Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Tata Megapixel


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

Yazacağım çok şey var ama kısa geçmeye çalışacağım. Gelecek bence bu tip hibridlerde..Daha az petrolle daha uzun mesafe giden küçük şehir içi araçlarında.

Bugün dünyanın en ucuz şeyi petrol arap kazmayı vuruyor petrol çıkıyor. Fiyatlardaki yükseliş devletlerin vergisinden ve şirketlerin aşırı kar hırsından kaynaklanıyor.. Fiyatların yükselmesi iyi de oluyor bu fiyatlarla bu kadar araba + trafik...Akaryakıt fiyatları 3te 1e düşse keşmekeşi düşünemiyorum.

Güneşten elektrik elde edilmedikçe elektrikli araçların faydalı olmayacağına inanıyorum. Biz zaten elektriği petrolü yakarak elde ediyoruz ha arabada yakmışız ha termik santralde ne farkı var, üstelik elektrikli araç pillerinde direk çine bağlısın. Ama güneş enerji panellerinden de şimdilik bir arabayı yürütecek kadar enerji çıkmıyor. FORD amerikada güneşli eyaletlerde focus EV sipariş edenin garajına 10bin dolar ek ücretle güneş enerji paneli yapıyor böylece arabanı ev elektriğinden değil güneş enerjiden şarj edebiliyorsun.. BU çok iyi birşey ama anca bir arabayı sabah akşam işe gidip getirmeye yetecek kadar enerji çıkarıyor. Ehh bizim çoğumuzun kendi garajı yok. çoğumuzun evde ve işyerlerinde arabaları sokakta...Geriye HES ve nükleer kalıyor. HESlerin çevreye zararı çok büyük sanıldığı kadar karlı değiller ve artık vazgeçiliyor ayrıca zaten HES yapacak nehir kalmadı.. İş sonunda nükleer lobisine geliyor, elektrikli araçları en çok onlar destekliyor. Elbette bu işten faydalanacak müteahhid yandaşlar da bas bas bağırıyor yapılsın diye. Nükleere mecburuz imajı oluşturuluyor . Kim ne dersin desin en az 3-4 milyar dolara malolacaktır ve elbette sağlam ranttır. %25i birilerine gitse güzel para.Tabii ki bizi nükleere mecbur etmek için ellerinden geleni yapıyorlar her fırsatı kullanıyorlar. Peki 2 treni düzgün süremeyip onlarca insanları öldüren, milli hava yolu son 15 yılda 4 kez ölümlü kaza yapan( british airways THYden 20-30 kat fazla uçuyor ama hiç ölümlü uçak kazası yok), madenlerinde 3-4 yılda bir patlama olan Türkiyemizde nükleer santrallerin kazasız olabileceğini düşünen var mı? Almanya yanılmıyorsam 2039a kadar tüm nükleerleri kapatacağını açıkladı. Japonyada bile kaza oluyorsa bizde olmaması mümkün değil. Yarın olmaz ama 10 yıl sonra olur..

Biz petrol uygarlığıyız ya yeni kaynaklar bulmalı ya da tasarrufla elimizdekinin idare edebileceğimiz kadar etmeliyiz. Bunun da yolu daha ekonomik küçük araçlar, hibrid teknolojisi, toplu taşıma vs... Amerika bile bakın 1.6 180lik SUV üretiyor artık. Yıllarca V8lere binenler 1.6 4 silindir SUVa binecek gelecek ay..

Cuma vaazımı dinlediniz

Allah kabul etsin :)

Cenk abi sana sonuna kadar katılıyorum :(

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ama asla elektrikli oyuncaklar olmıyacak ....demişim haklı cıkmısım... :)

"Elektrikli otomobil hayal"

Teşvik alan elektrik otomobilin gelecekte istenilen ilgiyi görmeyeceği belirtildi

723764_detay.jpg?1331537539

Toyota Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, TÜrkiye'de ve dÜnyada elektrikli otomobilin en az 15-20 yıl daha yaygınlaşamayacağını belirterek, ''Yakın gelecekte her yerde elektrikli araç şarj istasyonları olacak, on binlerce araç satılacak' demek, hayal. Olmayan, gelecekte de trafikte olmayacak ÜrÜne teşvik verildi.'' dedi. Bozkurt, Toyota’nın dÜnyada yılda 1 milyon hibrit otomobil sattığını dile getirerek, bugÜn TÜrkiye'de hibrit araçlara yönelik bir teşvik olsa yılda bin adet satılacağını kaydetti.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

tr dada var prius ....alma diyenmi var...çevreci diye gecinen bir sürü lavuk var.. altlarında q7 bilmemne alsınlar binsinler öncülük yapsınlar...şimdiye kadar bir tek denizlide toyoa bayisi önünde gördüm bir priusu...petrolden asla vazgecilmeyecek bitinceye kadar...sonrasındada alternatif çok başka bir kaynak bulacağız tabiki biz göremeyeceğiz o günleri...sonra gezegenler arası seyahat başlıyacak...ve topuklayıp dünyayı bırakacağız....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim mal bir komşum var. Verso su vardı onu sattı Prius aldı. Az yakacağını düşünüyordu kerata.. Geçen konuşurken kendi söyledi, 5 lt civarında benzin tüketimi varmış aletin. E dedim bende 6 litre mazot tüketiyorum nerede bunun tasarrufu? Ama ben çevreyi kirletmiyorum dedi bana.. Tam o esnada yanımızdan geçen bir servis otobüsü patates kokulu egzost dumanı ile bizleri selamladı.. :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İşte maksat priusu aldırmak abi :) Hybrid mibrit sallamış işte tutturabildiğine.

Benzin 10lira olunca motorin 9 lira olunca Zenginler haricinde benzine/motorine para verecek adam olacağını zannetmiyorum. Yük insan taşımacılığı ve tarım makinaları için mutlaka belirli alternatifler çıkacak. Hali hazırda zaten alternatifler üzerinde çalışıyorlar. Bitkiler üzerindende yakıt elde etme yolunda çalışmalar var. sistemler oturduğunda tüm alternatifleriyle kullanıma sunulacak. elektrik alternatif yakıt türleri. yakıt hücreli otomobiller. Hidrojenle çalışan otomobiller. BMW sinden tatasına kadar herkez birşeyler üzerinde çalışıyor ve bunların hepsi gelecekte piyasada yer bulacak. Ayrıca elektirkli otomobiller yeni birşey değil Seneler önce peugeotun 106 modelinin elektriklisi üretildi satıldı.

Mutlaka elektrikli otomobiller yaygınlaşacak.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ogün herşeyden önce algın yanlış. 10 lira da osla 20 lira da olsa bu ülkede herkes arabasıan binmeye devam eder. O bir statü göstergesi olarak görüldüğü sürece de bu devam eder.

Bitkiden zaten yakıt yıllardır üretiliyorki? Şeker kamışından alkol üretip Brezilyalılar petrol krizini teğet geçti. On yıllar oldu hala kullanmaya devam ediyor adamlar. Kaldı ki evropada da zaten e95 falan satılıyor bildiğim kadarı ile..

Kısacası alternatif yok değil, yıllardır var. Ama hazır dönen tekerlerde var. Buna dayalı çalışan bir ekonomi var. Herşeyi bir kalemde silip atabileceğin noktayı çoktan geçtik. 3-5 tane banka sapıttı diye dünya ekonomisi kaç senedir belini doğrultamadı. O işler o kadar kolay değil.

Ben hala küçük, komposit araçlar üretileceğini düşünüyorum. Muhtemelende güç ünitesi alternatif yakıt tüketen hibritlerden olacaktır. O güne kadar elektrikli falan ütopya..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Abicim petrolün kaç yıllık ömrü kaldı ki zaten. rezervler tükendikçe fiyatlarda tırmanacakhaliyle. Tamam illaki kullanan alan olacaktır ama herkezin alım gücü belli. Motorin bugün 9 lira olsa benim gücüm yetmez şahsen şu anki aracımı kullanmaya. Mecburen alternatif yakıtlara yönelmek zorunda kalıcam. Bence benim gibi yapacak insanların sayısı oldukça fazla.

Biliyorum bitkilerden yakıt üretildiğini. Ama kalitesi benzin gibi değil sende biliyorsun. Kalitesini arttırma yönünde pek çok çalışma var. Her ülke birşeylerden çıkar sağlamanın dedinde zaten ( bi biz varız akp-chp kavgası izleyip yorum yapan ).

Hali hazırda dönen tekerlerin dönüş hızı illaki geçen zaman içerisinde yavaşlayacak. Bu insanlarda yeni pastaları piyasaya sürmeye başlayıp. bu pastalardan dilim kapmak isteyecekler. Zaten 3-5 senelik bir olay değil benim dediğim. ama ben 20 sene içerisinde elektrikli araçların yaygınlaşacağını düşünüyorum.

Pil ömrü ve pil ağırlığı muhabbetinden dolayı senin dediğin alternatif yakıtlı hybrit modeller görüşünede katılıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Petrol bitmez. Hiçbir enerji kaynağı tükenmez. Öyle birşey yok. Ekonomik olmaktan çıkar ve kullanımı düşer. Ancak rezerv bitmez. Bak geçmişte kÖmürlüydü herşey, kÖmür fiyatları endüstri devrimi ile arttı arttı insanoğlu petrol kullanmaya başladı. Onun fiyatları arttı doğalgaz kullanmaya başladı. Şimdi onun fiyatı artar başka şeye geçilir. Bu bÖyle devam eder. Kullanımı ve ihtiyacı düşen kaynağında fiyatı düşer. Bu sadece bir süreç. Almanya kÖmür santrallerini revize edip tekrar üretime başlattı. Zira şu an diğer kanyaklardan daha ucuza geliyor. Birşekilde nükleer atıklarını depolamanın ya da bir şekilde geri dÖndürebilmenin yolunu bulabilirlerse hepsi yalan olur.

Ethanolün kalitesi neye gÖre benzinden kÖtüymüş? Tek sıkıntısı depolamak için metal kutuya ihtiyaç oluyor olması ve boruların falan metal olanla değiştirilmesi gerekmesi. Onun dışında bir numarası yok.

Ben elektrikli değil ama hibrit araçların artacağını içlerinde enerji sağlayan ufacık motorları olacağını düşünüyorum. Bu bağlamda aslıdna ışık tutan şu GM Volt tarzı araçlar olabilir muhtemelen. Onun üzerine gidilip geliştirilirse ondan ekmek çıkar gibi sanki. Her şartta yavaşlayacağımız kesin gibi.. Toplu taşımanın hızı artarken bireysel taşımanın seyahat hızı düşecek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Avrupa Komisyonu, yayınladığı 'Gelecekte Ulaşım Yakıtları Raporu' ile 2050 yılına kadar petrole alternatif yakıtlar üzerine öngörülerini kamuoyuyla paylaştı. 2050'ye kadar petrole alternatif yakıt türleri şöyle:

Avrupa Komisyonu, yayınladığı ''Gelecekte Ulaşım Yakıtları Raporu''nda elektrik, hidrojen, metan, bio ve sentetik yakıtlar gibi LPG'nin de geleceğin yakıt alternatifleri içinde giderek daha önem kazanacağını vurguladı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Petrol bitmez. Hiçbir enerji kaynağı tükenmez. Öyle birşey yok. Ekonomik olmaktan çıkar ve kullanımı düşer. Ancak rezerv bitmez. Bak geçmişte kÖmürlüydü herşey, kÖmür fiyatları endüstri devrimi ile arttı arttı insanoğlu petrol kullanmaya başladı. Onun fiyatları arttı doğalgaz kullanmaya başladı. Şimdi onun fiyatı artar başka şeye geçilir. Bu bÖyle devam eder. Kullanımı ve ihtiyacı düşen kaynağında fiyatı düşer. Bu sadece bir süreç. Almanya kÖmür santrallerini revize edip tekrar üretime başlattı. Zira şu an diğer kanyaklardan daha ucuza geliyor. Birşekilde nükleer atıklarını depolamanın ya da bir şekilde geri dÖndürebilmenin yolunu bulabilirlerse hepsi yalan olur.

Ethanolün kalitesi neye gÖre benzinden kÖtüymüş? Tek sıkıntısı depolamak için metal kutuya ihtiyaç oluyor olması ve boruların falan metal olanla değiştirilmesi gerekmesi. Onun dışında bir numarası yok.

Ben elektrikli değil ama hibrit araçların artacağını içlerinde enerji sağlayan ufacık motorları olacağını düşünüyorum. Bu bağlamda aslıdna ışık tutan şu GM Volt tarzı araçlar olabilir muhtemelen. Onun üzerine gidilip geliştirilirse ondan ekmek çıkar gibi sanki. Her şartta yavaşlayacağımız kesin gibi.. Toplu taşımanın hızı artarken bireysel taşımanın seyahat hızı düşecek.

iyide birsürü Ödül alan volt sadece 3000 sipariş alınca firma cortladı ama...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Petrol bitmez. Hiçbir enerji kaynağı tükenmez. Öyle birşey yok. Ekonomik olmaktan çıkar ve kullanımı düşer. Ancak rezerv bitmez. Bak geçmişte kÖmürlüydü herşey, kÖmür fiyatları endüstri devrimi ile arttı arttı insanoğlu petrol kullanmaya başladı. Onun fiyatları arttı doğalgaz kullanmaya başladı. Şimdi onun fiyatı artar başka şeye geçilir. Bu bÖyle devam eder. Kullanımı ve ihtiyacı düşen kaynağında fiyatı düşer. Bu sadece bir süreç. Almanya kÖmür santrallerini revize edip tekrar üretime başlattı. Zira şu an diğer kanyaklardan daha ucuza geliyor. Birşekilde nükleer atıklarını depolamanın ya da bir şekilde geri dÖndürebilmenin yolunu bulabilirlerse hepsi yalan olur.

Ethanolün kalitesi neye gÖre benzinden kÖtüymüş? Tek sıkıntısı depolamak için metal kutuya ihtiyaç oluyor olması ve boruların falan metal olanla değiştirilmesi gerekmesi. Onun dışında bir numarası yok.

Ben elektrikli değil ama hibrit araçların artacağını içlerinde enerji sağlayan ufacık motorları olacağını düşünüyorum. Bu bağlamda aslıdna ışık tutan şu GM Volt tarzı araçlar olabilir muhtemelen. Onun üzerine gidilip geliştirilirse ondan ekmek çıkar gibi sanki. Her şartta yavaşlayacağımız kesin gibi.. Toplu taşımanın hızı artarken bireysel taşımanın seyahat hızı düşecek.

Diğer dediklerine katılıyorum abicim. Sonuçtabir değişime gidilecek. amadediğin gibi geri dÖnüşüm yolu bulunursa gerçekten harika birşey olur bu :)

ethanol benim bildiğim motorun anasını belliyor abicim. Motorun Ömrünü çok kısaltıyor diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Daha yeterli olgunluğa erişmiş bir ürün değil Volt. Onun daha hafif, daha az güçlü ve daha ekonomik olması lazım. Yani yapılması gereken cruze konsepti üzerine oturtulmuş bir araç değil. Kompak sınıfta ıo iş zor. Ufaklara yönelip hafiflemek ve daha düşük güç ile yürütebilmek lazım. Tospağa benzeri arabalar yapılıp kurtulunabilir o işten.. Şu an Volt un içinde 1.4 benzinli motor var. Çok yüksek bir hacim bence. Bence 500-600 cc lik belki daha ufak bir güç ünitesinden sağlanan elektrik ile motorlar tahrik sağlarsa o iş olur. Yoksa zaten normal şartlarda 1.4 motorla zaten o araba yürür..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ethanol benim bildiğim motorun anasını belliyor abicim. Motorun Ömrünü çok kısaltıyor diye biliyorum.

Ne için kullandığına bağlı. Plastik aksamın tümünün ırzına geçtiği doğru. Ama methanol ile karıştırmamak lazım. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ne için kullandığına bağlı. Plastik aksamın tümünün ırzına geçtiği doğru. Ama methanol ile karıştırmamak lazım. :nazar:

Özür dilerim abicim. Haklısın ethanol ile ilgili.

Bende tam sana benzinli lineaya (m)ethanol koyup. İzmir draglarında stock arabayla kupa kaldırdık ama motor istanbula dÖndükten sonra cortladı diyecektim ki. Sustum :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.