Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

F3 Dizel Termostat Sorunu


Kadir Mermer

Soru

Merhabalar aracımda Doğan abimin ısınma sorununu incelerken kendi aracım da inceleme yaptım ve aracımın çok geç ısındığının ve kaloriferin açık olduğu durumlarda ani hararet düşüşünü fark ettim ve hararet ibresi Max 2 dakika içinde en dibe iniyordu ve servisin yolunu tuttum servisteki incelemeler sonucu termostatımın değişmesi gerektiği söylendi ve değişti ama sorunum hala çözülmedi, aramızda bu sorunu yaşayan, sorunu çözen, önerisi olan var mı acaba?

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Bunu şurdanda anlayabilirsin,aracını soğuk havada çalıştırdığın anda araç içine sıcak üflet  ve hareket et normaldeki hararetin yükselme süresi 4 katına çıkıyormu çıkmıyormu gör( denemelerini odb cihazla trend alarak yaparsan daha iyi anlarsın

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
19 dakika önce, Enes Andıç said:

O zaman çok soğuk bir havada araç 90 dereceye yeni geldiği anda dur rölantide çalışırken aracın içine sıcak hava üflet ve araca odb ile bağlan ve izle bakalım sıcaklıl 85 dereceden 50 dereceye kadar nasıl düşüyor  istediğin dizel takside dene(elektrikli kalorifer ısıtıcılı araçlar hariç)

 

Halen çok yanlış yerdesin. Araç hareket halinde durmuyor. Çok soğuk havada değil. Neden konudan uzaklaşıp doğru örnekler vermeye çalışıp haklı çıkma gayretindesin. Başlıkla hiç alakası olmayan şeyleri konuşuyoruz ve kimseye bir faydası yok. E o zaman bende 2 + 2 = 4 kafasında örnek verip sidik mi yarıştırayım nedir.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Servet bey, ben size konuyu anlamanız için örnekler veriyorum haklı çıkmak gibi derdim yok,  ısınan motor soğumaz diyosun neye göre söyledin?  kalorifer suyu soğutmazmış neye dayanarak söyledin, saçma sapan toplamalar harfler yazacağına bir bildiğin varsa yaz, sallamak kolay ben sana devirdaim sistemini çizeyim şemayla  anlatayım benim işim bu,  sana teknik olarak anlatmaya çalışıyorum bağlan arabanın ecuya aç kaloriferi gör suyu soğuyormu soğumuyormu  eğer bilginde iddialıysan teknik detaylardan bahset, ben elimde laptop 8 saat hergün araçların ecularına bağlı veri trendleri toplayıp  analiz ediyorum, yakıt ekonomisi için yazılım geliştiriyoruz sallamıyorum yani

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
6 dakika önce, Enes Andıç said:

Servet bey, ben size konuyu anlamanız için örnekler veriyorum haklı çıkmak gibi derdim yok,  ısınan motor soğumaz diyosun neye göre söyledin?  kalorifer suyu soğutmazmış neye dayanarak söyledin, saçma sapan toplamalar harfler yazacağına bir bildiğin varsa yaz, sallamak kolay ben sana devirdaim sistemini çizeyim şemayla  anlatayım benim işim bu,  sana teknik olarak anlatmaya çalışıyorum bağlan arabanın ecuya aç kaloriferi gör suyu soğuyormu soğumuyormu  eğer bilginde iddialıysan teknik detaylardan bahset, ben elimde laptop 8 saat hergün araçların ecularına bağlı veri trendleri toplayıp  analiz ediyorum, yakıt ekonomisi için yazılım geliştiriyoruz sallamıyorum yani

 

Yürüyen arabayı ortam ısısı 17-18C derece iken kalorifer açıldıktan sonra 90 derecenin altına çekebilecek bir veri paylaşır mısın?

Bak dikkatini çekiyorum, duran arabadan veya ortam ısısı -10-15 lerden bahsetmiyoruz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
14 dakika önce, Enes Andıç said:

Tamam  yaklaşık 2 dk içinde 60 dereceye kadar düştüğünü trend alarak atarım burdan

Arabanın devrini ve hızını da görelim ama olur mu. Hatta şöyle yapalım, araba hareket halinde 90 dereceye çıkan sıcaklığı klima açtıktan sonra yolda giderken düştüğünü görelim, daha açıklayıcı olur.

Not: 15dk olmuş, umarım data alırken dikkatsiz davranıp başına bi iş getirmemişsindir. Hakikaten endişelendim.

Servet Özkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Şimdi değil pazartesi günü atıcam,  2dk içinde suyun soğuduğunu görürsün demek istedim,  data alırken arabaya bişey olmaz korkma programlama yapmıyoruz

Screenshot_2016-05-21-21-20-49.png

Screenshot_2016-05-21-21-22-11.png

Screenshot_2016-05-21-21-22-05.png

Screenshot_2016-05-21-21-22-01.png

Screenshot_2016-05-21-21-21-55.png

Screenshot_2016-05-21-21-21-47.png

Screenshot_2016-05-21-21-21-44.png

Screenshot_2016-05-21-21-21-38.png

Screenshot_2016-05-21-21-20-49.png

Akşam akşam dayanamadım, bak aşağıda renklerin anlamları var, resimleri isyediğim sırayla koyamadım ama sen anlarsın su sıcaklığı 84-85 civrı iken sıcakta kaloriferi açtım hareket halinde seyrederken trend de dış hava sıcaklığıda var hızda var iyice incele umarım boşuma yoröamışımdır kendimi

5. Resimde suyun kaç dereceye kadar ısındığını görebilirsin , sonra ilk attığım yabi en üsttekindede kalorifer sıcakta  açılınca nereye kadar düştüğünü gör dahada düşer ama ben yeterli diye bıraktım

 Bu saatte telefonla bukadar hazırlayabildim ama yeterli 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Olan durum kışın değil bahar veya yaz aylarında olan bir durum. Yanlışsam Kerem düzeltsin lütfen.

Ayrıca başka markalarla ilgili örnek verip sonra siz onlarla kıyaslamayın diyorsunuz.

Bildiğiniz doğrularla diğer bildiğiniz yanlışları bir araya getirmeyin illa bir şeyler paylaşmak için hocam.

 

İkinci söylediğiniz durumda ısınmamış araçta benzer sonuç alırsınız, ısınmış araçta yokuş aşağı kışında inseniz soğumaz. (Eger optimum çalışma ısısına ulaştıysa, ve siz 10km lik yokuş inmiyorsanız [emoji4] )

 

Velhasıl, arkadaşın yaşadığı durum normal değil, eğer araç ısınmışsa ve 90C dereceden yukarı çıkmıyorsa, ya ekran yanılması, ya da devirdaim elemanları problemidir.

Konu ilerlemiş ama, evet çektiğim fotoğraf ve durum bahar/yaz ayında yaşanıyor. Bu sabah olan bir durum. Daha önce de birkaç sefer dikkatimi çekmişti ama bugün sıcağı sıcağına çekip fotoğrafını paylaşayım dedim.

Yaklaşık 30km seyahati bu sıcaklık seviyesinde yaptım. Bu arada dış sıcaklık çok düşük olmadığı için yolun bir kısmından sonra üfleme 2. seviyede kalmış olsa bile dereceyi ılığa doğru çevirmiştim.

Detay olarak çok anlamam ama sıcaklığın 90'a gelmemesi bana sadece aracın erken fan/müşür açıyor olabileceğini düşündürdü.

Şayet erken açma varsa bile 10-15 derece düşük ısıda çalışmasının zararı ya da yakıta negatif etkisi olur mu o çnu da bilmiyorum.

Bu arada her seyahatte durum böyle değil. Nadiren bu durum oluşuyor, normalde 90 derece çizgisine geliyor motor ısınınca.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arabanda hiç bir sorun yok gayet normal,  birgün git sıfır bir dizel aracı al test sürüşü yap çaktırmadan aynı karakteristiği göreceksin  tam olması gerektiği gibi çalışıyor araban

Enes Andıç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 saat önce, Enes Andıç said:

Şimdi değil pazartesi günü atıcam,  2dk içinde suyun soğuduğunu görürsün demek istedim,  data alırken arabaya bişey olmaz korkma programlama yapmıyoruz

 

Başına bi iş gelmiş olabilir derken seni kastetmiştim. Dikkatsiz davranır kaza falan yaparsın diye ;)

Hızın sabit 20km :) Araba 90C dereceye gelmeden log almışsın. Soğutma suyu sıcaklığı da neredeyse sabit öyle dediğin gibi 60C derecelere falan düşmemiş. Dediğimiz şartlarda log al da öyle bakalım olur mu?

Not: Beni tanımadığın epey belli. 

Servet Özkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 dakika önce, Enes Andıç said:

Üstten ikinci fotoda 65 civarına kadar düşüyor  dikkatli baksana

Kaçtan düşüyor dersin? Bence 66 veya 67 dan düşüyor. 90 dan falan düşmüyor hani.

1-2C derecelik düşüşten başka bir şey görmüyorum ben grafiklerde, yanlış mıyım?

5 saat önce, Enes Andıç said:

O zaman çok soğuk bir havada araç 90 dereceye yeni geldiği anda dur rölantide çalışırken aracın içine sıcak hava üflet ve araca odb ile bağlan ve izle bakalım sıcaklıl 85 dereceden 50 dereceye kadar nasıl düşüyor  istediğin dizel takside dene(elektrikli kalorifer ısıtıcılı araçlar hariç)

85 lerden 50 derecelere düşüş bekliyordum ben aynen senin söylediğin gibi.

Matematiği belli ama inatla üzerinde durarak saçma bir muhabbetin içine giriyoruz biliyorsun değil mi? :)

Servet Özkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bir yanlışlık var galiba. 1. fotoğraf 2. ci fotoğraftan sonra. Yani 2. Fotoğraf soğukken, 1. fotoğraf ısındıktan sonra eklenmiş. Fotoğraflardaki tarihler öyle söylüyor. Telefonun saati var orada, datalarında bir karışıklık var sanırım. Telefonunun saati (tablet belkide) 21.21 de iken datalar 21.18 diyor. Pek bi karıştı ortalık. Ben halen bir düşüş görmüyorum grafiklerde. Ayrıca test yöntemin yanlış. 20kmh ile yolculuk ederken test ediyorsun.

 

Tek bir grafikte normal seyir anında tüm düşüşü gösterebilir misin?

Zaman aralıkları 1 er dakika olsa da olur. Sn sn görmesek problem değil. Böylece tek bir grafikte görebiliriz sanırım.

Hatta mümkünse: Ambient, Coolant Temperature, Engine Load, Throttle position, Speed verileri olursa pek bi anlamlı olur.

 

Hani bu işle uğraşıyorsun ya bu dataları çıkarmak zor olmasa gerek diye düşünüyorum ;) 

Servet Özkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.