Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Yakup Çağatay

Yeni Focus Mk4 Euroncap’ı 5 Yıldızla Geçti (2018 Ford Focus)

Recommended Posts

2018 Focus Mk4 bağımsız test kuruluşu olan EuroNcap’tan 5 yıldız almayı başardı. 

Focus Mk4’te yapılan yapısal değişiklileri incelemek için:

https://anasayfa.focusclubtr.com/yeni-2018-ford-focus-mk4-aerodinamik-ve-agirlik-iyilestirmesi/

https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-yeni-ford-focus-mk4-tanitildi/

 

EuroNcap sonucu:

euroncap-2018-ford-focus-datasheet.pdf

 

  • 2018 yılında EuroNcap kriterleri tekrar değişti yani eskiyle kıyaslamak yanıltacaktır. Şu ana kadar üç adet araç 2018 testine tabi olmuş.
  • Focus, AEB City'den (Otomatik Frenleme) puan alamamış bu da yolcu koruma kriterine dahil edilmiş. Puan alamaması sebebi sistemin iyi çalışmaması değil, sistem iyi çalışıyor fakat puanlama şartı mevcut; ön baş koruma en az iyi derecesi almak o da Focus'un orta değerlendirmede kaldığı nokta olmuş 

  • Eski düzen olsaydı eğer yolcu koruma puanlamasından %95.6 koruma ile ayrılacaktı bu da araç yapısında ciddi iyileştirme yapıldığını gösteriyor. İlk mesajdaki linklerde değişen malzemeleri konuşmuştuk.

 

FFCA1C9B-5607-4168-B120-B38D39054BB9.png

281C8E4F-9EEB-4B92-92CC-61E35DF18D6F.png

 

 

 

 

515189.JPG

515188.jpg

515185.JPG

515183.JPG

515184.jpg

515187.JPG

515182.jpg

515186.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

bu ayrıntıya dikkat etmemiştim. hava yastığı açılınca direksiyon geriye kaçıyor ve şöföre daha fazla ön alan bırakıyor.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 2018 yılında EuroNcap kriterleri tekrar değişti yani eskiyle kıyaslamak yanıltacaktır. Yeni test fotoları da ilk mesaja eklendi.
  • Şu ana kadar üç adet araç 2018 testine tabi olmuş.
  • Focus, AEB City'den (Otomatik Frenleme) puan alamamış bu da yolcu koruma kriterine dahil edilmiş. Puan alamaması sebebi sistemin iyi çalışmaması değil, sistem iyi çalışıyor fakat puanlama şartı mevcut;ön baş koruma en az iyi derecesi almak o da Focus'un orta değerlendirmede kaldığı nokta olmuş ?
  • Eski düzen olsaydı eğer yolcu koruma puanlamasından %95.6 koruma ile ayrılacaktı bu da araç yapısında ciddi iyileştirme yapıldığını gösteriyor. İlk mesajdaki linklerde değişen malzemeleri konuşmuştuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Şu ana kadar üç adet araç 2018 testine tabi olmuş.

Bunlar hangi araçlar hocam biliyor musunuz ? XC40 ile Leaf mi ?

Edited by Cenk Demirel

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

Bunlar hangi araçlar hocam biliyor musunuz ?

Sürekli güncel olması için link vereyim

EuroNcap

 

2018 Derecelendirmesi Hakkında

2018'de, çeşitli aktif güvenlik testleri güncellendi ve yenileri eklendi. 

Yetişkin Yolcu Koruması ile ilgili değerlendirmede çarpma testleri değişmedi ancak AEB Şehir içi testleri (otonom acil durum frenleme sistemlerinin düşük hız işlevsellik testleri) artık sabit haldeki aracın test edilen aracın yoluna göre sola veya sağa çıkıntı yapma senaryolarını da içeriyor.  Testlerde yeni, daha geliştirilmiş hedef araç kullanıldı.  

Yayaların korunması ile ilgili değerlendirmelere AEB yaya algılama konusunda yeni testler eklendi.  Bu testler gece senaryolarını ve bisikletli algılama konularını kapsıyor. 

Güvenlik Yardımcısı ile ilgili değerlendirmelerde, araçta arka koltuklar için gelişmiş emniyet kemeri hatırlatıcı (SBR) sistemi varsa daha fazla puan verildi.  AEB sistemlerinin değerlendirilmesi aracın yoluna doğru çıkıntı yapan hedef testlerinin; acil durum şeritte kalma (ELK) işlevselliği de içeren şerit destek sistemlerinin dahil edilmesiyle daha hassaslaştırıldı; ve hız sınırlama bilgisi işlevi hız yardımı konusunda daha detaylı şekilde değerlendirildi.

2018 yılındaki değerlendirmeler önceki yıllara göre ciddi şekilde değiştirildi, bu yüzden yıldız derecelendirmeleri daha önceki yılların yıldız derecelendirmeleri ile doğrudan kıyaslanmamalıdır.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Sürekli güncel olması için link vereyim

EuroNcap

 

2018 Derecelendirmesi Hakkında

2018'de, çeşitli aktif güvenlik testleri güncellendi ve yenileri eklendi. 

Yetişkin Yolcu Koruması ile ilgili değerlendirmede çarpma testleri değişmedi ancak AEB Şehir içi testleri (otonom acil durum frenleme sistemlerinin düşük hız işlevsellik testleri) artık sabit haldeki aracın test edilen aracın yoluna göre sola veya sağa çıkıntı yapma senaryolarını da içeriyor.  Testlerde yeni, daha geliştirilmiş hedef araç kullanıldı.  

Yayaların korunması ile ilgili değerlendirmelere AEB yaya algılama konusunda yeni testler eklendi.  Bu testler gece senaryolarını ve bisikletli algılama konularını kapsıyor. 

Güvenlik Yardımcısı ile ilgili değerlendirmelerde, araçta arka koltuklar için gelişmiş emniyet kemeri hatırlatıcı (SBR) sistemi varsa daha fazla puan verildi.  AEB sistemlerinin değerlendirilmesi aracın yoluna doğru çıkıntı yapan hedef testlerinin; acil durum şeritte kalma (ELK) işlevselliği de içeren şerit destek sistemlerinin dahil edilmesiyle daha hassaslaştırıldı; ve hız sınırlama bilgisi işlevi hız yardımı konusunda daha detaylı şekilde değerlendirildi.

2018 yılındaki değerlendirmeler önceki yıllara göre ciddi şekilde değiştirildi, bu yüzden yıldız derecelendirmeleri daha önceki yılların yıldız derecelendirmeleri ile doğrudan kıyaslanmamalıdır.

Teşekkür ettim hocam ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

focus her konuda sınıfının lideri olmaya aday.tek rakibi 15 yıllık iç ve dış tasarımıyla golf tü bence onunda ilerisine geçti şuan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18.07.2018 - 11:12 tarihinde, Yakup Çağatay yazdı:
  • Eski düzen olsaydı eğer yolcu koruma puanlamasından %95.6 koruma ile ayrılacaktı bu da araç yapısında ciddi iyileştirme yapıldığını gösteriyor. İlk mesajdaki linklerde değişen malzemeleri konuşmuştuk.

Ve dediğim gibi çıktı. Focus tekrar teste girdi yeni modelinde, ön koltuk ve kafalık tasarımını geliştirdi.

 

https://cdn.euroncap.com/media/54911/euroncap-2019-ford-focus-datasheet.pdf

 

C670AC63-EF11-44D0-8EA5-27C882318B10.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooldu şimdi bize daha güvensiz  modelleri itelemiş mi oldular 😞 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Small overlap testi kafes sağlamlığı iyi değil. Mazda ile Golf'un gerisinde. Euro NCAP small overlap kazaları avrupada olmuyor gibi saçma bir gerekçe ile test etmiyor. İİHS small overlap Passat bile, Toyota kadar olamamış. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 dakika önce, Deniz S. yazdı:

Small overlap testi kafes sağlamlığı iyi değil. Mazda ile Golf'un gerisinde. Euro NCAP small overlap kazaları avrupada olmuyor gibi saçma bir gerekçe ile test etmiyor. İİHS small overlap Passat bile, Toyota kadar olamamış. 

Şu an bu karşılaştırmayı (ilk cümleniz) neyle ne arasında yaptınız, sanıyorum ki okuyanlar benim gibi anlamamıştır. MK4 Focus, dediğiniz teste girmedi ABD'de satılmadığı için. Malum, testler onlar (bağımsız kuruluşlar) tarafından yapılıyor marka yaptırmıyor. Ayrıca ikinci cümlenizin resmi bir duyurusu var mı yoksa sadece yorum mu? 

Ayrıca bu yazı ile de markaların güvenliğe mi yoksa testlere göre mi araba geliştirdiğini anlamak mümkün.

https://anasayfa.focusclubtr.com/sag-koltukta-guvenlik-ne-durumda-iihs/

Share this post


Link to post
Share on other sites
06.09.2019 - 21:31 tarihinde, Deniz S. yazdı:

Small overlap testi kafes sağlamlığı iyi değil. Mazda ile Golf'un gerisinde. Euro NCAP small overlap kazaları avrupada olmuyor gibi saçma bir gerekçe ile test etmiyor. İİHS small overlap Passat bile, Toyota kadar olamamış. 

Iihs yi yillardir takip etmekteyim Focus 3 veya 3.5 zamaninda top safety pick almisti fakat ne de olsa ilk defa yollara 2012de cikti ve gorece eski bir teknolojiye sahipti. Mk4 ise tamamen yeni bir arac ve henuz iihs tarafindan test edilmedi. Fakat japon araclari konusunda haklisiniz overallda en yuksek notlari onlar aliyordu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.