Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus III Titanium Aşırı Voltaj Sorunu


ErdemG

Soru

Merhaba Focus'cular

Başımdan Geçen Bri Olayı Anlat ve Yardım Almak İstiyorum

Saatte 200 Km ile Giderken (Otoban) Araç Birden Kendisini Kapattı ekranda Bir Kaç Yazı Belirdi ve yanlış Okumuyorsam

Güvenli Duruş Sistemi Yazdı aracı Emniyet Şeridine çekebildim Sorunsuz şekilde ve durdurdum.

O an ekranda 'Aşırı Voltaj Yüklenmesi' Diye bir hata belirdi ve tekrar etti sanki araba reset atmış bütün katran ve uyarı sesleri test modunda gibi tek tek çalışmaya başladı

arabayı tekrar çalıştırmak istediğimde ilk Start Tuşuna Basmamda çalışmadı sadece bir kere calışma sesi verdi çalışmadı araç içindeki tüm elektirik harcayan sistemi kapadım "Teyp farlar iç aydınlatma vs i 4 lü ler hariç" tekrar bastım araç çalıştı.

yolumuza devam ettik ama fordu arayıp bir dünya fırçaladım

yol yardımı geldi aracı bilgisayara bağladı ve gariptirki hiç bir hata bulunamadı pazartesi servise getirmemi istediler götürdüm ve srunun kısaca

"YüKSEK GERİLİM HATLARINDAN ELEKTİRİK çEKMESİ SEBEBİ İLE MEYDANA GELDİĞİNİ VE BİR ARACIN da 'Focus Değil Ama Ford' Aynı şeyi YAPTIĞINI SöYLEDİLER"

Deli oldum Bu Durumla ilgili ne yapa bilirim

Elimde olay anını çeken tesadüf video görüntüleri var tavsiyeniz nelerdir

Dava Şikayet Teknik Destek Her Görüşe Açığım Kolay Gelsin Teşekkür ederim...

İlgili Video :

https://rapidshare.com/files/4286249359/10092011065.mp4

ErdemG tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Ayrıca bunun bir arıza değil, sistemin korunmasına dair bir zorunluluk olmadığını otosan avukatları karşısında ispat etmek imkansız gibi bir şey. BÜtÜn yorumları okumadım ama, eğer bu sÜratte seyrederken araç stop etti ve frenlerde herhangi bir problem olmadıysa, direksiyonda herhangi bir problem olmadıysa, aydınlatma sisteminde herhangi bir problem olmadıysa ki görÜnmÜyor da, bunun arıza olduğunu ispat etmek imkansız. Bir adliye personeli olarak bu görÜşteyim.

Daha öncede bu konuda yazdım.

Bir araç kaç km. de olursa olsun, isterse 300 le gidiyor olsun stop ediyorsa o araçta arıza vardır.

Üretici motoru devir kesici ile koruyabilir, bilerek korumak için stop ettirmez, ettiremez.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Öncelikle Herkese Tekrardan Merhabalar

Konuyla ilgili can sıkıcı Yorumlarda var kendi kendini Çelişkiye sokan yazılarda var neyse ben bunların hiÇ birisine alıntı yapmayacağım yada bir cevap vermeyeceğim

Dün Aksam Saat 4 sularında Bursa Şentürkler Ford Yetkili bayisine gitme şansım oldu aracımdaki sorunu anlattım ve servis tarafına araÇ alındı

ilk olarak durumu anlattım sonrasında ise videoyu servis elamanına izlettim

adı Ayhan Olan ustamız videoyu izledi ve dile getirdiği belirgin en net cümleler şunlar idi

Ford Otosan ve Ford Olmak üzere Bir Beyanla ARAÇLARININ YüKSEK GERİLİM VE BAZ İSTASYONLARINDAN ETKİLENDİĞİNİ ve Buna Maruz Kalan AraÇlarının Arrıza GÖsterdiğini ve GÖsterebileceğini DUYURDU

iş bu ki ustamız başından geÇen olayıda anlattı

bursa Dikkaldırıma misafirliğe giden bir aile varış noktasında FORD MONDEO Marka Aracını park ederler.

Geri DÖnme Vakti geldiğinde ara binilir kontağa basılır ama hiÇ bir şekilde tepki alınmaz sanki akü yerinden sÖkülmüştür.

Servis Çağırılır ve Ayhan Ustamız aracı GÖrmek iÇin Yola Çıkar.

Araca vardıklarında ayhan ustada uzun uğraşlarından sonra aracı hiÇ bir şekilde ÇALIŞTIRAMAZ.

ve son olarak Çevre bilgisi edinmek iÇin şu canım soruyu sorar.

BU YAKINLARDA YüKSEK GERİLİM ve ya BAZ İSTASYON VARMIDIR???

olayı kavrayamayan araba sahibi ve diğer kişiler şaşkınlık iÇindedir

ama tabi güelde bir cevapları vardır

şu aracın park hal,inde olduğu binanın tepesinde

Tüm OparatÖrlerin Baz İstasyonu Olduğu SÖylenir.

Ayhan Usta Bütün Alet Edavatı Toplar Kaputu Kapatır

Arabayı Çok Komik Ama Kaydırarak İki Sokak Aşağı GÖtürür(ler)

yeteri kadar Uzaklaştığını Düşündüğünde Tekrar start Düğmesine Basar Sanki AraÇ hiÇ Bir Sorun yokmuşcasına Çalışır Olay Kapanı.

Emin Olun Bunu Dehşet ve ibretli dinledim ne diyim kendime bir şehir krokisi Çıkarıcam yüksek gerilim baz istasyonlardan geÇmeyecem.....

ilave olarak şunu belirtti.

Fakat bu hızda aracın yüksek akım yakalaması mümkünmü bunu bilemiyorum dedi.

ve ardından arabayı Bilgisayara bağladı

Tüm Sistemler normal gÖrünüyordu tam 12 modül bulunan focus da bir tane hata kaydı BU FARKLI BİLGİSAYARDA GÖRüLüYORDU

Hata tam Detay vermemekle beraber şunu yazıyordu

Voltaj Akımı Max. Değerinin üzerinde.

Modülün Bir Tanesi AraÇtaki Elektirik Sistemini Kontrol Ediyor Her Hangi Bir Aksilik GÖrdüğünde Örnek Aşırı Voltaj

Aracı Korumaya Alaak Kapatıyor.

velasıl Benim Olayı Duyan Servis Müdürü de yanıma geldi ve mohabbete direk şu şekilde başladı.

Merhaba Erdem Bey. Ben Falanca kişi.

195 ile giderken stop eden araÇ Bumu.

Buuu ne diyim şimdi mbilemedim ki

olayla ilgili bir arıza kaydı aÇıldı Teka , Ford Otosan, Ford Almanya Olmak üzere Bilgi Toplanmak Adına Girişimler Başlatıldı.

ve Servis Müdürünün Dile Getirdiği Beni Şaşırttı.

Yaşadığınız Bu Durum Sizin ve Bizim Ford Otosanı Sarsacak Nitelikte Bu Olayı Şans Eseri videoya Çekmeniz sizin en büyük ispatınız.

Evet Uzaun Lafın Kısası 12 Form Sayfasının Sonu Olarak Netice

Var Yüksek Gerilim Baz İstasyon Yok Ford HiÇ Bir Model

Yok Yüksek Gerilim Baz İstasyon Var Ford Her Model

Yazı Benim Yorumlar Sizin

Kolay Gelsin

ErdemG tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Eğer durum bu şekildeyse çok ciddi ve can sıkıcı bir durum. Ama her araçtada bu soruna rastlanmıyor sanırım keza her yer baz istasyonu dolu, şehir dışlarıda yüksek gerilim hatları ile.

Zaten İşin Garip Tarafıda bu her adımda bir baz istasyon baktığınız her yerde bir gerilim hattı görebilirsiniz ne varki Ford'un bu açıklamayı neye dayanarak nasıl yapabildiini de anlamıyorum açık konuşmak gerekirse

bu sorunun olduğunu aracı almadan önce bilseydim muhtemelen almazdım.

bir arkadaşımda arabamı gördüğünde "Sizin Arabalar Yüksek Gerilim Hattından Sorun çıkarıyormuş" demişti

şakınlıkla baka kalmıştım

diyecek bir şey yok sanırım kesin çözümüde mevcut değil Ama bir Devin Nasıl olurda bu sorunu egale edemediğini anlayabilmiş değilim

traji komik bir durum gibi duruyor...

ErdemG tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İstanbul-Ankara arasında da yüksek gerilim hattı var galiba..Çünkü benim arabada da bundan kaynaklanan sorun oldu o halde....Ne alakaysa...Her gün aşağıdaki tafonun yanından geÇiyom bişey olmuyor..İşyerinde tepede bütün operatörlerin istasyonunu koydular namussuz yöneticiler orada da bişiiolmuyor...Ama istanbula giderken oluyor...Bu işi bende sorucam bak artık iyice kıllandım....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

O usta kusura bakmasın ama sallamış. Yüksek gerilim dediğiniz şeyin frekansı 50 hz. Arabanızda 50 hz çalışan hiçbirşey yok. Dolayısı ile girişim flaan yapamaz. GSM sinyalleri min 900 MHz de ve QPS modüleli çalışır. Arabanızda bundan etkilenebilme ihtimali olan en yakın alet uzaktan kumanda modülünüz ki o 400 küsur MHz de alıcıya sahip. Orta dalga radyo ile TV seyrettiğini iddia etmekten daha öte olmayan bir söylemden bahsediyoruz. Kaldı ki; arabanızın çalışmasını düzenleyen modül konsolda göstergenin hemen sol tarafında. Oradaki çekmeceyi sökerseniz arkasında "metal kutulu" modülü görürsünüz. Metal ile ekranlanmış hiçbir elektronik devre dış etkilerden etkilenmez.

Hepsini geçtim, cebinizdeki GSM telefonun çıkış gücü max. 2W.. Arabanın içindeki GSM içeren telefon herhangibir şekilde etki edemezken bilmem kaç m ötedeki topu topu 10W gücündeki GSM baz istasyonundan bu aracın etkilenmesi İM-KAN-SIZ. Herkesin bir mesleği var. O usta mümkünse kendi işinde uzmanlaşsın.

Kısacası yüksek gerilim ve GSM olayı tümüyle hikaye.. Şehir efsanesinden başka birşey değil.

Mondeoya girememiş olabilirler. O nispeten olabiliritesi olan birşey. Zaten o nedenle anahtarın içinde kontak anahtarı bulunduruluyor. Onunda tek istisnası GSM baz istasyonunun transponderinin anten filitresine sahip olmaması dolayısı ile tüm frekans bandında gürültü yayınlıyor olması ihtimali olabilir. "Belki" o nedenle anahtarsız girişi tanımaması falan olabilir. Yani taş çatlasa arabayı açamazsınız. Ama arabanın içine girdikten sonra gayet güzel çalıştırırsınız. Aynı olasılık focus içinde mevcut. Ama araba giderken yok yüksek gerilim hattından geçtim stop etti, baz istasyonun altına park ettim çalışmadı falan bunlar olacak şeyler değil. O tip sorunlar (arabaya girememek) askeri üslerin ve radar istasyonlarının yakınlarındaki yerlerde olur. Ya da yanınızdan jammer olan bir araç geçerse yaşarsınız. Ama her şartta arabayı çalıştırabilirsiniz. Arabanın stop etmesine falan neden olmaz. İçine giremeyebilirsiniz ama o başka konu.. İyi o zaman çamlıcanın kenarından geçen heleki köprü trafiğinde tırmalayan tüm fiesta focus mondeo vs vs stop etsin.. Hem yüksek gerilim var hemde binlerce wattlık vericiler var.. E ben hergün oradan geçiyorum bi halt olduğu yok?? İster almanyaya sorsunlar isterse patagonyaya. Sonuç değişmez.

Dipnot: TV vericisinin frekansı uzaktan kumanda alıcınız ile aynı bantta gürültüye neden olur ama o bile etkileyemez. :smiley2k:

Bu arada tezimiz hala geçerli. Sizin ifadenizde görüldüğü üzere ve zaten çektiğiniz video da da gözüktüğü gibi arabanızın GEM modülü olması gerekenden yüksek voltaj saptamış. Arabanın sağı solu yanmasın diyede sizi güvenli olarak kenara çekmeye zorlamış. Bunun yüksek gerilimle falanla filanla alakası yok. Muhtemelen motor devrinden dolayı alternatörünüz fazla üretmiş ve konjektör bunu süzememiş. Eğer tekrar denemek istiyorsanız 195 km ye çıkmanıza gerek yok, herhangibir güzergahta 3.ncü viteste aynı devir bandında aynı süre arabanızla seyahat edin eğer arabanızda bir sorun varsa aynı sonucu alırsınız. Böylelikle en azından canınızı tehlikeye atmamış olursunuz. İnegöl çevre yolu falan müsait mesela bu iş için. Pek fazla trafikte yok o yolda..

Bunları yazmamın nedeni polemik değil elden geldiğince tardımcı olabilmek. Boşuna alınganlık göstermeyin.

Mertol Kip tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

O usta kusura bakmasın ama sallamış. Yüksek gerilim dediğiniz şeyin frekansı 50 hz. Arabanızda 50 hz çalışan hiçbirşey yok. Dolayısı ile girişim flaan yapamaz. GSM sinyalleri min 900 MHz de ve QPS modüleli çalışır. Arabanızda bundan etkilenebilme ihtimali olan en yakın alet uzaktan kumanda modülünüz ki o 400 küsur MHz de alıcıya sahip. Orta dalga radyo ile TV seyrettiğini iddia etmekten daha öte olmayan bir söylemden bahsediyoruz. Kaldı ki; arabanızın çalışmasını düzenleyen modül konsolda göstergenin hemen sol tarafında. Oradaki çekmeceyi sökerseniz arkasında "metal kutulu" modülü görürsünüz. Metal ile ekranlanmış hiçbir elektronik devre dış etkilerden etkilenmez.

Hepsini geçtim, cebinizdeki GSM telefonun çıkış gücü max. 2W.. Arabanın içindeki GSM içeren telefon herhangibir şekilde etki edemezken bilmem kaç m ötedeki topu topu 10W gücündeki GSM baz istasyonundan bu aracın etkilenmesi İM-KAN-SIZ. Herkesin bir mesleği var. O usta mümkünse kendi işinde uzmanlaşsın.

Kısacası yüksek gerilim ve GSM olayı tümüyle hikaye.. Şehir efsanesinden başka birşey değil.

Mondeoya girememiş olabilirler. O nispeten olabiliritesi olan birşey. Zaten o nedenle anahtarın içinde kontak anahtarı bulunduruluyor. Onunda tek istisnası GSM baz istasyonunun transponderinin anten filitresine sahip olmaması dolayısı ile tüm frekans bandında gürültü yayınlıyor olması ihtimali olabilir. "Belki" o nedenle anahtarsız girişi tanımaması falan olabilir. Yani taş çatlasa arabayı açamazsınız. Ama arabanın içine girdikten sonra gayet güzel çalıştırırsınız. Aynı olasılık focus içinde mevcut. Ama araba giderken yok yüksek gerilim hattından geçtim stop etti, baz istasyonun altına park ettim çalışmadı falan bunlar olacak şeyler değil. O tip sorunlar (arabaya girememek) askeri üslerin ve radar istasyonlarının yakınlarındaki yerlerde olur. Ya da yanınızdan jammer olan bir araç geçerse yaşarsınız. Ama her şartta arabayı çalıştırabilirsiniz. Arabanın stop etmesine falan neden olmaz. İçine giremeyebilirsiniz ama o başka konu.. İyi o zaman çamlıcanın kenarından geçen heleki köprü trafiğinde tırmalayan tüm fiesta focus mondeo vs vs stop etsin.. Hem yüksek gerilim var hemde binlerce wattlık vericiler var.. E ben hergün oradan geçiyorum bi halt olduğu yok?? İster almanyaya sorsunlar isterse patagonyaya. Sonuç değişmez.

Dipnot: TV vericisinin frekansı uzaktan kumanda alıcınız ile aynı bantta gürültüye neden olur ama o bile etkileyemez. :smiley2k:

Bu arada tezimiz hala geçerli. Sizin ifadenizde görüldüğü üzere ve zaten çektiğiniz video da da gözüktüğü gibi arabanızın GEM modülü olması gerekenden yüksek voltaj saptamış. Arabanın sağı solu yanmasın diyede sizi güvenli olarak kenara çekmeye zorlamış. Bunun yüksek gerilimle falanla filanla alakası yok. Muhtemelen motor devrinden dolayı alternatörünüz fazla üretmiş ve konjektör bunu süzememiş. Eğer tekrar denemek istiyorsanız 195 km ye çıkmanıza gerek yok, herhangibir güzergahta 3.ncü viteste aynı devir bandında aynı süre arabanızla seyahat edin muhtemelen aynı sonucu alırsınız. Böylelikle en azından canınızı tehlikeye atmamış olursunuz.

Bunları yazmamın nedeni polemik değil elden geldiğince tardımcı olabilmek. Boşuna alınganlık göstermeyin.

Merak Etmiyor değilim yani ilk yazınızdan beri sürekli olarak ondan deil bundan değil şu olamaz buda değil diyip duruyorsunuz eğer tam sorunu biliyorsanız dile getirin gidelim araçlarıızı yaptıralım yani tam 13 sayfa oldu ve bende ki en net sonuç bu. di şunu dile getiriyorm bu konu için FORD ve Ford OTOSAN AçIKLAMA YAPARAK ARAçLARININ YüKSEK GERİLİM VE BAZ İSTASONLARDAN ETKİLENDİĞİNİ BEYAN ETMİŞ.

arabanın 50 Hz lib bir akımla çalışan hiç bir şeyinin olmadığını dile getirmişsiniz tamam çalışmıyor olabilir

siz hiç tüplü bir televizyona bir mıhnatıs tuttunuz mu yada internette çok yaygın bir video idi BİR grand cherokee jipin üstüne yıldırım düştüğünü ve yola devam ettiğini gördünüz mü ??

bir jammer ın tüm sinyalleri bozabileceğini bende biliyorum peki jammer'ın güvenlik sağladığıı önceki araca (makam aracı ordu mensubu emniyet aracı) nasıl iletişim kurabildiğini düşündünüz mü ?

ben yazılımcıyım yüksek elektirik yayan bir tekstil makinasının yanında bulunan bilgisayarın sayacının nasıl sapıttığını kendi gözlerim le gördüm

ne alakası var diyeceksiniz

şöyle ki her ne olursa olsun bir elektronik donanım kullanılıyor bu donanımlar etrafındaki elektirik dalgalarını istesede istemesede üzerine çekebiliyor yada maruz kalıyor

USTA SALLAMIŞ

Usta Ford'un verdiği brifing doğrultusunda işini acra etmekte.

adam bu sıkıntının baz istasyonlardan yada yüksek gerilim hatlarından olduğunu bilecek ama kalkıp size diyecek ki

Ya abi aynı sorunla ilgili birisi daha geldi benzini 95 oktandan 97 oktana çıkarın diyecek

Ne yapardınız bu sorunun hala bu nedenli (baz, yüksek gerilim) olduunu bir türlü kabullenemediniz sormadan edemeyecem yani olaya maruz kalan benim MUALİF OLAN SİZSİNİZ...

FORD'dan hisseniz falan mı var

yani bu kadar canısıcı olmaya gerek yok istediğiniz bazın yada yüksek gerilim altına arabanızı çekin defalarca yapın sorunu yaşayın yada yaşamayın beni ilgilendirmez demekten başka bir şey diyemiyorum ki bu kadar insan bunun can sıkıcı bir durum olduğunu dile getirmiş tedirgin olmuş siz neredeyse

DOĞAL YA OLABİLİR BİR DAHA AYNI ŞARTLARDA DENEYİN BİR DAHA BAKIN diyeceksiniz

afedersiniz ama herkez minimum bu arbalara 40.000 tl verdi insan istesede istemesede bu tarz bir sıkıntının kendi başına geleceğinden korkuyor

bir arkadaşımız göstergelerinin bilgisayar ekranının sapıttığından şikayetçi ve tedirgin

çöZüM PEŞİNDEYİZ POLEMİK , KAOS YADA MUALİF DEĞİL........

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İstanbul-Ankara arasında da yüksek gerilim hattı var galiba..Çünkü benim arabada da bundan kaynaklanan sorun oldu o halde....Ne alakaysa...Her gün aşağıdaki tafonun yanından geÇiyom bişey olmuyor..İşyerinde tepede bütün operatörlerin istasyonunu koydular namussuz yöneticiler orada da bişiiolmuyor...Ama istanbula giderken oluyor...Bu işi bende sorucam bak artık iyice kıllandım....

Arkadaşım Net Bişey demek zor ama bana anlatılanları sende okumuşşun belli

dün servise giderken aracın stop ettiği Çevre yolundan geÇtim

evet aracın tam durduğu noktada bir yüksek gerilim hattı var eğer isteyenler varsa size bu yolun tam videosunu ve yüksek gerilimin resimlerini Çekebilirim benim iÇin sorun deil önemli olan bu sorunu aşabilmemiz

sonuÇ olarak hepimizin fordu varsa bunu belli şeylere dayanarak alıyoruz illa sorun Çıkabilir kusursuz diye birşey yok KUL YAPISI İTİBARİ İLE...

fakat böyle büyük bir sorun iÇin bize gereken sadece Çözüm

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Konu şu....forumdaki hepimiz senin adına üzüldük....ve ben aslında kızdım da...200 km.lik hız denemene...aslında bu olayı çıkarsada yaşatsada sana ya yanındaki ve sana birşey olsaydı....ya geridekilere neler olucaktı bir düşün...ben arabanın arızasından çok bu yönüyle ilgileniyorum...hemde çok kızdım...biz anne babalara kendi oglumda senin yaşlarında ve tüylerim ürperdi birden...lütfen bunu yaşatmayın kimseye...

arabayla ilgili sorununa gelince....bu araba birçok yazılımsal ve donanımsal yeniliklerle geldi...ama ford beyanı olarak öyle birşeyi yazılı olarak insanlara uyarı şeklinde vereceklerini sanmıyorum çünkü bu bir hatadır...ve bence arabaların geriye çekilip bu sorunun giderilmesi gerekir...

söze gelince....herkes iyi veya kötü birşeyler söylüyor ama herkes iyi niyetlide olsa son söz FORD firmasının ve ordan gelicek habere bağlı....yani bizler herşeyi söyleyebiliriz ama bizlerin dedikleri bağlayıcı ve çözüme yönelik bağlayıcı bilgi değil onun için bin tane iletide yazsak sonuç:ford ne diyecekse o çıkacaktır...

bende aklıma gelen konu şu olabilirmi mesela darbe sensörü kendini kapatmış olablirmi...stop ettiren unsurlardan biri de odur arabalarda daha önceki darbelerden dolayı kendini kaptmış olabilir...yazılımcıyım diyorsun ok..o zaman işlem yaparken sürücü diyelim dvd yazdırıyorsun o an kaldırdın başka yere koydun şu bu nasılki sistem arıza yapabiliyorsa...böyle birşeyde mümkün...elektronik aletlerin ne zaman ne şekilde tepki vereceği bilinmiyor ki...pj 307 de de bu sorun vardı giderken stop ediyordu çözemediler..kaldırdılar...

onun için....son söz fordun...biz sadece yanında oldugumuz gösterebiliriz....birdaha 200 le gidersen seni şikayet edicem cünkü...bunuda bil... :smiley2k:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merak Etmiyor değilim yani ilk yazınızdan beri sürekli olarak ondan deil bundan değil şu olamaz buda değil diyip duruyorsunuz eğer tam sorunu biliyorsanız dile getirin gidelim araçlarıızı yaptıralım yani tam 13 sayfa oldu ve bende ki en net sonuç bu. di şunu dile getiriyorm bu konu için FORD ve Ford OTOSAN AçIKLAMA YAPARAK ARAçLARININ YüKSEK GERİLİM VE BAZ İSTASONLARDAN ETKİLENDİĞİNİ BEYAN ETMİŞ.

arabanın 50 Hz lib bir akımla çalışan hiç bir şeyinin olmadığını dile getirmişsiniz tamam çalışmıyor olabilir

siz hiç tüplü bir televizyona bir mıhnatıs tuttunuz mu yada internette çok yaygın bir video idi BİR grand cherokee jipin üstüne yıldırım düştüğünü ve yola devam ettiğini gördünüz mü ??

bir jammer ın tüm sinyalleri bozabileceğini bende biliyorum peki jammer'ın güvenlik sağladığıı önceki araca (makam aracı ordu mensubu emniyet aracı) nasıl iletişim kurabildiğini düşündünüz mü ?

ben yazılımcıyım yüksek elektirik yayan bir tekstil makinasının yanında bulunan bilgisayarın sayacının nasıl sapıttığını kendi gözlerim le gördüm

ne alakası var diyeceksiniz

şöyle ki her ne olursa olsun bir elektronik donanım kullanılıyor bu donanımlar etrafındaki elektirik dalgalarını istesede istemesede üzerine çekebiliyor yada maruz kalıyor

USTA SALLAMIŞ

Usta Ford'un verdiği brifing doğrultusunda işini acra etmekte.

adam bu sıkıntının baz istasyonlardan yada yüksek gerilim hatlarından olduğunu bilecek ama kalkıp size diyecek ki

Ya abi aynı sorunla ilgili birisi daha geldi benzini 95 oktandan 97 oktana çıkarın diyecek

Ne yapardınız bu sorunun hala bu nedenli (baz, yüksek gerilim) olduunu bir türlü kabullenemediniz sormadan edemeyecem yani olaya maruz kalan benim MUALİF OLAN SİZSİNİZ...

FORD'dan hisseniz falan mı var

yani bu kadar canısıcı olmaya gerek yok istediğiniz bazın yada yüksek gerilim altına arabanızı çekin defalarca yapın sorunu yaşayın yada yaşamayın beni ilgilendirmez demekten başka bir şey diyemiyorum ki bu kadar insan bunun can sıkıcı bir durum olduğunu dile getirmiş tedirgin olmuş siz neredeyse

DOĞAL YA OLABİLİR BİR DAHA AYNI ŞARTLARDA DENEYİN BİR DAHA BAKIN diyeceksiniz

afedersiniz ama herkez minimum bu arbalara 40.000 tl verdi insan istesede istemesede bu tarz bir sıkıntının kendi başına geleceğinden korkuyor

bir arkadaşımız göstergelerinin bilgisayar ekranının sapıttığından şikayetçi ve tedirgin

çöZüM PEŞİNDEYİZ POLEMİK , KAOS YADA MUALİF DEĞİL........

E dile getirdik yazdık çizdik tekrar nasıl test edeceğinizide yazdık, siz hala yüksek gerilim tezi üzerinde yürümeyi tercih ediyorsunuz.

Siz yazılımcısınız bende önce elektronik sonra bilgisayar ve informatik mühendisliği olmak üzere bu konuda iki ayrı lisans diplomasına sahibim. Elektronik müh bitirme tezim RF interference i üzerine. Tam olarak benim uzmanlık alanım olan bir konudan bahsediyoruz.

- Tüplü TV nin önünde mıknastıs tutarsanız renkleri değişir. Zaten elektron tabancasından çıkan ışınlar tabancanın hemen kenarında olan ve manyetik alan ile yönlendirmeye yarayan saptırma bobinleri vasıtası ile yönlendirilir. Siz mıknatıs kullandığınız zaman saptırma bobinlerinin fonksiyonunu bozuyorsunuz ve ekranın önündeki film tabakasında farklı manyetik alana sebep oluyorsunuz. Böylelikle abidik gubidik renklerin orada görüntülenmesine neden oluyorsunuz. Yani onun bilimsel bir açıklaması var.

- Jammer ile takip edilen aracın ne şekilde iletişim kurulduğunu emin olun çok iyi biliyorum. ;)

- Lastik tekerlekli aracın üzerine değil yıldırım düşmesi, bulutun kendi inse bile hikaye.. Bununda bilimsel bir açıklaması var.

- Tekstil makinesinin içindeki trafo olağan üstü manyetik alan oluşturur ve SMPS e sahip tüm notebook larda sorun yaratabilir. Tabi desktopta da.. Bununda bilimsel bir açıklaması var.

Otosanın öyle bir brifingi falan yok. Herhangibir TSB de yayınlanmadı o konuda. İşini icraa etsin yeter. Zaten benimde beklentim o yönde.

Fordta hissem olmuş olsa burada işim ne. Muhtemelen Californiada verandamda keyif çatıyor olurdum. Kaldı ki beni tanıyanlar benim onları ne kadar sevdiğimi çok iyi bilirler.. :)

Bora beyin göstergelerinin sapıtması anlaşılabilir. O parçayı biz "hurdacıdan" satın aldık. Sıfır olmasına rağmen hurdacıda olması manidar zaten. Bir arabadan falan çıkma parça değil o. Kaldı ki onun üzerinde yüklü olan yazılım versiyonu eski. Ondna sonra 5 ayrı revizyon görmüş o yazılım. O güncellemeleri herhalde sadece labelda değişikliğe gitmek için yapmamışlardır. Dolayısı ile software de bir bug olabilir. Bunlar ilk üretim. Aynı hardware ve yazılım versiyonuna sahip gösterge benim arabamda da var, benim başıma hiç böyle birşey gelmedi. Ama ben arabayı doğru dürüst kullanmıyorum bile. Farkına varmamış bile olabilirim. Ve/veya yazılımsal bir sorun olmayıp akünün gerilimi düşmüş ve ondan dolayı gösterge sapıtmış olabilir. Bunların hepsi birer ihtimal. İncelenmesi lazım. Ama oturduğumuz yerden bunu da yüksek gerilime bağlarsak iş arabanın yakıt tüketimini bile buna bağlamaya kadar gidebilir.. :)

Anlamanız gereken birşey var. Bilimsel olmayan sallama açıklamalara muhalifim. Ama size ya da yaşadığınız soruna muhalif falan değilim. Bir sorun yaşamışsınız, sorunun ne olduğunu ve neden dolayı arabanızın kendini korumaya aldığını arabanızdaki ekran size açıkca dile getirmiş. Kendi ifadeniz ford yetkili servisidneki arıza tespit cihazından da aynı bilginin geldiği yönünde. O bilgi ışığında olabiliritesi en yüksek sebebide zaten yazdım. Elde somut veri varken kendimizi x-files sendromuna sokup komplo teorisine inanarak "yüksek gerilimden olmuştur" söylemine inanmak istiyorsanız buyrun inanın. Sonuçta inanç doğmadır. Rasyonel sebeplere dayanması gerekmez. Ama teknik konuların tümünün bilimsel açıklaması vardır. Yeterli bilgiye sahip olmayanlar bunu farklı sebeplere bağlayabilirler tabi. Takdiri ilahi deyip geçebilirsiniz bile.. Bu da sizin tercihiniz olur.

İnşallah siz haklısınızdır, araba yüksek gerilimde saçmalıyordur bizde arabaları iade eder zamlı fiyattan bedelini tahsil ederiz. Ben epey karlı olurum o durumda.. :smiley2k:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Erdem Bey Mertol'a sonuna kadar katılıyorum. Ben de taraf tutmak adına değil çözüme katkıda bulunmak adına yazıyorum...

Modülde voltaj arızası zaten tespit edilmiş, alternatör/konjektörün değişiminden başlayarak sorunun giderilmesi için çalışmalarını acilen talep ediniz.

Eğer konunun yüksek geriliminden kaynaklandığı konusunda beyanda ısrarlı iseler yazılı olarak konu hakkında resmi bilgi talebinde bulununuz.Bunu hem Şentürkler'den hem Otosan'dan yapabilirsiniz. Eğer Otosan imzalı yüksek gerilim hattından araçlarımız etkileniyor şeklinde bir yazı alırsanız da bilgi veriniz ki güzel bir dava ile Otosan/Ford sallansın.

Sorun servisin (ya da belki sizin) hala giderilebilir bir sorunu ilahi güçlere bağlıyor olması.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Konu şu....forumdaki hepimiz senin adına üzüldük....ve ben aslında kızdım da...200 km.lik hız denemene...aslında bu olayı çıkarsada yaşatsada sana ya yanındaki ve sana birşey olsaydı....ya geridekilere neler olucaktı bir düşün...ben arabanın arızasından çok bu yönüyle ilgileniyorum...hemde çok kızdım...biz anne babalara kendi oglumda senin yaşlarında ve tüylerim ürperdi birden...lütfen bunu yaşatmayın kimseye...

arabayla ilgili sorununa gelince....bu araba birçok yazılımsal ve donanımsal yeniliklerle geldi...ama ford beyanı olarak öyle birşeyi yazılı olarak insanlara uyarı şeklinde vereceklerini sanmıyorum çünkü bu bir hatadır...ve bence arabaların geriye çekilip bu sorunun giderilmesi gerekir...

söze gelince....herkes iyi veya kötü birşeyler söylüyor ama herkes iyi niyetlide olsa son söz FORD firmasının ve ordan gelicek habere bağlı....yani bizler herşeyi söyleyebiliriz ama bizlerin dedikleri bağlayıcı ve çözüme yönelik bağlayıcı bilgi değil onun için bin tane iletide yazsak sonuç:ford ne diyecekse o çıkacaktır...

bende aklıma gelen konu şu olabilirmi mesela darbe sensörü kendini kapatmış olablirmi...stop ettiren unsurlardan biri de odur arabalarda daha önceki darbelerden dolayı kendini kaptmış olabilir...yazılımcıyım diyorsun ok..o zaman işlem yaparken sürücü diyelim dvd yazdırıyorsun o an kaldırdın başka yere koydun şu bu nasılki sistem arıza yapabiliyorsa...böyle birşeyde mümkün...elektronik aletlerin ne zaman ne şekilde tepki vereceği bilinmiyor ki...pj 307 de de bu sorun vardı giderken stop ediyordu çözemediler..kaldırdılar...

onun için....son söz fordun...biz sadece yanında oldugumuz gösterebiliriz....birdaha 200 le gidersen seni şikayet edicem cünkü...bunuda bil... :smiley2k:

çok Teşekküe ederim öncelikl...

200/Kms ile gitmemin nedeni şudur ki

Eylülün sıcak son haftası ve hafta sonunu Erdek'te geçirme kararı aldık ne varki Bursa Gemlikten Bir arkadaşı Daha alma Durumu Ortaya çıktı Haliyle önce Gemlik Sonra Erdek Yoluna Düşme Durumu Oluştu Haliyle Bursanın İçinden Dolaşmaktansa Arkadan Dolanmak Işıklara vs takılmama için Otabandan girdik ve saat 11 suları falandı yanlış hatırlamıyorsam amaç en geç 00:30 da erdekte olup kalacak bir yer ayarlamak tı ki geç saate kalırsak zira yer ayarlama sorunu baş gösterecek benim Oğlanın içinde (Focus'um) 4 sap yatmak zorunda kalacaktık :)

eh bursayı hızlı terk etmek adına bastık gaza ve sonuç olarak bu olay ile karşılaştık ama ne varki demeden edemiyecem dahada önce belirttiğim gibi ben bu OĞLANLA 230 çEVİRDİM BANAMISIN DEMEDİ

ne olur şikayet etme bu ayki masrafım akıllara ziyan birde trafikle uğraşmayalım abi :)

ilgi alakana çok teşekkür ederim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Erdem Bey Mertol'a sonuna kadar katılıyorum. Ben de taraf tutmak adına değil çözüme katkıda bulunmak adına yazıyorum...

Modülde voltaj arızası zaten tespit edilmiş, alternatör/konjektörün değişiminden başlayarak sorunun giderilmesi için çalışmalarını acilen talep ediniz.

Eğer konunun yüksek geriliminden kaynaklandığı konusunda beyanda ısrarlı iseler yazılı olarak konu hakkında resmi bilgi talebinde bulununuz.Bunu hem Şentürkler'den hem Otosan'dan yapabilirsiniz. Eğer Otosan imzalı yüksek gerilim hattından araçlarımız etkileniyor şeklinde bir yazı alırsanız da bilgi veriniz ki güzel bir dava ile Otosan/Ford sallansın.

Sorun servisin (ya da belki sizin) hala giderilebilir bir sorunu ilahi güçlere bağlıyor olması.

saat 11:24

Ford Otosan'a yollanan Talep Formu içeriği

Merhabalar.

Daha önce Aracımın Aşırı Voltaj Yüklemesi İle İlgili olarak Stop Ettiğine Dair Bir İletişim Formu Göndermiştim 16/11/2011 Tarihinde Bursa Şentürkler Ford Bayisinde aracım Kontrol Edilmiş. Hata Kaydı Bulunmuş ve YüKSEK GERİLİM HATLARINDAN KAYNAKLANDIĞI Söylenmiş ve bir de servis örneği Gösterilmiştir

Sözü Geçen Olayda Ford Otosan'ın Araçlarının Yüksek Gerilimden Etkilendine Dair Bir Duyuru Yapıldığı öne Sürülmüştür Soz Konusu Bilginin Yazılı Beyanını Tarafıma mail adresi ile gönderilmesini ARZ EDERİM.

Aksi halde sorunum hiç bir şekilde çözülemeyeceğni ve yasal yollara müraacat etmem gerektiğini düşünmekteyim

_________________________________________________________________________________________________________

ilgi alakanıza teşekkür ederim ciddi anlamda polimiğe girmek hiç ama hiç tarzım deil yani bir çeok yer yüksek gerilimden kaynaklandığını savunurken bir yada bir kaç kişininbundan olmayacağını öne sürmesi ve net bir neden sunamaması hoş görün ki kafa kurcalar nitelikte

ErdemG tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.