Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Uğur E.

Soru

Arkadaşlar,

 

Focus 1.6L Duratec Ti-VCT 123HP Power Shift -2013 model araç sahibiyim, aracım 30.000 KM'de.

 

Düz yolda sorunsuz gitmesine rağmen rampa ve hafif yokuşlarda son 5.000 KM'dir araç saçma sapan titremeye ve sarsılmaya başladı. Daha öncede bu sorun vardı fakat bu kadar ciddi değildi ve ciddi sıkıntı yaşatmaya başlamıştı.

 

Bu site ve diğer sitelerde okuduğum ford etis sitesini kontrol ettiğimde Acil 15B22 Yazılım güncellemesi yazdığını gördüm. Araç 2013 olduğundan garanti dışı olduğunu da düşünerek sevisi aradım. Fakat servis hemen getirin ücretsiz yapalım deyince gidip yaptırdım.

 

Sadece bir güncelleme ile araç sürüşü daha yumuşak hale gelirken, yokuşlarda patinaj çeken sarsıntılı titreyen aracımda hiçbir sorun kalmadı gibi görünüyordu ki bugün yine aynı sorun başladı. Demek yüklenen yazılım işe yaramadı :(

 

Öte yandan yurtdışı kaynaklı bir sitede bunun sadece bir hata bilgilendirme sistemi güncellemesi olduğu ve araç gidişine bir etkisi olmadığı yazılı. Yani kafa karıştırıcı. Bu sorunu tamamen gidermek adına 30.000 bakımında debriyaj balatasınında değiştirilmesi de gerekir mi? Zor ve maliyetli bir işlem midir?

 

15B22 is actually a CSP, not a TSB. The improved software will continuously monitor the TCM and provide advance notification, resulting in a “Check Engine” light if the TCM isn’t operating properly. This improved fault detection and overt warning will help ensure the vehicle operator is alerted to potential issues with the TCM. The new TCM software update will not change the normal shift characteristics of your vehicle’s transmission and will not have an effect on fuel economy. 

 

 

 

Uğur E. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 4 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0
26 dakika önce, Uğur E. yazdı:

Arkadaşlar,

 

Focus 1.6L Duratec Ti-VCT 123HP Power Shift -2013 model araç sahibiyim, aracım 30.000 KM'de.

 

Düz yolda sorunsuz gitmesine rağmen rampa ve hafif yokuşlarda son 5.000 KM'dir araç saçma sapan titremeye ve sarsılmaya başladı. Daha öncede bu sorun vardı fakat bu kadar ciddi değildi ve ciddi sıkıntı yaşatmaya başlamıştı.

 

Bu site ve diğer sitelerde okuduğum ford etis sitesini kontrol ettiğimde Acil 15B22 Yazılım güncellemesi yazdığını gördüm. Araç 2013 olduğundan garanti dışı olduğunu da düşünerek sevisi aradım. Fakat servis hemen getirin ücretsiz yapalım deyince gidip yaptırdım.

 

Sadece bir güncelleme ile araç sürüşü daha yumuşak hale gelirken, yokuşlarda patinaj çeken sarsıntılı titreyen aracımda hiçbir sorun kalmadı gibi görünüyor.

 

Öte yandan yurtdışı kaynaklı bir sitede bunun sadece bir hata bilgilendirme sistemi güncellemesi olduğu ve araç gidişine bir etkisi olmadığı yazılı. Yani kafa karıştırıcı. Bu sorunu tamamen gidermek adına 30.000 bakımında debriyaj balatasınında değiştirilmesi de gerekir mi? Zor ve maliyetli bir işlem midir?

 

15B22 is actually a CSP, not a TSB. The improved software will continuously monitor the TCM and provide advance notification, resulting in a “Check Engine” light if the TCM isn’t operating properly. This improved fault detection and overt warning will help ensure the vehicle operator is alerted to potential issues with the TCM. The new TCM software update will not change the normal shift characteristics of your vehicle’s transmission and will not have an effect on fuel economy. 

 

 

 

Bununla ilgili bir başlık daha vardı sanırım, arkadaşlar gerekirse birleştirir...

Aynı araç ve şanzımanı bende kullanıyorum. Bu yazılım ilk yayımlandığında gittik yüklettik. 3-5 bin km sorunsuz güzelce götürdü fakat kavramanız tükendikçe yazılımda etkisinin kaybediyor. Aslında yazılım kesin çözüm değil, geçici bir dokunuş yani. İsterseniz bir süre daha kullanın, yada hiç uğraşmayın servise uğrayın (şahsuvaroğlunu tavsiye ederim/z) gerekli ölçümleri yapıp gerekli görülür ise kavrama setinizin siparişini vereceklerdir. Kavrama sesi modifiye bir set, aracın üzerindekinden değil bildiğim kadarıyla. Ve sonuç gerçekten çok başarılı. Aracım 28.000 km de... 1.000 km önce kavrama setini değiştirdik, ilk aldığım zamankinden daha iyi, o kadar memnunum.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.