Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Motor Isıtıcısı Nedir?


Mustafa Karaca

Soru

Bugün nereden estiyse arabanın kitapçığını karıştırayım dedim. Gözüme "motor ısıtıcısı" diye bir şey çarptı. Motor ısıtıcısı hangi focuslarda vardır nasıl kullanılır bilgisi olan var mı? Kitapçıkta olan bilgiler şu şekilde:

 

BENZINLI MOTORUN
ÇALIŞTIRILMASI - ESNEK
YAKIT (FF)
Benzinli motorun çalıştırılması ile ilgili genel
bilgiler için. Bkz.Benzinli motorun
çalıştırılması (sayfa 127).
Düşük ortam sıcaklığında
çalıştırma
Sıcaklık -10°C'den daha düşükse ve araçta
E85 varsa çalışmaya yardımcı olması için
bir motor bloğu ısıtıcısı kullanılmalıdır.
Bkz.Motor ısıtıcısı (sayfa 132). Bu şekilde
yapılmadığında motor çalıştırılamaz.
 
 
sayfa 132'de yazan ise şu şekilde:
 
MOTOR ISITICISI
DİKKAT
Sürüşten önce motor ısıtıcısından güç
kablosunu çıkardığınızdan emin
olunuz.
Not: Motor ısıtıcısı soketi ön tamponda yer
alır.
Motor ısıtıcısını, motoru çalıştırmadan iki -
üç saat önce bağlayınız.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 11 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 1

iki türlü var

1- elektrik beslemeli

2- yakıtla

 

elektirkli belki sıkıntı ama yakıtla olan bizim ülkede bile komfor arayan için erzurum, sivas gibi yerlerde kullanılabilir..zaman ayarı var, yola çıkmadan 1 saat önce çalışacak şekilde ayarlıyorsunuz, hem motor ısınıyor hemde arabanın içi için sıcak hava hazır hale geliyor..(sistem soğutma suyunu yakıtla ısıtarak çalışıyor)

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1

Nordic / Kutupsal ülkelerde kullanılan sistem bu, evlerin dışında bu iş için yapılmış fişler vardır , hatta konu komşu oturmaya gelirse onlar da kullansın diye birden fazla fiş konur. Arabaı park eder, elektrik kablosunu çıkarıp arac şehir ceryanına bağlarsınız ... bloktaki suyu ısıtıp devir daim ettiren sistem sayesinde gece boyu endişe etmeden yatar uyursunuz ... aksi durumda (aşırı soğuk nedeni ile) blok, borular, radyatör vs. su donar ... fizik kuralları gereği de donan su genişler ... araç bu neden ile hasar görmesin diye uygulanan bir ek güvenlik tedbir'i işte ... sub-tropik iklim ile boğuşan güney ülkelerinde (örnek:Türkiye) bu sisteme gerek yok (kış aylarında bile) 

 

.... soğuk iklim paketi ticari araçlarda artık (bazı illerimizde) olmazsa olmaz hale geldi. Bu illerde (mesela Erzurum) soğuk iklim paketsiz araç sipariş edilemiyor, örnekten yola çıkarsak Erzurum bayisi Transit sipariş edecek ise -normal- araç yani soğuk iklim paketsiz araç siparişi sistem tarafınca kapatılıyor, o bayi sadece soğuk iklim paketli araç sipariş edebiliyor. 

 

Ama tabi ek ısıtıcı ile soğuk iklim paketi aynı şey değil, yakın bile değiller hatta  :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bizim araçlarda bu sistem yok mu yani?

 

iki türlü var

1- elektrik beslemeli

2- yakıtla

 

elektirkli belki sıkıntı ama yakıtla olan bizim ülkede bile komfor arayan için erzurum, sivas gibi yerlerde kullanılabilir..zaman ayarı var, yola çıkmadan 1 saat önce çalışacak şekilde ayarlıyorsunuz, hem motor ısınıyor hemde arabanın içi için sıcak hava hazır hale geliyor..(sistem soğutma suyunu yakıtla ısıtarak çalışıyor)

 

Bizim ülkemizde yok, Rusya vb soğuk ülkeleri düşünebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

keşke ön cam rezistansı ve yakıtlı ön ısıtmayı "kış paketi" altında opsiyon olarak satsalar türkiye de

isteyen alırdı.. makyajlı kasada bile ön cam ısıtmanın kalkması hiç iyi olmadı..

araba değiştirecek olsak, mecburen f4 ü bekliyor olacağız, bakalım artık...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

sıcaklık -10'dan düşükse demiş kitapçıkta, yine de gerek yok mu bizim araçlara? 

 

 

Nordic / Kutupsal ülkelerde kullanılan sistem bu, evlerin dışında bu iş için yapılmış fişler vardır , hatta konu komşu oturmaya gelirse onlar da kullansın diye birden fazla fiş konur. Arabaı park eder, elektrik kablosunu çıkarıp arac şehir ceryanına bağlarsınız ... bloktaki suyu ısıtıp devir daim ettiren sistem sayesinde gece boyu endişe etmeden yatar uyursunuz ... aksi durumda (aşırı soğuk nedeni ile) blok, borular, radyatör vs. su donar ... fizik kuralları gereği de donan su genişler ... araç bu neden ile hasar görmesin diye uygulanan bir ek güvenlik tedbir'i işte ... sub-tropik iklim ile boğuşan güney ülkelerinde (örnek:Türkiye) bu sisteme gerek yok (kış aylarında bile) 

 

.... soğuk iklim paketi ticari araçlarda artık (bazı illerimizde) olmazsa olmaz hale geldi. Bu illerde (mesela Erzurum) soğuk iklim paketsiz araç sipariş edilemiyor, örnekten yola çıkarsak Erzurum bayisi Transit sipariş edecek ise -normal- araç yani soğuk iklim paketsiz araç siparişi sistem tarafınca kapatılıyor, o bayi sadece soğuk iklim paketli araç sipariş edebiliyor. 

 

Ama tabi ek ısıtıcı ile soğuk iklim paketi aynı şey değil, yakın bile değiller hatta   :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

yok üstadım, sizin aracınız zaten benzinli ... yakıtta donma yaşanmaz, dizel araçlardaki standart kızdırma bujisi (ön ısıtma) ise öyle -10 , -15'ler için yeterli ... Türkiye koşullarında (ülke genelindeki düşük ısı - nem - rüzgar ortalamaları + tecrübe gereği) Nordic'te yaşanan blok yarılması vs. görülmüyor. Kış ortası sarıkamış'ta bütün gece ayazda kalmış araç bile soğuk iklim paketi var ise yani arkadan öne giden yakıt hatları sistem tarafınca ısıtılıyor ise marş'ı konum bir'e al, 30 saniye kadar bekle (kızdırma bujisi ışığı panelde sönene kadar) sonra baş çalışsın şeklinde sorunsuz hizmet veriyor. Kışı kuzey norveç ya da finlandiya fjördlerinde geçirmiyorsanız o tür bir ek sisteme ihtiyacınız yok. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Açıklama için teşekkürler :)

yok üstadım, sizin aracınız zaten benzinli ... yakıtta donma yaşanmaz, dizel araçlardaki standart kızdırma bujisi (ön ısıtma) ise öyle -10 , -15'ler için yeterli ... Türkiye koşullarında (ülke genelindeki düşük ısı - nem - rüzgar ortalamaları + tecrübe gereği) Nordic'te yaşanan blok yarılması vs. görülmüyor. Kış ortası sarıkamış'ta bütün gece ayazda kalmış araç bile soğuk iklim paketi var ise yani arkadan öne giden yakıt hatları sistem tarafınca ısıtılıyor ise marş'ı konum bir'e al, 30 saniye kadar bekle (kızdırma bujisi ışığı panelde sönene kadar) sonra baş çalışsın şeklinde sorunsuz hizmet veriyor. Kışı kuzey norveç ya da finlandiya fjördlerinde geçirmiyorsanız o tür bir ek sisteme ihtiyacınız yok. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.