Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Dizel - Soğuk Hava - Gaz Sorunu


Kadir Hakan

Soru

Arkadaşlar merhaba,

Geçtiğimiz ay style dizel hb focus alarak hem focus ailesine hem de foruma katıldım. Lakin geçtiğimiz bir ay içerisinde söyle bir sıkıntı yaşadım. Aracı ilk çalıştırdığımda (bu ara ankarada havalar çok soğuk) motor ısınana kadar araca gaz verdiğimde devirde titreme oluyor.

Daha iyi açıklamak gerekirse; öncelikle aracın rolantisi 800-900 devir civarı. Araç soğukken hafif gaz verdiğimde, yani deviri 1100-1200 civarına çıkardığımda, devir kadranı 900 ile 1200 arasında gezinmeye başlıyor. Yani araç kendi kendine gaz kesiyor, sonra tekrar gazı alıyor. Biraz daha yüksek devirlere çıktığımda sorun ortadan kalkıyor. Aracın motoru ısındığında da sorun olmuyor. Fakat bu titreme durumu, özellikle motor ısınana kadar 1.viteste düşük hızlarda gittiğim zaman arabanın tekliyormuş gibi hareket etmesine yol açıyor.

Servisle konuştum, soğuk havalardan dolayı böyle olduğunu aracımda bir sıkıntı olmadığını söyledi. Hatta benim gibi özellikle doğu ve güneydoğu anadoludan servisi arayan insanlar varmış. Bana pek inandırıcı gelmedi açıkcası. Aranızda bu veya buna benzer bir sıkıntı yaşayan biri var mıdır?

İyi Günler Dilerim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

bence yeni yazılım sonrası motorun ayarları değişince sesi de arttı diye düşünüyorum ( dolayısı ile aracı ilk aldığımda farkettiğim ve bayinin de belirttiği focus ıı dizel ile arasında 1,5 desibel e varan gürültü azalması oldu söylemi de yalan oldu)

1.5 desibel olayının motor sesi ile ilgisi yok zaten.. (genel yol ve rüzgar sesleridir yani dizellik bir olay da değil)

Ayrıca bu ses olayları kolay kolay anlaşılan şeyler değildir size duygusal olarak öyle gelmiştir :( Yazılım ile ses azalıp artması pek olası değil :) (kullanırken)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Evet arkadaşlar dün itibari ile aracımı servise götürdümdüm.Meşhur yeni yazılımı yüklettim arabanın sürüşü değişti resmen silkelenme olayı tamamen kalktı daha bu sabah soğuk motorlar test ettim hiç bir şekilde silkelenme yok birde motorun bir kaç gereksizleri vardı onlarda kayboldu bana sorarsanız herkesin yükletmesi gereken.

Birde hava filtresini değiştirdim aracım 10.000 km de önceki yakıt ortalamam 10 lt iken şuanda 7,5 gözüküyor artık hava filtresiyle mi yoksa yazlılımlamı bilemiyorum üstatlarım açıklama yaparlar herhalde saygılarımla..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bizim buralarda daha değil ama kırılma aşamasında şuan :) tşk yakup bey gerçekten yeni yazılım arcımla aramı dahada iyi yaptı diyebilirm.Gerçektende sürüş zevkim arttı

Haklısınız fark edebilir :yeah: güle güle kullanmak düşüyor ...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

yakup bey 6 yıldır dizel focus kullanıcısıyım ben sesi arttı diyorsam artmıştır bunu ayrımı yapabiliim merak etme

Doğrudur ;)

1.5 desibel yalıtıma rağmen ne kadar artış yapmalı dusunuyorum da . O arabanın yanında durulmaz gürültüden :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

kastettiğim şey 1,5 desibel gürültü izolasyonunun tamamının işe yaramaz hale geldiği değil elbette .1,5 db lik bir gürültü artışının insan kulağı tarafından hissedilebilecek ne kadar ciddi bir artış olacağı konusunda hemfikiriz. siz de takdir edersinizki (aklımın erdiği kadar yazıyorum)yeni yazlılmla motorun çalışma ayarları, yakıt hava karışım ayarı ,belki bir miktar rolanti devir ayarı ( rolantideki yakıt hava karışımı) vs vs vs bir sürü şey değişiyor ki çekiş bir miktar farkediyor , o bahsedilen silkelenme kayboluyorsa elbette mootor sesinde de bazı değişiklikler ve hatta artış da olabilir.

özer aygül tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Evet arkadaşlar dün itibari ile aracımı servise götürdümdüm.Meşhur yeni yazılımı yüklettim arabanın sürüşü değişti resmen silkelenme olayı tamamen kalktı daha bu sabah soğuk motorlar test ettim hiç bir şekilde silkelenme yok birde motorun bir kaç gereksizleri vardı onlarda kayboldu bana sorarsanız herkesin yükletmesi gereken.

Birde hava filtresini değiştirdim aracım 10.000 km de önceki yakıt ortalamam 10 lt iken şuanda 7,5 gözüküyor artık hava filtresiyle mi yoksa yazlılımlamı bilemiyorum üstatlarım açıklama yaparlar herhalde saygılarımla..

Tekrar yazıyorum, bu devir dalgalanması motor kontrol ünitesinin sorunu ve yazılımsal olarak giderilmesi lazım.

Almanya'da aynı sorun sıklıkla var ve Ocak sonunda çıkan yeni bir yazılım güncellenmesi ile giderildiğine dair mesajlar okudum.

Yani servise ve Otosan'a bildirip güncelleme bekleyin.

Geçmiş olsun, sorunun çözülmesine sevindim.

Mazotlu araçlarda hava filtresi daha çabuk kirleniyor, normal bakım zamanı gelmeden değiştirmekte yarar var, mesela 7500 km veya 6 ay gibi.

Mazot tüketiminizin her iki nedenle de azalması beklenir, yani temiz filtre ve doğru/verimli çalışma sağlayan yazılım, şu anda kaydedilen tüketim düzeyinin altına bile düşebilir zamanla...

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Rölantide olabilir tabi ama araç yürür halde iken bu artışın anlaşılır şekilde olacağını pek düşünmemiştim..

özellikle biraz yüksek devirde vites geçişi istediğinizde mesela devir 2500 civarında ki ses eskisine oranla daha fazle (şarıltı şeklinde) sanki subap lardan geliyo gibi sesin geldiği yer konusunda yanılıyıor da olabilirim tabi. Artık bir yolum düştüğünde servisle görüşeceğim bakalım ne diyecekler!!!! özer aygül tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Evet arkadaşlar bende dün yazılım yenilettim.Fakat bu yazılımı yeniledikden sonra aracın bazı yazılımlarınıda sıfırladı örnek enjektör öğrenme verileri turbo öğrenme verileri ve daha beş öğrenme verisini de sıfırladı Ustaya sordum'' bu bukadar uzun sürmüyormuş neden bende uzun sürdü '' Birkaç kere yapmış sade yazılımla düzelmeyen araçlar oldu bu şekilde tamamen sorun ortadan kalkıyor dedi.Servise vermeden bu sorunu yaşıyordum şimdi sorun bitti .Aracın sesi biraz değişiti ne fark var derseniz anlatmakda zorlanacağım ama daha kalın bir motor sesine sahip oldu gibi geliyor bana.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bugün yeni bir şey daha keşfettim yazılım değiştirildi aracımın sesi değişti tireşimi gitti ama bana mı öyle geliyor bilemiyorum aracın çekişi düştü.Bunu da neden söylüyorum otobanda 150 ile giderken hızlanmak isteyince çok nazlı hızlanıyor ama 2 gün evvel yazılım yenilenmeden önce menuniyet verici bir ivmelenmesi vardı 150 den sonra acaba servise gidip bunu ifade etsem mi bunun ölçümünü yapabilirlermi acaba.Sizce ne yapmalıyım

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar, tanışma kısmına girmeyi denemekle birlikte, nedense explorer'da ford club açılmıyor hata veriyor, bu sebeple tanışma kısmını daha sonraya ertelemek durumunda kaldım.Af ola.

Aracım 2012 model sedan focus(3) 1.6 TDCİ Style(Plus) halen 500km civarında.(bu arada 50-60km düz yol, genellikle kararlı sürüş yakıt tüketimim 100km için 4.0lt'dir)

Benim aracımla asli sorunum konu başlığı olan durumdur. Yani aracın gaz yeme sorunu diyebiliriz.

Benim aracımda benim yaşadıklarımın oluş şekli;

Araç kış aylarında ve şu an(mayıs ayı başı/2012) çalışma esnasında 750 devirde çalışır.Araç ister kış ister bahar 1. vitese geçilmek ve ayak debriyaj pedalından yavaşça çekilmek sureti ile gaza basmaksızın harekete geçirilirse(örnek düz zemin içindir eğim yoktur.) kendi kendine 900 devire yükselir ve kendi kendine hareket eder.(sanırım hızı saate 5-10km civarındadır)

Durum bu iken aracın el fireni çekili halde iken sadece gaz pedalına basmak sureti ile(rölanti devri 750 iken) 800-900-1000-1100 devirde çalıştırmak isterseniz çalışmaz. Zira 750 devir ile 1100 devir arasında devir göstergesi sürekli aşağı yukarı salınır, sabit 800-900 -1000-1100 devirde tutamazsınız.

1200 devirde tutabiliyorken yukarıda bahsedilen devirlerde asla durmaz.

Bu durumun fiiliyatta etkisi ise şu şekildedir(yaşım 40 küsür 20 yıldır araç kullanırım) (varsayılan yol düzdür) 1. vitese aracı aldınız ve gaza basmadan debriyajdan ayağınızı yavaşça çektiniz ise, araç 750 devirden 900 devire çıkar ve yavaşça ilerlerken hafifçe gaza dokunupta az daha hızlı ilerlemesini istenildiğinde araç önce hiç tepki vermez(tepki vermeyen kısım aslında 750 devir ile 1100 devir arasına denk gelen gaz pedalı boşluğu yada yazılımıdır) ve sonra aniden(zira aslında devir 750 den 1200 devire gelmiştir) ileri zıplar (yada sirkeler) keza bu durumu 2 vitestede yaşabilirsiniz.

Bu durumun daha sıkıntılı hali ise, hafif yada daha eğimli rampalarda yaşanması halidir ki, tam bir işkencedir. (en azından benim için) Bu aracın bu hali ile rampada 1. viteste kalkış durumu(aracınız tanıdığınız için) az gazla yarım debriyaj olmaz olamaz .Bunun yerine yarım debrijaj bol gaz yaparsınız ki devir olarak 1300-1400'e denk gelir(rampadayız ya 1200 devir ile kalkmaz)

Sıkıntı asıl olarak şudur, kullandığım araç 750 devir ile 1100 devir arasında tepksizdir, gaza basmadan 750 devirde çalışmakta iken az bastığınızda 800-900-1000-1100 deviri görmez, 1100 devir üzerini görür.Bu durum ise eski alışkanlıklarımızla çelişir ve bizi(en azından beni) acemi yapar. İnanın bu araçla beylikdüzü metro çalışmasına denk gelmek istemezsiniz(İstanbul anısı)

Bu şikayetlerimle aracımı İstanbul'da yetkili servise gittiğimde bana envai çeşit izah yapıldı. Vs.Vs. yeni yazılım ısrarım üzerine yüklendi.(yazılım yüklemek 3-5 dakika sürüyor) ama benim aracımın anlattığım sorunu çözülmedi.

Focus C segmentinde bir araç çok fazla bir şey beklemiyorum, hatta beklentimi karşılıyor nerdeyse üstü(Plus özellikleri) ama standart kalkış yapamayan bir araç olması sebebiyle bence haddinden ziyade sorunlu bir araç.

Kaldıki servislerin, "bunlar böyle" demeleri ve hatta siz araç kullanmayı bilmiyorsunuz edaları beni üzdü.(ben bir kaç yüz bin km. yapmış bir sürücüyüm ve şu an şikayette bulunduğum aracın temel fonksiyonlarından birini şikayet ediyorum)

Bu konuda şikayeti olan arkadaşlarımdan yardım bekler, şikayeti olmadığını düşünen arkadaşların ise anlattığım şekilde kullanım tecrübelerini paylaşmalarını arzu ederim.

Selamlarımla.

Ali Türkali tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.