Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Ford Explorer - ya da Ford kılığında VW mi desem?


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

20 saat önce, Mertol Kip yazdı:

VW modellerinde 22kW şarj yok bildiğim kadarı ile. Bu da VW aslında. 

%80 den sonra yavaşlama işi DC için anlamlı. AC de zaten hepi topu 11kW olduğu için ancak %95 ten sonra falan fark oluşuyor öncesinde hep 11kW basmaya devam ediyor. 

 

Hesabı basit, %20 de koyup 80 de bırakacaksanız 80-20 %60 batarya şarj edeceksiniz demektir. 52x%60 ~30kw alacak. Evden 11kW ile 3 saat işte. AC ile 0 dan %100 e doldurma sürelerinin pratikte bir anlamı yok.  Kimse bataryanın dibini sıyırıp burnuna kadar doldurmuyor. O süreler DC de daha anlamlı. 

Tüketimleri de sallamayın bence. Nasıl beceriyorlar bilmiyorum ama bir şekilde bunların hepsi 16kw tüketiyor. 🙂 Isı pompası olmayanlarda kışın braz dah aartar muhtemelen.

oğlumun ionic 5 i var.. evden 7-8 mt lik uzatma prize taktı, araba ile gelen kabloyu. ben bile şu an hatırlamıyorum kaç saatte şarj olduğunu..10 saati falan çok rahat geçmişti. 4-6 kw gibi doldurmuştu sanırım.. bilgi ekranı öyle gösteriyordu. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 hours ago, Mehmet Demir said:

oğlumun ionic 5 i var.. evden 7-8 mt lik uzatma prize taktı, araba ile gelen kabloyu. ben bile şu an hatırlamıyorum kaç saatte şarj olduğunu..10 saati falan çok rahat geçmişti. 4-6 kw gibi doldurmuştu sanırım.. bilgi ekranı öyle gösteriyordu. 

Priz bozuktur ya d atopraklama yoktur. 10 saatte 4 kw demek 400Wh ile dolduruyor demek. Normal değil.

20 hours ago, Kerem B. said:

Togg hariç diyelim. 😄 Kendimi eskinin 2.0 benzinli otomobil kullanıcısı gibi hissediyorum.

Sizinkilerde ısı pompası yok. Yazın düşer. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 saat önce, Mertol Kip yazdı:

Priz bozuktur ya d atopraklama yoktur. 10 saatte 4 kw demek 400Wh ile dolduruyor demek. Normal değil.

 

saatte 4-6 kw demek istiyor. 10 saatte 40-60 birşey yüklemiş. 

Düz Shuko (220V) prizden 18-26A çeken şarj cihazını merak ettim bende 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7.2 kW galiba max. O da 32 A sigorta flana istiyor. Gereksiz riskten başka şey değil. 

1 hour ago, H. Cenk said:

saatte 4-6 kw demek istiyor. 10 saatte 40-60 birşey yüklemiş. 

Düz Shuko (220V) prizden 18-26A çeken şarj cihazını merak ettim bende 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

47 dakika önce, Mertol Kip yazdı:

7.2 kW galiba max. O da 32 A sigorta flana istiyor. Gereksiz riskten başka şey değil. 

 

Bizde meşhur mavi adaptör var biliyorsun. Mobil şarj cihazı düz 220den 13A ile saatte 3 kw şarj ediyor. MŞC mavi adaptör ile 7,2 KWden şarj edebiliyor. Ama bunun için hem saatteki 32A sigortayı değiştirmek lazım hem de hattın ucuna 32A sigorta takmak lazım. Ne gerek var? Acaip ısınma yapıyor yazın yangın riski var. Ayrıca evde de buzdolabı tv ışıklr şu bu çalışıyor sözleşme gücün 5-7 falan ise şarj cihazı 7 çekiyor +evdeki aletler ışıklar olunca aşmış oluyorsun bir de yeni sözleşme proje parası falan veriyorsun..

 

Ben saattekini 32 bıraktım, hatta da 25A sigorta taktırdım. Şu ana kadar bir kez en yüksek 22A denedim 5,1 KW ile şarj etti. Onun dışında hep 16-18 taş çatlasa 20A ile 3,7-4,5 kWh şarj ediyorum  bana yetiyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben de ya 13A (~2,9kw) ya da trifaze altyapı ile 11/22kw (hangisi destekleniyorsa) şarj yapılması taraftarıyım. Juice booster 2 aldım ama evden şarj yapamıyorum. Sitede 4. katta evim. Yine de bulunsun şarj cihazı diye aldım. Yaklaşık 500kw bedava şarj hakkım var. Bedavalar bitsin de sitede altyapı kurmak fizıbıl olur mu olmaz mı bakacağım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Kerem B. yazdı:

Ben de ya 13A (~2,9kw) ya da trifaze altyapı ile 11/22kw (hangisi destekleniyorsa) şarj yapılması taraftarıyım. Juice booster 2 aldım ama evden şarj yapamıyorum. Sitede 4. katta evim. Yine de bulunsun şarj cihazı diye aldım. Yaklaşık 500kw bedava şarj hakkım var. Bedavalar bitsin de sitede altyapı kurmak fizıbıl olur mu olmaz mı bakacağım.

Ben bu sene 4000 sınırının çok az altında kaldım. Hatta son ay 2-3 kere dışarıda ACden şarj ettim sınırı geçmemek için ki biz mağarada yaşıyoruz klima, robot süpürge air fryer falan yok evde. Bir de bunlar olsa kesin sınırı geçerdim. 

 

Ama 2026 da sınır 3000e düşecek. Evden şarj avantajı ne kadar olacak bakalım. 

 

Eve 22 kw şarj cihazı koyanların bir kısmı  bundan sonra da EV alacağız nasıl olsa,  onların bataryası 150-200 olursa 3le 5le dolmaz, o yüzden vermişken tek kez masraf edelim en hızlısı olsun diyor. Şimdi 60 olan arabanın 3-5 yılda 150-200 olacağını sanıyor. Münkün değil ki araba olur 3 ton. Ne durdurmak ne soğutmak mümkün olur. 100 görsen dua et sen..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 hours ago, H. Cenk said:

Bizde meşhur mavi adaptör var biliyorsun. Mobil şarj cihazı düz 220den 13A ile saatte 3 kw şarj ediyor. MŞC mavi adaptör ile 7,2 KWden şarj edebiliyor. Ama bunun için hem saatteki 32A sigortayı değiştirmek lazım hem de hattın ucuna 32A sigorta takmak lazım. Ne gerek var? Acaip ısınma yapıyor yazın yangın riski var. Ayrıca evde de buzdolabı tv ışıklr şu bu çalışıyor sözleşme gücün 5-7 falan ise şarj cihazı 7 çekiyor +evdeki aletler ışıklar olunca aşmış oluyorsun bir de yeni sözleşme proje parası falan veriyorsun..

 

Ben saattekini 32 bıraktım, hatta da 25A sigorta taktırdım. Şu ana kadar bir kez en yüksek 22A denedim 5,1 KW ile şarj etti. Onun dışında hep 16-18 taş çatlasa 20A ile 3,7-4,5 kWh şarj ediyorum  bana yetiyor. 

 

Ben proje çizdirip gücü 35/20kw a çıkarttırdım. 15 istedim ama nedense 20 yaptılar. GES te olduğu için her türlü kurtarıyor zaten.

 

Bence monofaz bir sistemde saatten direkt kablo çekilmedikce 30-32 A gibi akım soğurmak pek akılkârı değil. 3kw yeter zaten. Zaten gece uzun, 10 saat şarjda dursa nolacakki. He diyebilirsin sen neden uğraştın, benim ev trifaz. Ve dediğim gibi GES olduğu için gündüz şarj ediyorum zaten. Olur da gece şarj etmem gerekirse diye gücü arttırdım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Elektrik fiyat tarifesi üzerinden değerlendirince evde ac şarj imkanı olan dışarıda şarja göre hrr zaman daha makul maliyetle şarj dolduracak. 3kw da olsa 22kw da olsa evden şarj imkanı olması güzel. Sadece maliyet değil konfor yönünden de güzel. Bedava ya da kampanyalı şarj imkanı da sürekli olmayacağı için şartlar müsaitse evden şarj yatırımını erken yapmak amortisman süresini öne çeker.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 hours ago, H. Cenk said:

Eve 22 kw şarj cihazı koyanların bir kısmı  bundan sonra da EV alacağız nasıl olsa,  onların bataryası 150-200 olursa 3le 5le dolmaz, o yüzden vermişken tek kez masraf edelim en hızlısı olsun diyor. Şimdi 60 olan arabanın 3-5 yılda 150-200 olacağını sanıyor. Münkün değil ki araba olur 3 ton. Ne durdurmak ne soğutmak mümkün olur. 100 görsen dua et sen..

80 kw sonrasında ağırlık çok asimetrik arttığı için tüketim artıyor. Dolayısı ile menzile ciddi bir katkısı yok. Bence 80kw tan fazlası haram kw 🙂

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.