Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 ünüzü Koruyun


Bora A.

Önerilen Mesajlar

Valla bilmiyorum ama bu soruna çare bulmak lazım. Sanki dönen turboyu bir şey frenliyormuşçasına gırrrr diye bir ses geliyor. Acaba video mu çeksem ya, dur bu aklıma gelmemişti, uygun bir vakit video çekeyim.

Ayrıca bu devir düşmeme problemi bir iki kez bende de oldu, çok takmadım o konuya, sonuçta dizelin benzinli motor kadar sağlıklı olmasını beklemiyorum fakat turbo arızası sıkıntılı bir durum. Sabah ilk çalıştırdığınızda bir dener misiniz Bora bey? Bilgi verirseniz sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Valla bilmiyorum ama bu soruna çare bulmak lazım. Sanki dönen turboyu bir şey frenliyormuşçasına gırrrr diye bir ses geliyor. Acaba video mu çeksem ya, dur bu aklıma gelmemişti, uygun bir vakit video çekeyim.

Ayrıca bu devir dÜşmeme problemi bir iki kez bende de oldu, çok takmadım o konuya, sonuçta dizelin benzinli motor kadar sağlıklı olmasını beklemiyorum fakat turbo arızası sıkıntılı bir durum. Sabah ilk çalıştırdığınızda bir dener misiniz Bora bey? Bilgi verirseniz sevinirim.

Dur bakiim bende..Yarın işyerine gidince de cevabı yazarım...Devir dÜşmemesinin nedeni turboda sorun olmasından mı acaba? Mertolda yokki bişey desin..Yakupta yok...Mekanikten anlayanlar bilir bunun nedenini....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar, bu turbo ile alakalı birşey de ben sormak istiyorum.

Şimdi soğuk motora hafiften gaza basıp 2000 d/d ye kadar getirip birden bıraktığımızda 1500 d/d civarında gırrr diye bir ses geliyor, Çok net ve belirgin, motor ısındığında ise bu ses hafifleşiyor, yani bu Çok net gırr sesi birazdaha azalıyor.

Buna karşılık amcamın oğlunun aldığı 1.6 multijet lineada ise bu ses hiÇ yok. Ses sıfır. Nedenini, ya da sizde de olup olmadığını öğrnebilir miyim.

Sesler konusunda duymadan kim ne derse yalan söyler.

Bende de bazen ayağımı debrijajdan Çekip arabayı boşa aldığımda devir hemen dÜşmÜyor sanki gaza basmay devam ediyormuşum gibi oluyor...Ben de bunu merak ediyorum..Bir sorun mu var acaba diye.....

Normal. Mekanikle doğrudan bir alakası yok. Onu ayarlayan ECU. Ancak emisyon, yakıt ekonomisi , aktarma oganlarına bindirilen yÜk ve sÜrÜş konforu ile alakası var.

TÜm enjektörlÜ araÇlarda enrichment denen bir sistem var. Gaza ani olarak bastığınızda (ani kavramı Çok geniş ama hani ayağınızın altında yumurta varmışcasına basmadığınız her konumu ani olarak nitelendirebiliriz) motorun devirlenmesi iÇin ek yakıt pÜskÜrtÜlÜr. Bu motorun devir ihtiyacı ile logaritmik Çarpan ile hesaplanır. Bu da hem yakıt tÜketiminin artmasına hemde emisyonun bozulmasına neden olur. Yeni nesil euro5 dizellerde (belki benzinlilerde de böyle olabilir) vites değiştirmek iÇin debriyaja basıldığında motor devrinin dÜşmesi engellenerek vites bÜyÜttÜğÜnÜzde aracın motorunun olacağı devire gelecek şekilde motor devri ECU tarafından kısa sÜreli olarak ayarlanır. Bu sayede vites bÜyÜtÜrken enrichment (zenginleştirmemidirki TÜrkÇesi?? ) a ihtiyacınız olmaz. Ve aynı zamanda gerek debriyaj ve diğer aktarma organlarınıza gerekse motorunuzun iÇ organlarına yÜk bindirmeksizin yumuşak bir sÜrÜş gerÇekleştirebilirsiniz. Hem ekonomi hem emisyon hemde konfor amaÇlı bir ayarlama olup takdir ettiğim bir fikirdir. Zira ben kendi ECU mun yazılımını geliştirmeye Çalışırken bu konuda epey debelenmiş ancak kullandığım şanzımanda o an hangi viteste olduğunu belirleyici herhangi bir sensör/switch vs vs olmadığı ve aynı zamanda hız sensörÜde kullanmadığım iÇin verimli olarak Çalıştıramamıştım.. (5 sene önceki mevzu)

Mertol Kip tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu gün devir düşmeme meselesi başıma iş açıyordu, bir adanın etrafından dönerken 2. Viteste devir düşmedi ve gayet sert bir dönüş yaptım ve 2 kez aynı kekilde yaptı. Turbo sesi ile alakalı yorum bekliyorum hala, söz Bora beydeydi en son ama ... Tdci motorlu f3 sahibi arkadaşların yorumlarını hala merak ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Evet Ümit o ses bende de oluyor,Deviri 2000 e çıkartıp bırakınca 1500 lerde gırr diye bises oluyor,ama araba ısındıktan sonra geçiyor...Hiç önemli bişey değil o ses bence,sonuçta dizel araba bu,benzinli gibi olmasını bekleme..Ben de sabahları ilk çalıştırmada sanki tencere kapakları birbirine çırpıyo gibi bi ses oluyo ama sonra geçiyor..Traktör motoru sonuçta ne bekliyosunki...Benzinlideki çalışma asla olmaz olamaz....

Bu arada yukarıda Mertolun ÜstÜn teknik ve mekanik bilgisini döktÜrdÜğÜ bir yazıyı daha okudunuz...Kendisini böyle bir bilgi birikimini bizle paylaştığı için tekrar kutluyor ve teşekkÜrlerimi sunuyorum.....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu gÜn devir dÜşmeme meselesi başıma iş açıyordu, bir adanın etrafından dönerken 2. Viteste devir dÜşmedi ve gayet sert bir dönÜş yaptım ve 2 kez aynı kekilde yaptı. Turbo sesi ile alakalı yorum bekliyorum hala, söz Bora beydeydi en son ama ... Tdci motorlu f3 sahibi arkadaşların yorumlarını hala merak ediyorum.

Turbo sesine hiç denk gelmedim ama dikkat ederim tekrar. Benim sÜrÜşÜmÜ etkileyecek bir şekilde hiç gaz vermedi henÜz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yanlış anladıysam düzeltir umarım Mertol abi: Benim anladığım motor devirlenirken enjektörler ekstra yakıt püskürtmekte. ECU bu ara gazı vererek motorun devrini kaybetmesini engellediği için ivmelenirken kaybedilen ekstra yakıtı engellemekte.

çok çok çok basit bir anlatımla, teorik olarak şehir içi cruise control etkisi yaratmaka: sabit devir düşük tüketim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Burada amaç motorun üzerindeki yük kalktığı zaman ani devir düşmesi sonucu hem aynı vitesteki sürüşteki konforsuz yığılmayı hem de vites değişiminden sonra devir uyumsuzluğundan kaynaklanan yığılmayı engellemek.

Ancak, ki bu bence önemli, ayağınızı gazdan çektiğinizde araba aynı hızda devam ediyorsa, kısa bir süre için bile olsa, bu sakıncalı bir durumdur ve işlev amacını aşmış demektir.

Yöntemin sürücüyü rahatlatması gerekir tedirgin etmesi değil.

Ben benzinlide asla böyle bir urum yaşamadım, en azından şimdilik,

Dizelciler de iyi gözlemlesin ve gerçekten normal bir durumdan bahsettiğimizden emin olalım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben bir daha bakıcam ama bende hızlanma olmuyor sanırsam,zira dediğim gibi aracı boşa alırken ayağımı debriyaja bastığımda ayağım hala debriyahda ama gaza basmıyorum arabada devir hala 1500 de falan oluyor,hızlanma olması olmuyor,zira ayağım debriyajda viteste değil yani....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sürekli olmuyor,, ama 1 gün içinde 2 kez oldu benim, ama amacı bile takdire şayan, birde bu otomatik fren hiç çalışan oldu mu, benim bir iki kez çalıştı, ama dün çok korkuttu ve şaşırttı, şehir içinde sıkışık trafikte ilerlerken önümdeki aracı ayağım frenin üzerinde takip ediyordum, o benden birazcık yavaştı, yeşil yanmıştı, hafiften ilerliyorkki birden durdu, arkamda da bir tofaş serisl vardı, çarpar marpar diye, birde bana göre aramızda yeterli mesafe vardı, acaba ayağım frende diye mi öyle fren yaptı birden anlamadım, ama bazen tehlikeli de olabiliyormuş.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.