Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yol Kamerası Bahsi


Erdoğan G.

Önerilen Mesajlar

merhaba arkadaşlar

 

arada foruma uğrar, çok şey okur, nadiren yazarım, tek tük de başlığım vardır, çok şey öğrendim sizden, teşekkürlerimi sunarım.

 

 

Yol kamerası ile ilgili bir konu bulamadım ve bu konuyu açmak istedim. Ben ısparta da yaşıyorum ve buranın trafiğinden bir hayli rahatsızım. Kural tanımayan insanlar trafiği çekilmez kılıyor. 

 

 

EGM nin yeni uygulaması ile de kural dışı durumlar fotoğraf/vidyo ile ihbarı yapılarak cezai işlem uygulanmaya başladı. Bu uygulama android ortamında mevcut. ( https://play.google.com/store/apps/details?id=tr.gov.egm.mobil&hl=tr)Öğrendiğime göre Avrupada sürücülere yazılan cezaların %60 bu şekilde halktan ihbarlar ile oluyormuş.

 

 

Ben de bir süredir aklımda olan ve bu uygulama ile daha da düşündüğüm araç kamerası olayını daha detaylı düşünüyorum. Düşünmemi gerektiren bir diğer husus da tanık olabileceğim veya içinde bulunabileceğim adli bir vakada elimde kanıt olması. 

 

 

 

Kafama takılan bazı konular var ve bunlara çözüm önerileri bekliyorum sizden.

1)Görüşü engellemeyecek bir şekilde olması gerekiyor öncelikle, dikiz aynasının sağ üst tarafı ilk aklıma gelen yer. aynanın üstündeki siyah noktalı yere vantuz sıhhatli yapışmıyor.

2)Güç kablosu kesinlikle ortada sallanmayacak, en önemlisi bu, ya tavandan kablo dolandırılabilir ya da tavan aydınlatmasından hat alınabilir mesela.

3)Diyelim güç hattı çakmaklığa kadar geldi bir şekilde, benim çakmaklık kontak bağımsız, yani kontak kapansa bile cihaz çalışmaya devam edecek, buna bir çare düşünmek gerekiyor. 

 

Bu konularda görüşlerinizi bekliyorum, cihaz için şimdilik birşey düşünmedim, ebay üzerinden nisbeten biraz daha kaliteli kayıt yapan bir cihaz getirtmeyi planlıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3)Diyelim güç hattı çakmaklığa kadar geldi bir şekilde, benim çakmaklık kontak bağımsız, yani kontak kapansa bile cihaz çalışmaya devam edecek, buna bir çare düşünmek gerekiyor. 

Bildiğim yerden başlıyım, o iş kolay her oto elektrikçi halleder. Yapılacak şey araya bir röle koyarak kontaktan tetiklemek. Yada doğrudan kontağa bağlı bir hattan ek alınır, kamera düşük güç çektiğinden sorun olmaz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

teşekür ederim ozan bey, voltaj olarak da sıkıntı olmaz sanırım, doğrudan aracın voltajı bağlansa kameraya sorun olmaz heralde?

USB den beslenen kameralar var, aman diyim sakın ha!

Aletin ucunda çakmaklığa giren birşey varsa ve onun içerisinde bir regülatör varsa, sizde bodos kabloyu kesip bağlarsanız yakarsınız kamerayı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

USB den beslenen kameralar var, aman diyim sakın ha!

Aletin ucunda çakmaklığa giren birşey varsa ve onun içerisinde bir regülatör varsa, sizde bodos kabloyu kesip bağlarsanız yakarsınız kamerayı.

haklısınız, çakmağa takılan usb girişli aparatları sadece amper değeri değiştiriyor diye düşünmüş bulundum :unsure:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

haklısınız, çakmağa takılan usb girişli aparatları sadece amper değeri değiştiriyor diye düşünmüş bulundum :unsure:

amperi hatta takılan cihaz belirler, kaynakta sınır olur. Doğru çalışma voltaja bağlıdır. Mesela aracın çakmağı 12V 20 amper, siz buraya 12Vla çalışan 20 amperden daha az akım gerektiren herşeyi takabilirsiniz, takılan cihaz fizik kuralları gereği belli akımda enerji harcar kaynaktan, bu 1 amper çeken şarj cihazıda olabilir 10 amper çeken kompresörde. USB standardı 5 Volttur, apartta 12 voltu 5 volta düşürür. Ayrıca detay olarak USB standartında akım USB 2.0 için max 0.5A, USB 3.0 için max 0.9A. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bende radar uyarı cihazı ve yol kamerası mevcut, ikisi de 12V soketinden enerji alıyor. Kamera kablosunu tavan içinde saklamak mümkün. Bende de kontak kapanınca her ikisi çalışmaya devam ediyor.Benim çözümüm şu; anti-radar üzerindeki düğmeden kapanıyor yani arabaya binince aç inerken kapat yapıyorum. Kamerayı da aynı şekilde araca binince sokete tak çalıştır akşam inerken soketten çıkar şeklinde üç yıldır kullanıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

amperi hatta takılan cihaz belirler, kaynakta sınır olur. Doğru çalışma voltaja bağlıdır. Mesela aracın çakmağı 12V 20 amper, siz buraya 12Vla çalışan 20 amperden daha az akım gerektiren herşeyi takabilirsiniz, takılan cihaz fizik kuralları gereği belli akımda enerji harcar kaynaktan, bu 1 amper çeken şarj cihazıda olabilir 10 amper çeken kompresörde. USB standardı 5 Volttur, apartta 12 voltu 5 volta düşürür. Ayrıca detay olarak USB standartında akım USB 2.0 için max 0.5A, USB 3.0 için max 0.9A. 

Okumuş adamın hali başka, bak ne güzel anlattı :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bende radar uyarı cihazı ve yol kamerası mevcut, ikisi de 12V soketinden enerji alıyor. Kamera kablosunu tavan içinde saklamak mümkün. Bende de kontak kapanınca her ikisi çalışmaya devam ediyor.Benim çözümüm şu; anti-radar üzerindeki düğmeden kapanıyor yani arabaya binince aç inerken kapat yapıyorum. Kamerayı da aynı şekilde araca binince sokete tak çalıştır akşam inerken soketten çıkar şeklinde üç yıldır kullanıyorum.

hakan bey sizin anti radar cihazını yolda giderken polisler fark etmiyor mu? yok sa siz radar sinyali alınca cihazı kapatıyor musunuz ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

hakan bey sizin anti radar cihazını yolda giderken polisler fark etmiyor mu? yok sa siz radar sinyali alınca cihazı kapatıyor musunuz ?

Osman Bey ben Rusya da yasiyorum,burada radar cihazlarinin alımı- satımı ve kullanımı kanunen yasak degil,her arabada bir hatta farklı markalarda iki tane bile kullanan var.O yuzden cihaz seyir halinde hep acik on camda yapışık olarak duruyor. Bu tarz cihazların kullanımı ülkemizde yasak maalesef.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Osman Bey ben Rusya da yasiyorum,burada radar cihazlarinin alımı- satımı ve kullanımı kanunen yasak degil,her arabada bir hatta farklı markalarda iki tane bile kullanan var.O yuzden cihaz seyir halinde hep acik on camda yapışık olarak duruyor. Bu tarz cihazların kullanımı ülkemizde yasak maalesef.

kusura bakmayın dikkat etmedim yaşadığınız yere.bir taraftan doğru diyorsunuz ülkemizde yasak olmayan çok az haller kaldı.size Rusya da başarılar dilerim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Teşekkür ederim Osman Bey.

ca8a08873be1b57ba888eb185e13aaee.jpgBende bu şekilde.

 

Vay be donanım farkları hemende sırıtıyor, kumaş koltuk ve koltuk ısıtma bir arada :)

Muhtemelen kolçak yok, çünkü bardaklıklarda dikey duruyor, acaba bunların koltuk eni diğerlerinden geniş mi? :)

Servet Özkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Vay be donanım farkları hemende sırıtıyor, kumaş koltuk ve koltuk ısıtma bir arada :)

Muhtemelen kolçak yok, çünkü bardaklıklarda dikey duruyor, acaba bunların koltuk eni diğerlerinden geniş mi? :)

Kolçak yok,2011 trend Rusya ilk parti araçlarindan, koltuk ve ön cam ısıtmayi kış paketi olarak aldık ek olarak. Koltuk genişliği ile ilgili bilgim yok maalesef.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kolçak yok,2011 trend Rusya ilk parti araçlarindan, koltuk ve ön cam ısıtmayi kış paketi olarak aldık ek olarak. Koltuk genişliği ile ilgili bilgim yok maalesef.

Opsiyon durumları orda nasıl, biraz şundan biraz bundan diyip reçeteyi kendin çıkartabiliyor musun orada? Yoksa belli kalıplarmı var (X paket, Tekno Paket vs gibi?)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.