Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Kolayoto.com


Sinan Erdoğan

Recommended Posts

6 saat önce, Doğan Kurban said:

Acaba takıldıktan sonra hemen mi patladı. Yoksa zaten patlakmıymış

 

Açıkcası ona ihtimal vermiyorum. Öncelikle dediğim gibi iç kısımda ve yukarda, patlak etrafında iz bile yok. 

Bariz hatalı, ayrıca dediğim gibi 1-2 saat sonra indiğini görmüştüm. 

 

Bu süre zarfında böyle patladıysa rekor olur heralde :D 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

 

Açıkcası ona ihtimal vermiyorum. Öncelikle dediğin gibi iç kısımda ve yukarda patlak etrafında iz bile yok. 

Bariz hatalı, ayrıca dediğim gibi 1-2 saat sonra indiğini görmüştüm. 

 

Bu süre zarfında böyle patladıysa rekor olur heralde [emoji3] 

Geçmiş olsun Yakup, sen çözersin bu işi öyle düşünüyorum,

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 dakika önce, Bahadır Atay said:

geçmiş olsun yakup. zor bir durum süreci merak ediyorum açıkcası 

 

 

En kötü yeni lastiği alıp bunu hakem heyetine vereceğim bana bunu fizik kuralları içinde patlayacağını ispatlasınlar tamam diyeceğim :D Ama yapamazlar seve seve parasını alırım. 

Ekran Alıntısı2.JPG

Link to comment
Share on other sites

Koşulsuz iade hakkı kullanılmama koşulu ile ve hasarsız ürün için geçerli. Genelde Continental'de uygulama yetkili bir bayide bölge eksperinin değerlendirmesi sonrası verdiği karara bakıyor. Bu yönde bir Conti bayisi ile irtibat geçmeni öneririm. 

Çok Conti lastik değiştirdim garantiden, pek şaşırtmadı beni. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Büyük ihtimal öyle olacak cem abi, her ikisinden cevap bekliyorum :)

Conti bayii'ye gittim önce baktığı gibi bu kesik dedi bende yok mok deyince oturduk masaya talep alalım dedi muhabbet ettik beyle. Senin için hızlandıralım ama bu girmez dedi yine baktık şuncaacık şey nasıl olur dedi vs. Depolarda sağa sola sallarken olabilir dedik. Fabrika bu tür şeyleri almıyor çünkü fabrikadan çıkarkan hava basılıp patlak kontrol ediliyor dedi, tabii ki öyle dedim. 

Bende şunu ekledim; kullanıcı olarak o kontrolün bana faydası yok siz burda takarken suya sokup bana gösteriyor musun dedim? o konuda haklısın sende dedi. En nihayetinde bu lastik yola indikten sonra herkes beni suçlar sizinde bunu yapmanız lazım dedim bayii olarak vs vs vs.

Hızlıca bana red onayı verin o halde bende kolayoto'ya sizden kaynaklı diyebileyim dedim. Onu bekliyorum şimdi.

Bu sırada kolayoto aradı, nerede patlak var içte mı dışta mı vs dedi halbuki hepsini ben yazdım fotoğraf çektim yolladım. 

Geri dönüş yapacağız dedi onu bekliyorum birde.

 

 

Şuan böyle

 

Link to comment
Share on other sites

Sonuç: Telefonda biraz tartışma biraz bilgi alışverişi sonrası telefon geldi. 

"Normalde böyle işlem yapmıyoruz ama müşteri memnuniyeti adına geri alıyoruz dediler" 

Bu da bana ders oldu lastikler tek tek suya sokulacak. 

Ama müşteri memnuniyeti söz konusu olduğunda bu ilk etapta yapılmalıydı ben zorlayınca değil neyse buna da şükür. 

İlgili bir yazı yazmak lazım gelir 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

19 saat önce, Cem Boneval said:

Koşulsuz iade hakkı kullanılmama koşulu ile ve hasarsız ürün için geçerli. Genelde Continental'de uygulama yetkili bir bayide bölge eksperinin değerlendirmesi sonrası verdiği karara bakıyor. Bu yönde bir Conti bayisi ile irtibat geçmeni öneririm. 

Çok Conti lastik değiştirdim garantiden, pek şaşırtmadı beni. 

internetten alınan ürünlerde kullanılmama durumu yok abi yani aksine kullanıp beğenmedim diyerek iade hakkı var bundan eminim ancak hasar (yada ayıp) durumunda ne oluyor tam emin olamadım şimdi ama o durumda servsin devreye girmesi daha mantıklı sanırım :) neyse ki sorunda çözüldüğünden araştırmaya gerek görmedim :D 

Link to comment
Share on other sites

3 saat önce, Ozan Kar said:

kullanıp beğenmedim diyerek iade hakkı var bundan eminim

Haklıymışsın, benim gözümden kaçmış, mesafeli satış sözleşmesi yönetmeliğine baktım.

Belki lazım olur diye de aşağıya alıntıladım.

 

Cayma hakkı

MADDE 9

(1) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

(2) Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.

(3) Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;

a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,

B) Birden fazla parçadan oluşan mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,

c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün

esas alınır.

(4) Malın satıcı tarafından taşıyıcıya teslimi, tüketiciye yapılan teslim olarak kabul edilmez.

(5) Mal teslimi ile hizmet ifasının birlikte yapıldığı sözleşmelerde, mal teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.

Eksik bilgilendirme

MADDE 10

(1) Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür. Tüketici, cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirilmezse, cayma hakkını kullanmak için on dört günlük süreyle bağlı değildir. Bu süre her halükarda cayma süresinin bittiği tarihten itibaren bir yıl sonra sona erer.

(2) Cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirmenin bir yıllık süre içinde yapılması halinde, on dört günlük cayma hakkı süresi, bu bilgilendirmenin gereği gibi yapıldığı günden itibaren işlemeye başlar.

Cayma hakkının kullanımı

MADDE 11

(1) Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin cayma hakkı süresi dolmadan, yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmesi yeterlidir.

(2) Cayma hakkının kullanılmasında tüketici, EK’te yer alan formu kullanabileceği gibi cayma kararını bildiren açık bir beyanda da bulunabilir. Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin bu formu doldurabilmesi veya cayma beyanını gönderebilmesi için internet sitesi üzerinden seçenek de sunabilir.  İnternet sitesi üzerinden tüketicilere cayma hakkı sunulması durumunda satıcı veya sağlayıcı, tüketicilerin iletmiş olduğu cayma taleplerinin kendilerine ulaştığına ilişkin teyit bilgisini tüketiciye derhal iletmek zorundadır.

(3) Sesli iletişim yoluyla yapılan satışlarda, satıcı veya sağlayıcı, EK’te yer alan formu en geç mal teslimine veya hizmet ifasına kadar tüketiciye göndermek zorundadır. Tüketici bu tür satışlarda da cayma hakkını kullanmak için bu formu kullanabileceği gibi, ikinci fıkradaki yöntemleri de kullanabilir.

(4) Bu maddede geçen cayma hakkının kullanımına ilişkin ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir.

Satıcı veya sağlayıcının yükümlülükleri

MADDE 12

(1) Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde, varsa malın tüketiciye teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri iade etmekle yükümlüdür.

(2) Satıcı veya sağlayıcı, birinci fıkrada belirtilen tüm geri ödemeleri, tüketicinin satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde ve tüketiciye herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden tek seferde yapmak zorundadır.

(3) Cayma hakkının kullanımında, 5 inci maddenin birinci fıkrasının (g) bendi kapsamında, satıcının iade için belirttiği taşıyıcı aracılığıyla malın geri gönderilmesi halinde, tüketici iadeye ilişkin masraflardan sorumlu tutulamaz. Satıcının ön bilgilendirmede iade için herhangi bir taşıyıcıyı belirtmediği durumda ise, tüketiciden iade masrafına ilişkin herhangi bir bedel talep edilemez. İade için ön bilgilendirmede belirtilen taşıyıcının, tüketicinin bulunduğu yerde şubesinin olmaması durumunda satıcı, ilave hiçbir masraf talep etmeksizin iade edilmek istenen malın tüketiciden alınmasını sağlamakla yükümlüdür.

Tüketicinin yükümlülükleri

MADDE 13

(1) Satıcı veya sağlayıcı malı kendisinin geri alacağına dair bir teklifte bulunmadıkça, tüketici cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimi yönelttiği tarihten itibaren on gün içinde malı satıcı veya sağlayıcıya ya da yetkilendirmiş olduğu kişiye geri göndermek zorundadır.

(2) Tüketici, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.

Cayma hakkının kullanımının yan sözleşmelere etkisi

MADDE 14

(1) Kanunun 30 uncu maddesi hükümleri saklı kalmak koşuluyla, tüketicinin cayma hakkını kullanması durumunda yan sözleşmeler de kendiliğinden sona erer. Bu durumda tüketici, 13 üncü maddenin ikinci fıkrasında belirtilen haller dışında herhangi bir masraf, tazminat veya cezai şart ödemekle yükümlü değildir.

(2) Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığını yan sözleşmenin tarafı olan üçüncü kişiye derhal bildirmelidir.

Cayma hakkının istisnaları

MADDE 15

(1) Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:

a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

B) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.

c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.

ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık vehijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.

d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.

e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.

f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.

g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.

ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.

h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.