Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

  • 0

Focus 3 Powershift ile başıma gelen durum :(


Ethem Yüce

Question

Arkadaşlar merhabalar,

 

Aracım 2014 Focus 3 1.6ti-vct otomatik. Bundan yaklaşık 10 gün önce Fethiye'den Bursa'ya kadar gece yolculuğu yaptım şanzımanımda hiçbir sorun yoktu.

 

Ertesi gün tekrar gündüz vakti Bursa'dan K.maraş a doğru yola çıktım. Eskişehirde mola verip aracımı parkettim, tekrar araca binip çalıştırdım ve park yerinden çıkmaya çalışırken araç geri vites e geçmedi.. Orada kafamdan aşağı kaynar sular indi zaten maalesef.. Aracı stop edip tekrar çalıştırdım ve çok şükür düzeldi ve yoluma devam ettim.

 

K.maraş a kadar sıkıntısız şekilde geldim ve akü ile alakalı olabilir diye düşündüm çünkü aküm 60 amper ve iyi bir marka değil, yeterli güç veremedi heralde diye düşündüm çünkü bazen araç geç marş alıyordu, gidince baktırırım dedim.

 

Aradan bir iki gün geçti sorunsuzca şehir içinde sağa sola gittim fakat maalesef sorun 3. günde yine başladı.. ve araç aynı zamanda 2, 4, 6. viteslere de geçmiyordu.

 

Bende ELM cihazı var onu takıp arıza kodunu okudum. ''P090C - Kavrama B Kumandasının Devresi Düşük'' diye bir hata(hata kodunun görselini de yazıma ekleyeceğim)

 

Hata kodunu sildim ve araç düzeldi yine bir iki gün o şekilde sorunsuzca kullandım ama maalesef tekrardan meydana geldi. Hemen K.maraştaki şanzımancılara gittim, hemen hemen hepsi şanzıman beyni değişecek dediler ama hepsinde de kafa karışıklığı var ve kesinlikle sorun şu şunu değiştirelim düzelir diyemiyorlar. Şanzıman beyni de olabilir, debriyaj motoru veya kavrama da olabilir dediler.

 

Temmuz 2024 ayındayız ve güncel olarak min 35bintl gibi bir rakamdan bahsediyorlar ve maalesef şuan için ekonomik durumum iyi değil ve bütçem buna yetmiyor hadi bir şekilde ayarladım desem şanzıman beyni değilmiş kavramaymış deseler zaten bittim yani ne yapılır ne edilir başına gelen var mı veya bir şekilde daha ucuz maaliyet ile nasıl çözüm üretebilirim, nasıl bir yol izlemeliyim yardımcı olabilirseniz çok mutlu olacağım.

 

Herkese iyi günler dilerim.

 

Bu arada araç bir süre dinlendirilirse şanzıman yeniden çalışıyor ve biraz kullanılınca tekrar hata meydana geliyor ve benim dikkatimi çeken şey özellikle sıcak havalarda ve klimayı çalıştırdığımda oluyor, akşamları ya yapmıyor ya da daha uzun gidiyor.

Link to comment
Share on other sites

5 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
Bir saat önce, Ethem Yüce yazdı:

Bu arada araç bir süre dinlendirilirse şanzıman yeniden çalışıyor ve biraz kullanılınca tekrar hata meydana geliyor ve benim dikkatimi çeken şey özellikle sıcak havalarda ve klimayı çalıştırdığımda oluyor, akşamları ya yapmıyor ya da daha uzun gidiyor.

Öncelikle geçmiş olsun.

Sanki ısınınca yapmasından dolayı kavrama gibi geldi bana. Beyin olsa her zaman yapması gerekir diye düşünüyorum.

Tabii ki bu söylediğim sadece tahmin.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Olabilir, bana da mantıklı geldi siz öyle diyince. Acaba kavramayı değiştirmek çözüm olacak mı onu merak ediyorum. Şanzıman yağım eskidiyse ondan dolayı fazla ısınma yapıyor olabilir mi? Aracım 80.000kmde şuan ve ben 50.000km de almıştım aracı şanzıman yağını hiç değiştirmedim benden önce de değiştiğini sanmıyorum

Link to comment
Share on other sites

  • 0
15 saat önce, Ethem Yüce yazdı:

K.maraş a kadar sıkıntısız şekilde geldim ve akü ile alakalı olabilir diye düşündüm çünkü aküm 60 amper ve iyi bir marka değil, yeterli güç veremedi heralde diye düşündüm çünkü bazen araç geç marş alıyordu, gidince baktırırım dedim.

 

Öncelikle geçmiş olsun.Aslında olası bir problemden burada bahsetmişsiniz.Powershift voltaj konusunda hassas biraz.Akü yüzünden benzer problemler yaşayanlar oldu.Şanzıman beyni,düşük veya dalgalanmalı voltajı sevmiyor.Saçmalamaya başlıyor.Size tavsiyem akünüz eskiyse düzgün bir akü alın ve şarj dinamosunu kontrol ettirin.Masrafa en ucuz kısımdan başlamış olursunuz.Düzelmezse o zaman şanzımanı açtırın.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Bir saat önce, Mehmet Çallı yazdı:

 

Öncelikle geçmiş olsun.Aslında olası bir problemden burada bahsetmişsiniz.Powershift voltaj konusunda hassas biraz.Akü yüzünden benzer problemler yaşayanlar oldu.Şanzıman beyni,düşük veya dalgalanmalı voltajı sevmiyor.Saçmalamaya başlıyor.Size tavsiyem akünüz eskiyse düzgün bir akü alın ve şarj dinamosunu kontrol ettirin.Masrafa en ucuz kısımdan başlamış olursunuz.Düzelmezse o zaman şanzımanı açtırın.

Akü eski değil aslında hatta garantisi devam ediyor bir yıl falan oldu taktıralı. Dün aküyü taktırdığım yere gittim, ölçüm yapıp değerlerin normal olduğunu söyledi ki ben de aracın test menüsünden girip akünün değerlerini arada bir kontrol ediyorum normal gözüküyor, yani şimdilik akü ihtimalini eledim gibi 🤷🏻

17 saat önce, Fikret Ö. yazdı:

Öncelikle geçmiş olsun.

Sanki ısınınca yapmasından dolayı kavrama gibi geldi bana. Beyin olsa her zaman yapması gerekir diye düşünüyorum.

Tabii ki bu söylediğim sadece tahmin.

Dün deneme yapmak amacıyla yaklaşık 45dk lık bir mesafeye gitmiştim, giderken bir problem olmadı ancak dönüşte aracı biraz sıkıştırarak geldim ve yolculuğumun sonunda verdi yine arızayı, o yüzden dediğiniz şey olma ihtimali yüksek gibi geliyor 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.