Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus III Motor Sesindeki Anormallik


Tolga Ata

Soru

Arkadaşlar ben bir şey daha farkettim.Aracı bir süre kullandıktan sonra sessiz biryere park ederseniz (yani motor ısındıktan sonra) Rölantide çalışma esnasında motordan rulman yada sürtme sesi gibi bir ses geliyor.Mototrun ısınmasını da şundan dolayı belirttim motor ısınınca sesi azalıyor diğer sesleri duymanız kolaylaşıyor. Servise uğradığımda gösterdim ses olmadığını söylediler fakat ben sesin nereden geldiğini ve nasıl olabileceğini anlatınca arkadaşlar kursuna gitti sizi davet edelim dediler bekliyorum bende.Sizde müsait bir zamanda dinlerseniz aynı ses sizdede varmı .

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 1

115 lik motorun hidrolik iticili olduğundan eminmiyiz?

Hidrolik iticili olanlar tam tersi daha sessiz çalışırlar. Ve hidrolik sıvısı falan değil bildiğimiz karterden çekilme yağ basılır. Kısacası bir ses varsa bile hidrolik iticilerden olmaz. Şu var, hidrolik iticilerde boşluk miktarına uygun olacak şekilde şim konur. Ufacık pulcuklardan bahsediyoruz. Bunlar zamanla aşınır ve boşluk oluştuğu için zamanlama şaşar süpaplar ses yapmaya başlar ama daha 2011 model arabada böyle bir şeyin oluşmasına imkan yok. Eğer bahsi geçtiği gibi hidrolik itiili ile olmuş olsa bile sese neden olacak kadar yıpranmış olmasına imkan yok.

Katalitik konvertör konusuna gelince, katalitik konvertörün içinde yakıt artığı falan birikmiyor. Aracın herhangibir nedenle zengin karışımla çalışmasından kaynaklanan karbon molekülleri katalitik konvertörün içinde dönüştürülerek doğaya daha az zararlı olacak şekle sokularak egzosttan atılır. Ama öyle arabanın durması ile falan alakası yok o konunun. Araba çalışırken olan bir süreçten bahsediyoruz. özellikle benzinli araçları uzun (40-50 cm falan) kuru otların olduğu yerlere parketmemenizi tavsiye ederim. Ancak bunun nedeni yanma falan filan değil, egzostun ısısı.. Egzost manifoltunuzdan çıkan gaz normal sürüş esnasında 500-600 derece civarında olur (benzinli için) eğer tapa gaz giderseniz 800 dereceleri falan görebilirsiniz. E o gaz anında ısısını düşüremiyor. Dolayısı ile aracın altındaki borunun içinde 200-300 derece ısıya sahip bir gaz var diyebiliriz. Eğer tapa gaz gidip ondan sonrada 40-50 cm lik bir kuru ot deryasının üzerine parkederseniz evet o otlar yanar. Dolayısı ile arabanızda yanabilir. Ama bunun için katalitiğe ihtiyacınız yok. Egzost borusuna da değmesi yeterli öyle bir sorunun yaşanması için. O kullanma kılavuzunu hazırlayan adam amerikalı falandı herhalde. Birileri bize bundan dolayı dava açmasın diye yazmıştır muhtemelen. Kaldı ki artık arabaların hiçbirinin altında katalitik falan yok. çoğu direk manifolttan sonra geliyor ve oraya ot mot yetişemez.

Mertol Kip tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben soğuk havalarda çalıştırdığımda tencere kapağı vurması gibi bir ses duyuyorum dışardan ama sonra geçiyor..Gösterdim,sabah bakmamız lazım arabayı bırakın bir gün dediler ama arabayı bırakacak bir durumum yok şu an,birde benimde onlar baktığında yanlarında durmak istiyorum..Havalar ısınınca bir daha bakıcam..Fakat rahatsız edici bir ses diil benim dediğim,klasik dizel motorun çalışması zaten takırtılı tukurtulu olur...Haa birde şey demişlerdi motor ekipmanları daha yeni,ilk başlarda birtakım değişik sesler olabilir dediler...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim arabamda da;

1-Motor soğukken 1 ve 2.viteste devir göstergesi 1 de iken hafiz gaz verdiğimde araba kendini parçalıyor silkeleyip duruyor içim

2-Şehirler arası yol yaptığımda ben turbodan şüpheleniyorum böle motordan garip garip uğultular geliyor daha çok gaz verdiğimde

3-Birde motor tam sıcakken arabaya kalkış ve vites değiştirdiğimde böle motor resmen kükrüyor aynı focus 2 lerdeki gibi ses geliyor

Servise götürdüm bu sorunlar için kimsenin bişe anladığı yok hep normal diiyp gönderiyorlar son bir kez daha götürecem yine aynı derseler açıp forda şikayet edecem bu ne böyle isyanım var

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim anlatmak istediğim ses motor soğukken değil ısınmış artık eve dönmüşsünüz park ettikden sonra stop etmeyin inip aracın önüne geçin rulman yada sürtme sesi tarzında hatta kaputu acarsanız çok daha rahat duyarsınız.Tabi varsa.... Deneyip de bu sesin geldiğini duyan yazarsa sevinirim Eğer bu ses çoğu araçta bulunan bir ses ise fabrikasyon bir hata olma ihtimali yüksek, sadece bende ise zaten servise yaptıracağım tabi arkadaşlar kursunu görüp gelebilirse.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim arabamda da;

1-Motor soğukken 1 ve 2.viteste devir göstergesi 1 de iken hafiz gaz verdiğimde araba kendini parçalıyor silkeleyip duruyor içim

2-Şehirler arası yol yaptığımda ben turbodan şüpheleniyorum böle motordan garip garip uğultular geliyor daha çok gaz verdiğimde

3-Birde motor tam sıcakken arabaya kalkış ve vites değiştirdiğimde böle motor resmen kükrüyor aynı focus 2 lerdeki gibi ses geliyor

Servise götürdüm bu sorunlar için kimsenin bişe anladığı yok hep normal diiyp gönderiyorlar son bir kez daha götürecem yine aynı derseler açıp forda şikayet edecem bu ne böyle isyanım var

tam anlayamadım şikayetlerinizi biraz daha acık yazarsanız bir yorum yapabilirim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende ilk aldığımda aracım giderken önden kesik kesik metal sürtme sesi geliyordu götürdüm servise anlattım beraber test sürüşüne çıktık balatalar yeni olduğu için diske sürtme yapıyomuş dendi aracım 5000km yi devirdi 7 ay oldu 1000kmlik uzun yok yapti hala ses geliyo on konsolda birleşme noktalarında sıkıntılar boşluklar var eğimli yolda sağ veya sola doğru direksiyonu kırıp geri geri gittigimde motordan sesler geliyo bilindiği gibi ses sisteminde de sıkıntı var cazr cuzur sesler geliyo baslarda bunların dışında aracımdan memnunm :)

Aybars Altay tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İlk çalıştırmadan sonra motor ısınana kadar gürültülü çalışmasının sebebi, subab iticilerinin hidrolik itici olmasındandır. Hidrolik iticilerde subab ayarı yapılmasına gerek olmadığı için son dönemde motor üreticileri tarafından sıklıkla kullanılmaktadır. Hidrolik iticilerde kullanılan hidrolik sıvısı motor yağından kullanılmasından ve motor parçalarının ısınma sonrasında genleşerek optimum çalışma ebatlarına ulaşması sonucunda ilk çalışma esnasında duyulan sesler kesilmiş olur. Focuslarımızda bilhassa kısa mesafeli kullanımlardan sonra motor stop edildikten sonra duyduğumuz ses ise katalitik konvertörde biriken bir takım yakıt artıklarının yakılmasından kaynaklanmaktadır. Bu yüzden kullanma kılavuzunda da kısa mesafeli kullanımlardan sonra arabalarımızı kuru otların olduğu yerlere park etmekten kaçınmamız gerektiği yazmaktadır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Valla bende de aynı sorun var.Bora abinin dediği gibi tencere kapağı vurur gibi bir ses. Arabayı çalıştırp kaputu açtım baktım motor üstünde bulunan kapak aşırı titriyor söktüm arabanın içine girdim ses yoktu. Demekki kapaktan ses geliyor dedim. Servise ilettim. Yıllık bakımı gelince hallederiz dediler. Bende hafifçe yukarı doğru çektim kapağı ses kesildi artık.

- Bir başka sıkıntı da şuydu özellikle dizellerde bulunabilir diye tahmin ediyorum. Bana göre ciddi problem değil ama klima açıkken hafif gaza yüklenince ciddi bir kükreme sesi geliyor. Sanırım yine servisin başına ekşiyeceğim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

araçtan gelen ses kesik kesik bir kemandan çıkan mi sesi gibi mi? :( bende o ses var mesela. umursamıyorum. muhtemelen vantilatör kayışını geren rulmandan geliyordur.

Arabanızda vantilatör kayışı yok. Dolayısı ile onu geren bir rulmanda yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Şu ses olayını forumdan falan kolay kolay çözemezsiniz. Ancak çok sık rastlanılan bir sorun falansa o zaman bir fikir alınabilir. Onun dışında ses gelmesi gibi şeyler duymadan tespit koyulabilecek şeyler değil. biri tencere der öteki ıslık der beriki zortlama der falan filan bu film böyle gider..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Şu ses olayını forumdan falan kolay kolay çözemezsiniz. Ancak çok sık rastlanılan bir sorun falansa o zaman bir fikir alınabilir. Onun dışında ses gelmesi gibi şeyler duymadan tespit koyulabilecek şeyler değil. biri tencere der öteki ıslık der beriki zortlama der falan filan bu film böyle gider..

seninkinden aradi bir ince bir tıssssssssssssss sesi geliyormuş dogrumu...acayip bir kokuyla birlikte motordan yayılan...motoru bozmuşun sen usta... :(

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

seninkinden aradi bir ince bir tıssssssssssssss sesi geliyormuş dogrumu...acayip bir kokuyla birlikte motordan yayılan...motoru bozmuşun sen usta... :(

Yok benimki öyle yılan falan değil. Benim düldül bildiğin hımbıl birşey.. Yattığı yerde eskidi zaten.. :D

muadili ne var o zaman? alternatif akım üreten kayışı kastediyorum. onu geren ne var peki?

Bahsettiğiniz şeyin muadili yok malesef. Onlar çok eski araçlarda falan vardı. Artık radyatörün pervanesini motorla döndürüyorlar. Kayış falan kalmadı. Motorda gergi bilyası olabilmesi ihtimali olan tek şey ise V kayışı. Diğer söylenişi ile triger kayışı..O kayış aynı zamanda alternatörüde çeviriyor. 115 lik TDCi leri incelemedim ama benzinlilerde gergi bilyası falan yok. Sıkı geçme.. Mondeoda da öyleydi. 115 lik eski kasa focuslarda da öyleydi. Yani sizin arabanızda gergi bilyası yok kısacası. Bahsettiğiniz sese benzer ses çıkartabilecek alternatörün kendi bilyası ya da klima kompresörünün bilyası olabilir belki ama onların bozulması içinde çok erken.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.