Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Bakım Sonrası Kalan Yağ, Motor Temizliği Ve Balata Durumu


Arif K

Recommended Posts

Arkadaşlar merhabalar,

 

Dün Ankara'da bir yetkili serviste aracımın 30.000 km bakımını yaptırdım. Kafama takılan birkaç soru oldu. Bu aracın yağ kapasitesi yağ filtresi dahil 3,85 Litre, yağ filtresi hariç 3,45 Litre.

 

Faturada 5 Litre yağ (400,00TL) yazmakta bu yağın geri kalanı nerede? Periyodik bakımda çıkan parçaları diğer firmalarda sağ koltuğun önüne bırakırlardı, Ford'da bırakılmadığını gördüm. Ayrıca her bakımda "detaylı motor temizliği ve koruma" olarak 147,00 TL yazılıyor bu nedir? Ön fren balatalarınız bitmiş dediler, ben çok az fren kullanan birisiyim 30.000 km'de ön fren balatası bittiğini ilk kez gördüm. Bu araçlar balata aşınınca uyarı vermiyor mu?

 

Toplam çıkan rakam kdv dahil iskonto dahil 1720,00 TL, bir sonraki bakımda şanzıman yağı da varmış daha da pahalı diyorlar.

Link to comment
Share on other sites

Fiyatlar da maşallah yani Arif Bey 1720 tl nedir ya ? Şu yapılanları dışarda ve tamamen orjinal ürünlerle yaptırsam muhtemelen ödeyeceğim rakam işçilik dahil maksimum 800 liradır. Ama tabii çift kavrama şanzıman olunca garanti dışına çıkmasına gönül razı olmuyo. Yaptırdığım en son bakımda eski yağın içine 30 tl lik temizleme katkısını koyduk ve aracı yaklaşık 10 15 dk rölantide çalıştırıp yağı boşalttıktan sonra yeni yağı koyduk. Motor güya temizlenmiş oldu.Bu adamlar 147 tl lik ne yapmış acaba bende çok merak ettim.

Balata konusuna gelince kullanım tarzı birebir etken 30 binde bitiren de var 60 bine kadar kullanan da.

Ve son gözüme çarpan husus; ön fren balataları orjinal motorcraft piyasada 180 tl ye alınabilir. Faturada takım - kaliper yazması dikkatimi çekti.Sizde kaliperleri de mi değiştirdiler? Eğer öyleyse neden değiştirdiler acaba? 396 tl sadece balata için çok çok uçuk bir rakam.

Link to comment
Share on other sites

Focus 3'lerde 60.000'lere kadar balata kullanımı hiç görmedim, çok zor. 

Ben tamamen aynı sürüş tarzıyla focusta 25.000'de balata değiştirmişken, şuan golf'te 51.000 kmdeyim ve son kontrolde daha da ömrü var dediler. 

 

Biraz ürün ile ilgili.

Link to comment
Share on other sites

Bu fiyat nedir böyle
Ben 2018 şubat ayında 

garantisi devam eden aracımın 30.000 km bakımını Afyon Bosh Car Service (Oto ekip)

yaptırdım.
Kredi kartına taksitli

Toplam 303 TL ödedim.
Fren balatası hariç.
Orijinal malzeme kullanıldı.
Zaten eski Ford yetkili servisi idiler.
Hala Ford yedek parça satışları da devam ediyor.

Link to comment
Share on other sites

4 litre yağ yeterli oluyor.Aracınıza yapılan işlemlerin tamamı orjinal parçalarla verdiğiniz paranın yarı parasına yaptırılır sanayide.Bu hafta bakımı yakıt filtresi ve balatalar hariç,orjinal parçalarla işçilik dahil 300 liraya yaptırdım.Ama tabi aracınız garanti kapsamında ise mecburen bu ücretleri ödeyeceksiniz.

Edited by Mehmet Çallı
Link to comment
Share on other sites

Eğer bakımınızı servis dışında bir yerde orijinal parçalarla yaptırırsanız kesinlikle araç garantiden çıkmaz.Aldığınız parçaların ve bakımın faturası olsun yeter,gerektiğinde beyan edebildikten sonra servis dışında bakım yapıldı diye araç garantiden çıkmaz.

Link to comment
Share on other sites

5 saat önce, Mert Yürüyen yazdı:

Focus 3'lerde 60.000'lere kadar balata kullanımı hiç görmedim, çok zor. 

Kasmadan 68 binde ilk balata değişimini yaptım. :kıhkıh: Onda da sökünce gördük ki bi 10bin km civarı daha kullanılabilirmiş. risk almak istemedim tabiki. dibini sıyırmaya gerek yok.

 

Ama otomatiğin balata aşınmasıyla manuel balata aşınması farklı olur tabi.

Edited by Kerem Bozdoğan
Link to comment
Share on other sites

Servis pişmanlıktır göz göre göre lades demektir ne ustalar var şahit olduğum servisi cebinden çıkarır o yüzden kimse kolay para kazanmıyor bir asgari ücretlinin bir aylığını gidip tek kalemde varmek mantıklı değil ki şahit olduğum olay serviste bulunan elektrikçi bana anahtardan vazgeçiyorsan açmayı deneyebilirim dediği an servis benim gözümde sadece adı var servis kalite ve yetişmiş insan diye birşey yok 

Link to comment
Share on other sites

Bir saat önce, Kerem Bozdoğan yazdı:

Kasmadan 68 binde ilk balata değişimini yaptım. :kıhkıh: Onda da sökünce gördük ki bi 10bin km civarı daha kullanılabilirmiş. risk almak istemedim tabiki. dibini sıyırmaya gerek yok.

 

Ama otomatiğin balata aşınmasıyla manuel balata aşınması farklı olur tabi.

Valla bravo... tabi otomatikte ayak surekli frende ister istemez. Yine de epey uzun kullanmissin cidden

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 saat önce, Arif K yazdı:

Toplam çıkan rakam kdv dahil iskonto dahil 1720,00 TL

2015 yılında 1.6 dizel düz vites mondeomu 15.000 bakımına götürmüştüm 280-290 tl gibi bişey çıkmıştı

Vergiler,döviz artışı,araç satışlarındaki azalma vs. sanırım tek başına kötü niyetli bir servis sebebiyle bu ücret çıkmış olmamalı

Oysaki referandumdan sonra uçacaktık ben öyle inanmıştım!!!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.