Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus Motor Yazılımın Bir Onceki Versiyona Dusurulmesi


Taylan. C

Soru

Herkese iyi akşamlar ford pcm (motor yazilimi)  calibrasyon dosyasi Update işlemi sonrasi bir önceki calibrasyon yazilimina geri donmek mumkunmu örneğin bendeki yazilim versiyonu axp ile bitiyor bir önceki versiyon axh idi ve axh ile arac cok daha duzenli çalışıp gayetk akıcı ve cekiside cok iyiydi axp ile birlikte motor sesi yükseldi cekiste düşmeler oldu bit miktarda vibrasyon servisler düşürülüyor ancak biz ugrasamayiz dediler fikri olan yardımcı olursa sevinirim teşekkürler 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Merhaba,

 

Bende de benzer bir durum var. Yazılım güncellemesi sonrasında özellikle düşük viteste motorun zorlandığı anda garip bir tıkırtı gelmekte. Ben problemin pistonlardan kaynaklandığını düşünerek servise gittiğimde sesin enjektörlerden geldiği ve farklı bir istasyondan mazot almam durumunda düzeleceği, güncellemelerden sonra bu durumun olabileceği söylendi. Farklı firmaların farklı istasyonlarında mazot alarak test ettim anacak sorun düzelmedi. Hatta enjektör temizleyici katkı ürünleri de kullandım. Bu arada arabanın çekişi ile ilgili hiçbir problem yaşamadım.

Konuyu forum üzerinde defalarca aramama rağmen henüz sonuç alamadım.

 

Forumu takip eden teknik arkadaşların yorumlarını rica ederim.

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
53 dakika önce, Serkan Durgun said:

Merhaba,

 

Bende de benzer bir durum var. Yazılım güncellemesi sonrasında özellikle düşük viteste motorun zorlandığı anda garip bir tıkırtı gelmekte. Ben problemin pistonlardan kaynaklandığını düşünerek servise gittiğimde sesin enjektörlerden geldiği ve farklı bir istasyondan mazot almam durumunda düzeleceği, güncellemelerden sonra bu durumun olabileceği söylendi. Farklı firmaların farklı istasyonlarında mazot alarak test ettim anacak sorun düzelmedi. Hatta enjektör temizleyici katkı ürünleri de kullandım. Bu arada arabanın çekişi ile ilgili hiçbir problem yaşamadım.

Konuyu forum üzerinde defalarca aramama rağmen henüz sonuç alamadım.

 

Forumu takip eden teknik arkadaşların yorumlarını rica ederim.

 

 

 

 

aracınızın şu anki km nedir ?

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
24 dakika önce, Serkan Durgun said:

73000 km

 

aracınızın üzerindeki enjektörlerle alakalı bir durum olabilir siemens continental serisi  9674973080  veya   9802448680  olabilir bu enjektörlerin 60 000 kmde bir temizlenip kalibrasyon yapılması gerektiğini söylüyorlar benim aracımda sizinki ile aynı motora sahip bu işlemi yaptırdım sorunlarımdan eser kalmadı ilgili linki ekliyorum ...

 

 

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 dakika önce, Serkan Karakoca said:

aracınızın üzerindeki enjektörlerle alakalı bir durum olabilir siemens continental serisi  9674973080  veya   9802448680  olabilir bu enjektörlerin 60 000 kmde bir temizlenip kalibrasyon yapılması gerektiğini söylüyorlar benim aracımda sizinki ile aynı motora sahip bu işlemi yaptırdım sorunlarımdan eser kalmadı ilgili linki ekliyorum ...

 

 

İlginiz için çok teşekkürler.

 

Enjektör sıralamasıyla ilgili öneriler vardı. Kalibrasyon ile sıralama aynı işlem mi, yoksa önce sıralama  yapıp düzelmezse mi kalibrasyon yapmalıyım? Bir de enjektörden gelen ses sizde de şıkırdama şeklinde miydi?

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 saat önce, Serkan Durgun said:

 

İlginiz için çok teşekkürler.

 

Enjektör sıralamasıyla ilgili öneriler vardı. Kalibrasyon ile sıralama aynı işlem mi, yoksa önce sıralama  yapıp düzelmezse mi kalibrasyon yapmalıyım? Bir de enjektörden gelen ses sizde de şıkırdama şeklinde miydi?

 

 

 

benim aracımda şıkırdama yoktu aracımın yakıt tüketimi arttığı halde performans düşmüştü rolantide çalışırken gürültülü çalışmaya başlamıştı bunun üzerine götürdüm aracımı yetkili servisten çözüm gelmeyince işlemleri kendim yaptırdım ...Kalibrasyon yaptıracakmış gibi gidin kodlama kurtarırsa zaten söylerler size ona göre bir yol izlersiniz . @Kaan Yagizer abimin bir yanına uğrayın çayını için siz şahsuvaroğlunda çalıştıkları bir pompacı ve enjektörcü vardır hemde emin ellerde olur işlemleriniz :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba ben focus sonradan alip ta bu sorunlar ile yaklaşık üç aydir uğraştım kendim elektronik muh. En sonunda kismende olsa bir takim çözümler ürettim kendi araştırma ve zorlamalarimla öncelikle sunu belirteyim her aracta gorulmeyen ancak 2012 ilk dönem üretilen bazi trend modellerde axp version kodlu yazilima guncelleme sonrası bir takım değişiklikler oluyor bunu zorlada olsa otosan muh kabul ettirdim bu değişimlerin basinda aracin motor gürültüsunun gayet belirgin olarak artmasi rolantide dalgalanma ve vibrasyon cekiste degisme ve enjektörler de şakirti gibi hal boyle olunca ise enjektörlerden başlayarak sirasi ile motor kulağına kadar değişim yaptırdım ancak hic bir duzelme olmayınca isi inada bindirip rus forumlarindaki bir kac yazilimci kisiylede bağlantı kurarak yazılımın detaylarıni anlamaya çalıştım ve bir önceki versiondaki algoritma ile yeni versiyondaki algoritmadaki bulabildigim farkli çalıştırma konut satırlarinin anlamlari uzerine otosan ile yazismalar yaparak en bariz değişikliğin enjektör kodlamalarinda oldugunu anladik ayrica motor rolanti rpm devrininde düşünüldüğünü ayrica bir ve ikinci vites alt devirlerde yukseltme yapıldığını gördük.ozetle anlattıgim bu degisimler nedeniyle son güncelleme isleminden sonra sorun yasayana arkadaşların güncelleme işlemini yapan yetkili veya özel servis hangisiyse onlara ids sistemi uzerinden enjektör kodlamalarinin yeniden yapilmasi gerektiğini ve ogrenim degerlernin sifirlanmasi gerektiğini mutlaka soylemeliler enjektör kodlama sırası su sekilde olamlidir şanziman tarafi 1 numara yani aracin akusunun oldugu taraftaki enjektör isd ekranında 1 olacak hemen yanindaki 2 onun yanindaki 3 ve motor suyunun olduğu taraf yani 4 seklinde kodlanip  daha sonra enjektör ile ilgili ogrenim degerleri sifirlanacak ayrica pcm degerleride sifirlanacak daha sonra yolda arabaya üçüncü viteste 1500 devirde ani hizlanmalar yaparak 3000 devire çıkarılıp frene basmadan tekrar 1500 devire inmesini bekleyip tekrar 3000 devire yükselterek bu sekilde minimum yedi ile otuz km arasinda sürüş yapılmalıdır bu islemlerdrn sonra enjektörle ilgili sorunlar ortadan kalkacaktır ancak motorun gürültülü çalışması vr rolantideki vibrasyon ne yazikki devam edecektir nedeniyse rolanti rpm devrinin düşürülmüş olmasıdır bir sonraki yazilimda belki duzeltilir ayrica version bir alt versiyona dusuruluyor ancak bunu sadece yetkili serviskerdeki ids sistemleri uzerinde yapıyorlar onlarda ancak arac calismazsa bu islemi gerceklestirdiklerini söylüyorlar ikna edemedim ben bende bir önceki yazilim dosyadida ayrica var yinede yapmadilar herkese iyi akşamlar 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
On 04.03.2016 at 19:36, Taylan. C said:

Merhaba ben focus sonradan alip ta bu sorunlar ile yaklaşık üç aydir uğraştım kendim elektronik muh. En sonunda kismende olsa bir takim çözümler ürettim kendi araştırma ve zorlamalarimla öncelikle sunu belirteyim her aracta gorulmeyen ancak 2012 ilk dönem üretilen bazi trend modellerde axp version kodlu yazilima guncelleme sonrası bir takım değişiklikler oluyor bunu zorlada olsa otosan muh kabul ettirdim bu değişimlerin basinda aracin motor gürültüsunun gayet belirgin olarak artmasi rolantide dalgalanma ve vibrasyon cekiste degisme ve enjektörler de şakirti gibi hal boyle olunca ise enjektörlerden başlayarak sirasi ile motor kulağına kadar değişim yaptırdım ancak hic bir duzelme olmayınca isi inada bindirip rus forumlarindaki bir kac yazilimci kisiylede bağlantı kurarak yazılımın detaylarıni anlamaya çalıştım ve bir önceki versiondaki algoritma ile yeni versiyondaki algoritmadaki bulabildigim farkli çalıştırma konut satırlarinin anlamlari uzerine otosan ile yazismalar yaparak en bariz değişikliğin enjektör kodlamalarinda oldugunu anladik ayrica motor rolanti rpm devrininde düşünüldüğünü ayrica bir ve ikinci vites alt devirlerde yukseltme yapıldığını gördük.ozetle anlattıgim bu degisimler nedeniyle son güncelleme isleminden sonra sorun yasayana arkadaşların güncelleme işlemini yapan yetkili veya özel servis hangisiyse onlara ids sistemi uzerinden enjektör kodlamalarinin yeniden yapilmasi gerektiğini ve ogrenim degerlernin sifirlanmasi gerektiğini mutlaka soylemeliler enjektör kodlama sırası su sekilde olamlidir şanziman tarafi 1 numara yani aracin akusunun oldugu taraftaki enjektör isd ekranında 1 olacak hemen yanindaki 2 onun yanindaki 3 ve motor suyunun olduğu taraf yani 4 seklinde kodlanip  daha sonra enjektör ile ilgili ogrenim degerleri sifirlanacak ayrica pcm degerleride sifirlanacak daha sonra yolda arabaya üçüncü viteste 1500 devirde ani hizlanmalar yaparak 3000 devire çıkarılıp frene basmadan tekrar 1500 devire inmesini bekleyip tekrar 3000 devire yükselterek bu sekilde minimum yedi ile otuz km arasinda sürüş yapılmalıdır bu islemlerdrn sonra enjektörle ilgili sorunlar ortadan kalkacaktır ancak motorun gürültülü çalışması vr rolantideki vibrasyon ne yazikki devam edecektir nedeniyse rolanti rpm devrinin düşürülmüş olmasıdır bir sonraki yazilimda belki duzeltilir ayrica version bir alt versiyona dusuruluyor ancak bunu sadece yetkili serviskerdeki ids sistemleri uzerinde yapıyorlar onlarda ancak arac calismazsa bu islemi gerceklestirdiklerini söylüyorlar ikna edemedim ben bende bir önceki yazilim dosyadida ayrica var yinede yapmadilar herkese iyi akşamlar 

 

Taylan Bey

 

Otosan derken Kalibrasyon Ekibi gibi bir birimle mi irtibat kurdunuz? Ford'un çalışma mantığını anlamak oldukça güç, 1.6 TDCI motor uzun yıllardır piyasada ama adamlar daha kalibrasyonunu beceremedi.

 

Ayrıca

 

Forscan da aynı sıfırlama işlemini yapıyor.

 

1.6 TDCI klasik arızalarından biri, Enjektör Öğrenme Verileri Yüksek arızası.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Oğuz Çevik said:

 

Taylan Bey

 

Otosan derken Kalibrasyon Ekibi gibi bir birimle mi irtibat kurdunuz? Ford'un çalışma mantığını anlamak oldukça güç, 1.6 TDCI motor uzun yıllardır piyasada ama adamlar daha kalibrasyonunu beceremedi.

 

Ayrıca

 

Forscan da aynı sıfırlama işlemini yapıyor.

 

1.6 TDCI klasik arızalarından biri, Enjektör Öğrenme Verileri Yüksek arızası.

Oguz bey maalesef otosanda calibration dosyaları ile ilgili harici bir birim olduğunu sanmıyorum. Ben defalarca mail ve tlf tacizleri yapmak zorunda kaldım en sonunda rus forumlarda tanıştığım ford araçlar için custom yazilim gelistiricilerle yaptığım yazışmalar ve bulduklarımi gönderince mecbur kaldilar sanırım iletişim bu sekilde oldu. Ve dogrudur focus Siemens enjektör ile birlikte enjektör ofset ogrenim hatası belirgin bir şekilde yaşanıyor avrupa forumlarında ve rus blogu ülkelerde bu konu fazlasıyla işleniyor ve büyük şikayetler var. Nedeni şimdilik tam bilinmemek kaydıyla her yeni calibrasyon dosyasi yüklenmesindr oluştuğu tespit edilmiş fakat ince bir ayrıntı var oda şu ofset ogrenme hatasi oluşmaması için yazılım update işlemi sonrasında arabayi çalıştırıp gitmeyeceksin pcm update işlemi bitince kesinlikle araç calistirilmadan kodlama yapılıp ogrenim verilerinin sınırlanması gerekiyor bu şekildeki güncelleme işlemlerinde bu ofset sorunu kesinlikle çıkmıyor her iki halde tarafimca en az üçer kez denendi bu işlemleri yapmadigimda ogrenme hatası aldım yapinca almıyorsunuz. Usa ve rus bölgelerindeki update islemlerinin yapilma şekli bu bu islemler ortalama bir buçuk saat sürdüğü için tr de ne yazikki calibration dosyasını atıp sonrada diğer işlemleri yapmıyorlar. Forscan yazılımında veri sıfırlama yapılıyor doğrudur ama bildiğim kadarıyla bazi güncellemelerden sonra Forscan da işlem yapıldı görünüyor ancak pcm üzerinde sıfırlama olmamış oluyor. Ayrıca fazla ofset öğrenimi hatasi alan arkadaşlar enjektörlerinin sadece yerlerini değiştirsinler düzeliyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
On 04.03.2016 at 19:36, Taylan. C said:

Merhaba ben focus sonradan alip ta bu sorunlar ile yaklaşık üç aydir uğraştım kendim elektronik muh. En sonunda kismende olsa bir takim çözümler ürettim kendi araştırma ve zorlamalarimla öncelikle sunu belirteyim her aracta gorulmeyen ancak 2012 ilk dönem üretilen bazi trend modellerde axp version kodlu yazilima guncelleme sonrası bir takım değişiklikler oluyor bunu zorlada olsa otosan muh kabul ettirdim bu değişimlerin basinda aracin motor gürültüsunun gayet belirgin olarak artmasi rolantide dalgalanma ve vibrasyon cekiste degisme ve enjektörler de şakirti gibi hal boyle olunca ise enjektörlerden başlayarak sirasi ile motor kulağına kadar değişim yaptırdım ancak hic bir duzelme olmayınca isi inada bindirip rus forumlarindaki bir kac yazilimci kisiylede bağlantı kurarak yazılımın detaylarıni anlamaya çalıştım ve bir önceki versiondaki algoritma ile yeni versiyondaki algoritmadaki bulabildigim farkli çalıştırma konut satırlarinin anlamlari uzerine otosan ile yazismalar yaparak en bariz değişikliğin enjektör kodlamalarinda oldugunu anladik ayrica motor rolanti rpm devrininde düşünüldüğünü ayrica bir ve ikinci vites alt devirlerde yukseltme yapıldığını gördük.ozetle anlattıgim bu degisimler nedeniyle son güncelleme isleminden sonra sorun yasayana arkadaşların güncelleme işlemini yapan yetkili veya özel servis hangisiyse onlara ids sistemi uzerinden enjektör kodlamalarinin yeniden yapilmasi gerektiğini ve ogrenim degerlernin sifirlanmasi gerektiğini mutlaka soylemeliler enjektör kodlama sırası su sekilde olamlidir şanziman tarafi 1 numara yani aracin akusunun oldugu taraftaki enjektör isd ekranında 1 olacak hemen yanindaki 2 onun yanindaki 3 ve motor suyunun olduğu taraf yani 4 seklinde kodlanip  daha sonra enjektör ile ilgili ogrenim degerleri sifirlanacak ayrica pcm degerleride sifirlanacak daha sonra yolda arabaya üçüncü viteste 1500 devirde ani hizlanmalar yaparak 3000 devire çıkarılıp frene basmadan tekrar 1500 devire inmesini bekleyip tekrar 3000 devire yükselterek bu sekilde minimum yedi ile otuz km arasinda sürüş yapılmalıdır bu islemlerdrn sonra enjektörle ilgili sorunlar ortadan kalkacaktır ancak motorun gürültülü çalışması vr rolantideki vibrasyon ne yazikki devam edecektir nedeniyse rolanti rpm devrinin düşürülmüş olmasıdır bir sonraki yazilimda belki duzeltilir ayrica version bir alt versiyona dusuruluyor ancak bunu sadece yetkili serviskerdeki ids sistemleri uzerinde yapıyorlar onlarda ancak arac calismazsa bu islemi gerceklestirdiklerini söylüyorlar ikna edemedim ben bende bir önceki yazilim dosyadida ayrica var yinede yapmadilar herkese iyi akşamlar 

 

 

Çok teşekkürler.

Ben de tam olarak güncelleme sonrasında bu sorunu yaşamaya başladım.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
On 06.03.2016 at 12:30, Taylan. C said:

Oguz bey maalesef otosanda calibration dosyaları ile ilgili harici bir birim olduğunu sanmıyorum. Ben defalarca mail ve tlf tacizleri yapmak zorunda kaldım en sonunda rus forumlarda tanıştığım ford araçlar için custom yazilim gelistiricilerle yaptığım yazışmalar ve bulduklarımi gönderince mecbur kaldilar sanırım iletişim bu sekilde oldu. Ve dogrudur focus Siemens enjektör ile birlikte enjektör ofset ogrenim hatası belirgin bir şekilde yaşanıyor avrupa forumlarında ve rus blogu ülkelerde bu konu fazlasıyla işleniyor ve büyük şikayetler var. Nedeni şimdilik tam bilinmemek kaydıyla her yeni calibrasyon dosyasi yüklenmesindr oluştuğu tespit edilmiş fakat ince bir ayrıntı var oda şu ofset ogrenme hatasi oluşmaması için yazılım update işlemi sonrasında arabayi çalıştırıp gitmeyeceksin pcm update işlemi bitince kesinlikle araç calistirilmadan kodlama yapılıp ogrenim verilerinin sınırlanması gerekiyor bu şekildeki güncelleme işlemlerinde bu ofset sorunu kesinlikle çıkmıyor her iki halde tarafimca en az üçer kez denendi bu işlemleri yapmadigimda ogrenme hatası aldım yapinca almıyorsunuz. Usa ve rus bölgelerindeki update islemlerinin yapilma şekli bu bu islemler ortalama bir buçuk saat sürdüğü için tr de ne yazikki calibration dosyasını atıp sonrada diğer işlemleri yapmıyorlar. Forscan yazılımında veri sıfırlama yapılıyor doğrudur ama bildiğim kadarıyla bazi güncellemelerden sonra Forscan da işlem yapıldı görünüyor ancak pcm üzerinde sıfırlama olmamış oluyor. Ayrıca fazla ofset öğrenimi hatasi alan arkadaşlar enjektörlerinin sadece yerlerini değiştirsinler düzeliyor. 

 

Teşekkürler açıklama için Taylan Bey, Otosan'da Kalibrasyon Departmanı var. Hatta zamanında iş başvurusu yapmıştım :)

 

Çok merak ediyorum bu 115 beygirlik TDCI motorun yazılımlarını hangi ülkenin ekibi yapıyor zira bu kadar tutarsızlık hayatımda görmedim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.