Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Tata Megapixel


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

Türk malı otomobil derken ve de bunun yaratıcı, işlevsel ve yenilikçi olması gerektiğini savunurken Tata'nın Cenevre'de tanıttığı yeni şehir aracı konseptinden çok etkilendim.

Jaguar ve Land Rover'ı satın alan, Hindistan ve çevresinin (ordu dahil) ihtiyaçlarına yönelik araçlar üreten ve satış rakamları ve karlılık açısından dikkat çeken kuruluş modern dünyaya bir pencere açarak pratik şehir araçlarında da öncü rol üstlenme çabasında.

Megapixel Avrupa için geliştirilmiş bir şehir aracı. "Range extended electric vehicle" (REEV) diye adlandırılıyor, menzili arttırılmış elektrikli araç denilebilir.

Dört kişilik araç "lithium ion phosphate" bataryalar tarafından beslenen ve her biri 10 kW gücünde, her biri bir tekerleği süren, dört ayrı elektrik motoru içeriyor.

Ayrıca 300 cc'lik tek silindirli benzinli 22 kW gücünde bir motor da menzil uzatma amacı ile kullanılıyor. Benzinli motor sürüş esnasında bataryaları şarj ediyor.

Böylelikle Tata Megapixel bir depo dolumu ile 900 km menzil, 22 gram/km CO2 emisyonu ve 1.0 l/100 km yakıt tüketimi vaat ediyor.

Park etme esnasında arka tekerleklerin de dönmesi, ön tekerleklerin iyicene açılanabilmesi ve elektrik motorlarının tekerlekleri farklı yönlerde sürmeleri gibi özelliklerle dönme yarı çapı 2.8 m'ye inmiş ve inanılmaz bir manevra kabiliyeti sağlanmış.

Dev panormaik tavan, şık tasarım öğeleri, öne ve arkaya açılan ve B sütunu kullanmayan kapıları, geniş ve ferah iç mekanı dört kişinin yolculuğuna olanak tanıyor.

Sıra dışı kontrol paneli de ayrı bir tad vermiş.

Kuşkusuz gündelik kullanıma uygunluğunu denemek lazım ama ben çok olumlu buldum.

d6b.png

d8b.png

d9b.png

d10b.png

d12b.png

d20b.png

http://www.tatamegapixel.com/index.asp

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

"ilk taşı günahsız olanınız atsın" ilkesiyle bismillah diyor ve atıyorum:

kaç megapikselmiş? :)

şaka bir yana, konsept bir araç olarak beğendim.. minimal iç dizayna sahip fütüristik otomobiller hoşuma gidiyor. ön ve arka tampondaki led (sanırım) aydınlatmaları da beğendim. ancak kapıların açılışı pek fonksiyonel gelmedi bana nedense.. aslında güzel gibi görünüyor ama dediğim gibi kapılarda bana itici gelen birşey var, çözemedim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1980 ve1990 larda iken 2000 li yıllardaki oluşacak araba tipleri konsept olarak cizimler ve maketlerle anlatılırdı...uçacak,karada havada denizde gidecek bir sürü şey.gizli acılıp kapanan farlar martı kanat kapılar elektronik bütün göstergeler....2000 li yıllara gelindi...bir numara olmadı şimdide 2100 yılına ait atıp tutmalar yapılıyor...nasılsa biz göremeyiz bunları...sanırım o yılları yaşıyanlarda fazla bişi göremeyecek zaten...onun için ...jules vernenin hayalleri daha gerçekci geliyor bana nedense...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1980 ve1990 larda iken 2000 li yıllardaki oluşacak araba tipleri konsept olarak cizimler ve maketlerle anlatılırdı...uçacak,karada havada denizde gidecek bir sürü şey.gizli acılıp kapanan farlar martı kanat kapılar elektronik bütün göstergeler....2000 li yıllara gelindi...bir numara olmadı şimdide 2100 yılına ait atıp tutmalar yapılıyor...nasılsa biz göremeyiz bunları...sanırım o yılları yaşıyanlarda fazla bişi göremeyecek zaten...onun için ...jules vernenin hayalleri daha gerçekci geliyor bana nedense...

İki şey:

1. Tata bu projeyı 2014'de Avrupa öncelikli ama global platformda hayata geçirmeyi hedefliyor. Tabi tasarımda değişiklikler olabilir ama proje yürüyor, yani Allah uzun ömür versin, bunu bence görürsün...

2. Elektrikli -hibrid veya düz- otomobiller aslında 90'ların sonunda piyasaya çıktı ve pekala yaygınlaşabilirdi. Petrol kartellerinin oyunlarına kurban gitti erken dönem ürünleri. Şimdi aynı çıkar çevreleri fosil yakıtlarda geleceğin karanlık olduğunu fark ettiklerinden alternatif alanlara kaymaktalar ve dirençleri hemen tamamen ortadan kalktı, dolayısı ile yakın zamanda elektrik başta olmak üzere değişik enerji türleri ile yürütülen araçlar hızla yaygınlaşacak...

Yani üstad rahat ol!

Bu arada Renault Fluence ZE'yi Paris fuarında kullanma ayrıcalığını yaşamış biri olarak benzinli, yüksek devirli motorlardan zevk alanlar

için dayanılmaz bir sessizliği ve hissizliği olduğunu ve geleceğin bu bağlamda çok zevksiz geleceğini söylemden edemeyeceğim.

Mecburen Focus'taki "symposer" gibi suni ses üreticileri yapılacak sportif sürmek isteyen biz geleceği karanlıklar için :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

şu ilaç ve petrol kartel oyunları hiç bitmedi zaten....nedense...birileri hem şikayetçi hemde memnunlar hallerinden...ben açıkcası bunlara gülüp geçiyorum...hiç kimse yürüyen bir üretim bandını 200 yıl sonraki uygarlık için milyonlarca dolar harcamak istemez...bunu siz biliyorsunuz...1980 dişim agrıyor eczane ne aldım vermidon...2012 ne içiyoruz vermidon...çok basit bir denklem...1980 deki motor çalışma sistemleri neydi fosil yakıt 4 ve 6 silindirli arabalar 2012 de ne var aynı..bixenon farlamı göz boyama yani elektrikli hybrid arabalarda...böyle olucak asla fütüristik yanım bunu kabul etmiyor bu enerji tipini asla olmıyacak dünya üzerinde kapsamayacak....su güneş füzyon yada başka bir alternatif enerji türü mutlaka çıkacak yada karanlıga gömüleceğiz...ama asla elektrikli oyuncaklar olmıyacak ...zaten vardı elektrikli otolar hemde çocuklugumuzdan beri lunaparklardaki çarpışan otolar... :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yazacağım çok şey var ama kısa geçmeye çalışacağım. Gelecek bence bu tip hibridlerde..Daha az petrolle daha uzun mesafe giden küçük şehir içi araçlarında.

Bugün dünyanın en ucuz şeyi petrol arap kazmayı vuruyor petrol çıkıyor. Fiyatlardaki yükseliş devletlerin vergisinden ve şirketlerin aşırı kar hırsından kaynaklanıyor.. Fiyatların yükselmesi iyi de oluyor bu fiyatlarla bu kadar araba + trafik...Akaryakıt fiyatları 3te 1e düşse keşmekeşi düşünemiyorum.

Güneşten elektrik elde edilmedikçe elektrikli araçların faydalı olmayacağına inanıyorum. Biz zaten elektriği petrolü yakarak elde ediyoruz ha arabada yakmışız ha termik santralde ne farkı var, üstelik elektrikli araç pillerinde direk çine bağlısın. Ama güneş enerji panellerinden de şimdilik bir arabayı yürütecek kadar enerji çıkmıyor. FORD amerikada güneşli eyaletlerde focus EV sipariş edenin garajına 10bin dolar ek ücretle güneş enerji paneli yapıyor böylece arabanı ev elektriğinden değil güneş enerjiden şarj edebiliyorsun.. BU çok iyi birşey ama anca bir arabayı sabah akşam işe gidip getirmeye yetecek kadar enerji çıkarıyor. Ehh bizim çoğumuzun kendi garajı yok. çoğumuzun evde ve işyerlerinde arabaları sokakta...Geriye HES ve nükleer kalıyor. HESlerin çevreye zararı çok büyük sanıldığı kadar karlı değiller ve artık vazgeçiliyor ayrıca zaten HES yapacak nehir kalmadı.. İş sonunda nükleer lobisine geliyor, elektrikli araçları en çok onlar destekliyor. Elbette bu işten faydalanacak müteahhid yandaşlar da bas bas bağırıyor yapılsın diye. Nükleere mecburuz imajı oluşturuluyor . Kim ne dersin desin en az 3-4 milyar dolara malolacaktır ve elbette sağlam ranttır. %25i birilerine gitse güzel para.Tabii ki bizi nükleere mecbur etmek için ellerinden geleni yapıyorlar her fırsatı kullanıyorlar. Peki 2 treni düzgün süremeyip onlarca insanları öldüren, milli hava yolu son 15 yılda 4 kez ölümlü kaza yapan( british airways THYden 20-30 kat fazla uçuyor ama hiç ölümlü uçak kazası yok), madenlerinde 3-4 yılda bir patlama olan Türkiyemizde nükleer santrallerin kazasız olabileceğini düşünen var mı? Almanya yanılmıyorsam 2039a kadar tüm nükleerleri kapatacağını açıkladı. Japonyada bile kaza oluyorsa bizde olmaması mümkün değil. Yarın olmaz ama 10 yıl sonra olur..

Biz petrol uygarlığıyız ya yeni kaynaklar bulmalı ya da tasarrufla elimizdekinin idare edebileceğimiz kadar etmeliyiz. Bunun da yolu daha ekonomik küçük araçlar, hibrid teknolojisi, toplu taşıma vs... Amerika bile bakın 1.6 180lik SUV üretiyor artık. Yıllarca V8lere binenler 1.6 4 silindir SUVa binecek gelecek ay..

Cuma vaazımı dinlediniz

Allah kabul etsin :)

H. Cenk Köse tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İki şey:

1. Tata bu projeyı 2014'de Avrupa öncelikli ama global platformda hayata geçirmeyi hedefliyor. Tabi tasarımda değişiklikler olabilir ama proje yürüyor, yani Allah uzun ömür versin, bunu bence görürsün...

2. Elektrikli -hibrid veya düz- otomobiller aslında 90'ların sonunda piyasaya çıktı ve pekala yaygınlaşabilirdi. Petrol kartellerinin oyunlarına kurban gitti erken dönem ürünleri. Şimdi aynı çıkar çevreleri fosil yakıtlarda geleceğin karanlık olduğunu fark ettiklerinden alternatif alanlara kaymaktalar ve dirençleri hemen tamamen ortadan kalktı, dolayısı ile yakın zamanda elektrik başta olmak üzere değişik enerji türleri ile yürütülen araçlar hızla yaygınlaşacak...

Yani üstad rahat ol!

Bu arada Renault Fluence ZE'yi Paris fuarında kullanma ayrıcalığını yaşamış biri olarak benzinli, yüksek devirli motorlardan zevk alanlar

için dayanılmaz bir sessizliği ve hissizliği olduğunu ve geleceğin bu bağlamda çok zevksiz geleceğini söylemden edemeyeceğim.

Mecburen Focus'taki "symposer" gibi suni ses üreticileri yapılacak sportif sürmek isteyen biz geleceği karanlıklar için :D

Yazın elektrikli bisiklet almıştım.

Şimdiden onla olabildiğince keyifli geziler yapmaya çalışıyorum. Geleceğe yatırım. :kıhkıh:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.