Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Mavi Oval İçin Yeni Bir EVrensel Dönem Başlıyor!


Eren Tan

Önerilen Mesajlar

Amerikan üretici marka Ford, dünlere kadar Elektrikli modeller mevzusunda karanlık vakitler geçiriyordu... Çünkü elektrikli girişimleri olarak yalnızca Mach-E, Lightning, E-Transit (ilaveten E-Custom ve E-Courier), Puma Gen-E, Avrupalı (hatta VW Bazlı) Explorer EV ve Capri modelleri ile kısıtlıydı. Ama bugün Ford hem başta Kuzey Amerika olmak üzere, hem de küresel piyasa için yepyeni esnek Elektrikli Araç Platformu tanıttı. İsmi ise Ford Universal Electric Vehicle Platform (yani Ford Evrensel Elektrikli Araç Tabanı)...

 

İngiltereli Autocar sitesinin bahsine göre Ford, yeni Universal Electric Vehicle (Ford UEV) platformunu resmen duyurdu ve platformun ilk ürünü olarak 2027’de piyasaya sürülmesi planlanan orta sınıf bir elektrikli kamyonet tasarlandığını açıkladı. Şirket, bu modelin başlangıç fiyatını yaklaşık 30.000 Dolar seviyesinde hedefliyor ve platformun, Ford için Model T kadar önemli bir adım olduğu vurgulanıyor.

 

Ford CEO’su Jim Farley, Orta Sınıf Arazi Kamyonetin yanı sıra aynı platforma dayanan bir crossover ile üç sıralı bir SUV’nin de takip edeceğini; tüm araçların ABD’nin Louisville fabrikasında üretileceğini ve fabrikanın EV üretimine hazırlanması için 2 milyar dolar yatırım planlandığını belirtti. Gösterilen prototipin boyut olarak Ford Ranger’dan ziyade Maverick’e daha yakın olduğu dikkat çekti; ayrıca bazı raporlarda yeni modelin Ranchero adını alabileceği konuşuluyor! 

 

Ford, aracın performans ve kullanım iddiaları hakkında da güçlü ifadeler kullandı — Kamyonetin “Mustang EcoBoost'tan daha hızlı” olacağı, “harika menzil” sunacağı, bir eve güç verecek kadar batarya kapasitesine sahip olacağı, “çok hızlı” şarj sağlayacağı ve sistemlerinin uzaktan (OTA) güncellenebileceği söylendi; iç mekanın da Toyota RAV4’ten daha ferah olacağı öne çıkarıldı. Kullanıcının paylaştığı ek metinde ise yıllık yaklaşık 190.000 adet üretim kapasitesi ve maliyetleri düşürmek için lityum-demir-fosfat (LFP) pillerin tercih edilmesi gibi ayrıntılar yer alıyor.

 

Kişisel Yorumlarım Olarak... 

 

Ford’un teknik olarak gecikmiş olmasına memnunum. Çünkü diğer elektrikli modellerle rekabet edebilmesi için Ford’un atılımlarını soğukkanlılıkla beklemesi ve bir süre Hybrid üniteli modeller üretmesi, bana göre zamanlamaya dayalı mantıklı nedenlerdi.

 

Amerikalı Ford ister muhteşem ister vasat modeller üretsin, asıl önemli olan şu: yeterli batarya teknolojisini geliştirebilmeli — tercihen uzun yolculuklara uygun ve yaklaşık 800 – 1200 km menzil sunabilecek kapasitede. Çünkü Ford, günümüze kadar küresel pazarlarda tutunmayı başaran nadir Amerikan markalarından biri. (Cadillac, Chevrolet, Chrysler ve Dodge gibi rakiplerin Avrupa’ya geri dönme olasılıklarını şimdilik hesaba katmıyorum.)

 

Keşke Ford, bildiğimiz Ranger ebatlarında — hatta ismi “Ranger Lightning” olabilecek — bir elektrikli pick-up üretebilseydi. Bunun için öncelikle Frame platformlarını da destekleyebilen farklı bir UEV (Universal Electric Vehicle) platformu geliştirmesi gerekirdi; tıpkı bazı araç üreticilerinin yekpare platformlarla sağladığı esneklik gibi. Böylece Ranger’ın hem içten yanmalı (ICE), hem de elektrikli (EV) seçenekleri bir arada sunulabilirdi.

 

Beni biraz şaşırtan ise şu: başlangıçtan itibaren, Maverick ile Ranger arası ebatlarda ve yekpare platform üzerine tasarlanmış — sözde 30 bin dolarlık ve muhtemelen “Ranchero” adıyla anılan — kompakt pick-up fikri oldu. Çünkü Ford ile GM’nin ezeli rakipleri Stellantis, benzer modelleri hem ICE hem de EV varyantlarıyla pazarlayabiliyor; maliyet yönetimi konusunda Stellantis’i takdir etmek gerek! Eğer Ford, Kuga bazlı veya sadece Kuzey Amerika’ya özgü Maverick’in UEV platformlu bir varyantını sıfırdan tasarlayabiliyorsa, bunu memnuniyetle karşılarım.

 

Son olarak, eğer UEV platformu gelecek nesil Mustang Mach-E’yi daha da geliştirecekse, bunun yanında Mustang ruhunu taşıyan dört kapılı bir elektrikli Coupe görmek isterim. (Mach-4 söylentileri, benzinli ve Hybrid versiyonlarla ilgili dedikodular da mevcut.) O halde aşağıdaki yorumlarınızı bekliyorum...

ford_new_platform_announcement.png

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Geleceğin dünyasında sedanlara Hblere yer yok. Pikap büyük SUV  küçük SUV ve spor modeller. 

Fordun partilere geç katılma huyu vardır. 

Şu an elektrikli araç başına deli zarar yazıyor FORD.

İnşallah bu plan büyük bir üreticyi kurtarır. 

 

İçten yanmalı platformunda, EV üretmememk olumlu. OTA güncelleme olumlu. LFP kullanımını da olumlu buluyorum . Fakat harika menzil nasıl olacak bilmiyorum.  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Temelde üç varsayım var:

1. EV pazarı ABD'de yükselecek

2. Çin ile rekabet etmek için maliyetleri düşürmek lazım

3. Trump yönetimindeki bir ekonomide ABD'de yatırım yapmak en doğrusu

Bu çerçevede atılan adımlar doğru görünüyor.

ABD pazarının kamyonet merakı ister istemez bu segmentten başlamayı zorunlu kılıyor.

F-150 varken ona rakip çıkarmak yerine daha düşük fiyatlı daha küçük boyutlarda bir ürünle pazara girmek mantıklı.

Özgün platform olması hem ürün kalitesini hem de maliyetini devşirme elektriklilere göre olumlu yönde etkileyecektir.

Tabii bu adımların Avrupa pazarına ne etkisi olacak onu da zamanla göreceğiz.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ford kendini Avrupada bitirmeye devam ediyor bana göre. Kaç yıl oldu Avrupa pazarına bi model çıkarmadı. Maverick de pickup sonuçta. Avrupada çok da yeri olmayan bi model. Bizde de vergisi fırladı malum.  2018’lerde başlayan Amerika merkezli yönetim yine sürpriz olmayan bi karar almış. Yani mercedesi bmw si Türkiyeye özel motor çıkarabiliyor da koca ford neden kugaya vs özel bi hibrid geliştirmez ben anlayamıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 hours ago, Yakup Ç. A. said:

Ben de hala hibrit daha iyi diyorum en kötü plug-in hibrit daha küçük batarya daha az risk yeterli temizlik yeterli ekonomi ne yardan ne serden 

 

Daha komplike, bakimi ve tamiri sikintili, parca ve lojistigi de ayri dert. Ugrasmaya gerek yok.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hibrit bana da anlamsız ve daha fazla problem kaynağı olarak gözüküyor. Bu arada daha büyük pilli hibritler geliyor deniyor. Şehir dışı kullanımında da mantıklı olabilirse... Türkiye de bile elektrikli için yeterli alt yapı varken hibritle uğraşmaya pek gerek yok, benzinli veya elektrikli birini alır yürürsün. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

12 saat önce, Mertol Kip yazdı:

Daha komplike, bakimi ve tamiri sikintili, parca ve lojistigi de ayri dert. Ugrasmaya gerek yok.

 

Bir saat önce, Engin Uzunoğlu yazdı:

Hibrit bana da anlamsız ve daha fazla problem kaynağı olarak gözüküyor.

Kişisel kullanım açısından haklı olabilirsiniz.

Ancak emisyon kontrolü bağlamında bakıldığında elektrik üretiminin hala önemli ölçüde fosil yakıtlardan sağlandığı düşünülürse plug-in hibridler göreceli makul çözüm gibi görünüyor.

Finlandiya rallisinde PHEV RAV4 kullandım, yepyeni araç. Akşam elektriğe bağlı bırakınca şehir içinde sakin kullanımda 150KM civarında salt elektrikli menzil var. 2.5L 300 PS civarında benzinli moto ile, 0-100 6 saniye civarında, yaklaşık 2 ton ama müthiş kaçıyor. Tek dezavantajı CVT şanzıman, ruhsuz. Ve trafiğe kapalı yolda bir hayli bastırmamıza rağmen benzin tüketimi 4.1L/100km oldu. 

Neyse konuya dönersek lojistik ve parça sorunu elektriklilerde de had safhada, kaza yapınca çoğunda kaporta parçası bulunmuyor.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

13 hours ago, Cem Boneval said:

 

Kişisel kullanım açısından haklı olabilirsiniz.

Ancak emisyon kontrolü bağlamında bakıldığında elektrik üretiminin hala önemli ölçüde fosil yakıtlardan sağlandığı düşünülürse plug-in hibridler göreceli makul çözüm gibi görünüyor.

Finlandiya rallisinde PHEV RAV4 kullandım, yepyeni araç. Akşam elektriğe bağlı bırakınca şehir içinde sakin kullanımda 150KM civarında salt elektrikli menzil var. 2.5L 300 PS civarında benzinli moto ile, 0-100 6 saniye civarında, yaklaşık 2 ton ama müthiş kaçıyor. Tek dezavantajı CVT şanzıman, ruhsuz. Ve trafiğe kapalı yolda bir hayli bastırmamıza rağmen benzin tüketimi 4.1L/100km oldu. 

Neyse konuya dönersek lojistik ve parça sorunu elektriklilerde de had safhada, kaza yapınca çoğunda kaporta parçası bulunmuyor.

 

 

Kastettigim o degildi, arada bir de elektrik motoru var ve sanzimana entegreler, onlarin parca yonetimi ve tamir bakimlarinin pek kolay olacagini sanmiyorum. Dune kadar 8f35 in tamir kiti bile yoktu.  Elektriklilerde parca sayisi daha az en azindan. Neyse kaporta parcalarim benzinlilerle ayni zaten 🙂

 

Ben emisyon kaygisi ile elektrikli gececek insan sayisinin cok abartildigini dusunuyorum. Siradan tuketici icin elektrikliyi cazip kilan bakim maliyetinin gorece dusuk olmasi ve yakit giderinin cok cok dusuk olmasi. Ben evde GES ten şarj ediyorum mesela, sifir yakit maliyetiyle 500 km. Bence yeterli sebep 🙂

Mertol Kip tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3 saat önce, Murat Kav. yazdı:

Şöyle güzel cümleler de var. Gelecek ceryanda diyor.
 

IMG_1679.jpeg

..da en önemli noktadan bahsetmiyorlar. Otonom sürüş ne olacak Fordda ? 

Waymo, Tesla sürücüsüz taksi hizmeti vermeye başladı. 2030 da bayağı bir kendi kendine giden araba görme ihtimalimiz yüksek. 

 

Son 1 senedeki Tesla hype'ı tamamen otonom sürüş yüzünden..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 saat önce, Murat Kav. yazdı:

Şöyle güzel cümleler de var. Gelecek ceryanda diyor.

Gerçek olamayacak kadar iyi, bana biraz işit de inanma gibi geldi.

Kuşkusuz haksız çıkmak isterim.

33 dakika önce, H. Cenk yazdı:

..da en önemli noktadan bahsetmiyorlar. Otonom sürüş ne olacak Fordda ? 

Waymo, Tesla sürücüsüz taksi hizmeti vermeye başladı. 2030 da bayağı bir kendi kendine giden araba görme ihtimalimiz yüksek. 

Son 1 senedeki Tesla hype'ı tamamen otonom sürüş yüzünden..

Tesla'nın bu konudaki başarısı tartışmalı.

Kaza istatistiklerine bakılırsa durum karmaşıktır ve farklı şekillerde yorumlanabilir.

 

 

Tesla, Otopilot veya FSD kullanan araçların kaza oranlarını, bu özellikleri kullanmayan araçlarla karşılaştıran kendi güvenlik raporunu düzenli olarak yayınlamakta. 2025 2. Çeyrek raporuna göre:

* Otopilot teknolojisi devredeyken her "6,69 milyon mil" sürüşte bir kaza.
* Otopilot teknolojisi devrede değilken her "963.000 mil" sürüşte bir kaza.
Karşılaştırma yapmak gerekirse, Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) ve Federal Karayolu İdaresi'nin (FHWA) 2023 yılı verileri, ülke genelinde her "702.000 mil" sürüşte bir otomobil kazası olduğunu göstermektedir.

Tesla'nın verileri, sürücü destek sistemlerinin kullanımının aracı daha güvenli hale getirdiğini gösteriyor olsa da eleştiriler, bu verilerin, Otopilot'un genellikle hangi yol türlerini veya koşullarını (genellikle şehir içi yollardan istatistiksel olarak daha güvenli olan otoyollar) ve bir sürücünün kazayı önlemek için ne sıklıkla müdahale ettiğini hesaba katmadığı için, değerinin sınırlı olduğu yönünde.

 

Bu arada NHTSA, Tesla'nın sürücü destek sistemlerini içeren kazaları aktif olarak araştırıyor. Haziran 2021 ile Haziran 2024 arasında çeşitli üreticiler tarafından NHTSA'ya bildirilen verilere göre, Tesla araçları, gelişmiş sürücü destek sistemleri (ADAS) içeren bildirilen kazaların yarısından fazlasına karışmış.

* Bu dönemde bildirilen toplam 3.979 kazanın %53,9'unda Tesla araçları yer almıştır.
* Ekim 2024 itibarıyla, Tesla'nın Otopilot işleviyle ilgili onlarca ölümlü kaza bildirilmiş olup, bazıları NHTSA soruşturmalarıyla doğrulanmıştır.
* NHTSA'nın Otopilot hakkında üç yıllık araştırması, sistemin en az 467 çarpışmaya katkıda bulunduğunu ve bunlardan 13'ünün ölümle sonuçlandığını tespit etti.

Bu istatistiklerin, farklı şekilde derlendiği ve sistemin katkıda bulunan bir faktör olduğu ancak tek başına sebep olmadığı olayları içerebileceği için Tesla'nın kendi verileriyle doğrudan karşılaştırılamayacağını belirtmek önemli.

Tesla'nın otonom sürüş özelliklerini içeren kazalar, yasal incelemelere konu olmuş:

* Florida'daki bir jüri, 2019'daki ölümcül bir kazanın ardından Tesla'nın Otopilot sisteminde bir kusur tespit ederek önemli miktarda tazminat ödemesine karar vermiş.
* NHTSA, Otopilot ve FSD ile ilgili soruşturmalar başlatmış ve genellikle sistemlerin belirli durumlarla başa çıkma veya sürücünün dikkatli kalmasını sağlama konularında endişe dile getirerek geri çağırma talep etmiş.

 

Yani daha alınacak epeyi yol var. 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

58 minutes ago, H. Cenk said:

..da en önemli noktadan bahsetmiyorlar. Otonom sürüş ne olacak Fordda ? 

Waymo, Tesla sürücüsüz taksi hizmeti vermeye başladı. 2030 da bayağı bir kendi kendine giden araba görme ihtimalimiz yüksek. 

 

Son 1 senedeki Tesla hype'ı tamamen otonom sürüş yüzünden..

 

Bizde işe yaramaz. Kavgaya insen şoför yok yolcuyu mu dövecez shsjdjdjdjd

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.