Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus MK3 Tdci Enjektör Sorunu


Mert ÖZ

Soru

Herkese merhaba;

2011 model Focus III 1.6 TDCI 115 HP aracımda birkaç aydır sabahları ilk çalıştırmada 1. ve 2. viteste motor ısınana kadar silkeleme ve motor 2500 devir civarında vites değiştirirken şarıldamalı ses geliyordu. Aracımı aldığım günden beri Opet'ten başka hiçbir istasyondan yakıt almadım. Bakımları da zamanında yapıldı. Opet'e başvurdum ve Antalya Ford Yetkili Servisi Bilaller'de Opet çalışanı yakıt numunesi aldı. Bilaller'in gönderdiği pompacının verdiği raporda: "Enjektörlerin test için tezgaha bağlandığı, debisel değerlerinde düşüklük ve düzensizlik tespit edilmiştir denmekte."

Sebebi;

Zaman içinde alınmış araca uygun olmayan yakıt kullanımı,

CR sistemli araçlarda motorin yerine kırsal motorin kullanılması,

Yakıta katkı maddelerinin ilavesi,

Depo içersine sonradan konulan katkı maddeleri,

Yetersiz filtreleme,

Araçta uygun olmayan filtre kullanılması.

Olarak sıralanmış. Opet'ten bana geri dönüş ise aracımdan ve istasyondan aldıkları numunenin uygun standartlarda olduğu ve sorun bulunmadığı şeklinde. Servisin bana çıkardığı maliyet, enjektör sökme takma enjektör revizyonu : 1500 TL.

Opet'e bu durumda verdikleri yakıt güvencesinin anlamı ve kapsamı ne diye sorduğumda, bana mekanik garantisi devam eden araçlar için yanıtını verdi. Bu durumda Opet'e neden güvenip, sürekli Opet'ten yakıt almaya devam edeyim ki? Sizce anlamı ne?

 

https://www.otokoc.com.tr/Sayfalar/60/Diger-Hizmetler/Yakit-Guvence-Sistemi-(YGS).aspx adresinde;

 

Yakıt Güvence Sistemi'nden Nasıl Yararlanacaksınız?


Yakıt Güvence Sistemi'nden yararlanmak için Yakıt Güvence Sistemi'ne dahil olmanız ve aracınız için akaryakıt alımını sürekli OPET istasyonlarından yapmanız gerekmektedir.

Yakıt Güvence Sistemi'ne dahil olmak için aracınızı 16 Ekim 2003 tarihinden sonra almış olmanız ve OPET YGS kartınızı herhangi bir Opet istasyonunda yakıt alımı yaparken devreye sokmanız yeterli olacaktır.

Kullandığınız yakıtla ilgili olduğunu düşündüğünüz konularla ilgili Ford veya Opet'e yapacağınız başvurularda, yakıtınızı Yakıt Güvence Sistemi dahilinde sürekli Opet istasyonlarından aldığınız tespit edildiği takdirde; sorun yakıttan kaynaklanıyorsa, aracınızın uğradığı zarar "Yakıt Güvence Sistemi" kapsamında ücretsiz olarak giderilecektir.

 

Dendiği halde Opet masrafımı karşılamaktan, yakıt güvencesinin arkasında durmaktan kaçınıyor. 5 yıldır aracıma hep Opet'ten yakıt aldığıma pişman olur hale geldim.

 

Bu konuda Ford yakıt güvence departmanı aracılığıyla Opet'e tekrar başvuru yapılması olumlu sonuç almamı sağlar mı, ya da yargıya (tüketici hakem heyeti, ayıplı mal vs.) başvurmamı önerir misiniz? Vereceğim mücadeleye değer mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
50 dakika önce, Yasin Taşcı yazdı:

Geçmiş olsun.hakem heyetine başvurup şansınızı deneyin.Yakıtıda tavsiyem shell in bizzat kendi bayasi varsa antalyada ordan alın yoksa bayi x şahısınsa değmez çünkü performansta ciddi fark oluyor.

Shell'in kendi bayisi olduğunu nasıl anlayacağız?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Düzenli olarak Shell'in kendi işlettiği istasyondan alıyorum, tüm fişleri saklıyorum.

 

Bu zamana kadar çok şükür gelmedi yakıt kaynaklı sıkıntı.

 

Kırcami Shell ve Real karşısındaki Shell'i  Shell Türkiye işletiyor diye biliyorum. Oralardan gözünüz kapalı yakıt alabilirsiniz.

 

Özellikle Opet ve Petrol Ofisi ile ilgili yakıt kalitesi kaynaklı çok sorun, şikayet duydum gördüm.

 

Shell candır :)

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sürekli opetten alıyorum YGS yüzünden böyle yarı yolda bırakacaklarsa bundan sonra  almam olur biter benim anladığım tamamen tirişkadan bi sistem.

Adem Kazıl tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Öncelikle geçmiş olsun. Aynı sene ve aynı tipte araca sahibim ve ne yazık ki aynı sorun geçen hafta benim de başıma geldi. İzmir Arkas'ta işçilik dahil revizyon bedeli kdv dahil 2181₺ masraf çıkardılar. Servis' bu işlemin garantiden yapılmasını istediğimi söyledim. Otosan'a iletildi ve aracımın yedi yaşında ve 100.000 km'yi geçtiği için kabul edilmediğini söylediler. Ben de Otosan'ı ford direkt hattından arayarak aracımın bütün bakımlarını sadece yetkili sevislerinde yaptırdığımı, opetten başka hiçbir yerden birdamla bile yakıt almadığımı, aracımın henüz 100.000 km'yi yeni geçtiğini ve 100.400 km'de olduğunu, ve bu enjektör sisteminin, kullanıcı kusuru yoksa 250.000 ile 400.000 km sorunsuz çalışması gerektiğini, yani ben müşteri olarak üzerime düşeni yaptığımı, her ne kadar garantisi dolsada, marka değer açıdından, en az 250.000 km gidecek bir sistemin 100.000 km'de arızalandığında Ford'un bu konuda elini taşın altına koyması gerektiğini söyledim. Ama oradan da kabul edilmedi. Bu sefer yukarıda belirttiğim konuyu güzelce yazıya döktüm ve son paragrafa focus-4'ü bekliyordum ama bu olaydan sonra vazgeçtim dedim ve bizzat Koç Holding'e mail attım. Yaklaşık bir saat sonra Otosan'dan bir yetkili aradı ve masrafın yarısını kendilerinin üstleneceğini söylediler. 

Onarım yapıldı. Enjektörlerin yeniden kodlamasını yapıp monte ettiler. Şimdi araç ok gibi oldu. Yakıt sarfiyatı da  bariz bir şekilde düştü. Onarımdan önce resmen el freni çekikmiş gibi gidiyormuşum.

Bakımlarınızı düzenli ve zamanında yetkili servislerde yaptırıyorsanız, yakıtı sadece opetten aldığınızı da belgeleyebiyorsanız, uzun ömürlü olan parçaların ömründen çok önce arızalanmalarını,arcınızın garantisi bitmiş olsa bile sakın kabul etmeyin. 

Bülent Aydemir tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
13 saat önce, Bülent Aydemir yazdı:

Öncelikle geçmiş olsun. Aynı sene ve aynı tipte araca sahibim ve ne yazık ki aynı sorun geçen hafta benim de başıma geldi. İzmir Arkas'ta işçilik dahil revizyon bedeli kdv dahil 2181₺ masraf çıkardılar. Servis' bu işlemin garantiden yapılmasını istediğimi söyledim. Otosan'a iletildi ve aracımın yedi yaşında ve 100.000 km'yi geçtiği için kabul edilmediğini söylediler. Ben de Otosan'ı ford direkt hattından arayarak aracımın bütün bakımlarını sadece yetkili sevislerinde yaptırdığımı, opetten başka hiçbir yerden birdamla bile yakıt almadığımı, aracımın henüz 100.000 km'yi yeni geçtiğini ve 100.400 km'de olduğunu, ve bu enjektör sisteminin, kullanıcı kusuru yoksa 250.000 ile 400.000 km sorunsuz çalışması gerektiğini, yani ben müşteri olarak üzerime düşeni yaptığımı, her ne kadar garantisi dolsada, marka değer açıdından, en az 250.000 km gidecek bir sistemin 100.000 km'de arızalandığında Ford'un bu konuda elini taşın altına koyması gerektiğini söyledim. Ama oradan da kabul edilmedi. Bu sefer yukarıda belirttiğim konuyu güzelce yazıya döktüm ve son paragrafa focus-4'ü bekliyordum ama bu olaydan sonra vazgeçtim dedim ve bizzat Koç Holding'e mail attım. Yaklaşık bir saat sonra Otosan'dan bir yetkili aradı ve masrafın yarısını kendilerinin üstleneceğini söylediler. 

Onarım yapıldı. Enjektörlerin yeniden kodlamasını yapıp monte ettiler. Şimdi araç ok gibi oldu. Yakıt sarfiyatı da  bariz bir şekilde düştü. Onarımdan önce resmen el freni çekikmiş gibi gidiyormuşum.

Bakımlarınızı düzenli ve zamanında yetkili servislerde yaptırıyorsanız, yakıtı sadece opetten aldığınızı da belgeleyebiyorsanız, uzun ömürlü olan parçaların ömründen çok önce arızalanmalarını,arcınızın garantisi bitmiş olsa bile sakın kabul etmeyin. 

60000 ve 75000 bakımlarını yetkili serviste yaptırmadım. Ancak Ford Otosan yedek parçaları kullanıldı. İyi bir Ford kullanıcısı ve sadık müşterisiyiz. 2. aracımız da Ford Fiesta Ecooboost Powershift. Ancak bu sorundan sonra çok sevdiğim ve güvendiğim Ford ve Opet'ten gerçekten çok soğudum. Aracımı yenilersem yine Ford tercih edecekken artık hiç sevmediğim Opel'i bile düşünür oldum. Ford serviste enjektör 30000 km. de de bozulabilir 100.000 km.de de gibi garip bir şey dendi. Kaliteli yakıt kullanılan ve bakımları düzenli yapılan bir araçta 30000 gibi bir km.de enjektörün bozulmasını düşünemiyorum. Aynen sizin gibi ben de Opet dışında başka bir şirketten damla mazot almadım. 1.500 TL. için Ford ve Opet beni kaybetmeyi kabul ediyor ve benim memnuniyetimi önemsemiyor, nasıl olsa yüzbinlerce insan Ford ve Opet'i tercih ediyor, benim durumumda olanlara okyanustan eksilen bir damla-sen olsan da olur olmasan da- gözüyle bakıyorsa ben de marka tercihimi bundan sonra değiştirmeyi düşünürüm.

  2 aracımızın da Ford olduğunu ve temiz kullandığımı, bakımlarını düzenli yaptırdığımı belirterek ben de mail atacağım. Son iki bakımın dışarıda yapılmasından dolayı pürüz çıkarırlar mı bilmiyorum. Maili Koç Holdingin hangi adresine attınız?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

0 216 531 00 00 .  Burası Koç Holding'in santrali. İştirakiniz olan Otosan hakkında şikayette bulunacağım diyin ve mail adresi isteyin. Hemen yardımcı oluyorlar. Yukarıda yazdıklarınızı güzel bir şekilde mağduriyetinizi belirtin ve satınalma gücünüzü aba altından gösterin özellikle Ford'un marka değerini vurgulayın. İki bakımı yetkili serviste yaptırmamış olmanızı elbette bahane edebilirler. Pazar payının her geçen gün  daraldığı otomotiv sektörde, denizde ki damlalara o kadar önem veriyorlar ki, sinekten yağ çıkaran bu büyük kapitalizmin kaleleri holdingler, kazdan olabileceklerini gördüklerinde tavuğu hiç düşünmeden feda edebiliyorlar. Kızgınlık ifadeleri yerine rasyonel bir şekilde sizi kaybedeceklerini onlara hisettiriniz. Şimdiden kolay gelsin.

Bülent Aydemir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
5 saat önce, Bülent Aydemir yazdı:

0 216 531 00 00 .  Burası Koç Holding'in santrali. İştirakiniz olan Otosan hakkında şikayette bulunacağım diyin ve mail adresi isteyin. Hemen yardımcı oluyorlar. Yukarıda yazdıklarınızı güzel bir şekilde mağduriyetinizi belirtin ve satınalma gücünüzü aba altından gösterin özellikle Ford'un marka değerini vurgulayın. İki bakımı yetkili serviste yaptırmamış olmanızı elbette bahane edebilirler. Pazar payının her geçen gün  daraldığı otomotiv sektörde, denizde ki damlalara o kadar önem veriyorlar ki, sinekten yağ çıkaran bu büyük kapitalizmin kaleleri holdingler, kazdan olabileceklerini gördüklerinde tavuğu hiç düşünmeden feda edebiliyorlar. Kızgınlık ifadeleri yerine rasyonel bir şekilde sizi kaybedeceklerini onlara hisettiriniz. Şimdiden kolay gelsin.

Dediğiniz numarayı aradım. Aynen mail istedim aktardığı numaradaki bayan [email protected] adresini verdi. Adres malum ismi itbariyle bana pek kurumsal gelmedi (info, destek vs. ile başlayan mail adresi olmadığından). Bu adrese detaylı olarak yazıp gönderdim. Bana dönüş yapmalarını bekliyorum. Gelişmeleri paylaşmaya devam edeceğim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
19 saat önce, Mert ÖZ yazdı:

Dediğiniz numarayı aradım. Aynen mail istedim aktardığı numaradaki bayan [email protected] adresini verdi. Adres malum ismi itbariyle bana pek kurumsal gelmedi (info, destek vs. ile başlayan mail adresi olmadığından). Bu adrese detaylı olarak yazıp gönderdim. Bana dönüş yapmalarını bekliyorum. Gelişmeleri paylaşmaya devam edeceğim.

Gönderdiğim mail sonucunda bugün Ford Otosan aradı, aracımın garantisinin dolduğunu ve yakıt kaynaklı arızalarda bir şey yapamayacaklarını söyleyip Opet ile görüşün dediler. Opet'le zaten görüştüğümü olumsuz geri dönüş yaptıkları söylememe rağmen halen Opet Müşteri Hiz. veya genel merkezle görüşmemi söylediler. Opet'e de mail attım ayrıca Opet online işlemlerden de şikayetimi detaylı yazıp başvurmaya çalıyorum henüz başarabilmiş değilim. Hata verip sonra deneyin diyor. Ford ve Opet'i böylece tecrübe etmiş oldum. Antalya Döşemealtı, Kepez, Konyaaltı'nda Shell' in kendi işlettiği bayileri hangileri? Bundan sonra yakıtımı Shell'den alacağım çok mecbur kalmadıkça Opet'ten almayacağım. Onlar 1500 TL ödememek için beni kaybetmeyi seçti ben de Shell'i.

Shell'i hiç kullanmadığından soruyorum bizim araçlara Full save dizel mi nitro mu iyi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sıfır km. araç al, alındığı günden 80000 km.ye kadar bütün yakıtlarını Opet'ten al ve Opet, gittiğinde göstermelik depondan ve istasyondan birer litre numune yakıt alıp, yakıtımız standartlara uygundur diyip aracınızın garantisi dolmuş bu durumda bir şey yapamıyoruz desin ve başından savsın. Peki 6 yıldır Opet'ten alınan tüm yakıtlarımın Opet veritabanında kayıtlı olması, Opet dışında hiçbir istasyondan yakıt alınmamış olması ne olacak? Verilen yakıt güvencesinin içi boş, tüketici memnuniyeti değil tamamen pazarlama odaklı olduğunu düşünüyorum. İnsan kendini kapitalist devlerin enstürmanları tarafından aldatılmış ve enayi gibi hissediyor. Aracı dün servisten aldım tabi 1.500,00 TL. ödeyerek. Opet'i de şikayetvar.com'a yazdım. İyice araştırıp, bilnçli tüketici olmanın gereği olarak hakkımı aramaya bu devler karşısında devam edeceğim. Sırada tüketici hakem heyetine başvuru var. Bu aşamada hukuki ve teknik açıdan tespit yaptırmak vb. konularda önerilerinizi bekliyorum. Bundan sonra araç alacağım zaman 5 yıldan fazla elektromekanik ve kaporta garantisi veren markaları araştırıp ona göre hangi markanın aracını alacağıma karar vereceğim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bu enjektör olayından ciddi ciddi korkuyorum, fazla yakıt dışında bi şikayetim yok, eskiden de gitmiyordu yine gitmiyor :) ama fazla yakıyor, mesela pazar günü doldurdum trafiğe girmeden tempolu/agresif sürüşle 120km filan yaptım ortalama 7 litre.

Arıza kodu dışında masraf yapmadan kontrol imkanı var mı?

km 65000 km %99 shell, arasıra PO, çok nadir opet ve BP 2 depoda termo almıştım ama hepsi güvenilir istasyon.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.