Bora A. Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Bende de bazen ayağımı debrijajdan çekip arabayı boşa aldığımda devir hemen düşmüyor sanki gaza basmay devam ediyormuşum gibi oluyor...Ben de bunu merak ediyorum..Bir sorun mu var acaba diye..... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ümit Vaysaloğlu Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Valla bilmiyorum ama bu soruna çare bulmak lazım. Sanki dönen turboyu bir şey frenliyormuşçasına gırrrr diye bir ses geliyor. Acaba video mu çeksem ya, dur bu aklıma gelmemişti, uygun bir vakit video çekeyim. Ayrıca bu devir düşmeme problemi bir iki kez bende de oldu, çok takmadım o konuya, sonuçta dizelin benzinli motor kadar sağlıklı olmasını beklemiyorum fakat turbo arızası sıkıntılı bir durum. Sabah ilk çalıştırdığınızda bir dener misiniz Bora bey? Bilgi verirseniz sevinirim. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Bora A. Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 28, 2011 Valla bilmiyorum ama bu soruna çare bulmak lazım. Sanki dönen turboyu bir şey frenliyormuşçasına gırrrr diye bir ses geliyor. Acaba video mu çeksem ya, dur bu aklıma gelmemişti, uygun bir vakit video çekeyim. Ayrıca bu devir dÜşmeme problemi bir iki kez bende de oldu, çok takmadım o konuya, sonuçta dizelin benzinli motor kadar sağlıklı olmasını beklemiyorum fakat turbo arızası sıkıntılı bir durum. Sabah ilk çalıştırdığınızda bir dener misiniz Bora bey? Bilgi verirseniz sevinirim. Dur bakiim bende..Yarın işyerine gidince de cevabı yazarım...Devir dÜşmemesinin nedeni turboda sorun olmasından mı acaba? Mertolda yokki bişey desin..Yakupta yok...Mekanikten anlayanlar bilir bunun nedenini.... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Aralık 29, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 29, 2011 (düzenlendi) Arkadaşlar, bu turbo ile alakalı birşey de ben sormak istiyorum. Şimdi soğuk motora hafiften gaza basıp 2000 d/d ye kadar getirip birden bıraktığımızda 1500 d/d civarında gırrr diye bir ses geliyor, Çok net ve belirgin, motor ısındığında ise bu ses hafifleşiyor, yani bu Çok net gırr sesi birazdaha azalıyor. Buna karşılık amcamın oğlunun aldığı 1.6 multijet lineada ise bu ses hiÇ yok. Ses sıfır. Nedenini, ya da sizde de olup olmadığını öğrnebilir miyim. Sesler konusunda duymadan kim ne derse yalan söyler. Bende de bazen ayağımı debrijajdan Çekip arabayı boşa aldığımda devir hemen dÜşmÜyor sanki gaza basmay devam ediyormuşum gibi oluyor...Ben de bunu merak ediyorum..Bir sorun mu var acaba diye..... Normal. Mekanikle doğrudan bir alakası yok. Onu ayarlayan ECU. Ancak emisyon, yakıt ekonomisi , aktarma oganlarına bindirilen yÜk ve sÜrÜş konforu ile alakası var. TÜm enjektörlÜ araÇlarda enrichment denen bir sistem var. Gaza ani olarak bastığınızda (ani kavramı Çok geniş ama hani ayağınızın altında yumurta varmışcasına basmadığınız her konumu ani olarak nitelendirebiliriz) motorun devirlenmesi iÇin ek yakıt pÜskÜrtÜlÜr. Bu motorun devir ihtiyacı ile logaritmik Çarpan ile hesaplanır. Bu da hem yakıt tÜketiminin artmasına hemde emisyonun bozulmasına neden olur. Yeni nesil euro5 dizellerde (belki benzinlilerde de böyle olabilir) vites değiştirmek iÇin debriyaja basıldığında motor devrinin dÜşmesi engellenerek vites bÜyÜttÜğÜnÜzde aracın motorunun olacağı devire gelecek şekilde motor devri ECU tarafından kısa sÜreli olarak ayarlanır. Bu sayede vites bÜyÜtÜrken enrichment (zenginleştirmemidirki TÜrkÇesi?? ) a ihtiyacınız olmaz. Ve aynı zamanda gerek debriyaj ve diğer aktarma organlarınıza gerekse motorunuzun iÇ organlarına yÜk bindirmeksizin yumuşak bir sÜrÜş gerÇekleştirebilirsiniz. Hem ekonomi hem emisyon hemde konfor amaÇlı bir ayarlama olup takdir ettiğim bir fikirdir. Zira ben kendi ECU mun yazılımını geliştirmeye Çalışırken bu konuda epey debelenmiş ancak kullandığım şanzımanda o an hangi viteste olduğunu belirleyici herhangi bir sensör/switch vs vs olmadığı ve aynı zamanda hız sensörÜde kullanmadığım iÇin verimli olarak Çalıştıramamıştım.. (5 sene önceki mevzu) Aralık 29, 2011 Mertol Kip tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertcan Çelik Yanıtlama zamanı: Aralık 29, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 29, 2011 Bu aynı zamanda bizim turbomuzda oluyor mu ya da önemli mi bilmiyorum da, turbo lag'ı da engellemez mi? Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Aralık 29, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 29, 2011 Elbette oluyor. Lag i engeller ama amac o degil. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ümit Vaysaloğlu Yanıtlama zamanı: Aralık 29, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 29, 2011 Bu gün devir düşmeme meselesi başıma iş açıyordu, bir adanın etrafından dönerken 2. Viteste devir düşmedi ve gayet sert bir dönüş yaptım ve 2 kez aynı kekilde yaptı. Turbo sesi ile alakalı yorum bekliyorum hala, söz Bora beydeydi en son ama ... Tdci motorlu f3 sahibi arkadaşların yorumlarını hala merak ediyorum. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Bora A. Yanıtlama zamanı: Aralık 29, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 29, 2011 Evet Ümit o ses bende de oluyor,Deviri 2000 e çıkartıp bırakınca 1500 lerde gırr diye bises oluyor,ama araba ısındıktan sonra geçiyor...Hiç önemli bişey değil o ses bence,sonuçta dizel araba bu,benzinli gibi olmasını bekleme..Ben de sabahları ilk çalıştırmada sanki tencere kapakları birbirine çırpıyo gibi bi ses oluyo ama sonra geçiyor..Traktör motoru sonuçta ne bekliyosunki...Benzinlideki çalışma asla olmaz olamaz.... Bu arada yukarıda Mertolun ÜstÜn teknik ve mekanik bilgisini döktÜrdÜğÜ bir yazıyı daha okudunuz...Kendisini böyle bir bilgi birikimini bizle paylaştığı için tekrar kutluyor ve teşekkÜrlerimi sunuyorum..... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertcan Çelik Yanıtlama zamanı: Aralık 29, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 29, 2011 Bu gÜn devir dÜşmeme meselesi başıma iş açıyordu, bir adanın etrafından dönerken 2. Viteste devir dÜşmedi ve gayet sert bir dönÜş yaptım ve 2 kez aynı kekilde yaptı. Turbo sesi ile alakalı yorum bekliyorum hala, söz Bora beydeydi en son ama ... Tdci motorlu f3 sahibi arkadaşların yorumlarını hala merak ediyorum. Turbo sesine hiç denk gelmedim ama dikkat ederim tekrar. Benim sÜrÜşÜmÜ etkileyecek bir şekilde hiç gaz vermedi henÜz. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ümit Vaysaloğlu Yanıtlama zamanı: Aralık 29, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 29, 2011 gaz vermiyor zaten verilmiş gazı bırakmıyor, yani deviri sabit tutmaya ç.alışıyor anladığım kadarı ile, sana ne benim devrimden pis ecu Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Bora A. Yanıtlama zamanı: Aralık 29, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 29, 2011 Ecu ani devir düşmelerini bazen engelleyerek yakıt ekonomisi sağlıyor galiba..Birde turbo boşluğunu engelliyor galiba..Merto teknik yazınca tam anlayamadım gerçi.... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertcan Çelik Yanıtlama zamanı: Aralık 29, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 29, 2011 Yanlış anladıysam düzeltir umarım Mertol abi: Benim anladığım motor devirlenirken enjektörler ekstra yakıt püskürtmekte. ECU bu ara gazı vererek motorun devrini kaybetmesini engellediği için ivmelenirken kaybedilen ekstra yakıtı engellemekte. çok çok çok basit bir anlatımla, teorik olarak şehir içi cruise control etkisi yaratmaka: sabit devir düşük tüketim. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Cem Boneval Yanıtlama zamanı: Aralık 29, 2011 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 29, 2011 Burada amaç motorun üzerindeki yük kalktığı zaman ani devir düşmesi sonucu hem aynı vitesteki sürüşteki konforsuz yığılmayı hem de vites değişiminden sonra devir uyumsuzluğundan kaynaklanan yığılmayı engellemek. Ancak, ki bu bence önemli, ayağınızı gazdan çektiğinizde araba aynı hızda devam ediyorsa, kısa bir süre için bile olsa, bu sakıncalı bir durumdur ve işlev amacını aşmış demektir. Yöntemin sürücüyü rahatlatması gerekir tedirgin etmesi değil. Ben benzinlide asla böyle bir urum yaşamadım, en azından şimdilik, Dizelciler de iyi gözlemlesin ve gerçekten normal bir durumdan bahsettiğimizden emin olalım. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Bora A. Yanıtlama zamanı: Aralık 30, 2011 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Aralık 30, 2011 Ben bir daha bakıcam ama bende hızlanma olmuyor sanırsam,zira dediğim gibi aracı boşa alırken ayağımı debriyaja bastığımda ayağım hala debriyahda ama gaza basmıyorum arabada devir hala 1500 de falan oluyor,hızlanma olması olmuyor,zira ayağım debriyajda viteste değil yani.... Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ümit Vaysaloğlu Yanıtlama zamanı: Ocak 1, 2012 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Ocak 1, 2012 Sürekli olmuyor,, ama 1 gün içinde 2 kez oldu benim, ama amacı bile takdire şayan, birde bu otomatik fren hiç çalışan oldu mu, benim bir iki kez çalıştı, ama dün çok korkuttu ve şaşırttı, şehir içinde sıkışık trafikte ilerlerken önümdeki aracı ayağım frenin üzerinde takip ediyordum, o benden birazcık yavaştı, yeşil yanmıştı, hafiften ilerliyorkki birden durdu, arkamda da bir tofaş serisl vardı, çarpar marpar diye, birde bana göre aramızda yeterli mesafe vardı, acaba ayağım frende diye mi öyle fren yaptı birden anlamadım, ama bazen tehlikeli de olabiliyormuş. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap