Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Kar Zinciri Ve Boyutları


Ozan Kar

Önerilen Mesajlar

Aramada Zincir ile ilgili bir konu çıkmadı, aklımda da soru varken başlık açayım dedim.

 

O değil de bugün Ozan'a zincir verirken farkettim ki benim kış lastiklerime uyumlu zincirim yok 
 

 

Mertcandan aldığım zincirin üzerinde 215/55/16 ve 225/50/17 ye uyumlu olduğu yazıyor bu bana saçma geldi, çünkü 17" olan 16" olandan oldukça büyük, hem tabanı 1 cm daha geniş hem çapı yaklaşık 1.4 cm büyük. Bildiğim kadarıyla zincirin lastiğe oturması ve gerginliği çok önemli, hem lastiğin zincir içersinde boşa dönmemesi hemde zincirin oynayıp sağa sola zarar vermemesi açısından. Peki bu zincir nasıl bu iki lastiğe birden uygun oluyor, üstelik 215/55/16 ya denk kabul edebileceğimiz 215/50/17 ye uygun değilken(taban aynı çapta 4mm fark var)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yanlış yazılmıştır, hele ki Türk malı ise.

Tamam zincirlerde bir miktar çekme, kasma, germe payı vardır bu nedenle yakın ebadlara uyabilir ama o kadar fark olmaz.

215/5-16 Grup 90 zincir kullanılıyor, uyumluluğu da 195/75-15, 205/65-16, 205/70-15, 215/50-17, 215/55-16, 215/65-15, 225/45-17, 225/50-16, 225/60-15, 235/55-15, 235/60-14, 245/40-17

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aslında bizim gibi donanımlı araçlara metal zincir takmak, pek sağlıklı gelmiyor bana... Daha gelişmiş versiyonları var bir incelemek gerek gibi...

Normal lastik haricinde takılan her şey elektronik sistemleri sapıttırabiliyor. Kışları zincir taktığımızda ESP'nin filan sapıtma ihtimali yüksek bence de önlemini almışlardır diye umuyorum. Almadılarsa sıkıntı çekeriz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

karlı yollarda esp yi kapatarak gidiyorum sapıtma olayı değil karda ilerlemek sürekli farkındalık gerektirir.. ve sistem sen düz gitsende sürekli kayıyor olarak algılıyor bu sebeple

espli araçlar bu özelliği kapatarak giderlerse yüzeydeki kayma hareketine tekerleğin verdiği tepki kontrol altına alınmış olur aksi takdirde her an aracın virajlarda kaymaya başlaması kaçınılmaz olur 

ford araçlarda zaten esp ; gösterge kutusunda bulunan kar lambası kırmızıyken devreye girmez diye tahmin ediyorum ben.. pek deneme şansım olmadı..

 

zincir içinde ince yanaklı lastiklerde janta zarar veriyor alternatif plastik kar aparatları daha çok cezbedici benim için ... 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.