Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Kalkışta Vuruntu Sesi,


Kadircan Yılmaz

Soru

Merhabalar,buğün ışıklarda ani kalkış yaptım lastik çok az kayıp patinaja oturdu ve tak tak tak lastik sanki çukurlarda patinaj yapıyormuş gibi ses çıkyor esp yi kapattım vuruntu daha geç geldi önce kaydı aniden kalkınca neler oluyor anlamadım antipatinaj filan mı devreye giriyor?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Menü den çekiş kontrolünü kapattım aniden kalktım önce sessizce patinaja oturdu sonradan tak tak wurmaya başladı

27000 km de aracım normal seviyede lastikler,normal asfalt düzgün ama dalgalı mı bilmiyorum her zaman yapmıyorum denemeydi sadece:-)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Menü den çekiş kontrolünü kapattım aniden kalktım önce sessizce patinaja oturdu sonradan tak tak wurmaya başladı

27000 km de aracım normal seviyede lastikler,normal asfalt düzgün ama dalgalı mı bilmiyorum her zaman yapmıyorum denemeydi sadece:-)

Lastik sekiyor o durumda o yüzden vuruntu yapar takır takır zıplatır önünü arabanın lastik havalarını kontrol et :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçen ay 32ps yaptrmştm hepsni:-) bir ara baktırırm artık:-) şahin,doğan gibi sayarak kalkmıyor bunlar:-) teknoloji kısıtlıyor bazı şeyleri artık:-)

O asfaltın durumundan dolayı öyle oluyor :) Kaymak gibi bi asfaltta vuruntu yaptıramazsın patinaj çeker araba önünü küt küt sallamaz :) Dikkat et hayırlı sürüşler

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Normal bir durum, yer özellikle ıslaksa veya iyi tutunma sağlanamıyorsa oluyor, lastik boşa dönüyor sonra birden yeri yakalıyor ve sesi yapıyor, gene boşa dönüyor, yeri yakalıyor bir daha ve gene sesi yapıyor, hızlanıp patinajdan kurtulana kadar bunu yapar. TCS kapatılsa bile bu durum oluşabilir, daSha kontrollu kalkılarak önlenebilir. Her önden çekişli araçta olur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Normal bir durum, yer özellikle ıslaksa veya iyi tutunma sağlanamıyorsa oluyor, lastik boşa dönüyor sonra birden yeri yakalıyor ve sesi yapıyor, gene boşa dönüyor, yeri yakalıyor bir daha ve gene sesi yapıyor, hızlanıp patinajdan kurtulana kadar bunu yapar. TCS kapatılsa bile bu durum oluşabilir, daSha kontrollu kalkılarak önlenebilir. Her önden çekişli araçta olur.

Cem abi ben lastik boşa saramayınca mecburen sekme yapıyor diye biliyorum. Kendi gözlemim bu şekilde. 

Yanlış biliyor olabilirim 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cem abi ben lastik boşa saramayınca mecburen sekme yapıyor diye biliyorum. Kendi gözlemim bu şekilde. 

Yanlış biliyor olabilirim 

Yok, aslında aynı şeyden bahsediyoruz, boşa sarmayınca araba yürür ama bunun darbe olarak hissedilmesi için önce biraz kayıp sonra hızlanmış hareketi olan lastiğin yeri birden kavraması lazım.

Ve Çağlar haklı aracınıza yapmak isteyeceğiniz bir eylem değil, çok ve sert yük bindiriyor.

Dediğim gibi ıslakta çok daha belirgin, patinajla yeri kurutup tutunuyor lastik, sonra yeni ıslağa düşüyor ve bu böyle devam ediyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bir kez daha yazıyorum, konunun çekiş kontrol ile alakası yok.

Ama ikisinin de nedeni aynı, yeterli traksiyon olmaması.

Lastikler patinaja düşüyor, mesela ıslakta, yeri kurutuyor ve bir anda tutunup ileri fırlıyor, sonra yine kayıyor ve tekrar tutunuyor ve hızlanana kadar bu birkaç kez oluyor. Her tutunmayı darbe olarak algılıyoruz.

Kayma olduğu için arada TCS de devreye giriyor tabii...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Öncelikle herkese merhaba,

 

Aynı olay (sorun mu bilmiyorum) benim 2013 c max tdci aracımda da mevcut. Şöyki; Aracı dip gazdayken 1 inci vitesten yine ayağınızı hiç gazdan çekmeden 2 inci vitese aldığınızda özellikle ön sağ tekerlekten (aktarma organlarından) bir vuruntu sesi geliyor. Bu ses normal kullanımlarda ortaya çıkmıyor.

 

Burada şunu belirtmek istiyorum. Bu vuruntu sesi ya da olayı yukarıda belirtilen aşırı gaz verme sonucu lastiklerin kaygan zeminde zemini kavrayamaması ile meydana gelen sesten ve olaydan farklı bir şey. Ben o olayı da çok sık yaşadığım için biliyorum. 

 

O olayda özellikle rampa yukarı lastikler zemini kavrayamaz ve tutunamaz önden gelen genel bir sarsıntı hali mevcuttur. Bu olayda ise vuruntu daha içten (aks, şanzıman gibi) ve mekanik bir vuruntu sesi şeklinde gelmekte.

 

İki olayı tecrübe etmiş biri olarak farklı şeyler olduğunu düşünüyorum.

 

Bu olayın aracın sürüş güvenliğini sağlayan güvenlik ekipmanlarından (esp, tcs v.s.) kaynaklandığını düşünüyorum.  

 

Araç bu seri kullanıma belki de müdahale ediyor? Fakat bu müdahale sırasında gelen sesin ve vuruntunun şiddeti ve bıraktığı izlenim araçta başka bir zararın oluşabileceğini düşündürüyor.

 

Sözüm ona devreye giren koruyucu bir sistem-önlem araca başka bir zarar veriyor olabilir mi?

 

Bu olayı esp yi hatta hill holder i devre dışı bırakarak yeniden denemeyi düşünüyorum.

 

Sağlıklı bilgi alış verişi için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Öncelikle herkese merhaba,

 

Aynı olay (sorun mu bilmiyorum) benim 2013 c max tdci aracımda da mevcut. Şöyki; Aracı dip gazdayken 1 inci vitesten yine ayağınızı hiç gazdan çekmeden 2 inci vitese aldığınızda özellikle ön sağ tekerlekten (aktarma organlarından) bir vuruntu sesi geliyor. Bu ses normal kullanımlarda ortaya çıkmıyor.

 

Burada şunu belirtmek istiyorum. Bu vuruntu sesi ya da olayı yukarıda belirtilen aşırı gaz verme sonucu lastiklerin kaygan zeminde zemini kavrayamaması ile meydana gelen sesten ve olaydan farklı bir şey. Ben o olayı da çok sık yaşadığım için biliyorum. 

 

O olayda özellikle rampa yukarı lastikler zemini kavrayamaz ve tutunamaz önden gelen genel bir sarsıntı hali mevcuttur. Bu olayda ise vuruntu daha içten (aks, şanzıman gibi) ve mekanik bir vuruntu sesi şeklinde gelmekte.

 

İki olayı tecrübe etmiş biri olarak farklı şeyler olduğunu düşünüyorum.

 

Bu olayın aracın sürüş güvenliğini sağlayan güvenlik ekipmanlarından (esp, tcs v.s.) kaynaklandığını düşünüyorum.  

 

Araç bu seri kullanıma belki de müdahale ediyor? Fakat bu müdahale sırasında gelen sesin ve vuruntunun şiddeti ve bıraktığı izlenim araçta başka bir zararın oluşabileceğini düşündürüyor.

 

Sözüm ona devreye giren koruyucu bir sistem-önlem araca başka bir zarar veriyor olabilir mi?

 

Bu olayı esp yi hatta hill holder i devre dışı bırakarak yeniden denemeyi düşünüyorum.

 

Sağlıklı bilgi alış verişi için teşekkürler.

Bu yaşadığınız muhtemelen elektronik sistemlerin devreye girmesi nedeniyle olan bir ses. Arabayı ilk aldığımda 1. viteste iyice hızlanıp 2. viteste hızlı bir kavramayla tam gaz yapınca benim araçta da böyle bir ses geldi. Açıkcası içim gitti ve ter boşandı birşey yaptım arabaya diye. Sonra biraz araştırdım herkes normal diyor. rahatladım. yukarıda bahsi geçen ıslak zeminde ve genelde ilk kalkışta gelen sesten farklı bir durum bu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.