Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Focus 2,5 Sw Ses Yalıtımı


Recommended Posts

Öncelikle herkese merhaba

 

yaklaşık 1,5 aydır 2010 focus sw aracımla bende fordcu oldum.

 

post-7376-0-34349000-1414879465_thumb.jp

 

Fakat aracın içindeki gürültü seviyesi bana yüksek geldi. Ses yalıtımı ile ilgili bazı görselleri inceledikten sonra bende ses izolasyonu yapmaya karar verdim

 

öncelikle karaköyden havalandırma sistemlerinde kullanılan kauçuk esaslı su tutmayan İSOCEL isimli malzemeden aldım yaklaşık 110 TL tuttu

 

ELASTOMERİK KAUÇUK KÖPÜĞÜ
buyuk_flex1.jpg

 

Düşük ısı iletkenliği ile ( 0.034 W / mK) sıcak hatlarda ısı kaybını, soğuk hatlarda ısı kazancını azaltarak sistemin enerji verimini önemli ölçüde arttırır.

 

*Kapalı hücreli ve lifsiz yapısı sayesinde soğuk hatlarda buhar difüzyona karşı büyük direnç ( µ >= 100.000) gösterir, ilave bir buhar kesici kullanımını önler. 
*Yangın anında maksimum güvenlidir. ( BS 476 Part 6 Class 0 ) 
*Korozyon riski malzeme açısından minimumdur. 
Esnekliği ve elastikiyeti sayesinde kolay uygulanması yanısıra iyi bir ses indirgeme değerine sahiptir.

 

Küf, mikroorganizma ve atmosfer etkisine dayanıklıdır.
Edited by Hüseyin Altuntaş
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

aldığım malzeme kendinden yapışkanlı olduğu için araca uygulaması gayet basit ve kolay 

 

aslında ısı izolasyonu için kullanılıyor genellikle ama hem ısı hem ses izolasyonu özelliklerinden faydalanmak için bu malzemeyi seçtim


önce bagaj kısmından başladım

 

post-7376-0-83565800-1414880126_thumb.jp

 

 

post-7376-0-66123600-1414880157_thumb.jp

 

 

 

 


Bagaj kısmını tamamen bu malzemeyle kapladım

 

post-7376-0-85677100-1414880212_thumb.jp

 

 

post-7376-0-11721800-1414880292_thumb.jp

 

 

post-7376-0-84426400-1414880302_thumb.jp

 

 

post-7376-0-50525700-1414880317_thumb.jp


kapılar biraz zorladı 

 

kapıların dış sacını kaplamam gerektiğini biliyorum ama dış saca ulaşmak çok zor oldu

 

post-7376-0-63801600-1414880662_thumb.jp

 

dış saca ulaşmak için önce cam sökülmesi gerekiyor sonra iç sac sökülüyor elinize anahtar tornavida gibi aletler yakışmıyorsa bence bu işe girişmeyin

 

post-7376-0-38109700-1414880894_thumb.jp

 

 

iç sacı söktükten sonra malzemeyi dış sacın elimin ulaştığı her yerine yapıştırdım 

 

post-7376-0-31121600-1414880949_thumb.jp

 


Bagaj kısmı çok güzel oldu malzemeyi uygulamak gerçekten kolay rahat ulaşılan yerlere uygulaması kendinden yapışkanlı olduğundan çok basit

Edited by Hüseyin Altuntaş
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Kapı iç sacında cıvatalar cam motoru ve hoparlörü etkilemeyen yerlerinede uygulama yaptım

 

post-7376-0-82171800-1414881745_thumb.jp

 

post-7376-0-53619700-1414881732_thumb.jp

 

 

asıl amaç aracın sac kısımlarındaki titreşimi en aza indirmek

kullandığım malzeme kauçuk esaslı ve mümkün olduğu kadar geniş yüzeylere uygulanması daha iyi sonuç verecektir


kaput halısının altınada uygulama yapmanın faydası olacağını düşünüyorum

 

post-7376-0-03645900-1414882221_thumb.jp

 

post-7376-0-95261300-1414882233_thumb.jp

 

 

bagaj kapağınıda söktük ama dış saca ulaşmak çok zor oldu

 

post-7376-0-63869300-1414882253_thumb.jp

 

saat 11 den 4 e kadar uğraştık şoför kapısını zaman kalmadığı için başka zamana erteledim 

 

davlumbazları söküp çamurluk içlerine ve davlumbazların lastiğe bakan yüzlerinede aynı malzemeyi uygulayacağım aslında bu şekilde araç 500 km uzun yol yaptı gürültü seviyesinde çok belirgin azalma olduğunu söyleyebilirim

Edited by Hüseyin Altuntaş
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Uğraşmak ayrı bir mesele de buna cesaret etmek daha bi ayrı..

Ellerinize emeklerinize sağlık. 

İnsanın emeğinin karşılığını alması kadar güzel bir şey olamaz galiba dünyada...

 

 

cesaret'iniz taktire değer tebrikler.

 

Kendiniz yapacaksanız izolasyon işi gerçekten cesaret istiyor söküm işlemleri sırasında plastik tırnaklar kırılabilir yerine montaj yaparken özellikle kapı iç döşemelerini  tam olarak oturtamayabilirsiniz. 

 

Hiç telaşlanmayın clio ve lancer araçlarımıda söktmüştüm ama focusun bu kadar kolay sökülüp montaj yapılacağını düşünmemiştim

 

hafta sonu vakit geçirmek ve düşük maliyetine karşı sonucundan memnun olabileceğiniz bi uğraş herkese tavsiye ederim

Link to comment
Share on other sites

Focusumun şoför kapısını izolasyon yapmaya vakit kalmamıştı

Şoför kapısı ve davlumbaz içlerinide yaptıktan sonra koltuklarıda sökmeyi düşünüyorum


Açıkcası çok iyi yapmışsınız. Bende focus 3 ün bagajını yapmayı düşünüyorum. Kapılara cesaret edemem. Elinize sağlık.

 

Bagaj kısmını izole ederken göreceksiniz ne kadar basit bi işlem olduğunu bence gözünüzde büyütmeyin

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Açıkcası çok iyi yapmışsınız. Bende focus 3 ün bagajını yapmayı düşünüyorum. Kapılara cesaret edemem. Elinize sağlık.

Kiiiim , araç konusunda senden cesaretlisini görmedim...[emoji1]

Hüseyin eline emeğine sağlık keyifle kullan...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

arkadaşlar benim aracım full yalıtıma sahip eski sahibi baya titizmiş bu konuda kapı lastiklerine hortum uygulamasından tutun kapı içleri konsol bagaj heryere yalıtım uygulatmış başka bir focusa binmedim şayet ben aracımın hala gürültülü olduğu kaanatindeyim

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.