Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Radyatör Suyu Seviyesi Sürekli Min Seviyesine İniyor


Semih Özdemir

Soru

Bu soruda 8 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Kapak kireçlenmiş, ufaktan tütüyor olabilir ... onu kireç çözücü+kaynar su ile temizlemek işe yarayabilir. Musluk suyu'nun böyle bir etkisi var işte ... arabalarımıza -dokunan- su bize kim bilir neler yapıyordur? O ayrı bir konu tabi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

benim anlamadığım neden aynı seviyede kalıyor bir yere geldiğinde orada öylece kalıyor


hemen kontrol edeceğim işten çıktığımda kapakta kireçlenme varmıdır diye teşekkürler. eğer yanma odalarına su gidiyorsa bu önemli bi sorun kendini gösterirdi bence bi arıza veya araçta anormal bi durum meydana gelmezmiydi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Mesleğiniz gereği (gaz teknikeri olduğunuzu belirtmişsiniz) sizin kolayca anlayacağınız şekilde açıklamaya çalışayım.

 

Diyelim ki ağzı kapalı ve yan duran bir şişemiz var, bu şişe %50 su ve %50 hava ile dolu. Normal şartlar altında sızıntı var mı? Yok! Peki şişeyi ısıtırsanız o zaman ne olur? Yeterli miktarda kalori harcarsanız su sıvı halden gaz haline geçiş yapar ve doğal olarak genleşir. Genleşme hem şişenin ana gövdesi hem de şişenin ağzını kapatan (diyelim ki mantar) üzerinde etki yapar.

Isıtma işlemini kesintisiz sürdürürsek şişenin içindeki basınç yükselmeyi sürdürür...sürdürür ve mantar kapak şişenin geri kalan kısmından sağlam ise sonunda su buharı cam gövdeyi kırar ve serbest kalır.

Peki ya mantar'da ufak bir -sızıntı- yolu bulursa o zaman ne olur?

Buhar mantardaki normal şartlar altında geçemeyeceği (çünkü ısıtma işlemi nedeni ile şişe'de genleşmiştir) gedikten dışarı sızar ve bu şişenin içindeki basınç düşene kadar sürer. Isıtma işlemi sona erer ya da iç/dış basınç eşitlenirse sızıntı durur.

 

Sizin örneğinizde kapalı devre sisteme su ekleniyor, motor çalışıyor ... ısı artıyor ve soğutma sisteminde pozitif basınç oluşuyor, bir noktadan başlıyor buhar sızmaya ... nereye kadar? İç basınç ile dış basıncın eşleştiği noktaya kadar ... sonra siz motoru kapatıyorsunuz (yani ısıtma işlemi sona eriyor) ve su buharı üzerindeki ek enerji yükünü attığı için normal haline, yani sıvı'ya dönüşüyor.

 

...yani aracınızda yerçekimi yardımı ile oluşan bir konvansiyonel akışkan sızıntısı yok, öyle olsa bütün soğutma sıvınız boşalırdı. Sizin sorun enerji transferi sırasında oluşan buharlaşma ve buhar kaçağı (büyük ihtimal ile incecik bir buhar çıkışı şeklindedir) ... ilk tahminimi tekrarlıyor ve radyatör genleşme kapağı + kapak altındaki contaya bakın derim. 

 

not: matematiksel ispata (bkn.enerjinin transferi ilkeleri) girişmeden anlatmaya çalıştım, kusur oldu ise affola. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

 teşekkür ederim kaan bey çok açıklayıcı olmuş gerçekten dedğiniz gibi sıvı kaçağı olsa hepsinin boşalması gerek veya araçtan su damlaması gerek eğer arkadaşların dediği gibi yanma odalarına gidiyosa su şimdiye dek ciddi sorunlar açması gerekirdi veya araçda olumsuz bitakım şeylerin olması gerekirdi 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

LPG sistemi mevcut araçta evet 


kafamı karıştıran olay bir seviyede kalmasıydı evet ama kaan beyin söylediği bütün ok ları o yöne kaydırdı ben şöyle bi düşünüyorum başka bişey olamaz yada tam o suyun kaldığı seviyeye kadar çatlak var ben göremedim çatlağı ki çok inceledim bilmiyorum birdaha inceleyeceğim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.