Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus III Motor Sesindeki Anormallik


Tolga Ata

Soru

Arkadaşlar ben bir şey daha farkettim.Aracı bir süre kullandıktan sonra sessiz biryere park ederseniz (yani motor ısındıktan sonra) Rölantide çalışma esnasında motordan rulman yada sürtme sesi gibi bir ses geliyor.Mototrun ısınmasını da şundan dolayı belirttim motor ısınınca sesi azalıyor diğer sesleri duymanız kolaylaşıyor. Servise uğradığımda gösterdim ses olmadığını söylediler fakat ben sesin nereden geldiğini ve nasıl olabileceğini anlatınca arkadaşlar kursuna gitti sizi davet edelim dediler bekliyorum bende.Sizde müsait bir zamanda dinlerseniz aynı ses sizdede varmı .

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

araçtan gelen ses kesik kesik bir kemandan çıkan mi sesi gibi mi? :claps: bende o ses var mesela. umursamıyorum. muhtemelen vantilatör kayışını geren rulmandan geliyordur.

Evet sanki rulman sesi gibi mesela devirdaim bilyasında problem olur ya öyle bir ses ve araç soğukken motor sesi fazla olduğu için duyulmuyor.Sıcak motorla durduğunuzda rahat duyuluyor kayış sesine de yakın denilebilr.Ama öyle çatır çutur ses duymuyorum arkadaşlar gibi.Ben 2004 yılından beri dizel araç kullanıyorum çeşitli modellerde dizel motor sesi genelde aynı soğukken ve sıcakken biraz farklı fakat bu dediğim ses dizelle alakalı bir ses değil.Tanıdık birinde daha olsa onuda dinleyeceğim ama daha bulamadım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

115 lik motorun hidrolik iticili olduğundan eminmiyiz?

Hidrolik iticili olanlar tam tersi daha sessiz çalışırlar. Ve hidrolik sıvısı falan değil bildiğimiz karterden çekilme yağ basılır. Kısacası bir ses varsa bile hidrolik iticilerden olmaz. Şu var, hidrolik iticilerde boşluk miktarına uygun olacak şekilde şim konur. Ufacık pulcuklardan bahsediyoruz. Bunlar zamanla aşınır ve boşluk oluştuğu için zamanlama şaşar süpaplar ses yapmaya başlar ama daha 2011 model arabada böyle bir şeyin oluşmasına imkan yok. Eğer bahsi geçtiği gibi hidrolik itiili ile olmuş olsa bile sese neden olacak kadar yıpranmış olmasına imkan yok.

Katalitik konvertör konusuna gelince, katalitik konvertörün içinde yakıt artığı falan birikmiyor. Aracın herhangibir nedenle zengin karışımla çalışmasından kaynaklanan karbon molekülleri katalitik konvertörün içinde dönüştürülerek doğaya daha az zararlı olacak şekle sokularak egzosttan atılır. Ama öyle arabanın durması ile falan alakası yok o konunun. Araba çalışırken olan bir süreçten bahsediyoruz. özellikle benzinli araçları uzun (40-50 cm falan) kuru otların olduğu yerlere parketmemenizi tavsiye ederim. Ancak bunun nedeni yanma falan filan değil, egzostun ısısı.. Egzost manifoltunuzdan çıkan gaz normal sürüş esnasında 500-600 derece civarında olur (benzinli için) eğer tapa gaz giderseniz 800 dereceleri falan görebilirsiniz. E o gaz anında ısısını düşüremiyor. Dolayısı ile aracın altındaki borunun içinde 200-300 derece ısıya sahip bir gaz var diyebiliriz. Eğer tapa gaz gidip ondan sonrada 40-50 cm lik bir kuru ot deryasının üzerine parkederseniz evet o otlar yanar. Dolayısı ile arabanızda yanabilir. Ama bunun için katalitiğe ihtiyacınız yok. Egzost borusuna da değmesi yeterli öyle bir sorunun yaşanması için. O kullanma kılavuzunu hazırlayan adam amerikalı falandı herhalde. Birileri bize bundan dolayı dava açmasın diye yazmıştır muhtemelen. Kaldı ki artık arabaların hiçbirinin altında katalitik falan yok. çoğu direk manifolttan sonra geliyor ve oraya ot mot yetişemez.

Neden yazdıklarımı tam okumadan böylesine bir yorum yaptınız anlayamadım. Hidrolik iticilerin ilk çalışma esnasında motor yağı tarafından (Motor yağı da bir hidroliktir) sisteme basılmadan ve parçalar tam ısınmadan ses yaptıklarını söyledim ama siz sanki ben motor sürekli olarak hidrolik iticilerden ses yapıyor demişim gibi bir yorum yapmışsınız. Ve evet 115 lik motor hidrolik iticilidir. Ayrıca Ben konvertörde yağ birikiyor demedim. Orada da söylediğimi çok farklı yorumlamışsınız sanırım. Konvertörde biriken yakıt artıklarının yakılması konusunda bende Ford'un yayımlamış olduğu kullanma klavuzunuın yalancısıyım. :claps:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Neden yazdıklarımı tam okumadan böylesine bir yorum yaptınız anlayamadım. Hidrolik iticilerin ilk çalışma esnasında motor yağı tarafından (Motor yağı da bir hidroliktir) sisteme basılmadan ve parçalar tam ısınmadan ses yaptıklarını söyledim ama siz sanki ben motor sürekli olarak hidrolik iticilerden ses yapıyor demişim gibi bir yorum yapmışsınız. Ve evet 115 lik motor hidrolik iticilidir. Ayrıca Ben konvertörde yağ birikiyor demedim. Orada da söylediğimi çok farklı yorumlamışsınız sanırım. Konvertörde biriken yakıt artıklarının yakılması konusunda bende Ford'un yayımlamış olduğu kullanma klavuzunuın yalancısıyım. :claps:

Galiba anlaşamıyoruz.

Sanırım hidrolik sıvısı denince akla gelen (ya da en azından benim aklıma gelen) dot5 hidrolik yağıdır. Motor yağı ise farklı bir konu. Eğer teknik jargondan gideceksek borunun içinde dolaşan her sıvı zaten hidrolik. Ama sanırım akademik bir tartışmadan bahsetmiyoruz?

Motorun soğukken fazla ses çıkartmasının nedeni hidrolik itici olamaz. Benim orada vurguladığım şey oydu. Şimler bozuk değilse soğuk ya da sıcak farketmez.

Yağ nereden çıktı anlamadım. Size yağ birikiyor demişsiniz falanda dememişim.

İster ford yazsın ister başkası. Saçma bir metin olduğu kesin. Tabi arabayı hasat sonrası burçak tarlasına park ediyorsak o başka.. :nazar:

İlk çalıştırmadan sonra motor ısınana kadar gürültülü çalışmasının sebebi, subab iticilerinin hidrolik itici olmasındandır. Hidrolik iticilerde subab ayarı yapılmasına gerek olmadığı için son dönemde motor üreticileri tarafından sıklıkla kullanılmaktadır. Hidrolik iticilerde kullanılan hidrolik sıvısı motor yağından kullanılmasından ve motor parçalarının ısınma sonrasında genleşerek optimum çalışma ebatlarına ulaşması sonucunda ilk çalışma esnasında duyulan sesler kesilmiş olur. Focuslarımızda bilhassa kısa mesafeli kullanımlardan sonra motor stop edildikten sonra duyduğumuz ses ise katalitik konvertörde biriken bir takım yakıt artıklarının yakılmasından kaynaklanmaktadır. Bu yüzden kullanma kılavuzunda da kısa mesafeli kullanımlardan sonra arabalarımızı kuru otların olduğu yerlere park etmekten kaçınmamız gerektiği yazmaktadır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Galiba anlaşamıyoruz.

Sanırım hidrolik sıvısı denince akla gelen (ya da en azından benim aklıma gelen) dot5 hidrolik yağıdır. Motor yağı ise farklı bir konu. Eğer teknik jargondan gideceksek borunun içinde dolaşan her sıvı zaten hidrolik. Ama sanırım akademik bir tartışmadan bahsetmiyoruz?

Motorun soğukken fazla ses çıkartmasının nedeni hidrolik itici olamaz. Benim orada vurguladığım şey oydu. Şimler bozuk değilse soğuk ya da sıcak farketmez.

Yağ nereden çıktı anlamadım. Size yağ birikiyor demişsiniz falanda dememişim.

İster ford yazsın ister başkası. Saçma bir metin olduğu kesin. Tabi arabayı hasat sonrası burçak tarlasına park ediyorsak o başka.. :nazar:

Anlaşamadığımız konusunda anlaşabiliyoruz en azından. :D

Evet, ister akademik ister jargonda tüm akışkanlara hidrolik denir ve bu yüzden motor yağını kullandığı halde bahsettiğim iticilere motor yağlı itici değilde, hidrolik itici denir zaten. Bu hidrolik iticilerde kesinlikle hiçbir şekilde şim veya pul gibi şeyler kullanılmaz. Zaten bu hidrolik iticiler meydana gelen aşınmaları kendi kendisini ayarlamak suretiyle kapatır ve subap ayarı yapılmasına kesinlikle gerek kalmaz.

Otlar sadece burçak tarlasıyla sınırlı kalırsa zaten sorun kalmaz elbette :claps:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bülent bey bugüne kadar hiç toplamadıysam 8-10 tane hidrolik iticili gerek Honda gerekse ford motoru toplamışımdır. Emin olun neyin ne olduğunu, nerede ne kullanıldığını gayet iyi biliyorum.. :claps:

Şim kullanılır. çeşitli yüksekliklerde satılıyor. Yayların üzerine takılarak yayların sertliği değiştirilir. Dolayısı ile tapetlerin üzerinde oluşan aşınma sorunu ortadan kalkar.. Benim motosikletin motorunda bile bu böyle.. Tabi bizim kendine usta diyen zerzevatlar alayına aynı şimi takarak bunu gözardı ediyorlar ama o başka konu. Adam sökerken ölçmüyorki takarken katalogdan ölçüp ne olduğuna baksın...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Gördüğüm kadarıyla siz yay basıncını değiştirmekten bahsediyorsunuz şim kullanarak. Ama Orjinal fabrikasyon çıkışında hidrolik iticilerde şim kullanılmaz. Ben de sizin yaptığınız işi okul dahil olmak üzere 20 yıldır yapıyorum. :)

Neyse, genede paylaştığınız bilgiler için şahsen teşekkür ederim. İyi geceler. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Gördüğüm kadarıyla siz yay basıncını değiştirmekten bahsediyorsunuz şim kullanarak. Ama Orjinal fabrikasyon çıkışında hidrolik iticilerde şim kullanılmaz. Ben de sizin yaptığınız işi okul dahil olmak üzere 20 yıldır yapıyorum. :kıhkıh:

Neyse, genede paylaştığınız bilgiler için şahsen teşekkür ederim. İyi geceler. :)

Yok gerçekten iletişim sorunumuz var ve birbirimizi anlamıyoruz. Yağ pompası ile alakası yok. Birgün yüz yüze oturup tartışırız bunları böyle olmayacak.

Ben elektronik mühendisiyim. İşim mekanik falan değil. Mühendis titrini alalı yaklaşık 20 sene olmuş. (okullar hariç) Şimdiki aklım olsa marangoz, nalbur falan olurdum ama o başka konu.. ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Gelelim esas konuya ,Size ilettiğim motordaki sesin kaynagını bularak giderdik.Aracımı sıfır aldığımda bu sesi duyup daha galeriden cıkmadan servis elemanlarına sormuştum ve alaylı bir bakışla cevap şu olmuştu ' beyfendi araç dizel normal bu ses dizelin sesi biraz fazla olur ' Benimde arkadaşlara cevabım 2004 den beri dizel kullanıyorum çoğu markayıda kullandım bu ses ormal değil olmuştu. Şimdi Sakarya ford servisinde her sorunumla ilgilenip hepsini çözdüler arkadaşlar cok ilgili ve bilgiliydi yakında olanlara tavsiye ederim.Şimdi benim sorunumu arkadaşlar dinledi ve aracı hemen alıp lifte kaldırdılar tiriger devirdaim ve kayışları değiştirdiler indirip teslim ettiler hiç bir ses kalmamıştı fabrikasyon rulmanın birinde ses yüksekliği varmış.yani arıza.Bu arkadaşlar 30 saniyede karar verip 2saatte çözüyorlar diğeleri normal bu abi diyerek bide alay ediyorlar.Tabiki bizde saf mehmet ağa değiliz gerekli yerlere fikrimizi beyan edeceğiz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar ben bir şey daha farkettim.Aracı bir süre kullandıktan sonra sessiz biryere park ederseniz (yani motor ısındıktan sonra) Rölantide çalışma esnasında motordan rulman yada sürtme sesi gibi bir ses geliyor.Mototrun ısınmasını da şundan dolayı belirttim motor ısınınca sesi azalıyor diğer sesleri duymanız kolaylaşıyor. Servise uğradığımda gösterdim ses olmadığını söylediler fakat ben sesin nereden geldiğini ve nasıl olabileceğini anlatınca arkadaşlar kursuna gitti sizi davet edelim dediler bekliyorum bende.Sizde müsait bir zamanda dinlerseniz aynı ses sizdede varmı .

Arkadaşlar Tolga'nın bahsettiği ses,Tolga'daki gibi araç durunca değil de, yavaş giderken (2. viteste mesela) benim arabadan da geliyor. bu ses yazılım güncellemesinden sonra dikkatimi çekti. Aracın herhangi bir fonksiyonunda performansında değişiklik yok. sadece o ses var. sizce büyük bir sorun olabilir mi, önce size bir danışayım dedim !

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar Tolga'nın bahsettiği ses,Tolga'daki gibi araç durunca değil de, yavaş giderken (2. viteste mesela) benim arabadan da geliyor. bu ses yazılım güncellemesinden sonra dikkatimi çekti. Aracın herhangi bir fonksiyonunda performansında değişiklik yok. sadece o ses var. sizce büyük bir sorun olabilir mi, önce size bir danışayım dedim !

Verim ben o konuyu çözdüm ve iki yanıt yukarıda sesin nedenini ve ne yapıldığınıda anlattım muhtemelen aynı problem olabilir şuan hiçbir ses yok ve gerçekten problem varmış

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim anlatmak istediğim ses motor soğukken değil ısınmış artık eve dönmüşsünüz park ettikden sonra stop etmeyin inip aracın önüne geçin rulman yada sürtme sesi tarzında hatta kaputu acarsanız çok daha rahat duyarsınız.Tabi varsa.... Deneyip de bu sesin geldiğini duyan yazarsa sevinirim Eğer bu ses çoğu araçta bulunan bir ses ise fabrikasyon bir hata olma ihtimali yüksek, sadece bende ise zaten servise yaptıracağım tabi arkadaşlar kursunu görüp gelebilirse.

Aynı sese bende şahit oldum. Akşam evin kapalı otoparkına park ettikten sonra arabadan indim şöyle bir kulak verdim ki ne duyayım, sanki demir demire sürter gibi ince bir cik cik cik tarzı bir ses geliyordu :( moralim bozuldu ama 3 yıl garantili diye pekde umursamadım. yani aynı sese bende şahit oldum, heleki kapalı otopark da ses bariz belli. Bu sorunu olan diğer arkadaşlarında yorumunu bekliyorum sadece bizdemi var bu ses????

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

araçtan gelen ses kesik kesik bir kemandan çıkan mi sesi gibi mi? :) bende o ses var mesela. umursamıyorum. muhtemelen vantilatör kayışını geren rulmandan geliyordur.

Aynen çok iyi tanımladınız sesi. Bendede aynı sorun var. Servise soran varsa bu sesi lütfen yorum paylaşırsa seviniriz...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.