Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
This message will be deleted after you register.
Aracım 2014 Focus 3 1.6ti-vct otomatik. Bundan yaklaşık 10 gün önce Fethiye'den Bursa'ya kadar gece yolculuğu yaptım şanzımanımda hiçbir sorun yoktu.
Ertesi gün tekrar gündüz vakti Bursa'dan K.maraş a doğru yola çıktım. Eskişehirde mola verip aracımı parkettim, tekrar araca binip çalıştırdım ve park yerinden çıkmaya çalışırken araç geri vites e geçmedi.. Orada kafamdan aşağı kaynar sular indi zaten maalesef.. Aracı stop edip tekrar çalıştırdım ve çok şükür düzeldi ve yoluma devam ettim.
K.maraş a kadar sıkıntısız şekilde geldim ve akü ile alakalı olabilir diye düşündüm çünkü aküm 60 amper ve iyi bir marka değil, yeterli güç veremedi heralde diye düşündüm çünkü bazen araç geç marş alıyordu, gidince baktırırım dedim.
Aradan bir iki gün geçti sorunsuzca şehir içinde sağa sola gittim fakat maalesef sorun 3. günde yine başladı.. ve araç aynı zamanda 2, 4, 6. viteslere de geçmiyordu.
Bende ELM cihazı var onu takıp arıza kodunu okudum. ''P090C - Kavrama B Kumandasının Devresi Düşük'' diye bir hata(hata kodunun görselini de yazıma ekleyeceğim)
Hata kodunu sildim ve araç düzeldi yine bir iki gün o şekilde sorunsuzca kullandım ama maalesef tekrardan meydana geldi. Hemen K.maraştaki şanzımancılara gittim, hemen hemen hepsi şanzıman beyni değişecek dediler ama hepsinde de kafa karışıklığı var ve kesinlikle sorun şu şunu değiştirelim düzelir diyemiyorlar. Şanzıman beyni de olabilir, debriyaj motoru veya kavrama da olabilir dediler.
Temmuz 2024 ayındayız ve güncel olarak min 35bintl gibi bir rakamdan bahsediyorlar ve maalesef şuan için ekonomik durumum iyi değil ve bütçem buna yetmiyor hadi bir şekilde ayarladım desem şanzıman beyni değilmiş kavramaymış deseler zaten bittim yani ne yapılır ne edilir başına gelen var mı veya bir şekilde daha ucuz maaliyet ile nasıl çözüm üretebilirim, nasıl bir yol izlemeliyim yardımcı olabilirseniz çok mutlu olacağım.
Herkese iyi günler dilerim.
Bu arada araç bir süre dinlendirilirse şanzıman yeniden çalışıyor ve biraz kullanılınca tekrar hata meydana geliyor ve benim dikkatimi çeken şey özellikle sıcak havalarda ve klimayı çalıştırdığımda oluyor, akşamları ya yapmıyor ya da daha uzun gidiyor.
Question
Ethem Yüce
Arkadaşlar merhabalar,
Aracım 2014 Focus 3 1.6ti-vct otomatik. Bundan yaklaşık 10 gün önce Fethiye'den Bursa'ya kadar gece yolculuğu yaptım şanzımanımda hiçbir sorun yoktu.
Ertesi gün tekrar gündüz vakti Bursa'dan K.maraş a doğru yola çıktım. Eskişehirde mola verip aracımı parkettim, tekrar araca binip çalıştırdım ve park yerinden çıkmaya çalışırken araç geri vites e geçmedi.. Orada kafamdan aşağı kaynar sular indi zaten maalesef.. Aracı stop edip tekrar çalıştırdım ve çok şükür düzeldi ve yoluma devam ettim.
K.maraş a kadar sıkıntısız şekilde geldim ve akü ile alakalı olabilir diye düşündüm çünkü aküm 60 amper ve iyi bir marka değil, yeterli güç veremedi heralde diye düşündüm çünkü bazen araç geç marş alıyordu, gidince baktırırım dedim.
Aradan bir iki gün geçti sorunsuzca şehir içinde sağa sola gittim fakat maalesef sorun 3. günde yine başladı.. ve araç aynı zamanda 2, 4, 6. viteslere de geçmiyordu.
Bende ELM cihazı var onu takıp arıza kodunu okudum. ''P090C - Kavrama B Kumandasının Devresi Düşük'' diye bir hata(hata kodunun görselini de yazıma ekleyeceğim)
Hata kodunu sildim ve araç düzeldi yine bir iki gün o şekilde sorunsuzca kullandım ama maalesef tekrardan meydana geldi. Hemen K.maraştaki şanzımancılara gittim, hemen hemen hepsi şanzıman beyni değişecek dediler ama hepsinde de kafa karışıklığı var ve kesinlikle sorun şu şunu değiştirelim düzelir diyemiyorlar. Şanzıman beyni de olabilir, debriyaj motoru veya kavrama da olabilir dediler.
Temmuz 2024 ayındayız ve güncel olarak min 35bintl gibi bir rakamdan bahsediyorlar ve maalesef şuan için ekonomik durumum iyi değil ve bütçem buna yetmiyor hadi bir şekilde ayarladım desem şanzıman beyni değilmiş kavramaymış deseler zaten bittim yani ne yapılır ne edilir başına gelen var mı veya bir şekilde daha ucuz maaliyet ile nasıl çözüm üretebilirim, nasıl bir yol izlemeliyim yardımcı olabilirseniz çok mutlu olacağım.
Herkese iyi günler dilerim.
Bu arada araç bir süre dinlendirilirse şanzıman yeniden çalışıyor ve biraz kullanılınca tekrar hata meydana geliyor ve benim dikkatimi çeken şey özellikle sıcak havalarda ve klimayı çalıştırdığımda oluyor, akşamları ya yapmıyor ya da daha uzun gidiyor.
Link to comment
Share on other sites
10 answers to this question
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now