defa kullandım ama açıkçası alıcı gözle bakmamıştım. Bu fiyat aralığında C sınıfı sürüş keyfi en yüksek araba Focus'tur sanırım. Ayrıca belli bir kalitenin üzerinde. Hoş, dizellerinin kronik turbo patlatma problemi vardı. 2010 modellerde sanırım... Şu an durum nedir bilemiyorum. Ben de öncelikli olarak dizel düşündüğüm için aklımı kurcalıyor.

Kafamda dönenlerin onda birini yazdım:)

Fikirlerinizi benimle paylaşırsanız çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler:)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Öncelikle aramıza hoşgeldiniz, bizim için yaptığınız yağlamalarınızdan!! ötürü :P çok teşekkür ederiz :)

Yalnız yetmez, tanışma başlığında görmek isteriz ^_^

Yeterince ( 1/10 olsa da ) detaylı inceleme yapmışsınız..Kimilerine %100 kimilerine %75 katılıyorum :P

Yorumlardan, konularımızı incelediğinizi anladığımdan dolayı araçların linklerini eklemiyorum :)

Şuan bize sormak istediğinize gelelim; Focus

2008'de makyajlanan bu araç sınıfının en yüksek sürüş kalitesine sahip olabiliecek kabiliyete sahiptir :( ZzZtZ -_- Wikipedia mod'u açık unutmuşum özür :P

Dediğiniz gibi sürüşü iyi araçtır özellikle sürdüğünüz o megane'den iyidir frenleri de ustalık istemez yani konfor unsuru yüksektir..

2008-2011 arası düşündüğünüz araç o megane'den biraz daha sesli ve süspansiyon sertdir.

Sormak istediğiniz şey'e tekrar dönelim :P

Yeni kasa alt donanım mı ? Üst donanım eski kasa mı ?

Gönül ister, yeni ama üst donanım... Ama siz bu aracı bir adım olarak görüyor ve donanım isterim diyorsanız TİT-X 2011/10 alabilirsiniz ( Makyajlanınca yeni focus alırsınız mesela)

Gel gelelim yeni kasa'ya en az style almalısınız ki 115 ps'e sahip olabilesiniz ee bu aracında 2. el'i 40 binden biraz fazla olacaktır..Mümkün mertebe 2012 bulmanız da tavsiyedir veya 2011 olup ESP & TVC 'ye sahip model..

Görüşüm şuan için budur :)

İnş size uygun aracı bulur ve keyifle Focuslanırsınız :P

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Orhan Bey,

Bence yeterince incelemişsiniz söz konusu araçları ve bizlerin de çok farklı ve nesnel bir perspektif çizmesi kolay olmayacaktır.

Şu aşamada ancak bireysel tercihlerimizi dillendirmiş olacağız.

Renault Megane Sport Tourer'i kardeşim yaklaşık iki yıldır iş aracı olarak kullanıyor ve 100.000 km'ye yakın olmuştur. Benim Istanbul seyahatlerinde kullandığım bir araçtır.

Bu nedenle Focus ile karşılaştırma şansım var. Sessiz, konforlu, çok ekonomik ve yeterli performansa sahip bir araç, geniş bagaj hacmi ve şık tasarımı ile puan toplar.

Koltukları yeterli olsa da oturma pozisyonu ve kabin ergonomisi açısından Focus daha avantajlı. Kısa mesafeli fren pedalı alıştıktan sonra aradığınız bir özellik olmaya başlıyor. Direksiyonu gerçekten duyarsız ve sürüş zevkini olumsuz etkileyen bir durum.

Yine de bütüncül bakarsanız hiç de fena sayılmaz. Kasanın makyajlanmış olması biraz değer kaybına neden olsa bile Renault'nun ikinci elde durumu bence hiç fena değil. Bir de bizdeki araç rutin bakımları dışında hiç masraf çıkarmadı.

Geniş iç hacim ve ekonomi odaklı kullanım ön planda ise tercih nedeni olabilir.

Ancak yine de 60k yol yapmış bir araca 41-42.000 TL bana kolay verilebilir gelmiyor, biraz şartları zorlayıp kredi desteği ile sıfıra yönlenirdim.

Golf mantığın seçeceği araba olurdu, herşeyi akla uygun ve fakat sıkıcı, ayrıca o fiyata çıplak bir araba ve de babadan kalma bir motorla ancak değer kaybının düşük olması ile rasyonalize edilebilir.

Yine de aldıktan sonra pişman olmayacağınız ve kasa değiştirse bile değerini koruyacak bir araba. Benim için fazla ruhsuz....

Aynı sözler Meksikalı Jetta için de geçerli. Küçük benzinli performans olarak hiç fena değil, dikkatli kullanılırsa az, bastın mı çok yakan bir karakteri var. VW grubunu Antalya şartlarında servis memnuniyetsizliğinden eliyorum ben maalesef.

Seat ve Skoda VW grubunun yan ürünleri, aynı teknolojiyi biraz daha cazip fiyatlara bulmak mümkün, ancak son zamanlarda onlarda da ciddi bir fiyat bindirmesi görüyorum. Tabii bayilere bakmak lazım.

Hyundai çok gelişme kaydetmiş olsa da şu anda i30 için talep edilen paralar aracın ederi, yani kaçırılmayacak cazip bir teklif değil. Ancak ondan da uzun süreli garantisi ve sorun çıkarmayan yapısı ile uzun vadede mutsuz olmayacağınızı düşünüyorum.

Focus ise gönüle hitap eden araç. Aslında bu benzetmeyi hep yapıyorum ama yeni kasadan sonra eskiye binince banyo küvetine tabure konulmuş gibi hissediyorum.

Bununla beraber yeni kasada mutlaka test sürüşü yapmanızı öneririm.

Çünkü kokpit sürücüyü saran, ama kimilerine göre de boğan özellikte, bence çok başarılı ve kullanım keyfi açısından da hala sınıf lideri, bu gerek sürüş dinamikleri gerekse kokpit keyfi için geçerli.

Eskisine göre daha konforlu, daha sessiz, daha dinamik, kısacası daha heyecan verici.

Mayıs itibariyle fiyatlarda indirim alma şansının kaybolacağını düşünüyorum. Alacaksanız bence önümüzdeki günlerde işi bağlamanız lazım.

Tabii biraz belirsizlik içerse de bir alternatif 1.0 EB'u beklemeniz.

Kısacası ben uzun süreli Focus kullanıcısı olarak ister istemez yine Focus'a yöneliyorum.

Ancak saydığınız tüm seçenekler de kendi içinde tutarlı ve hangisini seçerseniz seçin yanlış yapmamış olursunuz.

Son söz: Kararsızlık bazen kötü karardan çok bunaltır.

Sıkışırsanız yazı-tura ile eleyin, iyi bir yöntemdir.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Orhan Bey hoşgeldiniz...sanırım siz bizleri ve forumun yapısını çok iyi analiz ettiğinize göre..uzun zamandır rontlayıp sonunda dayanamayıp üye olup,bende geldim ya..işte aranızdayım diyenlerdensiniz...araba konuşsundaki tedirginlikler,öncelikler,maddi manevi tatmin olma duyularınız,benzinli-dizel medcezirlerinizde...ancak düşündüğünüz rakamlarla piyasada temiz araba bulmak 2 el adına çok zorlaştı..benim kendi şahşi fikrim focus 2 ve focus 3 yapısı itibariyle çok farklı araba...ama ikiside güzeldir...ancak yılsonunda golf değişecek indirim olabilir...(eylül-ekim gibi) seat leon değişecek...bu nedenle şimdiden leon dizellerde indirim başladı...yılsonuna kadar kia-ceed değişecek ondada yıl sonuna kadar fiyat avantajlı eski kasa alabilirsiniz...birde kısmet meselesi bu...yani çok plan program yapılsada insanın karşısına bir teklif çıkıyor onu değerlendiriyor onun için hayırlısı olsun sizin adınıza...iyi pazarlar...keyifli anlar...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Öncelikle Hoşgeldiniz...

Araba tercihine gelince ..Eşimde f 2,5 hb benz otm. ve bendede f 3 tdci sedan var.Memnunuz..... Araba tercihinde güvenlik ,servis,ikinci el v.b. gibi öncelikli araştırmalar sonunda ki zaten belli başlı üç bilemediniz dört markada hiç zorlanmazsınız.Geriye içinize sinen ve beğendiğiniz aracı alma taraftarıyım. Aldıktan sonra diyer modeli görünce keşke onu alsaydım dememek için.....Size kolay gelsin....

Bekir B. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

sanırım burda önemli olan kriter motor ve sorunsuzluk.Yılda 20000 yaptığınıza göre az yakması ve pek sorun çıkarmayan bir seçenek olması gerekmekte. Bu kriterler düşünüldüğünde sınıfının en iyi dizel motoruna ve en az yakan aracı olan focus'u seçebilirsiniz.(aslında bu zamana kadar bmw 1.6 dizel olarak bu kriterlerde yoktu ancak yeni 1 serisinde 1.6 seçeneği getirdiler). Türkiye genelinde yaygın ürün gamı ve ucuz yedek parça olarak Ford öne çıkmakta.İmkanınız varsa ve yılda 20000 km kullanımı söz konusu olduğunda sanırım c sınıfından bir araç seçimi yapmanız daha iyi olacaktır diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2010 turbo benzinli Megane HB aracımı satıp dizele geçmek üzere 15-20 gün önce Focus aldım. Sport Tourer kasa itibari ile ikinci elde biraz daha yavaş gidebilir bir araç(önemliyse), ikinci el alacağınız için değer kaybı zaten oluşmuş. 41-42 arası normal değeridir. Direksiyonun hissizliği haricinde bütünüyle iyi bir araçtır. Bu kasalar ithal gelmektedir. HB dizeller yerli üretimdir ve kullanınca hissedilebilecek bir kalitesizliği vardır. Servis, konfor, ekonomik-kendini kanıtlamış motor, iyi yalıtım aracı alınabilir yapıyor. Tabiki alacağınız aracın durumunu bilmeden yazıyorum.

Corsa 1,3 dizel eşimde var. Şehiriçi uygun fiyatlı ekonomik araç olarak aldık. Daha fazlası da yok zaten. Sadece maddi gerekçelerle alınabilir.

Golf kasa değiştirecek ve alacaksanız TSI alın. 1,6 motor lpg uyumu dışında birşey vermez.

Son kasa Honda'yı kullanmadım. Ama genel Japon deneyimi sürekli içeri giren lastik ve yol sesi. Eski Honda motorlarıda yok. Lpg'li araç için yorum bile yapmıyorum. Ailemi bindirmem.

İ30 iyi gözüküyor. Zamanla ne olduğu görülecek. Otomatiği çok yakıyor genel kanı.

Focus, dizeli ile ilgili kısa tecrübeme göre iyi ki almışım diyorum.

Megane ile karşılaştırısam;

Daha iyi yol tutuş,yola yapışıyor.

Kullanımı daha keyifli,

Motor biraz daha iyi,

Genel olarak araç çok daha sıkı, stabil, oturaklı diyelim.(direksiyon kaynaklı his)

Direksiyon çok daha keskin ve net

Frenler aşağı yukarı aynı

Yalıtım aynı veya çok az geride

Konfor yakın, ama bir tık geride olabilir

Bagaj küçük

Sonuç Focus veya Megane öneririm.

1.6 benzinli Megane almayın. Ne performans, ne ekonomi hiç birşey yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Öncelikle hoşgeldiniz, keyifli forumlar. :)

Araç tercihinize gelecek olursak yeterinden fazla!!! düşünmüzsünüz. :D Çok fazla düşünmek insanı kararsız yapar. :) Fazla düşünmeyin beğendiyseniz alın. :)

Seçenekleri düşünecek olursak C sınıfı içinde:

Focus çok güzel sürüş dinamiğine sahip bir araç. Kredi ile istediğinizin pek üstüne çıkamayacağınızı düşündüğümden dolayı 115 bg Stlye Plus alabilirsiniz. Donanım gayet yeterli. Sadece ufak ayrıntılar var tit+pp göre. :)

Megane da güzel bir araçtır. 2005 model 1.5 dci Sportway modelini 1 sene kadar kullandık. Motor gayet güzel. İstediğiniz taklayı atın 6 lt'yi pek geçmez yakıt tüketimi. :) Direksiyon gereğinden fazla hissis. Frenleri pek bilmiyorum-hatırlamıyorum. :) Alacağınız modelin Sport Tourer olması ayrı bir güzellik. Standart HB ler yerli, S. Tourer'ın hepsi ital. :) Ben alınabiir buluyorum.

i30 gerçekten çok güzel bir model. En alt donanımı bile Tit+ PP'ye eşdeğer. Ben alınabilir diyorum. Herşey yerli yerinde. :)

Golf kasa değiştiriyor alınabilir ama bence parasını HAKETMİYOR. Dizel benzinli farkı için 9000-10000 TL fark istiyorlar kasası değişecek arabaya, ne alırken ne serviste yüzünüze pek bakan olmaz tanıyanınız yoksa. Ha derseniz sadelik-işlevsellik gayet uygun. Kasanın Golf IV dan kalması soru işareti. Ben eliyorum.

Leonlar çok güzel bir seçenek. Leon 1.4 TSI FR donanımı gayet güzel. Parasıda 48 küsür birşey ama daha da aşağı inerler. 17" jant, bluetooth felan ne ararsanız var. :) 1.6 TDI Stlye var bazı şeyler yok ama o da güzel. :) 1.4 TSI FR 5*5 lik araç. Alınabilir. :)

Honda bilmiyorum. Ama tipi eskiye nazaran çok kötü oldu. Leylek gibi geliyor. Ben olsam almam yani. :)

Astra ben beğeniyorum. 1.4 T 140 bg Enjoylar var. Gayet güzel. :)

Cee'd kasa değiştirecek beklemedi kalın. :)

Octavia-yazmazsam içimde kalır :kıhkıh: - da çok güzel. F/P olarak ben beğeniyorum. Hatta isterseniz buradaki bayide bir tane 1.4 TSI DSG var. 46 yazmışlarda biraz pazarlık ile 45'e verirler. Gayet dolu araba. :)

http://www.araba.com...Si-Elegance-DSG

Kişisel görüşüm: Yukarıyı boşverin gidin 1.4 TSI FR Leon alın. :D Çok istediğim ama HB diye almadığımız bir araçtır. :)

Not: Kısa yazdım biraz. Boş bir vakitte biraz daha anlatırım. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hoş bulduk arkadaşlar :kıhkıh:

Bir saatten fazladır yazdıklarınızı değerlendiriyorum. Daha pazar öğlen olmadan bu kadar yorum paylaştığınız için çok teşekkür ederim:)

Ha, bir saatte nereye vardın derseniz, açtım müziği blues a verdim kendimi desem biraz anlatmış olurum sanırım:)

Şu an eski kasa titanyum focus, fiyat aralığına uygunluğu sebebiyle ve focus olması sebeiyle:) en kuvvetli rakip. Arkadaş çevresine sorup deneme sürüşü yapabileceğim bir araba bulmaya çalışacağım ilk aşamada.

Bunun dışında 2012 modeller için dizelde Style donanıma çıkamıyorum. Ama dizel Comfort(95PS) sanırım kampanyalarla 48 bin lira civarına bulunabilir. Bu arada Ford'u üniversite giriş sistemimizle yarışır bir donanım/paket sistemi kurduğu için tebrik etmek lazım. Web sitesindeki bilgiler de eksik olabilir mi? Comfort seviyesinde Trend de olan özellikler yok görünüyor. Elektrikli cam, yol bilgisayarı gibi. Bu bilgiler doğru mu? Eğer değilse daha doğru bir liste var mı başka bir yerde?

Yeni kasa dizel Comfort tavsiye eder misiniz?

Megane ile ilgili olarak yazdıklarınız endişelerimi biraz giderdi. Teşekkürler:) Daha iyi bir alternatifte karar kılamazsam en kötü ihtimalle onu tercih ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hepsini eleyin gidin Seat Leon 1.4 TSI FR alın. :kıhkıh: Comfort 1.6 TDCI parasına dünyanın donanımı. :) Octi de değerlendirirseniz çok güzel bence. :)

Edit: Buyrun sizin için bunu buldum. RCD-510 ve Xenon farları var. 44'e verirler. :)

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-seat-2012-seat-leon-fr-10-000-km-kusursuz-seker-gibi-80384070/detay#

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Öncelikle hoşgeldiniz Orhan Bey. Bence bu fiyatlara çıkıyorsanız B segmentli araçları hiç düşünmeyin derim ki zaten sizde alma taraftarı değilsiniz. Diğer saydığınız araçlar içerisinde benim ilk eleyeceğim araç Megane olurdu. Gerçekten ben renonun hangi aracını kullandıysam çok sıradan ve düz bir araç gibi hissettim. Ya da bana öyle geldi. Yani yukarıda yazdığınız araçlara +5 bin dahi verseniz megandan daha ederli araçlar olduğunu düşünüyorum.

Reno araçlarının ikinci el piyasası , ülkemizde oldukça rağbet gören ve kolay değer kaybetmeyen en azından bir standartı olup satacağınız zaman sizi üzmeyen araç oldugunu söyleyebilirim. Kronik bir rahatsızlığı yoksa periyodik bakım haricinde masraf da oluşturacağını pek düşünmüyorum açıkçası. Güncel kasa olması da avantajı.

Ancak araçtan ne beklediğiniz de önemli tabi. Yol tutuş , sürüş keyfi , az yakıt , konfor bunları tek bir arabada bulmanız oldukça zor heleki C segentli bir araçta nerdeyse imkansıza yakın.

Yani yukarıdaki hangi aracı seçerseniz seçin bu 4 lüden en az biri eksik olacaktır. Örneğin ; Megane Yol tutuş ve sürüş keyfi olarak diğer saydığınız araçların oldukça altındadır. Konfor konusunda Focus , golf ve leondan da daha iyi oldugunu söyleyebilirim.

Seat Leon yakın zamanda kasa değiştireceği için 2. olarak da Leonu elerdim ben. Evet görünüm olarak çok güzel bir araç ancak yüzü eskidi bence.

Eski focusun ise yakıt değerleri megane'a göre yuksek olmakla birlikte sizi üzecek rakamlar oldugunu düşünmüyorum. Benim eski focus ortalama 6.6 litre tüketiyordu şehir içinde. Ancak süspansiyon ve konfor aramayın derim. Yukardaki araçlardan en kötü süspansiyona sahip araçtır kendileri Leonla birlikte. Ancak en iyi yol tutuşa ve sürüş keyfine sahip araç da yine kendisidir. Orası tartısılmaz.

Keşke yeni kasa fiyatları biraz makul olsa ilk tercih olarak önerebilirdim size.

Golfe gelince boş olması , ekonomik olmaması , servislerindeki aşırı ilgisizlik ve yine bekleriz sinsiliği büyük dezavantajları. Aracın kendisi çok iyi ancak fiyat - servis - donanım üçgenini de düşünmek gerekli.

Hyundai yeni i30 hakkında hiçbir fikre sahip değilim açıkçası.

Benim size önerim 2. el dizel bir mazda 3 olacaktır beklentilerinizi oldukça karşılayacak bir araç. 42 - 43 bine ikinci el temiz mazda 1.6 d touring düşünebilirsiniz.

Not : Toyota Corolla hakkında da olumlu görüşlere sahibim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İkinci el alacağınız için temiz araç bulmak bir mesele. Sport Tourer alınacak araç, km si bana göre biraz yüksek ama geçmişini bildiğiniz araç olması iyi birşey. Burası Focus sitesi elbette Focus öneririz. Hoş benim önceki kasa ile tecrübem yok. Bence en önemlisi temiz sizi üzmeyecek bir araç bulmanız. Benim için ikinci el değerini koruması önemli. Dolayısıyla Seat, Skoda, Mazda vb araçlar Türkiye koşullarında bence sıkıntılı. Bunların servis imkanlarıda diğer markalara göre zayıf.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İkinci el alacağınız için temiz araç bulmak bir mesele. Sport Tourer alınacak araç, km si bana göre biraz yüksek ama geçmişini bildiğiniz araç olması iyi birşey. Burası Focus sitesi elbette Focus öneririz. Hoş benim önceki kasa ile tecrübem yok. Bence en önemlisi temiz sizi üzmeyecek bir araç bulmanız. Benim için ikinci el değerini koruması önemli. Dolayısıyla Seat, Skoda, Mazda vb araçlar Türkiye koşullarında bence sıkıntılı. Bunların servis imkanlarıda diğer markalara göre zayıf.

Belki bana fanatik felan diyeceksiniz; ama her aracın bir alıcısı vardır. Yazın bilen arkadaşlar vardır bizde 2005 model Octavia vardı hemde FSI motorlu(tüp takılmaz) 110.000 km de idi. İlanı koydum 3 saat sonra arabayı sattık hem de Van'a. Ardından gidip passat aldık 3 ay araba baktım arabayıda satamadık. (Sağ kapısı boyalı idi.) Yeterki aracınız temiz olsun. Gerisi problem değil. Bizim burada özgen oto(skoda bayisi) var kota doldurmak için araç alıyorlar o aracı 2 aşağı verdiler mi mutlaka satarlar. Ön yargıyla yaklaşmayın olaya bence.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Doğrudur, her araç satılır. Ama genel olarak yaygin olan marka modellerin avantajı vardır. Bu bahsi geçen araçların kalitesinden ziyade ülkemizdeki kullanıcıların dar goruslulugu ve firmaların pazarlama satış imkan ve yatırımları ile ilgili sanıyorum. Hal böyle olunca iyi araç olduğunu bilsemde bu marka ve araçlara en azından kendi adıma yanasamiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.