Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Question

Öncelikle herkese merhabalar ve hayırlı ramazanlar,

 

2010 model Ford Focus sahibiyim aracım 165000 km'de, triptonik vites.Geçenlerde aracımı calştırıp 200 metre hareket ettikten sonra ilk önce vites kutusu arıza lambası yandı hemen ardından motor arıza lambası yandı bunun üzerine müsait bir yere aracımı çektim kontağı kapayıp biraz bekledikten sonra açtım arıza lambası söndü sonra tekrar yandı araç arıza lambası verince vites geçişlerini daha yüksek devirlerde yapmaya başladı.İlk önce servise götürdüm arızaya bakıp söndürdüler ve bir şey olmadığını söylediler(hata kodu p070)yaklasık bir 80 km sonra arıza lambaları yeniden yanmaya başladı bunun üzerine ankarada bir otomatik şanzımancıya götürdüm hız sensöründen olduğunu söyledi değiştirdik arıza lambasını söndürdü ama eve gelirken yine yandı.Araç vites kutusu arızası verince hem daha yüksek devirlerde vites geçiriyor hemde birinci vitesten ikinciye geçerken cok zorlanıyor aynı zamanda eger hata ikazı gelmişse manuele alsan bile ancak otomatikte kullanılabiliyor  daha önce böyle bir sorunla karşılaşan var mı arkadaşlar ? bir türlü sorun bulunamıyor ve gerçekten ona götür buna götür derken arıza büyüyecek. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
12 saat önce, Ömer ozcan said:

Öncelikle herkese merhabalar ve hayırlı ramazanlar,

 

2010 model Ford Focus sahibiyim aracım 165000 km'de, triptonik vites.Geçenlerde aracımı calştırıp 200 metre hareket ettikten sonra ilk önce vites kutusu arıza lambası yandı hemen ardından motor arıza lambası yandı bunun üzerine müsait bir yere aracımı çektim kontağı kapayıp biraz bekledikten sonra açtım arıza lambası söndü sonra tekrar yandı araç arıza lambası verince vites geçişlerini daha yüksek devirlerde yapmaya başladı.İlk önce servise götürdüm arızaya bakıp söndürdüler ve bir şey olmadığını söylediler(hata kodu p070)yaklasık bir 80 km sonra arıza lambaları yeniden yanmaya başladı bunun üzerine ankarada bir otomatik şanzımancıya götürdüm hız sensöründen olduğunu söyledi değiştirdik arıza lambasını söndürdü ama eve gelirken yine yandı.Araç vites kutusu arızası verince hem daha yüksek devirlerde vites geçiriyor hemde birinci vitesten ikinciye geçerken cok zorlanıyor aynı zamanda eger hata ikazı gelmişse manuele alsan bile ancak otomatikte kullanılabiliyor  daha önce böyle bir sorunla karşılaşan var mı arkadaşlar ? bir türlü sorun bulunamıyor ve gerçekten ona götür buna götür derken arıza büyüyecek. 

 

Yetkili servise goturun aracinizi. Yaptik dediklerinde buyrun tecrubeye cikalim o zaman diyip test edin servis yetkilisiyle. Sorun yoksa mis gibi binersiniz varsa atarsiniz tepesine tekrar arabayi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Sorun hala bulunamadı şanzıman beyni ,hız sensörü değişti çare olmadı. Hız sensörünün karşılığı varmış sanzimandan orası okumuyor sanırım dediler şanzımanı açtılar sağlam çıktı şanzıman açınca tas ,bant tas,piston ,teflonlar değişti hala araba duzelmedi sorun aynı şekilde devam ediyor. Arkadaşlar bana bi yardım edin.Ankaradayim iyi bir usta yokmu bu kronik arıza dan anlayacak tesisatından diyorlar şimdide bi yol gösterin

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Merhaba 

Aynı arızayı bende de yaptı iki kere görürdüm ikisinde de ariza kodlarını silip beyni sıfırladılar son servise bugün gitmiştim akşamına aynı arızayı yaptı ve şanzıman da vuruntu başladı bariz şekilde yarın tekrar götüreceğim eğer siz problemin kaynağını bulabildiyseniz yazarsanız sevinirim en azından fikir sahibi olabilirim bende iyi akşamlar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Konu açmamak adına sorunu burdan paylaşıyorum aracı calistirdigimda arıza yazısı devam etti stop edip tekrar calistirdigimda yazı kayboldu neyden kaynaklı olabilir ciddi birşey olabilirmi ?

Screenshot_2018-02-16-21-07-13.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
20.08.2016 - 00:37 tarihinde, Ömer ozcan yazdı:

Sorun hala bulunamadı şanzıman beyni ,hız sensörü değişti çare olmadı. Hız sensörünün karşılığı varmış sanzimandan orası okumuyor sanırım dediler şanzımanı açtılar sağlam çıktı şanzıman açınca tas ,bant tas,piston ,teflonlar değişti hala araba duzelmedi sorun aynı şekilde devam ediyor. Arkadaşlar bana bi yardım edin.Ankaradayim iyi bir usta yokmu bu kronik arıza dan anlayacak tesisatından diyorlar şimdide bi yol gösterin

 

Aynı sorun bende de vardı, sonradan tavandan su kaçırdığını buldum aracın(antenden vites kutusuna damlıyor). vites kutusundaki devreleri temizlettim, üç aydır problemsiz gidiyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
2/16/2018 - 21:09 tarihinde, ismail orçan yazdı:

Konu açmamak adına sorunu burdan paylaşıyorum aracı calistirdigimda arıza yazısı devam etti stop edip tekrar calistirdigimda yazı kayboldu neyden kaynaklı olabilir ciddi birşey olabilirmi ? 

Vites yükseltme sensörü arızası olarak çıkmıştı bende obd okuyucudan, 50 tl verip bütün devreleri temizlettim,hiç sökülmesine bile gerek kalmadı şanzımanın

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Mehmet Tunahan
      Bugün aracım seyir halindeyken motor arızası uyarısı verdi ve araç 3000 deviri geçmedi durdurdum motoru açtım hiçbir sıkıntı görünmüyordu. Tekrar çalıştırdım 3 km sonra yine aynı arızayı verdi aracım benzin lpg 2009 titanium focus. Yardımcı olursanız çok sevinirim
    • By Omer Ozb
      Selamun Aleykum arkadaslar formu kaç saattir okuyorum Focus 3 Otm. vites hakkında bilgi edinmek için ancak kafam çok karıştı. Focus 2 Dizel otm. aracımı sattım ve Focus 3 Otm. arac almayı düşünüyorum. Focus 2 sanzumanında sorun olduğu söyleniyor bu gibi sıkıntılar focus 3 te de var mıdır? ve hangi 3 kasanın hangi modelini önerirsiniz? Focus 2 Benz. Otm. de sorunsuzsa o da olabilir benim için? Şimdiden teşekkürler.
    • By Ömer Demirbük
      Arkadaşlar aracım 2011 model focus 1.6 comfort hb 32000de lpgli. Kontağı açtığımda çalışmadan önce motor arızası ve hız sınırlama kipi uyarıları veriyor çalıştığında da devir 2000de kalıyo ustayı aradım kelebekten dedi kelebeği temizledik bilgisayara bağlayınca kelebek A/B sensörleri arızası diyo. Bir süredir arada bir olurken kontağı kapatıp açınca veya bekleyince düzeliyodu şimdi başka şehire geldim tanıdığım kimse yok ne yapmalıyım daha önce böyle bişeyle karşılaşan varmı. Videosu ekte.
       
    • By Serdar S.
      Merhaba,
       
      2011 model 1,6 Focus Titanium X otomatik vites aracıma lpg taktıracağım. markadan çok işçiliğin önemli olduğunu duydum, bu konuda sizlerin de görüşünü almak istedim.
      bir de, sakarya'da yaşıyorum, önerebileceğiniz bir yer var ise gidip görüşmek fiyat almak istiyorum.
       
      çok teşekkürler şimdiden.
    • By Saruhan Özkan
      Merhabalar. Yine ben. Yine yeni bir araç arayışı ile karşınızdayım. Rangerı satmanın arefesindeyken yeni bir araç bakıyoruz. Ekonomik dengeleri kurarken böyle garip bir şekilde 2 senede bir araç değiştiriyoruz (babamın hastalığı ) Bütçeyi ayarladık maksimum 55.000 dedik. Seneye kardeşime araba alcaz diye B sınıfı olsun dedik. Otomatik olsun dedik. Çok fazla güzel seçenek yok zaten ama kararsız kaldığım üç adet araç var. Sizin düşüncelerinizi öğrenmek istiyorum.
       
      Araç seçenekleri;
       
      2015 1.0 Ecoboost Powershift Titanium X Ford Fiesta Ay Tozu Gri 53.700
       
      2015 1.6 Powershift Titanium X Ford Fiesta Beyaz 50.000
       
      2014 1.4 TDCI Dsg Volkswagen Polo Beyaz (2. el acağımız için fiyatı 48-55 arası değişiyor)
       
      Şimdi arada kalmama sebep olan bazı sebepler var.
       
      Fiesta 1.0 1.6 ya göre daha az yakıt harcıyor ama bu daha fazla para vermeyi avantajlı kılan bir durum mu? Fordun donanım stratejisine zaten sinir oluyorum donanım olarak titanium x var la yok arası garip bi donanım paketi. Yani demek istediğim ekleyip çıkardıkları çok bi şey yok. Tekno paket güvenlik paketi vs zaten bulamadım yok hiç bir yerde.
       
      Bir diğer düşündüren konu powershift. Focus kullanırken sorun çıkarmıştı ve arabadan soğumuştum anında. Acaba hala aynı problemleri yaşatır mı?
       
      2014 Polo'da da aynı şekilde Dsg sistemi düşündürüyor onda da kusurlar vardı. Fiestadan daha tasarruflu bir araç ve dizel. Donanım olarak Fiestadan dolu gibi gözüküyor ama en can alıcı noktalar polo da var. Anahtarsız giriş, otomatik start/stop gibi özellikler.
       
      Kafam çoook karışık. Bir yandan da diyorum alt tarafı 1,5 sene kullancaksın bırak ne alırlarsa alsınlar diyor. Ama olmuyor işte içim el vermiyor.
       
      Sizin başka araç tavsiyeleriniz varsa bakabilirim tabii. Gönül isterdi ki yeni Mondeo alalım. Yakut kırmızısı ama işte 110 bin lira
       
      Ender bilgilerinizle aydınlanmayı bekliyorum  

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.