Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Bakım Sonrası Kalan Yağ, Motor Temizliği Ve Balata Durumu


Arif K

Önerilen Mesajlar

Arkadaşlar merhabalar,

 

Dün Ankara'da bir yetkili serviste aracımın 30.000 km bakımını yaptırdım. Kafama takılan birkaç soru oldu. Bu aracın yağ kapasitesi yağ filtresi dahil 3,85 Litre, yağ filtresi hariç 3,45 Litre.

 

Faturada 5 Litre yağ (400,00TL) yazmakta bu yağın geri kalanı nerede? Periyodik bakımda çıkan parçaları diğer firmalarda sağ koltuğun önüne bırakırlardı, Ford'da bırakılmadığını gördüm. Ayrıca her bakımda "detaylı motor temizliği ve koruma" olarak 147,00 TL yazılıyor bu nedir? Ön fren balatalarınız bitmiş dediler, ben çok az fren kullanan birisiyim 30.000 km'de ön fren balatası bittiğini ilk kez gördüm. Bu araçlar balata aşınınca uyarı vermiyor mu?

 

Toplam çıkan rakam kdv dahil iskonto dahil 1720,00 TL, bir sonraki bakımda şanzıman yağı da varmış daha da pahalı diyorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Otomatik Mesaj

Bu konu, Focus III > Ford Garajı > Mk3- Genel Bilgiler kategorisinden Otomobiller Hakkında > Bakım - Servis & Yedek Parça kategorisine taşınmıştır.

Lütfen konu açmadan önce uygun yeri bulmaya çalışalım.

Saygılarımızla,
Focus Club Tr Yönetimi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fiyatlar da maşallah yani Arif Bey 1720 tl nedir ya ? Şu yapılanları dışarda ve tamamen orjinal ürünlerle yaptırsam muhtemelen ödeyeceğim rakam işçilik dahil maksimum 800 liradır. Ama tabii çift kavrama şanzıman olunca garanti dışına çıkmasına gönül razı olmuyo. Yaptırdığım en son bakımda eski yağın içine 30 tl lik temizleme katkısını koyduk ve aracı yaklaşık 10 15 dk rölantide çalıştırıp yağı boşalttıktan sonra yeni yağı koyduk. Motor güya temizlenmiş oldu.Bu adamlar 147 tl lik ne yapmış acaba bende çok merak ettim.

Balata konusuna gelince kullanım tarzı birebir etken 30 binde bitiren de var 60 bine kadar kullanan da.

Ve son gözüme çarpan husus; ön fren balataları orjinal motorcraft piyasada 180 tl ye alınabilir. Faturada takım - kaliper yazması dikkatimi çekti.Sizde kaliperleri de mi değiştirdiler? Eğer öyleyse neden değiştirdiler acaba? 396 tl sadece balata için çok çok uçuk bir rakam.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Focus 3'lerde 60.000'lere kadar balata kullanımı hiç görmedim, çok zor. 

Ben tamamen aynı sürüş tarzıyla focusta 25.000'de balata değiştirmişken, şuan golf'te 51.000 kmdeyim ve son kontrolde daha da ömrü var dediler. 

 

Biraz ürün ile ilgili.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu fiyat nedir böyle
Ben 2018 şubat ayında 

garantisi devam eden aracımın 30.000 km bakımını Afyon Bosh Car Service (Oto ekip)

yaptırdım.
Kredi kartına taksitli

Toplam 303 TL ödedim.
Fren balatası hariç.
Orijinal malzeme kullanıldı.
Zaten eski Ford yetkili servisi idiler.
Hala Ford yedek parça satışları da devam ediyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 litre yağ yeterli oluyor.Aracınıza yapılan işlemlerin tamamı orjinal parçalarla verdiğiniz paranın yarı parasına yaptırılır sanayide.Bu hafta bakımı yakıt filtresi ve balatalar hariç,orjinal parçalarla işçilik dahil 300 liraya yaptırdım.Ama tabi aracınız garanti kapsamında ise mecburen bu ücretleri ödeyeceksiniz.

Mehmet Çallı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Eğer bakımınızı servis dışında bir yerde orijinal parçalarla yaptırırsanız kesinlikle araç garantiden çıkmaz.Aldığınız parçaların ve bakımın faturası olsun yeter,gerektiğinde beyan edebildikten sonra servis dışında bakım yapıldı diye araç garantiden çıkmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 saat önce, Mert Yürüyen yazdı:

Focus 3'lerde 60.000'lere kadar balata kullanımı hiç görmedim, çok zor. 

Kasmadan 68 binde ilk balata değişimini yaptım. :kıhkıh: Onda da sökünce gördük ki bi 10bin km civarı daha kullanılabilirmiş. risk almak istemedim tabiki. dibini sıyırmaya gerek yok.

 

Ama otomatiğin balata aşınmasıyla manuel balata aşınması farklı olur tabi.

Kerem Bozdoğan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Servis pişmanlıktır göz göre göre lades demektir ne ustalar var şahit olduğum servisi cebinden çıkarır o yüzden kimse kolay para kazanmıyor bir asgari ücretlinin bir aylığını gidip tek kalemde varmek mantıklı değil ki şahit olduğum olay serviste bulunan elektrikçi bana anahtardan vazgeçiyorsan açmayı deneyebilirim dediği an servis benim gözümde sadece adı var servis kalite ve yetişmiş insan diye birşey yok 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Kerem Bozdoğan yazdı:

Kasmadan 68 binde ilk balata değişimini yaptım. :kıhkıh: Onda da sökünce gördük ki bi 10bin km civarı daha kullanılabilirmiş. risk almak istemedim tabiki. dibini sıyırmaya gerek yok.

 

Ama otomatiğin balata aşınmasıyla manuel balata aşınması farklı olur tabi.

Valla bravo... tabi otomatikte ayak surekli frende ister istemez. Yine de epey uzun kullanmissin cidden

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

8 saat önce, Arif K yazdı:

Toplam çıkan rakam kdv dahil iskonto dahil 1720,00 TL

2015 yılında 1.6 dizel düz vites mondeomu 15.000 bakımına götürmüştüm 280-290 tl gibi bişey çıkmıştı

Vergiler,döviz artışı,araç satışlarındaki azalma vs. sanırım tek başına kötü niyetli bir servis sebebiyle bu ücret çıkmış olmamalı

Oysaki referandumdan sonra uçacaktık ben öyle inanmıştım!!!

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.